Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Před hodinou, Jaro92 napsal:

Nazdar, tiez nabehane 40000 km zadne kotuce spalene do modra od platniciek

Upraveno od bouchy
nejde mi zapsat komentář

Před hodinou, Jaro92 napsal:

Nazdar, tiez nabehane 40000 km zadne kotuce spalene do modra od platniciek ,

Tak to je divné - tos jezdil se zataženou ručkou ne? Takových 80% odbrzdí předek (což potrvzují ostatní majitené, kteří mají se zadkem spíš problémy - koroze, neojetí, rýhy...), ostatně já mám podobnou zkušenost, byť asi na nesrovnatelných autech (a výrobci miniaut se vrátili k bubnových brzdám vzadu, protože přežijí auto a jsou levné). Neznám motorizaci, ale modré, tudíž spálené zadní kotouče jsem nikdy neviděl ani na fotce (navíc musejí být zkroucené). Běžnému autu odejdou brzdy už mnohem dřív, než dojde na změnu barvy teplem (do červena), není to jen o železe, ale i těsněních, brzdiči).Nebo pak je druhá možnost, že si pleteš silnici se závodní dráhou, což už je pro ostatní mnohem nebezpečnější situace...

Blbost, v provozu se nedá docílit překalení kotoučů špatným používáním a v žádným případě ne zadních kotoučů.

Bude to závada.

Upraveno od 15degren

Myslím si, že se škodovce brzdy na kodiaqu vůbec nepovedly a Jaro92 nemusí být hned závodník, protože má zadní brzdy k.o.

Já jsem měnil zadní desky i kotouče na záruku v cca 21.000 km, protože strašně hučely a špinily a nyní jsem byl na servise v 60.000 km a mam vyměněné přední i zadní desky i kotouče, protože mi už svítila kontrolka opotřebení a byly sjetý.  Když jsem se divil, dozvěděl jsem se že adaptivní tempomat brzdí jenom zadníma a že současný materiál už nevydrží tolik jako dřív. Je pravda ze na trojkové octavce scoutu 4*4 dsg jsem také předek desky i kotouče dělal cca po 65.000 km pravidelně, ale ne zadek. 

To dává smysl evidentne chtěli resit nízký zatížení zadních brzd tím ze je bude používat adaptivní tempomat :-D

Mam najazdene 40.000 km. Brzdy origo, absolutne bez problemov. 2.0 tdi 140 kw 4x4 tempomat pouzivam nonstop a jazdim min. 50 na 50 mesto a dialnica. 

Tak to je zajímavá informace o tom adaptivním tempomatu, ale celkem pochopitelná. Ani nevím, jak jsou uděláné ty elektronické ruční brzdy, XDS atd. ale asi pístkem nebo krokovým motorem (spekulace). To, co nevíme, zda majitel těch modrých kotoučů nemá 4x4, elektronický diferenciál (aka brzdění odlehčeného kola), některý auta mají i předsušení desek při změně vlhkosti. Sám mám najeto 26tkm a zbývá tak 5 mm, nevím, jestli jsem dobrře koukal... no brzdy si zjevně žijí svým životem.

A brzdíte motorem? Nerozumím těm rozdílům. Já mám najeto 67 tisíc a pořád platí, co jsem v tomto vlákně psal už v listopadu 2019. 100 tisíc km mně destičky i kotouče vydrží na 100%. Ale brzdím hodně motorem, podřazuji pádly klidně i na 3 v 80km/h. Motor točí vyšší otáčky, ale brzdí účinně.

Taky mám najeto cca 85tis a teď při přezouvání na letní mi říkali, že destičky zatím vpohodě 

Co mě zaráží, jsou ty obrovské rozdíly v nájezdu na původních deskách a kotoučích. A jak vidno, netýká se to pouze Kodiaqa, ale i Karoqa a Superbu. Chápu, že někdo najede 50 a druhý 60 tis, ale rozdíl 15 vs. 85 je propastný. A nejsou to výjimky.

Já mám na Kodiaqu 100.000 a te´d jsem měnil poprvé předek+zadek.Zadek byl KO,na předek by se něco malinko dalo

@cosby nějaká speciální péče či údržba? Styl jízdy, místo parkování ... myslíš, že to hraje nějaký zásadní vliv? Nebo jde opravdu jen o shodu náhod a smůlu na špatnou dodávku?

Jezdilo se dálky,jinak úplně normálně

V 20. 4. 2021 na 10:51, Karel Bůna napsal:

Kolik máš najeto?

29600 km

Me brzdy urcite kilo nevydrzi.

Je to dano stylem jizdy. Na brzdy chodim pozdej ale o to intenzivneji. Uz se mi xkrat stalo, ze mi kodiaq prestal brdit, jak byly brzdy zahrate.

 

 

Upraveno od acom

Já nejezdím styl "brzda, plyn" ale snažím se brzdit motorem, předvídat, apod.  Jasně, někdy tomu dám plný knedlík, ale není to dennodenní styl. Ale že by to byl takový rozdíl v nájezdu co se týká výměny destiček, bych nikdy netipoval.

před 23 minutami, acom napsal:

29600 km

Me brzdy urcite kilo nevydrzi.

Je to dano stylem jizdy. Na brzdy chodim pozdej ale o to intenzivneji. Uz se mi xkrat stalo, ze mi kodiaq prestal brdit, jak byly brzdy zahrate.

 

 

A už se ti vzadu někdo poblil? :D

před 27 minutami, Karel Bůna napsal:

A už se ti vzadu někdo poblil? :D

Uz jsou zvykli:D

jak jsme měli kodiaqa (loni) tak zadní desky měnili již v 14 000km !!!!! Ano styl jízdy město a kolem, sem tam dále.......ale destičky byly v prd*li. Hučelo to hodně a na třetí lavici vzadu to bylo hodně nepříjemný zvuk.

Máme v práci 2.0TSI 4x4 DSG, 9/2020, najeto max. 5 tis. Seděl jsem teď při plně naloženém autě vzadu a hučí to jak sviňa.

to jsem právě nechtěl riskovat a jít do inovovaných orig. dílů, když přesně i MY21 hučí též, ta kde já ta inovace 😂 ... na papíře leda

Zdravím,

mám Kaďoura 8/2020, 2,0l CRDi 110kW, vzadu je ticho. Včera jsem měnil kola a kotouče vzadu i vpředu čisté a hladké. Je fakt, že dosti využívám pádla a brzdím motorem. A je to jen předokolka.

Mám Kodiaqa MR2018 2,0 Tdi 140 kw, 4x4, najeto 25 tkm a brzdy v pohodě. Je pravda, že přední dost špiní, ale jinak nic nehučí. Taky brzdím dost motorem, ono s automatem to jinak ani moc nejde, ale pádly nepodřazuju.

Ja na RS 176kW zadok na reklamáciu menení pri 20 tis. km, predné platničky zasvietili opotrebenie pri 51 000 km

V 20. 4. 2021 na 15:44, Tuomma napsal:

Když jsem se divil, dozvěděl jsem se že adaptivní tempomat brzdí jenom zadníma a že současný materiál už nevydrží tolik jako dřív.

Teď chápu, proč při zapnutém adaptivním tempomatu z prudšího kopce se auto chová "divně" - nic zvláštního, jen takové nezvyklé pohupování. Ono zadní brzdy mají samozřejmě výrazně nižší účinnost než kdyby auto brzdilo všema 4 a elektronika s tím má asi víc práce udržet zadanou rychlost.

Desky vymeneny. Huceni po obrouseni prestalo.

Na vine byl spatny material brzdovych desticek. Ty se pripekaly na kotouce.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.