Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ne tie pneum su riadne za cenu z obchodu bez zlavy. Ale som cital recenziu ze sa niekto stazoval, ze mu poslali rok stare pneum tak som napisal ake su stare. Ale ziadnu zlavu nenukaju.

Vloženo

ahojte,

 

je pravda ze na 205ky nemozem dat retaze? proste to nejde, alebo preco na 205 nemaju ist retaze? ked chcem pouzivat retaze, musim ist vyslovene do 195?

 

dakujem

Vloženo
před 1 hodinou, Tomíno S. napsal:

Co jsi to vybral, že je to tak starý?Pneumatiky bych spíš koupil z nějakého "značkového" e-shopu, kde se to točí...Já před třemi týdny koupil Polarisky 5 a Dot je 38/19..

Vyberal som z tade 

https://pneumatiky.heureka.sk/kleber-krisalp-hp3-205-55-r16-91h/

a uz 2 obchody mi odpisali, ze r. v. je 2018 

Vloženo
před 3 hodinami, slovacik napsal:

Ne tie pneum su riadne za cenu z obchodu bez zlavy. Ale som cital recenziu ze sa niekto stazoval, ze mu poslali rok stare pneum tak som napisal ake su stare. Ale ziadnu zlavu nenukaju.

 

před 2 hodinami, Tomíno S. napsal:

Co jsi to vybral, že je to tak starý?Pneumatiky bych spíš koupil z nějakého "značkového" e-shopu, kde se to točí...Já před třemi týdny koupil Polarisky 5 a Dot je 38/19..

 

Ikdyby byly 3 roky starý tak se ještě nic hrozného nestane. 

Vloženo

Hrozí jen to, že nevíš jak byly třeba skladovány i tak to není žádná tragedie. Viděl jsem v létě jak se griluje zimní sada za výlohou u prodejce VW což nebylo asi moc košer.

Vloženo

Dnes som sa rozhybal a objednal v servise plechove disky s ET 40 mechanik ostal zaskoceny, ze ci nebude disk cuchat do asi brzdovych celusti. Vy co uz mate plechace s ET 4 nemate problem?

Vloženo

Mam a preto sa pytam, lebo na vicku su napisane hodnoty ine ako mne nafukali a vrvaeli ze su OK. 

Fukate pneumat. na prazdne auto alebo na plne? Zimne trochu prehustujete?

Dodi 15 niekde som cital, ze zimne je dobre trochu prehustit. Je zle sa nieco opytat?

Vloženo

To je tvoje první auto? Jak si to resil doted? Dělej to jak je psáno a dáno více bych neresil. 

Správně je také každých 14 dni kontrola tlaků, ale myslím, že to málo kdo dela. 

  • o 4 týdny později...
  • o 4 týdny později...
Vloženo (editace)

Začínám vybírat zimní pneu, auto budu mít vyrobeno únor/březen a ještě asi budou potřeba. Plechy to budou KFZ 6977, ale ty koupím až na další zimu a teď si nechám na původní disky přehodit jen gumy. Vždy jsem používal jenom Sava Eskimo a chtěl bych i nadále, ale mají v rozměru 205/55 R16 rychl. index T (190km/h) což je o dva nížší než vTP. Dle legaslativy to není problém, musí být minimalně index rychlosti 160 km/h a přirozeně nastavit zimní menu v palubním počítači. Takže váhám jestli do toho jít, nebo vybrat něco jinýho s indexem H.

Ještě se zeptám, budou pasovat orig. šrouby na ty plecháče KFZ? Někdo tu už tuším psal, že ano. Na stávajícím autě to tak mám, ale chci si to jen ověřit.

Editováno: , autor: vormen
Vloženo (editace)

tady je přesné znění a počtu rozdílu indexu se nikde nepíše, T je 190 a konstrukční má 70kW tuším 188, takže nejde vůbec o nic. Zkusím ještě najít ten článek, kdy bylo napsáno, že to busí být ale minimálně index 160 km/h, ale stejně se vyrábí všechny gumy v rozměru minimálně od 190

(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).

 

A tady dotaz a odpověď přímo z MDČR

Dotaz – rychlostní index zimních pneumatik

Mohu na vozidlo s nejvyšší rychlostí 210 km/h použít zimní pneumatiky s rychlostním indexem 190 km/h ?

Ano, avšak pouze při dodržení následujících podmínek, které stanovuje vyhláška č. 341/2002 Sb., kde je uvedeno: „V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).“

Nutnou podmínkou pro použití takových pneumatik je tedy vyznačení rychlosti alespoň nálepkou v zorném poli řidiče. Povinnost umístit tuto nálepku je v tomto případě na provozovateli vozidla, který se rozhodne pneumatiky s nižší kategorií rychlosti na vozidlo namontovat.

Další podmínkou je, že nesmí být použito zimních pneumatik s kategorií rychlosti nižší než 160 km/h, pokud nejvyšší rychlost vozidla tuto hodnotu překračuje, ani s vyznačením této rychlosti nálepkou (směrnice EHS 92/23 o pneumatikách a jejich montáži).

Přehled základních kategorií rychlostí, které jsou vyznačeny na pneumatice:

Q 160 km/h, R 170 km/h, S 180 km/h, T 190 km/h, U 200 km/h, H 210 km/h, V 240 km/h.

Editováno: , autor: vormen
Vloženo

Dovolil bych si podotknout, že číslo vyhlášky je 341/2014, ta 341/2002 platila do 31.12.2014. Ani MDČR tedy nepodává úplně správné informace. Ale nutno dodat, že ta textace ohledně příslušného článku je nezměněna.

Vloženo

On ten dotaz není aktuální a není můj, to je staženo z netu někde z archivu na jejich stránkách. Takže pokud to shrneme, na Scalu, která má v TP index V, je možné s klidem použít zimáky T.

Vloženo (editace)

Já když jsem v autosalonu Škoda objednával sadu zimních pneu (z e-shopu Škoda), tak byly kategorie H. Když jsem se ptal, zda je to možné, když v TP je kategorie V, tak mi bylo řečeno, že o jednu kategorii níže je možné jít. O jednu kategorii. Ale neptal jsem se, z jakého legislativního dokumentu vycházejí. Nějak mě to ani nenapadlo.

Editováno: , autor: Joscer
oprava pravopisu
Vloženo (editace)

Já bych právě logicky taky bral o jednu kategorii, takže asi nakonec taky půjdu do H na Continental TS860.

Má smysl bez ohledu na cenu variantu FR, teď je budu mít měsíc dva na ALu a pak na plecháčích, nebude to těm plecháčům třeba vadit? 

Editováno: , autor: vormen
Vloženo (editace)

Proč si nekoupíš rovnou komplety, ale 15tky? Disk i pneu budou levnější. Když jsem to daval dohromady já, tak by mě plech + Polariska vyšla tak na 2 000,- a ALU, který jsem nakonec bral, mě s Polariskou staly 2 700,-/ks. Ono přezutí jenom pneumatik stojí docela raketu a každá kačka dobrá, i když ti je možná prodejce prohodi zadara.

 

Editováno: , autor: Tomíno S.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...