Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

před 6 hodinami, MAKEL napsal:

Počítané to bolo vysokou tarifou - VT u nás 0,193€ za 1kW.....nízka tarifa - NT je 0,109€ za kW....Ja si kupujem EV preto aby som ho nabíjal 95% doma a nie na verejných....aj keď niektoré verejné sú tiež ešte zdarma. Samozrejme keď pôjdem na dlhšiu trasu tak na to drahšie nabíjanie počká ale aj tak tých 5% to bude zanedbateľné. 

 

Já tomu nerozumím. Vy asi auto nepoužíváte denně, že. Já mám elektřinu ani ne za polovinu toho, co píšete vy, ale také vím, že při jističích, které doma mám, bych elektroauto nabíjel strašně dlouho. Takže ty údaje o cenách jsou naprosto irelevantní. Vždycky by mě zajímalo pouze rychlonabíjení a tam ty ceny jsou úplně jinde. I výše uvedená tabulka nabíjení u stanic Moll znamená, že pokud chci nabíjet výhodně, tak jedině EV s vysokou kapacitou a stejně tam strávím více než hodinu. To je utopie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo je ta tom nepochopitelné?Auto pouzívam denne cesta do a z prace 20-30km.Domáci Wallbox nabíja 11kW za hodinu.To znamena ze cez noc je bateria nabita na 100% Ja mam v dome tarifu DD5 to znamena ze mam vsetko na elektriku aj vykurovanie v dome.Naco mam pouzivat drahu elektrinu z DC nabijacky ked to mam o dost lacnejsie doma?Preco by to mala byt utopia?Jednoducha matematika

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo pro @MAKELto smysl určitě má. Má dostatečně velký jistič doma a tím pádem  nabíjení přes noc je v pohodě. Může mu být jedno, jestli se auto nabije přes noc za 1/2 hodiny, za 5 hodin, nebo 12 hodin a cena za nabití bude slušná. Ale to je tak v dnešní době jediné, i když velké pozitivum. Musíš mít barák, nebo zvlášť garáž, nebo garážové stání  s dostatečně kapacitní přípojkou a nesmíš jezdit na velké vzdálenosti. Chceš jezdit na delší vzdálenosti, nebo parkuješ auto jen někde venku? No to pak už nastupují mínusy, tj. čekání na veřejných nabíječkách, zvyšující se ceny na veřejných nabíječkách, jejich malé rozšíření. Takže má to smysl?  Pro někoho ano, pro většinu ne  a to si netroufám ani naznačit, že zatím ne, spíše tedy vůbec ne.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No "nádhera", samozřejmě psáno v uvozovkách. FORD, který v minulosti oslňoval takovými plnokrevnými sportovními vozy jako FORD GT40, Mustang, dále třeba  FORD Focus ST aj., se dá tedy v roce 2030 na kompletní elektromobilitu. Takže další, kdysi mě oblíbenou značka aut, si musím vyškrtnout ze svého zájmu. Samé špatné zprávy v poslední době. :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/otazka-zmrzle-posadky-jak-dlouho-vydrzi-elektromobil-topit-v/r~e0e990ac706d11eb99faac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium

Díky za tuto zimu a kratší období normálních mrazů ukázalo na zcestnost rozsáhlé elektromobility. Ta by měla být jen pro městská vozítka a malé dodávky které jezdí okolo komína a tam to stačí. Ostatní je na prd, těžké a drahé baterie ukazují nesmyslnou cestu ordinovanou EU- Bruselskýma šílencema.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jednak je v tom spotřeba elektroniky auta, druhak auto rozhodně není dokonale zateplený dům, spíš je to jak snažit se vytopit místnost s otevřeným oknem... Pro porovnání klasický spalovák spotřebuje 0.5-1.5l/h na volnoběh a benzín odpovídá 8,89 kWh/l, takže jsou na tom ty elektroauta vlastně ještě dobře...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U klasického spalováku se dá namontovat přídavné naftové (to mám 5,2 Kw),nebo benzínové topení a to pak má nižší spotřebu než motor na volnoběh. Taky se dá vozit karnistr s palivem a tím se značně prodlouží doba čekání v kalamitě, nebo u zapadlého auta do sněhu. Tedy nehrozí umrznutí jako v elektrokřápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí jaké komplikace již byly v minulosti na D1 v oblasti Vysočiny. Letošní zimu to stálo v Evropě i mnoho hodin ve vánici.

Zde je test Auidiny v mrazivých teplotách a byl to pěkný adrenalin s tím dojezdem. Auto za dva míče a komický dojezd.

https://fdrive.cz/clanky/test-realny-dalnicni-dojezd-audi-e-tron-sportback-v-zime-kam-dojede-maximalni-povolenou-rychlosti-v-mrazu-6577?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=vXEpgxUrjSx-202102182347

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezávislé topení má stále kolem 0.5l/h, ikdyby mělo jen 1/4l/h, stále je to 2.2kW/h energie.

EDIT: Neobhajuji, jen konstatuji, že 3kW/h nejsou až taková hrůza. Navíc u nezávislého topení asi ani tak nebude důležité jakou má spotřebu, ale jak dlouho ho vydrží dnešní baterky (o které se pěkně stará rekuperace...) provozovat...

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celý problém je v razantním poklesu kapacity akumulátoru v mrazivém období. Tedy 3 Kw/h jsou existenčně jiné v teplotách nad +10 C než v - 10 C. Prakticky topení sežere energii určenou na rozumný dojezd a tím se nákladovost provozu dostává hodně vysoko nad provoz spalováků. Elektromobily by měly být jen varianta pro fandy a jako třeba třetí auto v rodině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal již několikrát výše, elektromobil beru jako jednu z možných variant automobilu, tedy kdo jej chce a má na provoz/nabíjení podmínky a finance, tak  prosím. V určitých situacích a pro konkrétní použití  a pro konkrétní lidi mi dává smysl. Ale proboha nenuťte elektromobilitu jako jedinou možnou alternativu do budoucna!

Pokud existuje a bude  stále existovat vícero možností/alternativ pohonu automobilu, tak to mi připadá schůdné a i praktické. I ten spalovací motor má pořád možnost vývoje, a co vývoj syntetických paliv a další věci. Dnes a denně se dozvídáme o stále nových a nových technologiích pro spalovací motory. Tak proč takové instituce jako je EU a jiní stále  vizionářsky tvrdí, že spalovací motor je mrtvý, ať žije to jedině dnes správné tj, elektromobilita. Jakkoliv nemusím našeho prezidenta Zemana, tak jeden jeho výrok uznávám "Jen blbec nikdy nemění své názory".  EU na tohle asi názor nezmění, přiznala by si sama před sebou a svými lidmi, že i "božstvo na Olympu Bruselu" se mýlí.

PS: Vaculík ze Světa motorů testoval elektrickou Hyundai Konu, jakkoliv nejsem příznivcem elektromobilů , tak se mi to auto a jeho vlastnosti líbí, dovedl bych si ho představit na můj důchodový věk, na to popojíždění po okolí domu, návštěvy příbuzných, nákupy, sem tam na dovolenou po ČR, koupit to jako nový, no a po těch 10-15.ti letech ho dát asi do šrotu. Na novou baterii za cca 1.300.000,- Kč bych určitě neměl a asi nikdo jiný by to taky neplatil.

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velice hezká reportáž a je vidět že jediný smysl má půjčený elektromobil. Jinak je to ekonomický nesmysl, za cca 8 - 10 let je aku v háji a nikdo nedá peníze do nového, protože značně převýší zůstatkovou hodnotu auta. A to platí i o regenerovaných aku. Tím je celá ekologie na hlavu postavená, klasický spalovák je po tolika letech ještě v dobré kondici a nemusí se nákladně šrotovat. Až se bude brát v úvahu zátěž produkce CO2 na výrobu, provoz ( elektrárny) a jeho nesmírně náročná likvidace, tak je to míň ekologický než spalovák. Tem může vydržet i desítky let v provozu při dobré péči. A v tom je ta ekologie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo má u nás na elektromobil teď, bude na něj mít nejspíš i za 10 let - a pochybuji o tom, že si jej většina majitelů bude držet doma tak dlouho.

Pokud mají tu možnost nabíjet v práci a doma (u domu) a na větší vzdálenosti (třeba dovolenou) nejspíš používají leteckou dopravu je i ten větši dojezd pro ně nepodstatný.

Skutečných ekologicky smýšlejících lidí mezi nimi beztak moc nebude - ti skuteční už z principu odmítají vlastnictví aut a kdoví čeho ještě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, wolfspitz napsal:

Jinak je to ekonomický nesmysl, za cca 8 - 10 let je aku v háji

Dosavadní zkušenosti tohle nepotvrzují. Pohledej na youtube, je tam hodně videí o životnosti aku. Čech, co jezdí s Teslou po Rusku a pravidelně nabíjí na 100 % (což je pro aku špatně), má po 255 tis. km kapacitu cca 88 %. Obecně zkušenosti uvádějí, že s nájezdem 150 tis. km je kapacita >90 %.

 

Jinak lidi, kteří jsou na tom ekonomicky tak, že můžou dát 1.5+ mil. Kč za auto, nejezdí v 10 let starých ojetinách, ale točí auta častěji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, Bubaq napsal:

Jinak lidi, kteří jsou na tom ekonomicky tak, že můžou dát 1.5+ mil. Kč za auto, nejezdí v 10 let starých ojetinách, ale točí auta častěji.

Já bych to viděl i jinak, ne každý chce dávat obrovské finace do nových aut, je to velice ztrátová investice. Třeba investice do nemovitostí je teda atraktivnější a tím se řídím. Proto mi stačí spolehlivá starší auta a to bych si klidně mohl koupit cokoliv novýho, ale prostě nechci. Dále je otázka jak se bude vyvíjet situace díky Covodu v ekonomice , je možný že hodně lidí přijde na dlouhou dobu o své sny o novém autě a to zejména platí o nesmírně drahých elektromobilech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...