stanmar Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 (editace) Přestože je dáváno Norsko jako příklad země, která kromě toho, že se v ní prodá nejvíce EV tak je i v otázce el. energie maximálně soběstačná.... Asi to tak ve skutečnosti růžové nebude. Čím a za kolik pak budou ty svoje EV krmit, když se jim už teď ceny el. energie ( i po zdražení nižší než u nás !) nelíbí. EDIT : článek je o něco níže ve formátu PDF Editováno: 14. Únor 2022, autor: stanmar doplnění textu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 14. Únor 2022 Autor Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 @stanmarNo chtěl jsem si ten článek přečíst, bohužel je zamknutý. Té koruny mi líto není, jen z principu tohle prostě nedělám, takže snad jindy....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 Omlouvám se, myslel jsem, že je to odemknuto a bezplatné - tak alespoň takto Protivládní demonstrace.pdf 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 14. Únor 2022 Autor Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 Zajímavý článek, který jasně dává najevo jak je svět globálně propojený a proč je to v mnoha případech ne zrovna k dobru věci. Aniž bych chtěl být nějak přehnaně vulgární, tak vezmu za příklad třeba to, že ráno se ruský, nebo čínský prezident probudí s mrzutou náladou, něco nepatřičného, třeba i nechtěně řeknou svému mluvčímu, ten to dá odpoledne třeba i jen informativně na vládní facebook, no a večer stoupnou ceny na komoditních burzách celého světa. Následně za pár dní, mi můj dodavatel energií suše emailem oznámí, že mi s okamžitou platností zvedá cenu za jejich dodávku. Takže se ani těm Norům nedivím, že jim to tak začíná trochu haprovat, jinak na to všechno kolem je krásné pořekadlo "Jak si kdo zaseje, tak si i sklízí". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/britove-testovali-skodu-eynaq-s-nosicem-kol-i-pripojenym-karavanem-dojezd-spadl-na-160-km?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=ecQEH2nefpH-202202141433&dop_id=15427389 Nekupte to za ty prachy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 14. Únor 2022 Autor Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 (editace) S elektromobilem asi musíš zacházet jako s choulostivou květinkou, tedy mráz mu moc nevoní, horko taky ne, časté nabíjení vysokým výkonem baterii z dlouhodobého hlediska taky nesvědčí, tedy podobně jako časté a vydatné zalévání kytky, ta to taky nemá moc ráda, pokud se nejedná třeba zrovna o rákos. No a nějaká ta zátěž navíc u elektromobilu, čili naložený přívěsný vozík taky není zrovna moc extra, tedy stejně jako když květinu vytáhneš ze sterilního prostředí vázy/květináče a nosíš ji celý den v ruce zabalenou jen do papíru, taky dostane zabrat. Samozřejmě tímto přirovnáním tak trochu přeháním, ale oproti spalováku, je ten současný elektromobil pořád hodně choulostivá a náročná květinka. Na jedné straně hodně lidí vychvaluje elektromobily, jak jsou údajně nenáročné na servis, na druhou stranu musím neustále sledovat a propočítávat trasy a možnosti dobíjení při delších jízdách, nemám pořád jistotu, že v daném místě bude nabíječka v provozu, i když aplikace v mobilu ukazuje, že ano. Dále musím mít dopředu vyřešené možnosti dobíjení přes karty, aplikace, smlouvy, pokud tedy nechci platit vyšší sumy, musím počítat s jinými dojezdovými vzdálenostmi při změnách počasí, ročních obdobích, zátěži a naložení elektromobilu, prostě je toho stále hodně, co znepříjemňuje používání elektromobilu..... Příklad: na vesnici v podhůří Velkého Jeseníku, kde má švagr chatu, mají skoro všichni místní nějakou tu čtyřkolku tedy Ladu Nivu, Suzuki Jimny, Dacii Duster apod. a jezdí s vozíkem do lesa na dřevo, někteří z nich za vesnici na vlastní políčko, sváží brambory, řepu. Autobus tam jede 5 x za den, o víkendech 3 x, než se v zimě protáhne zasněžená vozovka, tak je pomalu poledne, takže v zimě čtyřkolka, nebo aspoň auto co nebude mít v mrazech problém je pomalu nutností a to ani nemusí jezdit na to políčko nebo do toho lesa. Takových malých dědinek jsou v Jeseníkách desítky, v celé ČR určitě stovky. Prostě život tam je úplně jiný, než tzv. sterilní život ve městě, nebo vesnici někde na rovině a v příměstském satelitu, kde ráno napadne 5 cm sněhu a lidí jsou na prášek a dopravní kalamita. A nežijí tam na horách zrovna jen staří lidé na tzv. dožití. Jsem svědkem toho, že se tam stále častěji stěhují mladší lidé a to taky z důvodu, že tam ještě mohou koupit starší dům za normální cenu, nebo topí tam v tom krbu a neplatí násobky za plyn, el. energii, samozřejmě nemluvím o vyhledávaných rekreačních a turistických oblastech. Tam ty normální spalovací auta pořád potřebují a potřebovat budou a elektromobil v současné podobě jim tam bude (promiňte) na hovno. Editováno: 14. Únor 2022, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danno1771 Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 Z môjho pohľadu je elektromobilita násilne pretlačovaná na úkor zdravého rozumu. Využitie elektoaut vídím napríklad vo firmách, kde prevažne absolvujú trasy v meste prípadne aj mimo mesta alebo doručovateľské firmy, pošta atď. Ja osobne som za pokrok takže som otvorený novým technológiam aj alternatívnemu palivu ale nie tomu aby som čakal 2h niekde na parkovisku pokiaľ sa mi dobije auto aby som mohol prejsť pár kilometrov alebo nosil so sebou neustále predlžovačku na dobíjanie auta. V momentálnej situácií by som radšej volil hybrid. Dobíja sa zo spalováku a nemusím riešiť dobíjanie zo zásuvky. Vidím v tom skôr politiku organizácií a nechuť automobiliek investovať do vývoja iných druhov pohonu, pretože elektromotor sme už vynašli a batérie nejako zdokonalíme. Je nefér tvrdiť aké nulové emisie prináša elektromobilita, keď svoju daň si zoberie výroba batérií a potom elektriky na dobíjanie áut. Nehovoriac o nákladných lodiach ktoré spaľujú také svinstvo, že oproti tomu dnešný nafťák je v podstate osviežovač vzduchu. Apropó vedia ma rozosmiať ľudia, ktorí si myslia ako zachránia planétu svojim elektromobilom ale plytvajú vodou, elektrinou v domácnosti a míňajú tony plastových obalov. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 14. Únor 2022 Sdílet Vloženo 14. Únor 2022 Tady je to samé OT. Téma zní jasně. Za mě tedy jasně, elektromobilita NE! NE a NÉ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 15. Únor 2022 Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 https://autobible.euro.cz/reportaz-cesta-s-elektromobilem-na-zimni-dovolenou-do-rakouska-aneb-kdyz-se-zima-zepta/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=yHKFN01Vxc3-202202150609&dop_id=15429639 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 15. Únor 2022 Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 Za mě elektromobily ano, ale pouze na místech, kde to dává smysl. Malá lehká auta na ježdění po velkých městech. Pokud by se spalovací auta nezatěžovala emisními poplatky a naopak elektroauta politicky netlačila, tak na spotřebním trhu nemají elektroauta šanci. Nepochopím co za idiota si koupí třeba Enyaqa? 2miliony, 2tunové SUV a v zimě to ujede 250km? V takové velké "krávě" 4x4 chci pořádný motor na který je spoleh. Jinak vzledově krásné auto. Druhá věc je pořizovací cena, třetí je zůstatková cena a čtvrtá je pak životnost baterie + cena nové a její ekologické zlikvidování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 15. Únor 2022 Autor Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 No a taky cena za dobíjenou enegii? Tak jsem si to u @stanmar-ova odkazu u té cesty VW ID.4 do Rakouska trochu spočítal. Sice neuváděli tam autoři kolik platili, nebo jim odečetli u nabíječek s těmi předplacenými kartami ČEZ a PRE, ale u té Ionity bez nějaké té předběžné smlouvy, nebo tarifu zaplatily cca 44 euro. To při jejich udávané spotřebě vychází při cestě tam na cca 500Kč/100km což je tedy pálka jako hrom a rozhodně podstatně dráže než u spalováku! Samozřejmě předpokládám, že u stojanu/nabíječky ČEZU platili méně, ale i tak. Nějak si nedovedu představit, že se spalovákem budu muset mít (abych popř. ušetřil) hromadu karet, aplikací, smluv s jednotlivými provozovateli čerpaček. Ano existují i tak nějaké karty, např. Schellu i Benziny apod., ale tam ten rozdíl je nějakou tu korunu a nikoliv desítky možná stovky % pro volné, nebo předsmluvené ceny el. energie u nabíječek. Tenhle protizákaznický nesmysl ohledně velmi rozdílných cen za dobíjení, je podle mne velké současné mínus pro elektromobily a jen doufám, že se to časem vyřeší, pravděpodobně zase nějakým direktivním zákrokem z EU? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 15. Únor 2022 Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 Když chceš ušetřit, musíš cestu plánovat víc než kdy jindy. Jenže když tě bude EV stát v pořizovací ceně o několik set tisíc víc než podobné auto se spalovacím motorem asi nebudeš muset tolik řešit cenu za kWh. Jeden starší článek : https://autobible.euro.cz/vyplati-se-elektromobil-proti-beznemu-autu-ano-musite-s-nim-ale-jezdit-az-10-let/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xmen201 Vloženo 15. Únor 2022 Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 Panove mam reseni dojezdu Elektro:), nikdy vam nedojde stava! https://elektrocentraly.heureka.cz/scheppach-5906213901-sg-3100/#prehled/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 15. Únor 2022 Autor Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 Jak to bude mír EU těžké, co se týče zavádění elektromobility, tak o tom pojednává následující článek, kde mimo jiné se uvádí, že EU chce zavést výrobu baterií v Evropě, abychom tedy nebyli tak závislí třeba na té Číně, ale i tak nevím......, nakonec si to přečtěte. https://www.autojournal.cz/elektromobilita-v-evrope-ano-ale-pod-jednou-podminkou-eu-si-musi-sama-vyrabet-baterie/ To Japonci chtějí na to jít pravděpodobně jinak, chtějí být taky klimaticky neutrální, ale plánují zavést tzv. vodíkovou ekonomiku, no a vyrábět vodík z plastového odpadu, tedy tzv. zabít dvě mouchy jednou ranou. https://www.autojournal.cz/japonsko-bude-vyrabet-vodik-z-pouzitych-plastu/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dixik2 Vloženo 15. Únor 2022 Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 Připravte se na budoucnost: Stát nabízí dotace na dobíjecí stanice elektromobilů - Aktuálně.cz (aktualne.cz) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 15. Únor 2022 Autor Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 Jak jsem psal výše, Japonci spíše uvažují o vodíku, tedy co se týče budoucí tzv. zelené energie, no a tak ještě přidám něco o vodíku a jak o něm uvažují v Americe čeští podnikatelé z tohoto oboru a jak se také dívají na elektromobilitu v Evropě . https://komoraplus.cz/2022/02/14/jak-se-bublina-nafukuje-do-globalnich-rozmeru/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=sGDcQYQQfGO-202202151041&dop_id=15434127 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bubaq Vloženo 15. Únor 2022 Sdílet Vloženo 15. Únor 2022 před 19 hodinami, DušanV napsal: S elektromobilem asi musíš zacházet jako s choulostivou květinkou, tedy mráz mu moc nevoní, horko taky ne, časté nabíjení vysokým výkonem baterii z dlouhodobého hlediska taky nesvědčí, tedy podobně jako časté a vydatné zalévání kytky, ta to taky nemá moc ráda, pokud se nejedná třeba zrovna o rákos. No a nějaká ta zátěž navíc u elektromobilu, čili naložený přívěsný vozík taky není zrovna moc extra, tedy stejně jako když květinu vytáhneš ze sterilního prostředí vázy/květináče a nosíš ji celý den v ruce zabalenou jen do papíru, taky dostane zabrat. Samozřejmě tímto přirovnáním tak trochu přeháním, ale oproti spalováku, je ten současný elektromobil pořád hodně choulostivá a náročná květinka. Na jedné straně hodně lidí vychvaluje elektromobily, jak jsou údajně nenáročné na servis, na druhou stranu musím neustále sledovat a propočítávat trasy a možnosti dobíjení při delších jízdách, nemám pořád jistotu, že v daném místě bude nabíječka v provozu, i když aplikace v mobilu ukazuje, že ano. Dále musím mít dopředu vyřešené možnosti dobíjení přes karty, aplikace, smlouvy, pokud tedy nechci platit vyšší sumy, musím počítat s jinými dojezdovými vzdálenostmi při změnách počasí, ročních obdobích, zátěži a naložení elektromobilu, prostě je toho stále hodně, co znepříjemňuje používání elektromobilu..... Příklad: na vesnici v podhůří Velkého Jeseníku, kde má švagr chatu, mají skoro všichni místní nějakou tu čtyřkolku tedy Ladu Nivu, Suzuki Jimny, Dacii Duster apod. a jezdí s vozíkem do lesa na dřevo, někteří z nich za vesnici na vlastní políčko, sváží brambory, řepu. Autobus tam jede 5 x za den, o víkendech 3 x, než se v zimě protáhne zasněžená vozovka, tak je pomalu poledne, takže v zimě čtyřkolka, nebo aspoň auto co nebude mít v mrazech problém je pomalu nutností a to ani nemusí jezdit na to políčko nebo do toho lesa. Takových malých dědinek jsou v Jeseníkách desítky, v celé ČR určitě stovky. Prostě život tam je úplně jiný, než tzv. sterilní život ve městě, nebo vesnici někde na rovině a v příměstském satelitu, kde ráno napadne 5 cm sněhu a lidí jsou na prášek a dopravní kalamita. A nežijí tam na horách zrovna jen staří lidé na tzv. dožití. Jsem svědkem toho, že se tam stále častěji stěhují mladší lidé a to taky z důvodu, že tam ještě mohou koupit starší dům za normální cenu, nebo topí tam v tom krbu a neplatí násobky za plyn, el. energii, samozřejmě nemluvím o vyhledávaných rekreačních a turistických oblastech. Tam ty normální spalovací auta pořád potřebují a potřebovat budou a elektromobil v současné podobě jim tam bude (promiňte) na hovno. Za sebe elektromobilitě v dnešní podobě říkám jasné ne. Ale zrovna tvůj příklad je pro elektromobily vcelku ideální. Drtivá většina krátkých tras, možnost nabíjet doma u chalupy a pro jízdy do lesa je tišší auto bez lokálních emisí výhodou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 16. Únor 2022 Sdílet Vloženo 16. Únor 2022 Také říkám elektromobilitě jasné NE, i když budu mít dost elektriky z vlastní výroby, stejně nepřistoupím na to z důvodu celkové ekonomie. Pokud auto za obrovské peníze má po 8 letech garantovanou kapacitu baterie 70-80 % tak je to jasný prodělek. A přitom se musí dodržovat pravidla nabíjení, jinak ze životnost ještě kratší. Krásný příklad byl ten test Enyaqa s malinkým karavanem a směšnou ujetou vzdáleností. A to bylo nové auto a za příznivé teploty. Tím pádem je cesta elektromobolity ztracená a i stále rostoucí cena elektřiny a vzácných kovů udělá ekonomice provozu vážný problém. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 17. Únor 2022 Sdílet Vloženo 17. Únor 2022 https://www.idnes.cz/auto/magazin/nabijeni-elektromobilu-cip-roaming-cez-pre-e-on-ionity-enbw-smatrics-opel-corsa-e.A220204_073159_software_nyv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 20. Únor 2022 Autor Sdílet Vloženo 20. Únor 2022 EU dělá vše proto, aby elektromobilita byla dražší než doposud, tedy pardon, toto je jen můj názor. Správně by zástupci EU řekli, že EU dělá vše proto, aby vše spojené s elektromobilitou bylo čistší a ekologičtější než doposud, no a tak Europarlament připravuje nové nařízení o akumulátorech. https://www.autojournal.cz/europarlament-pripravuje-nove-narizeni-o-akumulatorech-budeme-vice-recyklovat/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayBee1 Vloženo 21. Únor 2022 Sdílet Vloženo 21. Únor 2022 "... nové nařízení přivítali ekologové z organizace Transport & Environment, kteří věří, že nové nařízení posune EU k dopravě s nulovými emisemi." Tak jasně. Nulové emise nebude mít vaše doprava ani když půjdete pěšky, vy zelení vypatlanci. Nulové emise v kontextu dopravy = perpetuum mobile. Vzhledem k tomu, že se hovoří o celé EU, tak tady ani nelze namítat, že měli na mysli lokální emise. Oni jsou prostě úplně mimo realitu. Ach jo! :( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 21. Únor 2022 Autor Sdílet Vloženo 21. Únor 2022 Německý motoristický časopis Auto Bild, se poptával u automobilek na ceny náhradních baterií do elektromobilů a jistě si dokážete představit tu jejich "velkou ochotu" něco takového veřejně sdělovat. Po přečtení přiloženého článku se ani nedivím, ceny astronomické a to jsou tam uváděné jen tzv. holé ceny samotných baterií, nebo jen ceny tzv. modulů, tedy bez ceny za jejich výměnu. Nakonec i to se redaktorů Auto Bildu podařilo tak nějak zjistit a třeba u KIE se cena za výměnu baterie pohybuje kolem 50.000,- Kč. Nakonec i to je jen "pakatel" oproti samotné baterii, kde ceny se pohybují od cca 177.000,- Kč za malou baterii v Hondě-e, až po cca 900.000,- Kč ve velkém Volvu XC40 Recharge. A nějaké to světlo na konci tunelu v podobě již roky slibovaných lacinějších baterií pořád nikde nevidím........Vy ano? https://www.autoforum.cz/predstaveni/ceny-nahradnich-baterii-do-elektromobilu-jsou-takovy-prusvih-ze-o-nich-vetsina-automobilek-odmita-hovorit/ 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 21. Únor 2022 Sdílet Vloženo 21. Únor 2022 Citace z výše uvedeného odkazu: Kdo si ale koupí onu devítiletou Teslu byť za 167 tisíc Kč? Technik Thomas Schuster z KÜS k tomu Auto Bildu řekl jasně, že jde o ekvivalent totální škody při nehodě. Takový vůz je jako automobil prakticky bezcenný, neboť instalovat do něj novou baterku nedává ekonomický smysl. Takže vlastně každý elektromobil bude po 8 letech a více obrovský problém pro majitele. Až se jich nakupí statisíce a miliony, tak se Brusel z toho zblázní. Pokud fosilní auto vydrží desítky let v provozu, tak nezahlcuje recyklační firmy. Elektromobily se tam dostanou stejnou rychlostí jak se dnes prodávají, zejména na západě díky dotacím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo 21. Únor 2022 Sdílet Vloženo 21. Únor 2022 Třeba budou dotace na sešrotování starých elektromobilů :-). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wolfspitz Vloženo 21. Únor 2022 Sdílet Vloženo 21. Únor 2022 https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/lod-felicity-ace-u-azor-se-nedari-uhasit-situaci-komplikuji/r~8d0a959c930511ec94760cc47ab5f122/?consent=CPNE-KQPUu4HHD3ACBCSCDCsAP_AAEPAAITIF8wKwAAgAKAAgABUAC4AGQAOgAgABQACoAFoAMgAaAA5gCIAIoARwAkgBMACeAFUALcAYQBigEAAQgAiABYgDNAHEAO4AhABJgCegFIALqAYEA04BrAEagI6ASCAm0BbgC8wF8gd1AeAAWABUAC4AGQAQAAyABoADmAIgAigBMACeAFUAMQAfgBCACIAEcALEAZoA7gCEAEWALQAXUAwIBrAEggJtAXmA7oAAAAA.YAAAAAAAAAAA&sznclid=1L2w6eXk5uXm5-bk4e3h7Ozk5Ozg5uTmqKDp5eHh7OHg4e3i4fri4-GooLHp5eLg4eDi5eXj7frs7O2ot-njkuOVluDske3h4O2S5JXlkezhke3g4uGXleSW5OPg4w&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=lVGSZ1KQN8W-202202211634&dop_id=15509619 Tak je vidět k čemu vede elektromobilita. Škoda na lodi a převáženém nákladu bude v miliadrách. Čert nám byl dlužen Brusel a jeho elektrošílenství. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.