Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

83% zní jako hrozné velké číslo, na druhou stranu zmiňují, že pro 18t a 5 náprav to je cca 3.9kc/km. U nás se teď platí za Euro VÍ, 12t+ a >=5 náprav 4.97-5kc/km (aktuálně). Takze kdo je horší DE se svými 83%, nebo ČR s 15%?

https://mytocz.eu/cs/emytne/sazby-mytneho-2021

 

Tím se nechci nikoho zastávat, ale k těm novinový článkům je někdy potřeba doplnit i ty informace co pisatel pozapomněl…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořád je třeba si vyjasnit řadu kritických otázek, mají-li elektromobily realisticky nahradit spalovací motory. První majitelé elektrických aut, zelení aktivisté, fanoušci Tesly a jim podobní už jsou na palubě elektromobility naloděni . Ukazuje se ale, že ta zbývající, větší část  trhu nemá žádný velký zájem platit víc peněz za vozidlo s kratším dojezdem a omezenými možnostmi pomalého nabíjení. Většina významných výrobců aut si naplánovala (nebo jim byla naplánována?) krásnou elektrickou budoucnost a roky  ignorovala i docela věcné připomínky, že to takto snadno a rychle nepůjde.

Politický tlak na elektromobily prostě přišel moc brzy  a moc rychle a s technickou i ekonomickou realitou se dalece minul.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektromobily-budou-propadak-dokud-nenabidnou-vice-rika-analytik-zadne-zlepseni-neni-v-dohledu-dodava-jeho-kolegyne/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Martab napsal:

83% zní jako hrozné velké číslo, na druhou stranu zmiňují, že pro 18t a 5 náprav to je cca 3.9kc/km. U nás se teď platí za Euro VÍ, 12t+ a >=5 náprav 4.97-5kc/km (aktuálně). Takze kdo je horší DE se svými 83%, nebo ČR s 15%?

https://mytocz.eu/cs/emytne/sazby-mytneho-2021

 

Tím se nechci nikoho zastávat, ale k těm novinový článkům je někdy potřeba doplnit i ty informace co pisatel pozapomněl…

No ono něco naráz zdražit o celých 83% je hodně  velké zdražení, i když  Martab si dal tu práci (díky mu za to), že vlastně u nás vychází to mýto pořád dráže.  A kde je to tedy vlastně pro firmy a i pro  nás, jako obyčejné lidi horší? Jestli v tom DE s 83% navýšením nebo v ČR s 15% navýšením? Těžko říci, ale v principu je to pro mne stejné porovnání jako s tou Fialovou Nutellou, tj. máme ji u nás sic jen o něco dráže než v DE, ale taky máme reálně 3 x menší platy než ti Němci. Co potom a jak  máme porovnávat? Ona i ta elektromobilita v DE je pro soukromníky pořád zčásti dotována, na rozdíl od nás (čímže nechci vůbec říci aby se v ČR dotovala i pro fyzické osoby), dále německá vláda má v plánu  průmysl a jeho spotřebu el. energií taktéž ještě více než doposud dotovat atd., atd.,...............

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přišlo mi to emailem, abych to sdílel dál, což z principu nešíření různých řetězujících blbostí moc nedělám, ale celkem mne to zaujalo a tak to dávám zde, protože si myslím, že to není až tak špatný nápad. Nadnárodní, obchodní  řetězce mají dnes  pravděpodobně stále  vysoké zisky, takže by mohly za své peníze ( když je dnes tak módní být proklimatický) přidat ruku k dílu, abychom v rámci Grenn dealu  pořád nestavěli velké parky FVE na tzv. zelené louce. Tohle foto je z Holandska...

 

 

 

 

solární parkoviště.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, DušanV napsal:

Občané EU nebojte se, my vám ty elektromobily stejně nakonec vnutíme tak jako tak. Protože to stále nejde podle našeho plánu (tvrdí EK), tak se nyní zaměříme na leasingové společnosti a firemní vozové parky. Leasingový sektor a  firemní automobily obecně byly v Bruselu příliš dlouho přehlíženy. Na rozdíl od mnoha jiných odvětví se po leasingových společnostech nevyžaduje, aby vyvíjely úsilí v  oblasti klimatu. Maroš Šefčovič (nástupce "veleúspěšného" Timmermanse) a  Wopke Hoekstra  z EK  slíbili Evropskému parlamentu, že podniknou příslušné kroky v oblasti firemních vozových parků. 

 

image.thumb.png.a6e8c3d0470aaf92a8084361ff8897a7.png

Tohle je hodně nebezpečné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, DušanV napsal:

Přišlo mi to emailem, abych to sdílel dál, což z principu nešíření různých řetězujících blbostí moc nedělám, ale celkem mne to zaujalo a tak to dávám zde, protože si myslím, že to není až tak špatný nápad. Nadnárodní, obchodní  řetězce mají dnes  pravděpodobně stále  vysoké zisky, takže by mohly za své peníze ( když je dnes tak módní být proklimatický) přidat ruku k dílu, abychom v rámci Grenn dealu  pořád nestavěli velké parky FVE na tzv. zelené louce. Tohle foto je z Holandska...

 

 

 

 

solární parkoviště.jpg

naše firma to má v plánu, udělat nad velkým parkovištěm soláry, přičemž by to prý mělo pokrýt třetinu spotřeby firmy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Pawouk napsal:

Tohle je hodně nebezpečné...

 Tak již na přelomu roku 2022 a 2023 přišel předseda výboru Evropského parlamentu pro životní prostředí Pascal Canfin s iniciativou, aby se od roku 2030 nařídilo firmám, aby nově kupovaly již jen elektromobily (viz. článek). To se ze strany automobilek nesetkalo v tom období s velkou podporou (dnes v souvislosti s mizernými prodeji EV by asi mluvily jinak), na rozdíl od velkých (proklimatických) firem které údajně tehdy ochotně souhlasily.

Dnešní iniciativa Maroše Šefčoviče je něco nového (opět ten systém EU a EK pro mne zvaný  "buldozer"). Nemohu to bohužel najít, někde jsem docela nedávno  četl o zamýšlených 30-40 povinných %  elektromobilů ve firemních, nových nákupech aut někdy po roce 2025. Ono, jakkoliv ta čísla mohu být nakonec jiná, tak vsadím boty, že tyhle pokusy a další restrikce pro spalovací auta a další vynucenou podporu prodeje elektromobilů si EK nenechá jen tak ujít......

Ono nakonec dle přiloženého článku, určitá forma nařízeného nákupu a provozování  nízkoemisních automobilů (elektro a hybridů) platí  pro firmy s větším vozovým parkem již dnes ve Francii.

 

https://www.e-flotila.cz/2023/03/08/firmy-maji-povinne-kupovat-elektromobily-uz-od-roku-2030/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Paradox Grenn dealu a elektromobility? Lidé budou ve velkém skupovat před rokem 2035 poslední benziny ( já říkám že jen tehdy, pokud budou mít vůbec nějakou tu možnost) a emise mohou být v letech 2040-2045  proti roku 2035 ještě horší, říká šéf Toyoty ČR Martin Peleška.  Já si naopak od něj myslím, že tento prognózovaný stav EU nedopustí, stačí další restrikce a lidi  se spalováky po roce 2035 docela utřou, bohužel.....Celý ten rozhovor s ním je zajímavý.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/byznys-video-peleska-zelena-eu-lide-si-nakoupi-posledni-benziny-a-emise-budou-jeste-horsi-239739#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne asi, ale tak to bude. To už je dávno vymyšlené a v tomto tématu myslím i probírané. Nemusí nic explicitně zakazovat, ale uvalí na vozidla se spalováky a paliva do nich takové daně a poplatky, že to valná většina jejich majitelů nebude moci zaplatit. A je to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mario Draghi tj. bývalý šéf Evropské centrální banky a bývalý premiér Itálie, dostal  v srpnu roku 2023 od šéfky EK Ursuly vod der Layenové za úkol vypracovat zprávu Jak pozvednout evropskou ekonomiku“. Pokud si nyní myslíte, že to s tématem Green dealu a elektromobility vůbec nesouvisí, tak si troufám tvrdit,  že to souvisí až moc. Zpráva údajně ještě není hotová, ale dílčí výstupy k tomuto tématu od Maria Draghiho např. „Musíme se dát dohromady v oblasti energetiky. Jinak se nikam neposuneme a budeme platit za energii dvakrát až třikrát více, než kolik stojí v jiných částech světa.“ jsou jasně vypovídající, i když bohužel převážně v negativním slova smyslu....

Draghi rovnou říká, buď EU bude federalizována, pravděpodobně něco jako Spojené státy evropské (a na to dle mne potřebuje EU i to zrušení práva veta) , nebo bude fungovat jen jako zóna volného trhu (pravděpodobně něco jako bývalé EHS). Protože z minulosti je známo, že Draghi je stoupencem té zmiňované federalizace, tak si dokáži představit, jaké že to doporučení od něj předsedkyně EK dostane.  Bohužel celý ten projekt EU v současnosti hodně skřípe. Sami si řekněme, co do budoucna chceme a co má životaschopný a realistický  smysl....?

 

Deyl-Draghi-a-ekonomika-EU-GRAF.png

 

Na to by se dalo navázat článkem " Ne, Česko není nemocný muž. V průšvihu je celá Evropa", který polemizuje s článkem v  německém  periodiku Die Welt, o nemohoucnosti české ekonomiky.

 

https://www.tydenikhrot.cz/clanek/komentar-ne-cesko-neni-nemocny-muz-v-prusvihu-je-cela-evropa 

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně nemám nic proti federalizaci.

Osobně si myslím, že národní obrození není českým úspěchem, ale spíše českým selháním. Nevidím žádný smysl ve vlastnění samostatného jazyka a podobných atributů. Pravděpodobně všem okolním mocnostem více vyhovoval rozpad Uherska na menší státy, než silný uherský stát. Domnívám se, že toto obrození v naší zemi i v okolních státech bylo úmyslně iniciováno.

EU rozdrobená na malé státy, kde si každý mluví svým jazykem, vede k nedorozuměním a vytváří komunikační bariéry.

 

Jako federace s jasným vedením a omezením počtu úředníků a vládních činitelů v každém státu bychom dosáhli zásadního uvolnění státních zaměstnanců a podnikatelský sektor, který je generátorem blahobytu, by získal další lidské zdroje pro svou činnost. Ušetřené finance by mohly proměnit EU v globální mocnost.

Současný stav představuje křeč rozhádaných středních a malých států s omezeným vlivem a akceschopností.

 

Jistě asi by z počátku byl problém s určitým odmítáním mezi národností různých bloků. Nicméně pokud by byl úřední jazyk angličtina, tak nové generace narozené do tohoto systému by se už dokázali od těch to titěrných hovadin odprosit, zanikla by komunikační bariera.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prestižní studie z USA, která se zabývá metanem dospěla k tomu že  "LNG je pro Zemi emisně mnohem horší než spalování uhlí". Pokud je na tom něco pravdy, tak opravdu celá ta klimatická histerie kolem tzv. fosilních paliv (ropa, uhlí) a jejich brzkému zákazu je jen vaření politiků z vody bez zpracování relevantních  souvislostí.

Spíše věřím tomu, že takovou studii smetou politici ze stolu (i kdyby byla na 100% pravdivá), protože by museli přiznat, že o vazbách a příčinách na vývoj klimatu vědí docela houby a taktéž proto, že USA by přišli  s LNG pravděpodobně o obrovský kšeft....

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-prestizni-studie-usa-lng-je-pro-zemi-emisne-mnohem-horsi-nez-spalovani-uhli-30776#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to že je prodej energií obrovský kšeft nikdo nepopírá a je už přece úplně jedno, jestli prodáváš energii ve formě, uhlí, plynu, uranu, ropy. Vždy je to páteřní business a nikdo se ho dobrovolně nevzdá.

Co na tom že budeme mít elektroauta když se staneme zajatci dodávky nerostných surovin z Asie? Co víc budeme stejně potřebovat plyn z vrtů, aby nám fungovali plynové elektrárny na výrobu energie do elektroaut.

Koho zajímá nějaká studie? Shut up and take my money!

 

200w.gif?cid=6c09b9529klymfkoa9do7tkpuyp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, autor článku to má určitě dobře vymyšlené  a promyšlené a určitě  věděl do čeho jde, no a taky na to měl asi své prostředky, nebo má zajištěno  jejich splácení, dotaci na FVE lze taktéž využít.  Ale pořád to není v pohodě dostupné  zajištění individuální mobility pro masy, tam ta masa bude v budoucnu pravděpodobně dostávat tzv. přes hubu. O FVE moc nepolemizuji, tam to bude opravdu vždy případ od případu. 

Kamarád, o kterém jsem tady již dříve psal  v určité souvislosti s elektromobilitou se málem dostal do osidel elektromobility a FVE. Má dceru provdanou do Nizozemí a zeťák je fanatik do elektromobility, takže navzájem  o tom často diskutují . Před určitým časem ( asi pod vlivem zeťáka a jelikož nemá nouzi o finance) přišel s nápadem, že si na důchod pořídí na barák FVE a do garáže elektromobil. Já jsem mu rozmluvil ten elektromobil, protože vím co ročně najezdí, či spíše nenajezdí, na to se nevyplatí dávat cca 1 milión do auta, co mu bude stát v 99,99% v garáži. FVE mu rozmluvila firma, která měla zajistit montáž a vše potřebné okolo. A proč mu to ta firma rozmluvila, když by tím přišla o kšeft?  Protože jeden z jednatelů firmy je jeho známý a ten, když vše spočítal a zahrnul do toho i tzv. poločas využití (kamarád má již přes 60. let) a za těch hypotetických možná 20 let jeho zbylého života by se investice nevrátila v rozdílu cen za spotřebovanou energii.  Zahrnuto do toho taky bylo to, že do rodného domu se nechce vrátit žádný jeho potomek a dům i s FVE by se stejně po jeho smrti  prodal. Bylo mu doporučeno od firmy i ode mne, aby volné prostředky raději účelově věnoval svým potomkům a vnukům ( třeba na školy, nebo když už tak moc chtěl , tak na FVE v tom Holandsku u dcery), než to promrhávat zde  a v jeho situaci.

Proč to všechno a tak dopodrobna píši. Protože si myslím (a taky to v okolí vidím),  že i ta stavba FVE je v dnešních poměrech u nás vhodná pro někoho a pro někoho vhodná není. O elektromobilech to podle mne platí jakbysmet....

 

PS: Jako zajímavost k zamyšlení zde dodávám, že ačkoliv mezi rodinou a známými mám již více vlastníků FVE, tak taky již  osobně znám 3 případy (kromě toho kamaráda), kdy zájemci o  pořízení FVE po zjištění podrobností a dalších podmínek z toho raději vycouvali...

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abychom všude po internetu nečetli jen samé oslavné články, jak se dá už dnes elektromobilem v pohodě cestovat i do dalekých krajů, tak zde dávám určitý protipól zkušeností, jak motorističtí redaktoři Autosalónu cestovali elektromobilem na fotbal do Albánie (na který nakonec nedojeli) a jak je přitom mimo jiné i vytáčeli jízdní asistenti.....

 

https://www.autosalon.tv/novinky/bonusy-k-tv-poradu/dojeli-jsme-elektromobilem-do-albanie-a-zpet-vse-ale-dopadlo-uplne-jinak-nez-jsme-si-planovali

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco jako pojem deindustrializace Evropy a ztráta konkurenceschopnosti  v rámci nehorázně drahé energie (oproti jiným částem světa) je nám asi znám. Ono ale již nejde jen o pojem, spíše se mi zdá, že jde  o plíživě začínající skutečnost. Někde jsem četl vyjádření ekonomů, že zásadní změny a dopady v ekonomice se dějí cca 2 roky po vzniku prapůvodních příčin. Ono ty 2 roky obrovských problémů v dodavatelsko-odběratelských vazbách  a výrobních procesech po začátku covidu (2020) by tomu odpovídaly.  Začátek enormně drahých energií v Evropě se pojí většinově s rokem 2022. Co nás asi čeká v roce 2024 a v následujícím období, tj. ty 2 roky po počátku strmě stoupajících cen energií?  Odliv výrobních podniků do zahraničí, nebo něco jiného? 

Že by "Zelená politika EU"  prosazovaná za každou cenu si začala vybírat svou daň?  Příkladů začíná být  poslední dobou až tak nějak  moc.  Nezájem zákazníků o elektromobilitu, následné omezování výroby elektromobilů,  rušení výstaveb dodatelských podniků  pro elektromobilitu, odsun některých výrob do levnějšího zahraničí, současné problémy s nerentabilativní výrobou  nových energetických zelených zdrojů (větrné parky) aj....

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/z-nemecka-dale-mizi-vyroba-goodyear-zavira-dve-tamni-tovarny-na-pneumatiky-1-800-lidi-ma-padaka/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svérázný názor a úvaha  člověka pohybujícího se profesionálně v oboru automotive, na výstavbu (dnes už spíše nevýstavbu) gigafactory v Líních u Plzně. Místy odborně prokládané, místy až  humorné, místy kousavé, samozřejmě je v tom i politika, názor  a závěr si udělejte sami. Já osobně, ač nejsem s autorem  v 100% souznění, tak v mnohém mu dávám za pravdu.......

 

https://dfens-cz.com/the-gigafactory-experience/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zákaz starších naftových aut a omezení jejich vjezdu do center velkých německých měst byla hloupost, tvrdí Němci. Dlouhodobé sledování znečištění ovzduší v několika německých městech ukázalo, že podíl oxidů dusíku v ovzduší nemá ani zdaleka takovou souvislost se starými naftovými auty, jak se lidem tvrdilo. Potvrdila to i německá akademie věd.

 

https://www.autojournal.cz/zakaz-starsich-dieselu-byl-nesmysl-tvrdi-nemci/?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 11. 2023 na 9:58, informator napsal:

Obecně nemám nic proti federalizaci.

Osobně si myslím, že národní obrození není českým úspěchem, ale spíše českým selháním. Nevidím žádný smysl ve vlastnění samostatného jazyka a podobných atributů. Pravděpodobně všem okolním mocnostem více vyhovoval rozpad Uherska na menší státy, než silný uherský stát. Domnívám se, že toto obrození v naší zemi i v okolních státech bylo úmyslně iniciováno.

EU rozdrobená na malé státy, kde si každý mluví svým jazykem, vede k nedorozuměním a vytváří komunikační bariéry.

 

Jako federace s jasným vedením a omezením počtu úředníků a vládních činitelů v každém státu bychom dosáhli zásadního uvolnění státních zaměstnanců a podnikatelský sektor, který je generátorem blahobytu, by získal další lidské zdroje pro svou činnost. Ušetřené finance by mohly proměnit EU v globální mocnost.

Současný stav představuje křeč rozhádaných středních a malých států s omezeným vlivem a akceschopností.

 

 

 

Tak za sebe já žádnou federalizaci, alias "Spojené státy  Evropské nechci". Je smutné, že o zamýšlených krocích EU v tomto směru se musíme dozvídat od komunistky Konečné (která si tím samozřejmě přihřívá svoji PR polívčičku) a nikdo jiný z našich europoslanců  a domácích politiků nemá chuť ani důvod, nebo možná ani nemají o tom ponětí,  se k tomu vyjádřit, snad jen pod nátlakem nebo upozornění médií.

Nemyslel jsem si, že zde někdy budu postovat vyjádření člena strany, která těch škod v minulosti napáchala opravdu hordy, ale bohužel nikdo z našich současných politických zástupců nemá sebemenší snahu nebo možná ani tucha co nám EU připravuje....

Celá ta v konečných důsledcích  a obrovských nákladech  nepromyšlená a ve výsledcích nejistá, zelená politika toho zářným příkladem.

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včerejší (20.11.2023) videodebata o elektromobilitě, o tom, co budeme za 10 let tankovat a kolik za to zaplatíme a jestli normální občan na to bude vůbec mít. Velice rozumně uvažující  a diskutující pánové, tj. Jiří Hájek z Orlenu Unipetrol, Martin Peleška, šéf  Toyota a Lexus ČR a Jan Macek z Fakulty strojní ČVUT v Praze. Zaujalo mně mimo jiné i to, že se všichni shodli na tom, že i po roce 2050 bude u nás v ČR majoritně převažovat mobilita pomocí spalovacích motorů (myšleno dohromady mobilita osobní, nákladní, individuální, veřejná, firemní aj.) 

Celkově jejich vystoupení, projev a názory  je obrovský protipól pragmatického uvažování oproti dosavadním fantasmagorním, ideologickým  myšlenkám dnešních politických špiček EU a politických špiček jednotlivých států EU v oblasti elektromobility.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-co-budou-cesi-tankovat-az-skonci-klasicke-motory-239778#source=hp&seq_no=2&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...