Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

No ono nejde o to že by se naše planeta neměnila, ale oni obvykle ty změny probíhají několik staletí. Teploty rostli po dlouhou dobu, oceán klesal a stoupal taky pozvolna. Problém naší činnosti spočívá v tom, že ty změny které běžně trvali jedno tisíciletí, teď trvají pár let, je problém se tak rychlé změně přizpůsobit a bohužel to mána svědomý prokazatelně naše činnost a náš způsob život.

Jo taky mě to sere a nechci si to nechat přiznat, protože se nechci vzdát svého evropského luxusu.

 

Na druhou stranu ten to problém elektromobilita nevyřeší to všichni vědí. Tj. Evropská unie zaujala postoj, hoří nám les, budeme ho kropit svěcenou vodou a modlit se, aby to vypadalo že něco děláme.

Ve skutečnosti jediná cesta je jednoduše zchudnout, vzdát se globálního cestování a přepravy, žít z lokálních produktů a nechat dvě třetiny populace celosvětově umřít, jinak to nejde, ale to ti samozřejmě nikdo z EU neřekne. Ve skutečnosti si myslím, že ztráta osobní automobilové dopravy bude to poslední co naše potomky ve 22 století bude trápit.

Realita je taková, že kvůli naší lenosti vzdát se globálně svého luxusu, jsem zakoupili našim současným dětem jízdenku do pekla. Nikdo si to z nás nechce připustit, ale je to tak.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kdysi jsme se smáli Mao Ce tungovi a jeho  v Číně prosazované reprodukci tzv. jednoho dítěte v rodině. Ona se mu tam moc nepovedla, ale možná lidstvo nakonec na tuhle variantu v zájmu přežití bude muset přistoupit (pokud se vůbec všechna ta etnika, rasy, národy a náboženství na tom dokáží dohodnout), podle mne lepší než války, hladomory a šíření virů a nemocí.  Ale říkejme to dnešní generaci, která spíše v rozvinuté části světa  bojuje s neplodností a  podle nepsaných pravidel má žena právo na potomka, pokud se tak rozhodne. Rozhodně by musel být změněn hodnotový a morální pohled lidstva na tohle. Dnes Vás za takový názor naprostá většina odsoudí, v budoucnu to klidně může být norma. Prostředky a způsoby na přežití lidstva se budou hledat všude, ale hledat je v pomalu nařizované elektromobilitě, tak to je podle mne úlet jako prase....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... a teď tam naopak vládne šikana vůči všem, kdo nejsou manželé a/nebo nemají dvě a více dětí. Na idnesu nebo kde to bylo napsané poněkud tendečně, ale situace je přesně opačná, než za Maa. Proč? Protože jim došlo, že potřebujou ženy (které byly v dětství tehdy běžně zabíjeny) a děti, které potáhnou jejich ekonomický a důchodový systém.

Elektro je nesmysl, naštěstí jsou automobilky, třeba BMW, které si to podle spolehlivého indikátoru, a to je podle klientely, už začalo/y uvědomovat. Teď bude zajímavé, jak to bude s plynem a dalšími zdroji, takže masivní nástup elektromobility se určitě odloží. V Praze zruší parking zdarma, zanedlouho bude zdanění EV. Podobný osud jako mikromotory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to začarovaný kruh. Když nebude dost děti, nebudeme schopný mít důstojný důchodový systém. Když děti budou, zkolabuje životní prostředí. Je jen o tom jít cestou menšího zla.

Ono dnes samozřejmě toto řešení přes porodnost nemůže fungovat.

Vyspělé státy evropy, dokonce i čína a pod. už dlouhou dobu vytrvale snižují svojí populaci a porodnost klesá. To že nás je v Evropě stále hodně, je jen díky migraci.

Ale vysvětli takovému afričanovi nebo inodovi že nemůže každý rok vystřelit na svět dítě, jinak zkolabuje ekosystém. Oni to mají u řiti, ani tomu nerozumí.

 

Tam je řešení zastavit veškerou ekonomickou pomoc, protože hlavně afrika je líhní která prudce zvedá populaci. Indie už narazila na svůj peak teď začne taky vymírat, ale afričani to je jiná.

Nicméně dnes nikdo nemá koule na to zaříznout humanitární pomoc pro státy s obrovskou explozí porodnosti, právě kvůli humanitární pomoci.

Humanitární pomoc se zastaví až potom co Evropa padne na držku.

 

V každém případě aktuální stav už nelze řešit přes porodnost. Aktuální stav bohužel vyřeší jen humanitární krize v rozvojových oblastech ( i když já bych africké státy nazval spíš stagnující oblasti) nebo hůř... válka. Já se obávám že to jinak než válkou a masivním vymírání přes zbraně hromadného ničení dopadnout nemůže. Prostě jen se to zodpovědný lidé bojí říct svému plebsu na hlas.... čeká nás temná budoucnost.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si zde okopírovat  čerstvý příspěvek redaktora SM Martina Vaculíka z jeho facebookového profilu, týkajícího se jeho názoru na současné uživatelské používání elektromobilu. Doufám, že tímto prostým zkopírováním textu bez jeho souhlasu mně nezažaluje. Za sebe bych řekl "celkem zdravý názor", i když ke způsobu jeho vyjadřování mám již roky spoustu  výhrad, ale je to jeho profil a tak buď berme, nebo nechme být. 

 

"Ne, tyto prázdniny nejedu přes celou Evropu se Škodou Enyaq, abych pro Svět motorů udělal takový ten článek, který přinese třeba 300 zrušených předplatných: Jak je dovolená s elektromobilem úplně v pohodě, jak nabíječky jsou všude a rychlé tak, že než vypijete kávu, můžete pokračovat. Po tomto typu článků je nyní ze strany automobilek, tedy inzertních klientů, nemalá poptávka. I médium bez reálného dosahu a zcela zbytečný novinář se opět stanou hýčkanými, když nějaký takový článek vytvoří.
Po Jiří Zima jsem původně chtěl, aby u Škody Enyaq Coupé RS iV změřil zapojení předního asynchronního a zadního synchronního motoru v různých jízdních situacích, tedy točivý moment na nich. Enyaq jsem totiž nedávno prohnal u nás v křivoklátských lesích a přišlo mi, že všechno dělá až neuvěřitelně správně. Při brždění před zatáčkou rekuperuje oběma motory. Když v zatáčce (mírně) uberu plyn, víc zabrzdí zadním motorem, čímž se stáčí do zatáčky. Když jej přidám, víc zabere přední motor, čímž jde auto ven. A že tedy to pověstné řízení vozidla plynem není v ničem jednodušší než v tomto elektrickém SUV pro bohatého českého důchodce. Moje současné nadšení pro elektromobily plyne právě z toho, jak úžasně čistě a efektivně jezdí, čímž nemyslím emise. Já nejsem petrolhead, z hlučných výfuků mne vždy bolela hlava, čím zbytečnější člověk, tím hlučnější má na motorce, kterou neumí ovládat, výfuk. A je to opravdu strašná bezohlednost, že i uprostřed šumavských hvozdů je slyšet rachot, jak hnusný tlustý dědek leze na Yamaze Virago 535 nebo podobné motocyklové impotenci, ale samozřejmě bez výfuku. Ale například strašně rád lyžuju a ovládání elektromobilu má zcela stejné zákonitosti. Krom křivek zapojení elektromotorů v různých situacích má Jirka odměřit i vliv nabití na maximální točivý moment motoru. A chlazení baterky, reálnou rychlost nabíjení a další věci. Když mi navrhnul, že si tu obvyklou cestu po Evropě dá místo mě (pamatujete, jak jsem se Škodou Superb 2.0 TSI/140 kW – ano, tou zázračnou s B-Cyklem a dvojitým vstřikováním, které pak z motoru zase sebrali, jel za 6,5 l/100 km?) úplně jsem nejásal. Viz úvod. Jirko, máš na víc!
Jenže z průběžných hlášení, které do Jirky ze Španělska chodí, je jasné, že tady se rodí fakt zajímavá reportáž. Zhruba o tom, jak by cestování s elektromobilem mohlo skutečně být pohodové, kdyby ta zpropadená EU nejen postavila nabíječky i v zemích, jako je Španělsko, ale ještě dohlížela, zda pak i skutečně fungují. Kdyby roamingové karty automobilek skutečně pokrývaly i jiné superrychlé nabíječky než je Ionity. Kdyby ty, co vám po odfiltrování nefunkčních a nezaplatitelných zbudou, nebyly pravidelně na tak hnusných místech, že i po tisíci kilometrech za volantem radši zůstanete sedět v autě. A také jste si mysleli, že si dáte auto na nabíječku a půjdete třeba do muzea? Chyba chyba vesničani, potřeba intenzivního využití nabíječek vedla k někde k omezení doby stání na nich na 45 minut, jinde k extra sazbě za zbytečně strávené minuty. Článek o cestování na dovolenou elektromobilem nebude ani oslava, ani hejt. Aby to fakt fungovalo, jsou před námi velké úkoly. Nakonec to fungovat bude, byť osobně bych v žádném případě nebyl ochoten překonávat ani půlku těch problémů, co musel po cestě pokořit Jirka. I proto jsem zvolil variantu chudý český důchodce – jsem na dobře zorganizovaném All Inclusive výkrmu v tureckém Side. A to je vlastně pointa: Než pořád přemýšlet, jak ve měnícím se světě dělat věci stejně, je lepší přestat je dělat."
 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"čím zbytečnější člověk, tím hlučnější má na motorce, kterou neumí ovládat, výfuk. A je to opravdu strašná bezohlednost, že i uprostřed šumavských hvozdů je slyšet rachot, jak hnusný tlustý dědek leze na Yamaze Virago 535 nebo podobné motocyklové impotenci, ale samozřejmě bez výfuku"

 

Zase nezklamal, Vaculík 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nicméně má pravdu. Dnes 8 z 10 řidičů motorek neumí s motorkou reálně vůbec pracovat, protože na to vylezl až po padesátce.

Polovina z nich je slyšet na celé okolí. Já neubírám právo někomu jezdit na motorce, ale regulace zvukového projevu by nějaká nastat mohla, to se opravdu nedá poslouchat o víkendech mám pocit že vyrazí na motorku polovina populace.

S ježděním na moto jsem skončil před 10 roky (to jsme jezdil na různých pionýrech a pod. od 9 let) kdy se provoz zvedl tak že bych musel mít kvůli pozdravu ruku zvedlou neustále. Stalo se z toho pozérství.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem jasně a stručně je to v přiloženém článku řečeno, vzpomene si někdo z nás, že Kovanda takhle mluvil již cca 3 roky zpátky? No, ale tehdy s tím v médiích moc nevystupoval, tedy asi neměli moc zájem, dnes je toho plný internet a nejen ten.

 

https://www.newstream.cz/nazory/lukas-kovanda-evropa-se-ekonomicky-likviduje-a-planete-to-nijak-neprospeje?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=779531&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=779530&dop_vert_id=art1&dop_req_id=WoUR67yN1B6-202207190939&dop_id=17176426

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bude schválena nová emisní norma EURO 7 (pravděpodobně v roce 2025), tak spalováky, které budou chtít plnit tuto normu, mají zdražit oproti dnešku o cca 75.000 až 125.000,- Kč. Naproti tomu má koncern VW AG v témže roce začít vyrábět malý elektromobil (údajně pro masy) v uvažované ceně cca 625.000,- Kč, přitom ještě vloni  u toho elektromobilu vedení VW AG mluvilo o částce 500.000,- Kč. To vše řekl Thomas Schafer, dnes šéf značky Volkwagen.   Když si to tak na okamžitý rozstřel lehce spočítám a zauvažuji , tak  i s předpokládanou pokračující inflací může klidně nejlevnější Škodovka v roce 2025 (pokud to tedy bude spalovací Fabie a plnit to Euro 7) stát od nějakých 500.000,- Kč výše, nejlevnější elektromobil Škodovky mým  odhadem bude stát třeba od 750.000,- Kč výše. A to ani neuvažuji vývoj ceny baterií, dolů půjdou asi těžko.

 

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/euro-7-prodrazi-spalovaky-o-sto-tisic-automobilky-uz-v-ticho/r~6292726a05d511ed9ae20cc47ab5f122/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=779531&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=779530&dop_vert_id=art1&dop_req_id=hhatz02Mqlc-202207201515&dop_id=17178046

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to očividně jde, když se chce, třeba: https://carnewschina.com/2022/07/18/dongfeng-nano-box-suv-launched-in-china-starts-at-9700-usd/  za těch 65,700-71,700 RMB (230 - 260 tis CZK) by se to myslím docela slušně prodávalo i tady. Stojí to na základech Dacie Spring a u nás ta stojí kolik, od 511 900 Kč... Tedy očividně není problém udělat levné elektro, jen je problém ho prodat v Evropě za tu rozumnou cenu... ID.3 tam začíná na 150tis CNY, to je cca 540tis CZK. Tady dle aktuálního konfigurátoru "od 1 199 900,- Kč" Takže ono to očividně jde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ministr financí současné Německé vlády Christian Lindner potvrdil médiím, že  spolková vláda nebude souhlasit s plány Evropské unie, tedy se zákazem prodeje nových aut se spalovacími motory od roku 2035. To je jistě zajímavé, otázka je, jak se k tomu může postavit jakákoliv jiná, spolková vláda, která může být u kormidla, nebo může dojít třeba jen k časovému prodloužení zákazu, dejme tomu od roku 2040. Těžko poznat co tím vlastně Němci zamýšlejí, když kolikrát v posledních časech konali a mluvili jinak.  V současnosti se mi zdá, že všichni jen neurčitě mlží a mají strach,  ať už politici, manažeři v automotive aj. kompetentní. Situace se ve velkých společnostech vyvíjí od jedné valné hromady akcionářů ke druhé, ve vládách od jedněch voleb ke druhým. Do toho covid, válka, inflace a zamýšlené koncepce se hroutí jak hromádka karet a nastupují třeba i  docela jiné.

Takže asi si počkáme, jak to ono Německo vážně myslí, osobně tomu moc nevěřím, že najednou prozřelo. Mně to spíše připadá, jako by si tím zamýšleným neschválením chtělo hlavně zachovat  výrobu luxusních a sportovních a tím pádem hodně drahých a pro výrobce vysoce ziskových  aut se spalovacím motorem,  typu Bentley, AUDI, Porsche, MB, BMW.  Čím dále, tím více mi přijde, že Němci se chovají a to nejen v automotive dost vyčuraně a hledí hlavně na sebe, nějaká EU je až na druhé místě.

 

https://www.autojournal.cz/nemecko-odmita-plan-zakazu-novych-aut-se-spalovacimi-motory/?consent=CPaqHkAPaqHkAD3ACCCSCXCgAM_AAEPAAATIIDoBhCokBSFCAGpYIIMAAAAHxxAAYCACAAAAoAABABIAIAQAAAAQAAAgBAAAABQAIAIAAAAACEAAAAAAAAAAAQAAAAAAAAAAIQIAAAAAAiBAAAAAAABAAAAAAABAQAAAgAAAAAIAQAAAAAEAgAAAAAAAAAAAAAAAAQgAAAAAAAAAAAganAmAAWABUAC4AGQAQAAyABoADmAIgAigBMACeAFUAMQAfgBCQCIAIkARwAnABSgCxAGWAM0AdwA_QCEAEWALQAXUAwIBrAD5AJBATaAtQBeYDJAGlANTAAAA.YAAAAAAAAAAA&sznclid=956TysTAxMHFw8TFw8TAwMfOxs7PxYuDysbBx8HPxM_Ozs_Zws_Fi4OSysbBws_EzsXAzs_ZxcfCi5TKscPOzrPAxsbOsrLDxs7HsbTBzsbAtbbBtsW1wrLFxcQ&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=779531&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=779530&dop_vert_id=art1&dop_req_id=8Tp3mQcqZWu-202207210840&dop_id=17176064

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Německo bude postupně utlumovat podporu při nákupu elektromobilu až do doby, kdy se vyčerpá na to přidělený balík peněz, tj. 3,4 miliardy eur. Zajímavé taky je, že zcela zrušeny budou subvence na nákup služebních elektromobilů, tzv. dožívající příspěvky budou moci využívat jenom soukromníci. Tedy opačný trend než nastupuje u nás.

 

https://www.novinky.cz/auto/clanek/nemecko-snizi-podporu-pro-nakup-elektromobilu-brzy-pry-nebude-potrebna-40404118#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=jQvd58JBD8E-202207271115&dop_id=40404118&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve videu je uvedeno 19 aut...

Je napsáno, že je to supercharger Tesly, ty využívají majitelé Tesly asi nejvíc. mají slevu na nabíjení a jsou asi nejrychlejší.

Samozřejmě jinde by se dalo taky dobít, ale nejspíš pomaleji. Překvapilo mě letos v Chorvatsku, že tam jezdí docela dost Tesel a to i místních. Když vidím ty jejich přívody a rozvody na ulicích tak klobouk dolů, že to ty nápory v létě vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kdopak je další na řadě po těch smradlavých spalovácích?  No asi jste to uhodli, teď to budou pro změnu hybridy. A copak to bude příště, když se to nepovede, no že by se pod tlakem okolností a faktů nakonec přiznalo, že i ty elektromobily nejsou tak čisté, jak se nám vtlouká do hlavy?

 

https://www.autojournal.cz/eu-po-letech-lzi-a-pretvarky-zprisni-pravidla-pro-dobijeci-hybridy/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono už to tak ve světě chodí, to co se nechce vůbec slyšet, nebo se nehodí, tak se mnohdy vymaže, nebo zcenzuruje, nebo se to rovnou označí za nesmysl. Na druhou stranu uznávám, že v Autosalonu to někdy přehání, i když toto video nevzniklo v Autosalonu, ani v jiném pořadu na Primě, ale tentokrát s Pepou souhlasím.  Ten 2a1/2 minutový sestřih je ten nejkřiklavější koncentrát hodinové diskuse, převážně ohledně elektromobility, někde to na YouTube bude celé.  

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...