Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
V 20. 2. 2021 na 10:25, udo napsal:

Tak jsem si po dlouhém vybírání zvolil karoq 1.5 tsi a potom co jsem tu přečetl nevím jestli nemám vzít 1.0 tsi

....už je to měsíc starý příspěvek, přesto Ti opovím, myslím si že jsi volil dobře!!!....Jak napsal @davi72 také skoro nevnímám.

Vloženo

za mne určitě a jednoznačně 1.5 TSI, mam cca 7000 a motor v pohodě a určitě uspornější něž 1.4 TSI co jsem měl v YETIM, dvouválcový režim není apsolutně slyšet, nemám s tím jedinej problém. ted jsem měl monožnost vyzkoušet 1.0 TSI a za mne je to rozdíl dosti značný - hlavně když jedou v autě 4 dosp.- lidi a spotřeba skoro cca stejná. 

Vloženo (editace)

1.5 TSi určitě mnohem lepším motor z pohledu jízdních parametrů než 1.0 TSi. Je to hlavně o penězích, pokud ti nedělá problém připlatit za 1.5 TSi nevidím důvod kupovat tříhrnek.

Nevěř tu řečem o opotřebení pouze dvou válců, je to totiž blbost.

ATC neodpojuje fyzicky písty, ale pouze odstaví ventily na vačkové hřídeli aby nebyl protitlak při nepoužívání pístů. To nezastaví opotřebení válců a kroužků na pístech, takže argument o nesouměrném opotřebení je vycucán z prstu a podložen na nereálných datech. Všechny 4 písty se stále pohybují, dochází k rovnoměrnému opotřebení válce i kroužků na pístech. Nehledal bych zbytečně problém kde není.

Nejzásadnější opotřebení vzniká při tření u studeného motoru, druhý v pořadí je pohyb těch částí a tyto faktory způsobují 90 % opotřebení motoru, to že ve válci neprobíhá zážeh nepůjde na opotřebení skoro vůbec poznat.

Editováno: , autor: 15degren
Vloženo

Kdybych na budíkách neviděl, že se ten režim dvou válců spustil, ani bych to nepostřehnul.

A raději 1,5 než 1,0. Myslím, že rezerva výkonu není od věci pro krizové situace.

Ta forsáž, když se potřebuješ rychle někam zašoupnout a šlápneš plně na plyn, je k nezaplacení!

Vloženo

Připojuji se se stejnou zkušeností. Jízdu na dva válce prakticky nejde poznat, stejně tak náběh těch flákajících se. Akcelerace 1.5 vs 1.0 k nezaplacení a to i když jedeš sám. Ten rozdíl tam prostě je. Navíc prostě u té 1.5 pořád cítíš, že pod tím pedálem ještě něco je.... U litru se občas nedostává, ale taky to není špatnej motor, jen je prostě dýchavičnej. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

Ja byl ze začátku taky spokojen, ale jak postupně opadalo nadšení z nového auta, flustrace jak je to oproti 1.4 přidušené a jak si člověk za ty dva roky na ten výkon navykl tak ten výkon 1.5 není žádná hitparáda. Taky jsem si začal všímat toho zvuku na dva válce v některých situacích.

Takže chip od Motorpower vše vyřešil včetně deaktivace ACT, mám zase úsměv na tváři a auto mě znovu baví. Spotřeba stejná, možná o decku nižší. Vyzkoušeno na stejné trase :) 

  • Líbí se mi 3
  • Pozitivní 1
Vloženo
V 4. 4. 2021 na 23:17, sheep-master napsal:

Ja byl ze začátku taky spokojen, ale jak postupně opadalo nadšení z nového auta, flustrace jak je to oproti 1.4 přidušené a jak si člověk za ty dva roky na ten výkon navykl tak ten výkon 1.5 není žádná hitparáda. Taky jsem si začal všímat toho zvuku na dva válce v některých situacích.

Takže chip od Motorpower vše vyřešil včetně deaktivace ACT, mám zase úsměv na tváři a auto mě znovu baví. Spotřeba stejná, možná o decku nižší. Vyzkoušeno na stejné trase :) 

Můžeš napsat detailnější pocity vč. hodnot po chipu?

  • o 2 roky později...
Vloženo

Ahojte,

 

stal som sa čerstvým majiteľom 1,5 TSI s vypínaním valcov a stále si zvykám na dvojvalcový režim. Vedeli by ste mi poradiť nejaké triky ako sa čo najviac vyvarovať jazde v dvojvalcovom režime? Motor sa mi počas jazdy relatívne často prepína do režimu ACT a pri následnej akcelerácii motor pri prepnutí do normálneho režimu rušivo trhne. Zatiaľ mám najazdených 750 km, predpokladám, že s pribúdajúcimi kilometrami sa to nezlepší.

Vloženo

Z vlastnej skusenosti, ale aj z toho, co som cital a pozeral recenzie, tak prechod medzi 2 a 4 valcami by mal byt takmer nespozorovatelny. Ja osobne napriklad absolutne netusim, kedy sa to prepina, ani necitim ziadnu zmenu ked mi blikne ACT ikonka.

Vloženo

Občas to je cítit, že to lehce cukne (hlavně když se na to trochu víc šlápne). Když se plyn jen lechtá, tak to je neznatelné.

Jsou tam dané podmínky, za kterých to je aktivní, někde by to tady mělo být k dohledání.

Vloženo

Možno si to moc všímam, ACT režim mám aktívny napr. aj pri plynulej jazde do kopca pri konštantných otáčkach. Pri jemnejšom pridaní je cítiť to cuknutie. Ale čo som tu čítal je to asi vlastnosť tohto systému, doteraz som jazdil elektrikou a tam si človek všetko všíma, keďže pohon je tichší ako pri benzíne.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Tak jsem dnes zaslechl, že z důvodu vypínání válců dochází u motoru 1,5 k nadměrné karbonizaci a motory mají po 60 000 problémy, kdy se musí  rozebrat motor a karbonizaci odstranit, u auta za 900 000 Kč se mi to moc nezdá, ale kdoví jak to je ve skutečnosti, je pravda , že Karoqu s 1,5 motorem se prodává opravdu hodně, má někdo zkušenost a má někdo již najeto více jak 150 000 km , bez opravy motoru, já mám zatím 40 000, s autem jsem nadmíru spokojený a doposud jsem neměl s autem ani jednu závadu 

Vloženo

Karoqu rodičů už táhne na 100tis a problémy nejsou. ACT se v koncernu u motorů 1.4 TSI používá už někdy od 2012, pokud by tam byl nějaký výrazný systémový problém, je o tom slyšet.

Vloženo

Ani tam žádný systémový problém plynoucí z toho, že je to jen litr neexistuje - to je jen taková ničím nepodložená urban legend. Nicméně toto není předmětem tohoto tématu.

  • o 6 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...