Přejít na obsah

Blikající kontrolka žhavení + závada systému start stop


Balikesir

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám verzi 2.0 TDI 110kw rok 6/2013 najeto 200k km. 

 

Po startu se rozsvítí kontrolka motoru (oranžová), začne blikat kontrolka žhavení a počítač zahlasí chybu Start Stop

 

Auto jezdilo 4 roky jako služební, teď 2 roky vesměs městský provoz. Takže vím, že mu nedělám úplně dobře. I čištění výfuku musím většinou extra projet, když cítím podle ventilátoru, že je potřeba čistit. Nebo když se rozsvítí kontrolka. Teď mi ale ani to čištění neprošlo, když svítí ta závada Když jsem tak různě pročítal různá fóra, odhadl bych to na EGR.

Já se do servisu nedostanu dřív jak za týden, tak by mě zajímal váš názor či zkušenosti. Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jen pro info. 

Vesměs vím houby co dělali, ale mluvil o podtlakových hadičkách. Nevím zda měnili nebo jen nějak vyčistili.  Trvalo to cca 20 min. Pak ještě dělal v servisu regeneraci, poněvadž to svítilo. Nevím jestli je to lepší nebo ne. Původně jsem to chtěl jen projet, ale když už jsem tam byl. Takže cca 2h servis ve Škodovce, platba 1600,- 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím,

mám OIII RS 135 kW, rok 2014, motor CUPA, najeto 310 tkm.

Minulý rok ( 10 tkm zpět) mi prasklo turbo a měnil jsem za nové. Teďka se mi poslední dobou stává, že se rozsvítí kontrolka motoru, začne blikat žhavení a píše závada S/S systému. Auto někdy má výkon, někdy nemá vůbec, jak má prostě náladu. Navíc když to držím na čtyřku pod plným plynem, nebo najedu na dálnici a chci jet více jak 120, tak auto spadne do nouzáku. Po vypnutí a zapnutí se sice nouzák vypne, ale zbylé 3 kontrolky ne, nicméně když s tím chci jet zase trochu rychleji (120 a víc) zase spadne do nouzáku. Musí se až provést nucená regeneraca v servise. Po chvilce to udělá vždy znova (cca 200 km). Byl jsem s tím v servise a už jsem tam zahrčel docela dost peněz, tak prosím o radu. Vyměnili mi snad všechny možné čidla, zkoušeli podtlak. hadičky, měnily se lamdy, EGRy... všechno. DPF mám na hodnotě okolo 2%. Diagnostika nevyhazuje nic, ale auto je úplně v čudu.

 

Co jsem vypozoroval, tak auto je víceméně pořád v módu regenerace (otáčky 1000 ot/min). Když vypnu rádio a stojím na volnoběh, tak slyším palivové čerpadlo jak trošičku hučí.

 

Nenapadá někoho co by s tím mohlo být?

Editováno: , autor: Ondrej321
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobne priznaky pri akceleracii som mal ked bola pridreta regulacia na turbe. 

 

Ak sa ti zaplni DPF za 200km tak ho mas uz zapchate. 

Ak mas moznost pozriet hodnotu diferencneho tlaku tak ta ti vypovie o priechodnosti DPF celkom dost. (Za predpokladu nepripchatej hadicky).

 

Ked pises ze mas zaplnenie na 2%, tuto hodnotu vies odkial a pod cim sa nachadza Oil Ash alebo Soot Mass calc ?

 

PS: mas urcite kod motora CUNA ? Pretoze tento kod je az od MR 2016

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta podtlakova regulace turba mě taky napadla, ale nikde nemůžu sehnat tento díl. V Garrettu mi řekli že se to jednotlivě prostě nedá sehnat, že musím koupit celé turbo, zase.. :D Dávat za to znova 30 000,- mi příjde zbytečné, když to turbo je de facto nové.

 

Ty 2% mi řekli v servise, ale pod čím to našli, to už mi neřekli. Já to jdu teď na prasáka vyšroubovat, zkusím to rozhýbat a dát zpátky a uvidím.

 

Motor je CUPA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ne, spíše když to chce tlakovat.. třeba při "točení" čtyřky do kopce (2800 ot), nebo když chci na dálnici předjet kamion.. ze 120 km/h na šestku šlápnu na plyn a po chvíli to spade do nouzáku. Ale ani před tím nouzákem to nemá výkon a to je podle mě ten problém. Mám plný plyn, auto by jelo ale , ale z nějakého důvodu nemůže, tak to radši shodí do nouzového režimu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To DPFko, když se měnilo turbo, bylo v háji. Ale nechal jsem to vyčistit a potom se to dostalo na normální hodnoty. Potom v druhém servise měřili znova a zase v pohodě.. Jakože nebylo úplně ve vůni, ale ani nijak strašně zanesené..

 

Ještě mě napadlo, ta podtlaková regulace je řízená elektronicky, je možné, že mechanicky je v pohodě, jen ta elektronika tam nějak zlobí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dobrý den, prosil bych o radu.
 

Před 5 měsíci jsem koupil Octavii III 2.0 TDI 110kW, r.v. 2017 a má najeto 103 000km. Ze začátku jezdila bez problémů, ale po 3 měsících z ničeho nic, když jsem jel ráno do práce asi po ujetých 3km mi začala blikat kontrolka žhavení a na displeji se vysvítila porucha systému Start-Stop a motor padl do nouzového režimu. Zajel jsem tedy do autorizovaného servisu. Auto jsem jim předal, ale druhý den když se na to koukali závada sama zmizela a na diagnostice jim to nic neukázalo. Koukali ještě po kabelech, jestli nejsou překousané, ale vše bylo v pořádku. Po necelém týdnu opět při jízdě do práce zase po ujetých cca 3 kilometrech se stalo opět to samé. Ještě ten den jsem zajel do Škodovky, kde mi auto napíchli v tu chvíli, kdy tam chyba byla. Vyskočila tam závada na snímači tlaku oleje. Ten mi byl vyměněn a že vše bude už v poho. Jezdil jsem cca 3 týdny bez problému. Dnes znovu při cestě do práce, vyskočila stejná chyba, blikající kontrolka žhavení, závada na systému Start-Stop a motor jede v nouzovém režimu. Jediné co jsem zatím vypozoroval, je to, že se to stalo vždy při studeném motoru, po ujetí stejné vzdálenosti cca 3-4km a vždy byla zima. U všech tří případů byla ráno teplota cca -5 stupňů.
 

Prosím o jakoukoliv radu, protože už nevím co s tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Který čidlo hlásilo chybu? Na nižší, nebo vyšší tlak? Při 3000 ot/min. se mění tlak oleje z 2 barů na 4 bary a každou úroveň hlídá jedno čidlo. Při jakém režimu tam skočil ten nouzák, resp. kolik motor právě točil? Jaký je olej v motoru a kolik má najeto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stalo se to vždy při otáčkách okolo 1500 za minutu. Motor má najeto 103 000 kilometrů. Olej nevím jaký tam je, ale měněn při koupi v prosinci ve Škodě. Teď jsem se byl koukat a je tam psaný na krytu u baterky olej 5w40 ale nevím jestli to tam není napsaný z minula.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5W40 tam nemá co dělat. Olej by měl splňovat normu 507,00 což jsou většinou oleje 5W30. Opravdu bylo v chybové paměti čidlo tlaku oleje? Kód chyby nemáš? Podle mě kdyby řj. zaznamenala nízký tlak oleje (ať už z důsledku opravdu nízkého tlaku, nebo závady v elektrice), tak se rozsvítí konev a auto bude vyzívat k vypnutí motoru. 

 

Aby tedy nebyl problém naopak ve velkém tlaku oleje, tj v čerpadle v poloze na vyšší dodávku oleje v okamžiku kdy má být na nižší.

 

Chtělo by ten tlak oleje změřit mechanickým manometrem, samozřejmě v podmínkách kdy se problém vyskytuje - v mrazu, na což už asi teď nebude moc příležitostí.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 měsíce později...
1 nalezena chyba:

9127 - Přestavovací jednotka turbodmychadla 1 
          P00AF 00 [036] - vzpříčená
          Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 214780 km
                    Datum: 2021.07.12
                    Čas: 15:46:39

                    Otáčky motoru: 2968.50 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 100.0 %
                    Rychlost vozidla: 136 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 102 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 175 °C
                    Tlak okolního vzduchu: 990 mbar
                    Napětí svorky 30: 13.600 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Ovladač 1 turbíny: řada 1: zpětné hlášení polohy - pož.hodnota: 5.00 %
                    Ovladač 1 turbíny: řada 1: zpětné hlášení polohy - skut.hodnota: 49.87 %
                    Ovladač 1 turbíny: řada 1: zpětné hlášení polohy - ofset zavřený: 0.21 %
                    Ovladač turbíny 1: řada 1: stav hlídání-Bits 0-7: 0
                    Ovladač turbíny 1: řada 1: stav hlídání-Bits 0-7: 55
                    Ovladač turbíny 1: řada 1: stav hlídání-Bits 0-7: 5
                    Ovladač turbíny 1: řada 1: stav hlídání-Bits 0-7: 136
                    Ovladač 1 turbíny: řada 1: zpětné hlášení polohy - hrubé napětí: 2497.2 mV
                    Dráha plynového pedálu: hrubá hodnota: 87.39 %
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Ahoj všem, 

 

Postihl mne ten samý problém a nakonec byla překousaná(zřejmě kuna) hadice podtlaku. Auto hlásilo problém Start-Stop a svítila oranžová kontrolka žhavení(za jízdy blikala) a motoru. Auto spadlo do nouzového režimu. 

Vtipný je, že během mé návštěvy servisu se tam vystřídalo 6 aut se stejným problémem :-)

Na první pohled ale překousaná nevypadala, až po tom, co jsem za ní trochu zatáhl se rozpadla. Doporučuji tedy zkontrolovat stejným způsobem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...