Martab Vloženo 9. Duben 2024 Sdílet Vloženo 9. Duben 2024 @x-man Také by mne zajímal zdroj této informace. Navíc pokud je to takto životně důležitá část, je minimálně zvláštní, že auto na její nefunkčnost nijak neupozorňuje a už vůbec na ni neupozorní servis, když vidí výpis z diagnostiky. A nemyslím to tak, že by to byla lež, jen mne opravdu zajímá, jak to vlastně je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 9. Duben 2024 Sdílet Vloženo 9. Duben 2024 Předpokládám, že zdrojem je vyjádření Škoda Auto 😁 https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vypnout-snadno-a-navzdy-trva-to-par-sekund-21003800 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Duben 2024 Sdílet Vloženo 9. Duben 2024 Tak jistě - zajímavé na tom je, že celý ten systém obvykle udržuje baterku v nějakém "skoro vybitém" stavu, nabíjení není konstantní, tak kde je ta údajná bezpečnost? Nicméně toto už přesahuje zadání tohoto témat - budeme se tedy věnovat tomu, jak S/S deaktivovat. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Anderson Vloženo 10. Duben 2024 Sdílet Vloženo 10. Duben 2024 Hlavní věc je diagnostika baterie, Kde pak při určitých věcech by auto potřebovalo znát hodnoty napětí a to věřím, že tak je. Jako podle mě určitě chce vozidlo znát všechny své parametry a možnosti reakce na ně. A odpojením kablíku je to prasárna. To beze sporu. Vše je provázáno se vším. Jako amatérští "garážisti" nebudou vědět co je vše zakomponováno v SW řídících jednotkách co vše se sleduje a vývoj el.systémů jako takových. Určitě obyčejní lidé neznáme všechny detaily. To může znát jen konstruktér a SW inženýr konkrétního auta. Každá věc má svůj důvod a ne jediný. Obzvlášť v tomto případě. Nehledě na to, že s baterii která není stavěna na konstantní nabíjení se baterie také degraduje. Čili měníte tady více faktorů v el.systému - napětí - proud v podstatě na nouzovém režimu - do vyřešení "závady" s odpojeným kablíkem. Určitě je lepší použít jiná sofistikovaná řešení bez odpojování kablíku.. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 10. Duben 2024 Sdílet Vloženo 10. Duben 2024 Však ta sofistikovaná řešení od jiných pánů inženýrů použij. Jiní léta letoucí používají jiné řešení, které nikomu nevadí. A nedělají z toho raketovou vědu. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo Středa v 09:33 Sdílet Vloženo Středa v 09:33 Zdravím všechny, mám takový dotaz na zkušenější. Vůz jsem kupoval jako roční, vlastním jej 2 měsíce a zjistil jsem, že funkce start-stop v podstatě není funkční, byť denně jezdím min. 2x20km, v infotaimentu u start stopu v podstatě vždy sviti hláška " vysoká potřeba energie pro vozidlo" i s vyplými všemi spotřebiči. Za celou dobu to vyplo jen v jednotkách případů, po hodně km po příjezdu domu. Vidím to na načatou baterii a nerad bych kvůli ní někde zůstal "viset". Město téměř nejezdím, jen mimo město, téměř bez jakýchkoliv zastavení při cestě do práce. V AS mě po telefonu vyfakovali, že to je normální, a že denní jízda 2x20km je poměrně málo. A pokud se neobjeví hláška "závada start stop", že je vše v pořádku. Já jsem ve výsledku rád, že mě to neotravuje, ale auto je staré 1,5 roku, já ho vlastním 2měsíce, má najeto 28tis km a pokud je baterie načatá, rád bych na ní uplatnil případně reklamaci a ne za půl roku kdy bude stará 2 roky a pošlou mě do prdele, že to běžné stáří baterie. Vím, že auto než jsem jej koupil ve škoda plus stálo venku 3měsíce v zimě, byť oni baterie aut pravidelně dobíjejí ( což jsem tam viděl na vlastní oči) tak jestli to tu baterii to stání neposralo. Chtěl jsem ze zvědavosti odpojit kablík, ale ať jsem za to páčil jak chtěl, tak se mi to nepodařilo, chtěl jsem to nějakou dobu nechat pořádně dobít a pak zapojit zpět a zjistit jestli ten SS se bude aktivovat častěji a nebo se potvrdí ta hláška AS. Auto při koupě prošlo servisní prohlídkou výměna oleje atd.. co sjem si zaplatil, jeden z bodů mělo být měření baterie v zátěži, ale znáte to, já jim nevěřím, ten protokol si vyškrtávají jak omalovánky. Už jen díky tomu, že mají zjišťovat i nemrznoucnost vody do ostřikovačů a po odjezdu od nich mi druhý den zamrzla komplet, stejně tak nešel zadní stěrač ( pojistka) tak si o těch jejich prohlídkách myslím své. Tedy co si o tom myslíte, mám zkusit ten kablík a když tak jak ten konektor odpojit, a nebo někde jinde nezávisle nechat změřit baterii zátěžovým testem? Auto jinak funguje normálně, startuje normálně, nic nehlásí. Dík za názory Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ExecutedDonut Vloženo Středa v 09:48 Sdílet Vloženo Středa v 09:48 No asi bych první zkusil vyvrátit/potvrdit doměnku o načatosti baterie skutečným měřením, na pocity se reklamace určitě nedělají Škoda, že jsi to neřešil už na začátku, to by se pak asi i dalo argumentovat o (ne)kvalitě jejich servisu a už by jsi měl hned dvě páky. Pokud to budeš chtít nakonec řešit přes záruky tak bych kabel neodpojoval, do gatewaye by se ti pak propsala chyba a to bys pak daroval páku ty jim. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo Středa v 10:32 Sdílet Vloženo Středa v 10:32 Zamrzlou vodu v ostřikovačích jsem reklamoval, pojistku zadního stěrače jsem si vyměnil sám a SS jsem nereklamoval, protože jsem nikdy auto s tímto neměl, tak jsem nevěděl co je "správné" fungování SS, ale po dvou měsících užívání mi to začíná být podezřelé, když všude slyším, jak to lidem vypíná na každém rohu téměř. Ale asi jo, nechám ji někde nezávisle změřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo Středa v 11:02 Sdílet Vloženo Středa v 11:02 Po 5 letech mám najeto 80tis. a jezdím denně 2x25km. Tu hlášku o vysoké potřebě el. jsem viděl asi 2x, jinak SS se mně zapne ráno do 5 minut. I závada SS mně už taky naskočila jednou. Řešení je jezdit s nohou mimo plyn kdykoliv to jde, přirozeně se zařazenou rychlostí, dojíždění semaforů s kvaltem. A na rovince to rozjet víc a zase noha dolů, je to sice vopruz, ale nemám možnost nabíjet jinak. Druhá věc je spotřeba, kterou mám dlouhodobě kolem 5,3l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
csabac Vloženo Středa v 11:29 Sdílet Vloženo Středa v 11:29 (editace) Ako píše kolega vyššie. Premeraj si batériu a budeš vedieť na čom si. Resp. ak máš možnosť, nechaj auto odstavené 3-4 dni a ak ju máš na odpis, tak neškrtne pri štarte. Ale to si nemyslím. Takže premeraj pred jazdou, po jazde. Po pár dní státia a budeš vedieť podľa hodnôt. A batéria vyzerá ok? Žiadna kryštalizácia niekde na nej, či iné prejavy poškodenia? Ja som tak mal na 1,5r aute, hodnoty mala batéria dobré ale dohodli sme sa na výmene pred koncom záruky. Nebolo to ale ŠA Editováno: Středa v 11:30, autor: csabac Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VeteranChild Vloženo Středa v 11:32 Sdílet Vloženo Středa v 11:32 Když už se tu na fóru opakovaně řeší odpojování toho konektoru, zkoušel to někdo řešit i víc do hloubky? Tzn. úplně auto tohoto systému zbavit. Mně se tahle metoda nezamlouvá ne kvůli vyřazení SS a nesmyslného inteligentního dobíjení, ale že auto s tou "jednotkou" battery managementu prostě počítá. Když se konektor odpojí, i když na budících kromě chyby start stopu nic nesvítí, stejně je interně v gateway jednotce propsaná permanentní chyba komunikace. Nebylo by to řešitelné přeprogramováním gatewaye nebo výměnou za typ pro auta bez tohoto systému? Pokud by to šlo, pak by to bylo hezky čisté řešení. I pokud podle tvrzení Škodovky modely s tímto systémem jsou při jeho odpojení potenciálně nebezpečné, tímto by se to mohlo vyřešit, když už by s tím auto nepočítalo. Chápu každopádně, že čím novější auta, tím větší problém, takovou operaci provést. Přece jen krása téhle "úpravy" spočívá hlavně v její jednoduchosti. 🤔 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo Středa v 11:40 Sdílet Vloženo Středa v 11:40 Tak jsem byl změřit v nezávislém servise. Řekl mi pán, že baterka je ok, že by chtěla jen dobít. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ExecutedDonut Vloženo Středa v 12:10 Sdílet Vloženo Středa v 12:10 Tak trochu bizar Rusove si to dodelavaji, protoze to u nich koncern mimo EU nemusel do vozu davat. A u nas se porad spekuluje jak to deaktivovat. Teoreticky by to asi u modelu do roku cca 2020 melo jit odebrat ale bylo by to v porovnani s odpojenimk kablu dost pracne: Musela by se demontovat jednotka chytreho kladneho polu (uplne si nejsem jisty spravnosti nazvu) pak by se jeste asi musely presvedcit minimalne budiky, motorovka a gateway, ze funkce startstop neexistuje. Vyradi se tim ale nejenom startstop ale auto zase kompletne ztrati prehled o napeti baterie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo Středa v 12:25 Sdílet Vloženo Středa v 12:25 No a já buď to nechám někde nabít s autem, říkal pán, že optimální je 24h, nebo jen baterku. A nebo mi tady někdo řekněte "jak odškubnu" ten zapráskanej konektor. Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo Středa v 12:28 Sdílet Vloženo Středa v 12:28 Když zapneš vyhřívání sedadla, tak to bude taky dobíjet trvale 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VeteranChild Vloženo Středa v 13:22 Sdílet Vloženo Středa v 13:22 Taky existuje způsob, jak to potlačit při zapnutých potkávacích světlech. Osobně ale nevím, jak je toho možné docílit. Pravděpodobně to nebude jen úprava kódování nebo adaptací pomocí VCDS, ale spíš už přepis parametrizace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo Středa v 16:56 Sdílet Vloženo Středa v 16:56 před 4 hodinami, vormen napsal: Když zapneš vyhřívání sedadla, tak to bude taky dobíjet trvale Tak to nefungovalo. Výjimečně se mi dnes při cestě domů rozsvítilo hlášení ze SS možné aktivovat nebo tak něco, tak jsem zapl vyhrev a SS fungoval a hláška zůstala. Mám to cele nejake cudne, asi na to seru at si to dělá co chce. Baterku mam prověřenou to mi stačí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radek253 Vloženo Středa v 18:18 Sdílet Vloženo Středa v 18:18 Pokud chceš být pánem nad start-stopem, kup si kablík od číňana, zapoj ho mezi tlačítko a konektor, a máš pokoj. Dokonce jsem k tomu dostal i malý plastový pajsr na vycvaknutí tlačítek. Mám to namontováno už 2r, žádný problém. "Inteligentní dobíjení " - jednou za čas připnu baterii na nabíječku a je pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo Čtvrtek v 07:25 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 07:25 (editace) Start stop mě až tak netrápí, většinu jízd do práce mám v režimu, kdy doma se rozjedu a zastavím až u práce. To inteligentní dobíjení mi vadí více. Ale v paneláku máme těžší život. Leda bych vždy baterku musel vyndat a nabít doma, což je opruz. edit: jo a nic z Číny se mi nechce do auta v záruce cpát, tedy ne nic podstatného samozřejmě. Editováno: Čtvrtek v 07:31, autor: Petrrr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondrix Vloženo Čtvrtek v 14:38 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 14:38 Odpojiť káblik na baterke a pred garancku naspäť zapojiť a vymazať chyby v RJ..auto dobíja permanentne 14,2 až 14,4V..Po servisnej prehliadke znova odpojim. tiež to tak robím a ešte mám auto v záruke 3 roky 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo Čtvrtek v 19:44 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 19:44 Čím mazes ty závady? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondrix Vloženo včera v 05:24 Sdílet Vloženo včera v 05:24 https://www.diagstore.sk/obdeleven-pro-pack-200-kreditov/?gad_source=1&gbraid=0AAAAAogM4Zr0mV4X0mnHRfSquPKufrjmS&gclid=EAIaIQobChMIyqCNjrjyjAMVK6qDBx2kNhAwEAQYASABEgLG5_D_BwE Sikovna a jednoduchá diagnostika, dá sa s ňou robiť veľa vecí…nepotrebujes PC všetko robíš cez telefon 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo včera v 14:09 Sdílet Vloženo včera v 14:09 před 23 hodinami, ondrix napsal: Odpojiť káblik na baterke a pred garancku naspäť zapojiť a vymazať chyby v RJ..auto dobíja permanentne 14,2 až 14,4V..Po servisnej prehliadke znova odpojim. tiež to tak robím a ešte mám auto v záruke 3 roky Dělám to stejně, ale pokud to připojíš třeba týden předem, tak ta závada zmizne sama, protože se nebude opakovat. Kdyby došlo na lámání chleba, tak to stejně ŠA v měřených datech dohledá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrrr Vloženo včera v 14:42 Sdílet Vloženo včera v 14:42 Já se nakonec rozhodl, že nic odpojovat nebudu, SS teď začal nějak fungovat více o něco, tak jej budu když si vzpomenu vypínat ručně a koupím tuto nabíječku a 2x do roka před zimou a na jaře baterku pořádně nabiju třeba s tou regenerací https://www.battery.cz/nabijecka-ctek-mxs-5-0--12v-0-8a-5a-s-teplotnim-cidlem/?srsltid=AfmBOoozmBd7Cvh00LycRGsF_3-gpsvfDpErxG4Hq6pc3QJgcZ8R2GOr a seru na to. Teď v akci stojí přímo ta origo baterka u škody 12V-320ADIN -49Ah nějakých 3300Kč což není žádná svízel, ano mimo akci téměř 2x tolik, ale to se pak dá koupit v nouzi nějaká Varta též do 3tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo včera v 15:18 Sdílet Vloženo včera v 15:18 (editace) Káblík odpojuji přes léto a v AS nikdy nebyl nikdy problém. Chtěl jsem po 6 letech baterku v akci už vzít, ale zatím to neřeším. Mám dvě nabíječky z Lídlu na xx motorek, aut a do techniky a auta dobíjím hlavně v zimě, nabít ji jen 2x nic neřeší. Teď mají nabíječku opět v akci v té jejich aplikaci. Editováno: včera v 15:21, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.