Přejít na obsah

1.8 20V 92kw - LPG


Rocky

Doporučené příspěvky

Čauec chlapi, čtu tady vaše příspěvky ohledně spotřeby 1.9TDI a taky 1.6-75KW. Chci napsat něco o motoru 1.8 20V 92kw s předěláním na LPG. Jezdím ročně kolem 70 000km a když už jsem si koupil 1.8 92kw řekl jsem si že ji předělám na LPG. Předělání mě stálo 40 000kč. Protože jsem měl už předtím Favorita i Felicii Combi předělanou na LPG a bez žádných problémů jsem dost najezdil i v zimě, řekl jsem si ,že i Octava půjde na LPG. Octavie je r.v. 1999, já ji mám od roku 2004 (květen) a už najezdila na LPG 166 000km. Občas se musí vyměnit plynový filtr (asi co 30 000km), ale jinak nic. No a tedˇ co se týká spotřeby. Můj dlouhodobý průměr je 8,5l. Mám rád relaxační jízdu a to jezdím za 7l. Samozřejmě když je auto naložené a jedu Ostrava - Praha a zpět tak sežere kolem 9l. Občas dám motoru ,,nažrat,, a při jízdě kolem 150 - 160 km za hodinu po dálnici vysaje i 10 - 11l. Můj rekord na co nejmenší spotřebu je 5,9l, ale to se můžu při jízdě holit a dělat i jiné věci. Asi se budete ptát na akceleraci při jízdě na plyn. Musím říct, že je nepatrná od malých otáček, ale kolem 3000ot./min. nepoznáte rozdíl. V zimě startuji vždy na benzin a po zahřátí motoru se automaticky přepne na plyn. Ale co hlavní je cena za spotřebu. Když budu brát průměrnou spotřebu 8,5l na 100km a cena za litr LPG je v létě kolem 13kč v zimě 15kč tak musím říct, že mě jízda vyjde levněni než motory s TDI. Nic proti motorům TDI, protože ten zátah od 1500ot. asi benzinové motory nikdy mít nebudou. Ale kolem otáček 2500 - 3000 opravdu zatahuje super a šlape až do 5000ot. Maximálku jsem udělal kolem 220km/h, ale to už se spotřeba dostane někde kolem 15l. Jsem zvědavý na vaše názory na LPG, protože moc lidí má z toho strach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mam dlouhou octavii 2,0 MR02 a LPG cca 4 mesice. Montaz stala 33t je to sekvencni vstrikovani s torzni nadrzi. Spotreba podle PP v prum 8,5 (dalnice 130-160)

podle tankovani 10l

jinak s LPG spokojenost.

uvidime co v zime. Po kolika Km se to prepne na LPG (nastaveno na teplotu 30C) ted je to tak 1.5 Km

piste dalsi poznatky, jsem zvedav

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli nevadí, že je to motor ADR 1,8/92kW ale v A4, tak možu taky něco přidat. Koupil jsem to už s LPG, které tam bylo v době koupě něco přes rok a s LPG najeto cca 30tkm. Celkové km byly v době koupě 178tkm a LPG tam přišlo při necelých 150tkm. Mňo, co říct. Jezdí to za cca 1,60Kč/km - spočteno za cca 1/2 roční provoz z ujetých km a natankovaného LPG a také benzínu. On i ten benzín na startování se trošku promítne do spotřeby. Veškeré tankování se zapisuje v litrech a Kč a k tomu stav km a ujeté km, takže propočet byl po 1/2 roce jednoduchý. No a nepočítal jsem to na litry ale rovnou na náklady na PHM na km. Nějaká úspora oproti čistě benzínu tam je, odhadem tak 0,80Kč/km. Bohužel předchozí majitel nedal sekvenci, ale nějakej mezitip. Má to řídící jednotku Just, ale není to sekvence. Předchozího majitele předělávka stála 29.000,- , což myslím, že mohl kokot nějakejch 7-10tis. přidat na ten sekvenc. S LPG není nijakej problém, ale nerozumí si to s Climatronicem. Když se zapne klimatizace, tak na volnoběh houpou otáčky a má to tendenci chcípat. Prej je to běžné u LPG a nedá se s tím nic dělat. My jsme se s tím nějak vyrovnali, a manželce, která s tím jezdí jsem naordinoval jak postupovat, aby neměla problém se chcípáním při vyřazení(třeba křižovatky). Akorát na to řidič musí myslet a nesmí zapomenout na tenhle neduh. Pak je to O.K.Je to prostě o něco méně komfortní, ale vlastně jen v létě v době veder. Daleko víc mně sere fakt, že sekvenční vstřikování má menší spotřebu, a tak vlastně jezdíme o něco dráž než by jsme mohli. Když jsem zjišťoval, co by stála předělávka na sekvenční, tak jsem rezignoval, protože by to stálo téměř jako nechat dělat celej systém znovu. Úbytek výkonu nijak nepozoruju, rovněž nepozoruju žádné neduhy kolem chodu motoru. Prostě jen problém s klimou, která s LPG nekámoší a sere mně, že to není sekvenc.

Editováno: , autor: TomasB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mam dlouhou octavii 2,0 MR02 a LPG cca 4 mesice. Montaz stala 33t je to sekvencni vstrikovani s torzni nadrzi. Spotreba podle PP v prum 8,5 (dalnice 130-160)

podle tankovani 10l

jinak s LPG spokojenost.

uvidime co v zime. Po kolika Km se to prepne na LPG (nastaveno na teplotu 30C) ted je to tak 1.5 Km

piste dalsi poznatky, jsem zvedav

s tím automatickým přepínáním benzín-LPG měla žena po ochlazení problém, protože jí to vycházelo akorát na jeden kruháč ve městě, a když se to přepíná, tak to musí být pod plynem, jinak to chcípne. Já jsem s tím problém nikdy neměl, protože jsem s tím přepnutím počítal a přizpůsobením otáček jsem se tomu přizpůsobil, ale tohle bylo na ni moc. Ono se to za studena přepne podle toho, když má motor nějakou dobu určité otáčky. Tak jsem jí dal instrukce jak postupovat a už problém nemá. Sice jsem to nějak nedokázal pochopit, že s tím má problém, když mi to neudělalo nikdy, ale co se dá dělat, nemá pro to cit :D Tak musela nastopit striktní instrukce a je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim,jak to je,ale slysel jsem ze tady jedni "Borci" co to predelavaji,tak to nejak odpojuji tu jednotku,tak nevim....

jednotku motoru nemuze nikdo odpojit. obe jednotky spolu komunikuji.

asi bych taky sel do 1,6ky, netusim co by reklo turbo na LPG (ale nejsem na to odbornik)

to tomasb: me se to prepina pri dosazeni teploty a 2000 otacek, takze kdyz jedu na 3500 ot, a ma se to prepnout, tak nic. Tak to resim, tim, ze posloucham jednotku, a kdyz cvakne, tak jen vyslapnu spojku a prepne se to. Ale stava se to vetsinou, kdyz jedu z domova jednim smerem to je do kopecka.

Ale netusim, jak bych to vysvetloval manzelce, co a jak to ma delat. Jeste, ze nevodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čauec. Přesně tak jak píšete. LPG má taky svoji jednotku a s benzínovou si naprosto rozumějí. Samozřejmě, že než se motor trošku zahřeje jede na benzín, ale pak se po zahřátí hned přepne na LPG. Tedˇv zimě to bude trošku trvat, ale v létě stačí ujet 500m a hned se přepne. Někdo říká, že LPG škodí motoru, ale já jsem zatím nikdy nic nepoznal. Pokud pravidelně měníte olej tak se nemá co posrat. Příští rok chci kupovat novou ojetinku asi zase Octavku a pořád rozmýšlím nad 1.6 75w nebo 1.8Turbo. Musím se zeptat firmy , která je na severní moravě nejlepší jestli bude problém s turbem. Škoda, že už nedělají 1.8 bez turba. Hned bych ji zas koupil. A nebo pak koupit Octavii 2.0Mpi. Ta je taky bez turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim,jak to je,ale slysel jsem ze tady jedni "Borci" co to predelavaji,tak to nejak odpojuji tu jednotku,tak nevim....

jednotku motoru nemuze nikdo odpojit. obe jednotky spolu komunikuji.

asi bych taky sel do 1,6ky, netusim co by reklo turbo na LPG (ale nejsem na to odbornik)

to tomasb: me se to prepina pri dosazeni teploty a 2000 otacek, takze kdyz jedu na 3500 ot, a ma se to prepnout, tak nic. Tak to resim, tim, ze posloucham jednotku, a kdyz cvakne, tak jen vyslapnu spojku a prepne se to. Ale stava se to vetsinou, kdyz jedu z domova jednim smerem to je do kopecka.

Ale netusim, jak bych to vysvetloval manzelce, co a jak to ma delat. Jeste, ze nevodí.

No nevím proč, ale manželce to teď na podzim mělo snahu se přepínat právě při dojezdu na kruháč a chcípalo. Přepíná se nám to při dosažení určitých otáček po nějakou dobu a samozřejmě teplota taky hraje nějakou, mně neznámou, roli. Tak jsem ji prostě řekl, že jak vyjede z parkovacího místa, tak jak se rozjede, ať to přepne ručně na LPG a od té doby má klid a no problem. Jak dojíždí, tak má instrukci přepnout zase zpět na automatiku. Ten problém měla jen ráno, když bylo chladno, ale časem by byl ten problém i přes den, když teď teploty padaj stále níž. Ale od doby, co to dělá jak jsem jí řekl, nemá problém.

Jak jsem psal, nejvíc mně sere fakt, že si LPG nerozumí s klimou. Jak se zapne chlaďák, tak to na volnoběh, tedy třeba i při řazení jeví tendenci chcípnout. To jsem řešil v letním parnu tak, že jsem nastartoval(benzín), pustil klimu na LOW, tak minutku počkal, za tu dobu jsem měl v autě mražák, vyjel a vypnul chlazení. Tam, kde jsem věděl, že nebu řadit, tak jsem nechal chladit, a tam, kde jsem předpokládal, že budu řadit, tak jsem chlaďák vypnul. Je to takové na pikaču, ale funguje to. No a nebo prostě chvílu jet jen na benál, tam problém není. Bohužel dle sdělení několika LPG servisů je to standartní a nic se s tím nedá dělat. Dá se to jen zmírnit zvýšením dávkování LPG, ale to zas roste spotřeba.

Na druhou stranu, když se chlaďák nachladí po nastartování, tak to docela dlouho vydrží chladit vzduch i po vypnutí "vločky".

To houpání otáček je takové, jakože klima asi odebírá hodně, jednotka zjistí, že by bylo potřeba zvýšit točky, tak přidá plynu, otáčky se zvýší moc, tak zas jednotka ubere, ale asi ubere zase moc, tak zas přidá plynu. A tak se to houpe až se stane, že to chcípne, což je kurfa nepříjemné, ale taky sviňsky nebezpečné, protože jak neběží motor, tak je auto prakticky neovladatelné, protože nebrzdí a nedá se hnout volantem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj mam octavku 1,8 bez turba 1998, pul roku, system autogas dovezená z holandska, dal jsem hned nový rozvodový řemem ,náplně a svíčky splitfire prý dobré na lpg . po 15000 km začala škubat. dal jsem vyčistit lpg a nic až po výměně svíček za originál,přestala. ted mám problém,že se mi zdá ,že při studeném startu jde na 3 válce nebo je uchlastaná. po ujetí cca 200m se vše srovná a jede ok. spotřeba 10 l lpg(nešetřím) 200km po dálnici.jediná záváda dosud zadřené stěrace a výmena stahování oken vlevo předek i zadek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám už třetí auto na plyn a nikdy jsem neměl problémy. Plyn je sice sušší, ale motoru to nijak nevadí. Jen by mě zajímala zkušenost s turbem. A ty jednotky komunikují dobře.

Zkušenost s turbem-no problema.Teď tady byla impreza-najeto 50 tis s LPG.

Nekomunikují-bereš si nformace z auta-např.otáčky,sonda......Naše firma se zabejvá lpg přes deset let.Tak si myslim že asi nějaký zkušenosti máme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, manželka dnes ráno startovala na plyn(nepřepla na benzín), prý se ozvala z motoru rána, jakože něco prasklo a motor teď nedrží otáčky, chcípá. Nevím přesně, nebyl jsem u toho, je to jen z jejího telefonického popisu. Máte někdo ponětí, co odkurvila? Váha, sání, klapka?

Každopádně tímto je to definitivně poslední auto s plynem. Jebu na to, jsou to akorát problémy, a v tomto případě kdov ví, jestli oprava nebude dražší než celá úspora za PHM. Ten zkurvenej plyn je nahovno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, manželka dnes ráno startovala na plyn(nepřepla na benzín), prý se ozvala z motoru rána, jakože něco prasklo a motor teď nedrží otáčky, chcípá. Nevím přesně, nebyl jsem u toho, je to jen z jejího telefonického popisu. Máte někdo ponětí, co odkurvila? Váha, sání, klapka?

Každopádně tímto je to definitivně poslední auto s plynem. Jebu na to, jsou to akorát problémy, a v tomto případě kdov ví, jestli oprava nebude dražší než celá úspora za PHM. Ten zkurvenej plyn je nahovno.

tak je to O.K. Sjel jsem za ženou do práce a hned po otevření kapoty jsem měl jasno. Zřejmě došlo k zášlehu a vyfluslo to jakousi hadici s takovým sítkem napojenou na sání. Nasadil jsem zpět a šlape jak hodinky.

Akorát z ní vylezlo, že na jedněch semaforech, který jsou osazený kamerou projela na červenou, aby jí to nezdechlo. Asi budu vraždit! Takže můžu čekat pozvánku, protože je to psaný na mně. Copak o to, z toho se hladce vysmeknu, je otázkou, jestli se vysmekne žena, jestli maj dobrou fotku. Ale kvůli její blbosti budu lítat a vyřizovat kokotiny.

Já to fakt nedokážu pochopit, co s tím autem vyvádí. Já s tím problém nemám, ona kvůli tomu plynu má problémy furt.

Každopádně o plynu už nechcu ani slyšet. Nafta je nafta. Teď po mně chce, abych si vzal Audinu a jí nechal Octu.

Ještě OT: Taky jsem zjistil, že se nějak hůř řadí jednička. Ještě nedávno to šlo jak víno. Jak auto zcela stojí a motor běží, tak nejde jednička zcela hladce. U vypnutého motoru jde řadit absolutně hladce. Tak bych řekl, že to její řazení 1 ještě za jízdy se začíná projevovat. A kolikkrát jsem jí to říkal. Kur*a, jsem celkově pěkně nasranej. To prodám a bude jezdit na kole :angry: , když pro to nemá cit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...