Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

Když vyjdeme z toho, že třecí síla je u různých šířek pneu stejná, tak pak na ledu a zřejmě i sněhu bude lepší širší guma, protože má větší záběr. Ta úzká sice působí větším tlakem, ale led a sníh začnou pod ní tát a to bude ještě horší, pokud se neprohrabou až na asfalt. Do břečky nebo i do vody se pak víc hodí užší pneu, které se snáze dostane k vozovce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dám příklad.Můj dvoutunový Touareg,šíře zimáků 245,nové polaris2,Fabia,šíře 165,nové polaris dvojky.Stejné podmínky,stejná cesta,deset sekund za sebou.Fabia jede v zatáčce jako po kolejích,Touareg rovně.Stačí????

Jak někdo vzpomínal Rallye.Všichni jezdí v zimě na úzkých a NEMAJÍ HROTY!!!!někde to není povoleno!!!!Stačí??Mám pneuservis,tak snad bych něco mohl vedět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak třeba zrovna ženám prý na šířce záleží :-):

http://ona.idnes.cz/na-velikosti-penisu-zalezi-jen-necele-petine-zen-fu8-/vztahy-sex.aspx?c=A110301_170252_vztahy-sex_jup

Ale i s rozumem se samozřejmě dají dělat velké věci...sexymozek...:-)

Jinak na tom opravdu není nic nepochopitelného. Úzká guma na sníh vyvine vyšší tlak, proto si ten sníh pod sebou lépe zhutní a lamely se mají o co opřít. Asi jako když jdu sněhem v botách, bořím se, ale nekloužu nebo jedu na lyžích, mám větší plochu, nebořím se a kloužu.

Při akvaplaningu totéž, úzká guma vyšším tlakem rychleji vytlačí vodu a obnoví kontakt s vozovkou.

Třecí síla je přímo úměrná tíhové síle, tj. také hmotnosti auta. Na ploše opravdu nezávisí. To znamená, že o tom, jestli se auto např. na ledu dostane do smyku rozhoduje jeho hmotnost bez ohledu na šířku pneu. Těžká kára to ustojí, lehká jde do smyku snáze, ať mají jakékoliv gumy. Samozřejmě za ideálních podmínek.

Teoretický závěr, který z toho plyne je, že když je kontakt pneu s vozovkou dobrý, je z hlediska přilnavosti úplně jedno, jestli jsou úzké nebo široké (menší plocha se vykompenzuje vyšším tlakem a obráceně). Širší líp vypadají a méně plavou.

Když je kontakt s vozovkou špatný, jsou lepší užší, protože ho vyšším tlakem dokážou dříve obnovit.

Mimochodem proč asi se máslo krájí ostrou stranou nože?:-)

Editováno: , autor: skoda-roomster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..

. Tlak mezi pneumatikou a vozovkou bude závislý na tlaku vzduchu v pneumatice.

A to jako jak?

Tlak vypočtený ze styčné plochy a hmotnosti vozidla plus tlak v pneumatice? :D

Bo jinak si neumím představit jak může někdo myslet, že tlak v pneumatice ovlivní tlak pneu na vozovku.

Od tlaku vzduchu v pneu odvisí styčná plocha, ale ta se zas tak výrazně nemění, nejdeme-li do extrémů, takže i tlak pneu na vozovku se nebude tak výrazně měnit.

A to bych prosil taky vysvětlit:

....Řekl bych, že širší pneu bude mít užší (ve směru jízdy) stykovou plochu a naopak....

Protože pokud se nemění průměr pneu, tak se nemění ani délka styčné plochy (zjednodušíme-li tvar styku pneu s vozovkou na obdélnik).

Jeho šířka se pak mění s šířkou pneu, a to přímo úměrně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co přitlačuje běhoun k vozovce? Vzduch v pneumatice, protože v pneumatice nic jiného není.

Tak to je moc i na mně.

Myslím, že moc nepřeženu, když to Tvoje tvrzení rozvedu:

"Když budeš vypouštět vzduch z pneu,...."

....Vzduch bude utíkat, utíkat, utíkat, až se kolo od země odlepí, protože už nic nebude tu gumu k zemi přitlačovat.

Ku*va, ja nemůžu.

PS: Tvrzení o vzduchu by se mělo připíchnout na hlavní stránku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky



jestli bylo myšleno, že odpuštěním vzduchu z pneu se zvětší plocha, tak ano. ALE to neplatí u zimních pneumatik. Ta je konstruována na určitý tlak, i vyšší než obvykle, aby správně fungovaly lamely ve vzorku pneu a nezalepily se sněhem, popř. břečkou. Šířku pneu je vhodné volit podle povrchu, kde vozidlo jezdí nejčastěji a jeho hnotnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle píšou na webu KK PNEU.

 

Je na zimu lepší širší pneumatika nebo užší?

V zimě se zcela vyjímečně pohybujete v hlubokém sněhu. Daleko běžnější je provoz na zmrzlých nebo mokrých vozovkách při vysokých rychlostech. Při tomto provozu má široký plášť jasnou výhodu. Široký rozměr má více ostrých hran v záběru, je ovladatelnější za sucha i za mokra a výrazně lépe brzdí a zabírá, především díky větší styčné ploše a lepšímu rozložení tlaku ve stopě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Papír snese cokoliv, zvlášť když se to tvrzení nemusí ničím podložit. Nikde není psáno, že autor tvrzení v KK pneu chápe aspoň základní fyzikální principy, možná to jen někde opsal.

Seženu siloměr a udělám pokus, že třecí síla, která rozhoduje o smyku, nezávisí na velikosti styčné plochy. V ADACu, zdá se, nad tím přemýšlejí víc než v Continentalu:

Co se týče zimních pneumatik, i k těm se vyjadřuje Michael Müller, šéf testování ADACu. Podle něj nelze komerčně vyrábět ideální pneumatiky do sněhu, protože v zimě většinu času panují i jiné podmínky. Šířkou zimních pneumatik se také zabýval v testu pneumatik 255/45 R17 s rychlostním indexem 240km/h. Vzhledem k jejich šířce byla jízda v sněhové břečce a na silnici pokryté vodou jízda až nebezpečná, protože se pod pneumatikou vytvořila vrstva vody a auto se stalo neovladatelným. Proto ADAC na zimu doporučuje spíše užší pneumatiky, protože se lépe dokáží vypořádat s krizovými situacemi, které v zimě mohou nastat.

Naopak výrobce pneumatik Continental na to jde opačně – širší pneumatiky mají větší styčnou plochu s vozovkou, tudíž lepší přilnavost. To Continental rozšiřuje i na zimní pneumatiky – protože když vozidlo jede přes zmrzlý sníh a led, přilnavost je klíčová. Širší pneumatiky mají více hran bloků a lamel, což zvyšuje tření. To znamená lepší přilnavost, a tedy lepší ovladatelnost, akceleraci a brzdění. To podle Continentalu vede k celkově lepšímu výkonu pneumatiky, zejména v zatáčkách a prý i na sněhu. Continental na druhou stranu uznává, že trakce v hlubokém čerstvém sněhu bude vždy lepší užší pneumatika, protože se s menší plochou pneumatiky má mnohem větší šanci ze sněhu „vyhrabat.“

http://www.testpneumatik.eu/blog/sirsi-nebo-uzsi-pneumatiky-jake-jsou-lepsi-na-zimu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz na zdejší přítomné, pokud budu jezdit v zimě víceméně pouze po Praze, budou stačit Barum Polaris 3 185/55/15 nebo by jste doporučili jinou značku?

Ale budu jezdit brzy ráno, takže silnice ještě nebudou možná ani prohrnuté ani uježděné od jiných aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...