Přejít na obsah

Výměna oleje


Luboun

Doporučené příspěvky

Tak jsme si nechali po 5000km v nové Scale vyměnit olej a přejít na fixní interval, abychom motoru udělali béne.

Bohužel až doma jsem si všimnul, že za 2800 Kč jsme dostali Shell Ultra Helix 5w40 (dle technika a faktury), který dle mých informací je specifikace vw 502.00 a v 1,5 TSI (asi s filtrem částic) nemá co dělat. To jsme si pomohli. Co radíte? Tušíte jestli je to zásadní problém? Psal jsem na infolinku, tak počkám, co napíší. Ach jo a to máme servis skoro za domem.....

EDIT: Shrnutí - 12.8. olej vyměněn bez komplikací za správný (vw 504.00) v témže servisu na jejich náklady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že první výměna po 5000km je lepší, pak samozřejmě po 15kkm.

V návodu specifikaci přímo nepíší, jen, že lze dolít max. 0,5 l vw 504.00 nebo 508.00. Z logiky bych tedy usoudil, že "horší" olej vůbec a už vůbec ne jako komplet náplň. Ale jestli v doporučení počítají jen s prodlouženým intervalem a pro fixní platí úplně něco jiného, to nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Luboun napsal:

Tak jsme si nechali po 5000km v nové Scale vyměnit olej a přejít na fixní interval, abychom motoru udělali béne.

Bohužel až doma jsem si všimnul, že za 2800 Kč jsme dostali Shell Ultra Helix 5w40 (dle technika a faktury), který dle mých informací je specifikace vw 502.00 a v 1,5 TSI (asi s filtrem částic) nemá co dělat. To jsme si pomohli. Co radíte? Tušíte jestli je to zásadní problém? Psal jsem na infolinku, tak počkám, co napíší. Ach jo a to máme servis skoro za domem.....

Ta 502.00 tam nepatří, i když asi se prd stane. Zažil jsem to u známého, který si vyměnil olej sám doma a měl motor s OPF a vůbec nevěděl, že ta 502.00 tam nepatří. Na emisích u STK prošel v pohodě. Ale jako dogma to raději neber. Pokud máš fakturu, kde to tak je napsáno, tak se seber a jeď do toho servisu a požaduj okamžitou výměnu. Těch pár kilometrů navíc ten OPF vydrží. Akorát si živě dokážu představit, jak v servisu hrají mrtvého brouka a že tam olej dali dobrý a  že se jen spletli na papíře atd. atd. Ale třeba se pletu a postaví se k tomu čelem, i když o čestnosti a upřímnosti v dnešní době nemám žádné valné mínění

Každopádně ty máš v ruce papír a pokud se budou v servisu vzpouzet, tak volej a emailuj  na infolinku Škodovky, ale nakonec jak píšeš, tak se Škodovkou již komunikuješ, tak si chvilku počkej na výsledek. Tuhle základní chybu si nesmí servis dovolit, pevný nebo proměnlivý interval u tohoto motoru na to nemá vliv.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odporucam v prvom rade pisomne oslovit servis, ze aky olej tam dali, lebo na fakture mas tena ten tip. ak to priznaju pisomne, mas argument na vymenu a nemozu tam potom zatlkat, ze to bola len chyba na papiery. ak to technik raz priznal, mozno to prizna i pri pisomnej odpovedi. aby nedoslo k tomu, ze zmeni retoriku a bude potom tvrdit ine

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže to vidím na test viskozity oleje a pak jít rovnou s protokolem...... Jinak to bude, jak říkáte, nepřiznají a v lepším případě nalijou znova to samé nebo ještě horší. A jestli mě nechají koukat pod ruce, to bych se dost divil. Snad jen si koupit vlastní olej a zdarma vyměnit a koukat přes sklo. Kompromisní,  asi nejvíce schůdné řešení....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že je cajk asi řeknou. Nicméně teď mi v jiném servisu řekli, že i když se zkrátí intervaly na fixní po max. 15kkm, tak je třeba používat LL oleje specifikace 508.00 ev. 504.00. Vzhledem k tomu, že cena za litr oleje je na faktuře stejná jako za olej u Rapida 1,2 bez filtru částic, který LL nevyžaduje, je nepravděpodobné, že by mi dali kvalitnější olej za stejnou cenu.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud Škodovka donutí ten servis vyměnit olej, tak si určitě nedovolí tam napodruhé dát zase špatný, obzvláště pokud jsou již v hledáčku fabriky. Na další výměny oleje bych pak jezdil stále do stejného servisu, ať nemají výmluvu (pokud by jsi neprošel na emise na STK), že oni nic, že to mohli provést špatně v jiném servisu.  No a co ta infolinka, už se Ti ozvali?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Infolinka překvapivě napsala, že 5w40 je cajk, na můj další dotaz, zda to platí i pro auta s filtrem pevných částic zatím neodpověděla. Takže zatím platí dle jiného autorizáku, že pokud je filtr částic, tak prý jen 0w20 i na fixní. Věděli jste, že první Scaly neměli prý filtr částic?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Infolinka na  můj dřívější dotaz ohledně vhodného převodového oleje do převodovky MQ100 odpověděla napřed 2 x, že motorový olej ten a ten a když jsem jim opakovaně odpověděl, že se neptám na motorový olej, ale převodový, tak mi napsali, že to podstupují dále a až cca po 2 týdnech mi došla správná odpověď. Takže Ti operátoři na infolince asi nic moc,  a Tvůj opakovaný dotaz teď určitě někde bloudí na tzv. odborně sofistikovanějších místech a snad se časem dočkáš té adekvátní a správné odpovědi. No a pochybuji upřímně, že by nějaké počáteční Scaly prodávané tady v ČR neměly filtr pevných částic. Bože, od káď Ti lidi do těch servisů lezou, to tam zaměstnávají jen svoje známé, co se neuplatnili jinde, nebo proč mají takové mezery v informovanosti? Kdo jiný nám tzv. laikům, má poskytnou adekvátní  a správnou informaci než pracovníci Škoda a.s., nebo pracovníci autorizovaných servisů?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Luboun napsal:

Infolinka překvapivě napsala, že 5w40 je cajk, na můj další dotaz, zda to platí i pro auta s filtrem pevných částic zatím neodpověděla. Takže zatím platí dle jiného autorizáku, že pokud je filtr částic, tak prý jen 0w20 i na fixní. Věděli jste, že první Scaly neměli prý filtr částic?

To se mi nezdá, už Rapid filtr měl. A nezapomínej, že rozhodující je norma, takže 5W40 technicky vzato zakázaný není. 

 

Nechal bych si vyměnit olej na náklady servisu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jo, ale 5w40 v normě vw 508.00 neexistuje, to jsou dle mého laického úsudku ty "vodičky" 0w20 a norma 504.00 většinou končí  u 5w30.

Shrnutí dnešního dne je, že polovina autorizovaných servisů umožňuje na 1,5 TSI s filtrem částic při přechodu na fixní intervaly 5w30 (504.00) nebo 0w20 (508.00) a druhá polovina autorizáků jen 0w20. Bezprostřední pomoc od infolinky nečekejte.

Takže jsem v Alze narychlo objednal 5l Castrol Edge Titanium LL FST 5w30, zítra s tím půjdu do servisu a budu chtít, aby to za mé přítomnosti zdarma vyměnili. Doufám, že jsem vybral olej dobře, asi to Rolls Royce mezi oleji nebude, ale furt lepší, než to co tam dali oni..

Tak držte palce...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já akorát nechápu, proč to chceš platit ze svého. Servisu bych to reklamoval a ohlídal si, co tam dávaj. Ke každému sudu by měli mýt nějaký "typový" list který by ti měli předložit. Na výmluvy"na faktuře je to  špatně" bych nebral ohled a trval na výměně pod dozorem.

A jestli to chceš řešit ze svého, proč s tím lezeš do servisu (kde to zvorali)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoreticky máš samozřejmě pravdu, jen se obávám, že průběh by byl takový, že auto odeberou, dolijí ze sudu bůhví co (nebo taky nic) a ještě mi naúčtují doplatek 1000kč za lepší olej a reklamace vyřešena. Takhle mi přijde logičtější, že si budu hlídat svůj olej a své auto.

Jak to dopadne uvidíme. Před časem jsem obesílal servisy a jen 1 z deseti připustil vlastní olej (náš mezi ně nepatří). A s pouštěním zákazníka k autu to už před lety bylo ještě horší, tj. téměř nikdy.

Když budou mít máslo na hlavě tak ok, ale pokud narazím na arogantního kreténa, tak to může dopadnout všelijak....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Luboun nic proti, ale pokud si myslíš, že v tom servisu se ti nestane nic dobrého a nemáš k ním důvěru tak k ním prostě NELEZ.

Já tě asi částečně chápu, moje 4 nejbližší servisy provozuje stejná parta lidí a přístup mají všude téměř stejný (= na hovno) tak jezdím o cca. 30 km dál aby to bylo tak že tam auto bez obav můžu nechat. Naštěstí je Škodovka na každém rohu a prozákaznický servis se ještě najít dá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže přišla další odpověď z infolinky, kam jsem se obrátil ohledně odpovídající specifikace oleje u 1,5 TSI s filtrem částic. Po 2 mailech, 1 telefonátu a 22 hodinách je výsledek:

"Pro zjištění jaký přesně olej má být doplněn, musí být kontaktován autorizovaný servis Škoda auto."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...