Publikováno Srpen 10, 20205 r Tak jsme si nechali po 5000km v nové Scale vyměnit olej a přejít na fixní interval, abychom motoru udělali béne. Bohužel až doma jsem si všimnul, že za 2800 Kč jsme dostali Shell Ultra Helix 5w40 (dle technika a faktury), který dle mých informací je specifikace vw 502.00 a v 1,5 TSI (asi s filtrem částic) nemá co dělat. To jsme si pomohli. Co radíte? Tušíte jestli je to zásadní problém? Psal jsem na infolinku, tak počkám, co napíší. Ach jo a to máme servis skoro za domem..... EDIT: Shrnutí - 12.8. olej vyměněn bez komplikací za správný (vw 504.00) v témže servisu na jejich náklady
Srpen 11, 20205 r Pokud si myslíš, že uděláš motoru béne, když budeš měnit olej po 5000km, tak co sis objednal, to máš. 502.00 lze používat s pevným výměnným intervalem.
Srpen 11, 20205 r on má ale OPF takže tá 502.00 tam nepatrí ... stane sa tomu prd ale dal by som si to vymeniť keď to zbabrali ...
Srpen 11, 20205 r Autor Myslím, že první výměna po 5000km je lepší, pak samozřejmě po 15kkm. V návodu specifikaci přímo nepíší, jen, že lze dolít max. 0,5 l vw 504.00 nebo 508.00. Z logiky bych tedy usoudil, že "horší" olej vůbec a už vůbec ne jako komplet náplň. Ale jestli v doporučení počítají jen s prodlouženým intervalem a pro fixní platí úplně něco jiného, to nevím...
Srpen 11, 20205 r před 7 hodinami, Luboun napsal: Tak jsme si nechali po 5000km v nové Scale vyměnit olej a přejít na fixní interval, abychom motoru udělali béne. Bohužel až doma jsem si všimnul, že za 2800 Kč jsme dostali Shell Ultra Helix 5w40 (dle technika a faktury), který dle mých informací je specifikace vw 502.00 a v 1,5 TSI (asi s filtrem částic) nemá co dělat. To jsme si pomohli. Co radíte? Tušíte jestli je to zásadní problém? Psal jsem na infolinku, tak počkám, co napíší. Ach jo a to máme servis skoro za domem..... Ta 502.00 tam nepatří, i když asi se prd stane. Zažil jsem to u známého, který si vyměnil olej sám doma a měl motor s OPF a vůbec nevěděl, že ta 502.00 tam nepatří. Na emisích u STK prošel v pohodě. Ale jako dogma to raději neber. Pokud máš fakturu, kde to tak je napsáno, tak se seber a jeď do toho servisu a požaduj okamžitou výměnu. Těch pár kilometrů navíc ten OPF vydrží. Akorát si živě dokážu představit, jak v servisu hrají mrtvého brouka a že tam olej dali dobrý a že se jen spletli na papíře atd. atd. Ale třeba se pletu a postaví se k tomu čelem, i když o čestnosti a upřímnosti v dnešní době nemám žádné valné mínění Každopádně ty máš v ruce papír a pokud se budou v servisu vzpouzet, tak volej a emailuj na infolinku Škodovky, ale nakonec jak píšeš, tak se Škodovkou již komunikuješ, tak si chvilku počkej na výsledek. Tuhle základní chybu si nesmí servis dovolit, pevný nebo proměnlivý interval u tohoto motoru na to nemá vliv. Upraveno Srpen 11, 20205 r od DušanV
Srpen 11, 20205 r odporucam v prvom rade pisomne oslovit servis, ze aky olej tam dali, lebo na fakture mas tena ten tip. ak to priznaju pisomne, mas argument na vymenu a nemozu tam potom zatlkat, ze to bola len chyba na papiery. ak to technik raz priznal, mozno to prizna i pri pisomnej odpovedi. aby nedoslo k tomu, ze zmeni retoriku a bude potom tvrdit ine
Srpen 11, 20205 r dopisovat si může, když nepotřebuje jezdit, samozřejmě tam napiš a chtěj i písemnou odpověď, ale především bych jednal osobně a nebyl příjemný a trval ihned na výmėně a chtěl ji vidět aspoň přes okno což může být problém.
Srpen 11, 20205 r Výměna přes okno leda s vlastní pikslou, peorože mechanik půjde k sudu číslo 1 a stejně víš prd. Tady bych to skoro neřešil, při případném problému to vše jde za nimi - protože co je ve faktuře, to platí, a ne že ne.
Srpen 11, 20205 r Kdysi jsem dal do F1 olej 10w-40, ale neměl tu požadovanou normu VW, pak jsem jel na emise, technik vytočil párkrát motor a zapekly se kroužky, takže od té doby na ty normy věřím. Nechal bych si to hned vyměnit, na náklady servisu samozřejmě.
Srpen 11, 20205 r Autor Takže to vidím na test viskozity oleje a pak jít rovnou s protokolem...... Jinak to bude, jak říkáte, nepřiznají a v lepším případě nalijou znova to samé nebo ještě horší. A jestli mě nechají koukat pod ruce, to bych se dost divil. Snad jen si koupit vlastní olej a zdarma vyměnit a koukat přes sklo. Kompromisní, asi nejvíce schůdné řešení....
Srpen 11, 20205 r Autor To, že je cajk asi řeknou. Nicméně teď mi v jiném servisu řekli, že i když se zkrátí intervaly na fixní po max. 15kkm, tak je třeba používat LL oleje specifikace 508.00 ev. 504.00. Vzhledem k tomu, že cena za litr oleje je na faktuře stejná jako za olej u Rapida 1,2 bez filtru částic, který LL nevyžaduje, je nepravděpodobné, že by mi dali kvalitnější olej za stejnou cenu....
Srpen 11, 20205 r Nejlepší varianta je dávat LL olej a nechat LL interval, ale jezdit na výměnu po 10 - 15 tis.
Srpen 11, 20205 r No pokud Škodovka donutí ten servis vyměnit olej, tak si určitě nedovolí tam napodruhé dát zase špatný, obzvláště pokud jsou již v hledáčku fabriky. Na další výměny oleje bych pak jezdil stále do stejného servisu, ať nemají výmluvu (pokud by jsi neprošel na emise na STK), že oni nic, že to mohli provést špatně v jiném servisu. No a co ta infolinka, už se Ti ozvali?
Srpen 11, 20205 r Autor Infolinka překvapivě napsala, že 5w40 je cajk, na můj další dotaz, zda to platí i pro auta s filtrem pevných částic zatím neodpověděla. Takže zatím platí dle jiného autorizáku, že pokud je filtr částic, tak prý jen 0w20 i na fixní. Věděli jste, že první Scaly neměli prý filtr částic?
Srpen 11, 20205 r Infolinka na můj dřívější dotaz ohledně vhodného převodového oleje do převodovky MQ100 odpověděla napřed 2 x, že motorový olej ten a ten a když jsem jim opakovaně odpověděl, že se neptám na motorový olej, ale převodový, tak mi napsali, že to podstupují dále a až cca po 2 týdnech mi došla správná odpověď. Takže Ti operátoři na infolince asi nic moc, a Tvůj opakovaný dotaz teď určitě někde bloudí na tzv. odborně sofistikovanějších místech a snad se časem dočkáš té adekvátní a správné odpovědi. No a pochybuji upřímně, že by nějaké počáteční Scaly prodávané tady v ČR neměly filtr pevných částic. Bože, od káď Ti lidi do těch servisů lezou, to tam zaměstnávají jen svoje známé, co se neuplatnili jinde, nebo proč mají takové mezery v informovanosti? Kdo jiný nám tzv. laikům, má poskytnou adekvátní a správnou informaci než pracovníci Škoda a.s., nebo pracovníci autorizovaných servisů?
Srpen 11, 20205 r @DušanV predsa zakaznik, ktory si to auto kupil a chce ho mat v poriadku a doma po veceroch studuje :D kto iny by ich asi zaucil.
Srpen 11, 20205 r před 4 hodinami, Luboun napsal: Infolinka překvapivě napsala, že 5w40 je cajk, na můj další dotaz, zda to platí i pro auta s filtrem pevných částic zatím neodpověděla. Takže zatím platí dle jiného autorizáku, že pokud je filtr částic, tak prý jen 0w20 i na fixní. Věděli jste, že první Scaly neměli prý filtr částic? To se mi nezdá, už Rapid filtr měl. A nezapomínej, že rozhodující je norma, takže 5W40 technicky vzato zakázaný není. Nechal bych si vyměnit olej na náklady servisu.
Srpen 11, 20205 r Autor To jo, ale 5w40 v normě vw 508.00 neexistuje, to jsou dle mého laického úsudku ty "vodičky" 0w20 a norma 504.00 většinou končí u 5w30. Shrnutí dnešního dne je, že polovina autorizovaných servisů umožňuje na 1,5 TSI s filtrem částic při přechodu na fixní intervaly 5w30 (504.00) nebo 0w20 (508.00) a druhá polovina autorizáků jen 0w20. Bezprostřední pomoc od infolinky nečekejte. Takže jsem v Alze narychlo objednal 5l Castrol Edge Titanium LL FST 5w30, zítra s tím půjdu do servisu a budu chtít, aby to za mé přítomnosti zdarma vyměnili. Doufám, že jsem vybral olej dobře, asi to Rolls Royce mezi oleji nebude, ale furt lepší, než to co tam dali oni.. Tak držte palce...
Srpen 11, 20205 r Já akorát nechápu, proč to chceš platit ze svého. Servisu bych to reklamoval a ohlídal si, co tam dávaj. Ke každému sudu by měli mýt nějaký "typový" list který by ti měli předložit. Na výmluvy"na faktuře je to špatně" bych nebral ohled a trval na výměně pod dozorem. A jestli to chceš řešit ze svého, proč s tím lezeš do servisu (kde to zvorali)?
Srpen 11, 20205 r Autor Teoreticky máš samozřejmě pravdu, jen se obávám, že průběh by byl takový, že auto odeberou, dolijí ze sudu bůhví co (nebo taky nic) a ještě mi naúčtují doplatek 1000kč za lepší olej a reklamace vyřešena. Takhle mi přijde logičtější, že si budu hlídat svůj olej a své auto. Jak to dopadne uvidíme. Před časem jsem obesílal servisy a jen 1 z deseti připustil vlastní olej (náš mezi ně nepatří). A s pouštěním zákazníka k autu to už před lety bylo ještě horší, tj. téměř nikdy. Když budou mít máslo na hlavě tak ok, ale pokud narazím na arogantního kreténa, tak to může dopadnout všelijak....
Srpen 11, 20205 r To je stejně strašný. Člověk má nějakou práci/povolání, po práci se sejde zde na fóru počíst o autech jako jeho koníček, ale stejně ví víc než kdejaký zaměstnanec autoservis. To je doba...
Srpen 11, 20205 r @Luboun nic proti, ale pokud si myslíš, že v tom servisu se ti nestane nic dobrého a nemáš k ním důvěru tak k ním prostě NELEZ. Já tě asi částečně chápu, moje 4 nejbližší servisy provozuje stejná parta lidí a přístup mají všude téměř stejný (= na hovno) tak jezdím o cca. 30 km dál aby to bylo tak že tam auto bez obav můžu nechat. Naštěstí je Škodovka na každém rohu a prozákaznický servis se ještě najít dá.
Srpen 11, 20205 r Autor Takže přišla další odpověď z infolinky, kam jsem se obrátil ohledně odpovídající specifikace oleje u 1,5 TSI s filtrem částic. Po 2 mailech, 1 telefonátu a 22 hodinách je výsledek: "Pro zjištění jaký přesně olej má být doplněn, musí být kontaktován autorizovaný servis Škoda auto."
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.