Přejít na obsah

Závada ESC, Front Assist nedostupný, špatný tlak pneu a nefunkční tempomat


David Urválek

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

Dnes ráno jsem narazil na problém při startování mé trojkové fabky 1.0 tsi 81kw r.v. 2019, než-li se obrátím na servis, tak bych se chtěl zeptat tady. 

 

Dnes v noci byla již teplota k bodu mrazu, tak první co mě napadlo, že na vině bude teplota, nicméně při nasednutí do auta, sešlápnutí a otočení klíčkem na mě vyskočily 3 hlášky "závada ESC" "Front Assist nedostupný" a "špatný tlak v pneu". Takhle mi to udělalo 3x bez toho aniž by se mi auto nastartovalo, tak jsem tedy ručně vypnul systém ESC a na 4. pokus se mi již podařilo nastartovat. Při nastartování a zpětného zapnutí systému ESC hlášky "závada ESC a "špatný tlak v pneu" zmizely, pouze front assist byl stále nedostupný, přičemž svítila oranžově výstražná ikonka trojúhelníku s vykřičníkem a ikonka motoru. Jelikož jsem již měl být na cestě do práce, tak jsem vyrazil. Při jízdě mi stále svítily oranžově ikonky trojúhelníku s vykřičníkem a motoru. Na cestě do práce jsem dodatečně zjistil, že tempomat také nefunguje, to ale nevím zda má spojitost s mým problémem a nebo se prostě nedá aktivovat od určité teploty vzduchu. 

 

Jako laik a v podstatě stále začátečník co se aut týče, jsem se chtěl zeptat zkušenějších borců, zda se s něčím podobným nesetkaly a případně jestli nemají tipy čím by tento problém mohl být způsoben. 

 

Předem všem děkuji za rady a tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když ti nejde front assist tak byla chyba předního radaru, a proto ani nefungoval tempomat - pokud je to chyba pouze teploty (jako že venku mrzne) tak se to za jízdy samo srovná, jednou se mi to taky stalo, psalo mi to že radar nemá výhled a proto nefunguje temomat atd po chvilce se to srovnalo myslím že radar se sám vyhřívá nebo co,

pneu bych zkontroloval, protože když mrzne rozhodí to tlak a proto auto hlásí chybu, ale stačí zkontrolovat a nastavit tlak v infotaimentu a mělo by to být v pořádku

mě se to teda stalo na Karoqu ale mělo by to být to samé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, olexaV napsal:

když ti nejde front assist tak byla chyba předního radaru, a proto ani nefungoval tempomat - pokud je to chyba pouze teploty (jako že venku mrzne) tak se to za jízdy samo srovná, jednou se mi to taky stalo, psalo mi to že radar nemá výhled a proto nefunguje temomat atd po chvilce se to srovnalo myslím že radar se sám vyhřívá nebo co,

pneu bych zkontroloval, protože když mrzne rozhodí to tlak a proto auto hlásí chybu, ale stačí zkontrolovat a nastavit tlak v infotaimentu a mělo by to být v pořádku

mě se to teda stalo na Karoqu ale mělo by to být to samé

 Děkuji za radu. Je pravda, že jsem byl přezouvat na zimáky v servisu a řekli mi, že tlaky PNEU mám nastavené dle tabulkových hodnot, což jsem si nepřekontroloval. Zajedu si to dnes zkontrolovat a přenastavím pro jistotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlaky můžeš mít nastavené dle hodnot, ale ty tlaky se musí taky uložit do systému jejich kontroly (Fabia používá nepřímý kde nejsou třeba drahé ventilky, ale zato je třeba resetovat systém po výměně kol). Nicméně špatné tlaky by to jen zahlásily bez dalších chyb. Toto by bylo lepší přes diagnostiku, ta řekne co tomu bylo, kór pokud to hodilo i chybu ESP (samotné špatné tlaky hlásí jen špatný tlak a pokud nemá FA výhled tak zase je nefunkční jen on (teda pokud nemáš auto s ACC, tam je potom nefunkční i on, klasický tempomat funguje i bez FA). Tedy ani v jednom případě by neměla být chyba ESP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, lumirnavrat napsal:

Parkujes v garazi nebo venku? Pokud venku tak by mohly byt nakousnute kabliky kunou. Otec mel taky zahadne problemy a skoncil nakonec s novou RJ bo nez dojel do servisu tak se par casti pak pozkratovalo.

Parkuju venku a ještě k tomu kousek od lesa. Právě jsem se včera ještě koukal pořádně na všechnu kabeláž a nepřišlo mi nic nakousknuté ani překousnuté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, Sudetak napsal:

Nemáš KO baterku ? Nech ji zkontrolovat, resp. zkus ji dobít.

Tak baterku jsem teď kontroloval a napětí bylo naměřeno 12,53 V. Je tato hodnota v pořádku? Sám nevím jelikož, když se koukám na různá fóra tak jeden říká, že hodnoty nad 12,5 jsou v pohodě a druhý zas, že cokoliv pod 12,6 je třeba dobít. Předpokládám, že dobitím alespoň na 12,7 V nic nezkazím, ale nedokážu si představit, že taková podle mě "drobnost" vyřeší můj problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
V 7. 12. 2020 na 16:28, David Urválek napsal:

Problém pravděpodobně vyřešen, bylo vyměněno relé pracovního kontaktu a zatím je vše OK.. 

 

Taková malá sviňka mi nadělala tolik vrásek. 

Čau, o jaké relé konkretne se jednalo? Číslo a umístění.  
Díky moc😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...