Milo13 Vloženo 27. Listopad 2020 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2020 Pred niekoľkymi dňami som prezuval a technik ma upozornil na brzdy, v tom som si spomenul aj na slovne upozornenie technika pri 2 ročnej garančnej prehliadke, že v krátkej dobe bude treba vymeniť kotúče aj doštičky. No ked som to videl teraz v pneuservise, som takmer zhrozený. Karoq má 2,5 roka 16600 km, zadné doštičky tak na 1/2 roka predne doštičky v pohode, ale kotúče z vnutornej strany brzdia tak na polovicu. No nie som si vedomý nejakých nespravnych jazdnych postupov. Pred Karoqom som predal 8,5 ročnú Octaviu, 70000 km bez problému s brzdami. Kontrolovali ste to už niekto, aké máte poznatky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Rušaj Vloženo 28. Listopad 2020 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2020 Jí mám nalítáno 40 000 a jsou jak bych ani nečekal. Jsou naprosto Ok. Myslím si, že ještě vydrží dalších 15 -20 t. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
o3-scala Vloženo 25. leden 2021 Sdílet Vloženo 25. leden 2021 Milo13 - ako si dopadol s brzdami? Ja na Scale mam uz tiez hrdzave kotuce :-( Predtym O3 nikdy problem nebol a jazdim uplne rovnako. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Husita Vloženo 27. leden 2021 Sdílet Vloženo 27. leden 2021 V 25. 1. 2021 na 8:57, o3-scala napsal: Milo13 - ako si dopadol s brzdami? Ja na Scale mam uz tiez hrdzave kotuce :-( Predtym O3 nikdy problem nebol a jazdim uplne rovnako. Tak na Roomseru mně stáčeli zadní kotouče v nějakých 65ti tisících. Kotouče vypadaly jako gramofonové desky a dle vyjádření techniku už brzdy v podstatě nebrzdily. Ale mně se zdálo, že brzdily normálně :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octopus Vloženo 4. Březen 2021 Sdílet Vloženo 4. Březen 2021 Karoq Sportline 2.0 TSI, najeto 14700 km a v tomto týdnu výměna všech brzdových kotoučů a destiček. Kotouče absolutně zrajtovaný a s hloubkovou korozí na rubové straně kotoučů. A to s autem denně jezdíme a je garážovaný. Škodovka samozřejmě reklamaci servisu neuznala, takže 15 litrů jenom materiál a práci mi servis neúčtoval. Na našem posledním Tiguanu nám dělali brzdy až v 90ti tisících. Takže u nového auta celkem velký rozčarování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 4. Březen 2021 Sdílet Vloženo 4. Březen 2021 Predpokladam,ze mas dost mlade auto,takze pre mna prekvapenie,ze neuznali na zaruku pri tak malo najazdenych km.Co viem,menia vpoho na zaruku do 30 000 km,potom uz na posudeni fabriky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octopus Vloženo 4. Březen 2021 Sdílet Vloženo 4. Březen 2021 Jojo, auto je 7/2020 do provozu. No servis všechny kotouče nafotil a poslal na posouzení do Škoda auto a to vydalo zamítnutí opravy na záruku. Zkusím to ještě reklamovat sám, ale moc si od toho neslibuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Rušaj Vloženo 5. Březen 2021 Sdílet Vloženo 5. Březen 2021 Já mám na autě už nalítano 42 t km a brzdy jako bez poškození. Nedej se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 5. Březen 2021 Sdílet Vloženo 5. Březen 2021 na brzdy je pol roka a 10tkm takze tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 5. Březen 2021 Sdílet Vloženo 5. Březen 2021 Velmi sa pleties,menili ni zadne na zaruku pri 14000 a ak by boli klakli opat do 30000,vymenili by ich vez reptania opat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 5. Březen 2021 Sdílet Vloženo 5. Březen 2021 Aj ja som ich pár menil , možno si pre nich dobrý zákazník , vtedy sa dá kadečo ... otázka je kto to zaplatil ale to teba zaujímať nemusí ... a dali ti aj tie super drahé platničky 5G0698451? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 5. Březen 2021 Sdílet Vloženo 5. Březen 2021 Destičky za 6 tisíc na běžný auto, to jsou snad potažený zlatem :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 5. Březen 2021 Sdílet Vloženo 5. Březen 2021 je ale pravda že kde sa vymenili tak tam už neboli problémy so zadkami , čo sa o ich predchodcoch 3Q0698451C/D a iných povedať nedá holt kupujú platničky v indii a kde kade a čudujú sa že to nebrzdí ... najhoršie na tom je že druhovýroba tiež nie je výhra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 6. Březen 2021 Sdílet Vloženo 6. Březen 2021 Mám pár otázek, když budu chtít jednou za čas (po zimě) preventivně vyčistit a namazat ty vodící čepy a uložení destiček: 1 Potřebuji na to nějaké speciální nářadí? 2. Je nutné při běžné údržbě i zatlačovat písty? Nebo bude stačit i bez toho? Co jsem se díval do DP, tak u zadní brzdy Karoqa není nutné při zatlačování pístu s ním zároveň i otáčet. 3. Co ta elektrická ručka, je to nějaký problém? 3. Zpětné nastavení pístu pomocí jakéhosi diagnostického testeru? Dle DP je je bezpodmínečně nutné! 4. Je u přední brzdy opravdu nutné vždy použít i nový samojisticí šroub? 5. A má to vůbec nějaký smysl? Děkuji předem za vaše zkušenosti a upozornění na případná úskalí. Na Fábce to dělám běžně, ale Karoq je přece jen o něco jiný level. Nerad bych něco doje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 6. Březen 2021 Sdílet Vloženo 6. Březen 2021 (editace) Dafro, speciální nářadí na to až tak nepotřebuješ. Jsou to normální klíče. Pokud máš elektrickou ruční brzdu, tak si neporadíš se zatlačením pístků bez diagnostiky. Řeší se to přes diag a pak jen zatlačíš bez otáčení. A diag potřebuješ i pro zavření a nastavení pístků. Jde to i na prasáka připojit do konektoru napájení a povolit pístky. Musí každý zvážit sám. Kromě tété komplikace s diag je to jako u každýho jinýho auta. Editováno: 6. Březen 2021, autor: AdoksS 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 6. Březen 2021 Sdílet Vloženo 6. Březen 2021 Takže ten zadní brzdový třmen bez zpětného nastavení pístů elektromechanické brzdy nesundám ani zpátky nenasadím? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 6. Březen 2021 Sdílet Vloženo 6. Březen 2021 Jo bez povolení pístku (přes diag) nesundáš třmen a po sundání musíš nastavit také přes diag. Je to tak. Pak jak jsem psal na prasáka na konektor dáš 12V povolíš a stejným způsobem i zavřeš. Na koncernu to takhle nedělám mám VCDS, ale dělal jsem to takhle kamošovi na volvu. A funguje to bez problémů. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Catexcavator Vloženo 10. Březen 2021 Sdílet Vloženo 10. Březen 2021 Tak mi taky odchází přední kotouče! Co je to za srágory , když začaly modrat po obvodu po 43 tis.? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 4. Duben 2021 Sdílet Vloženo 4. Duben 2021 (editace) Tak jsem se včera hecl a při přezouvání na letní jsem rozebral všechny 4 brzdy. Vše vyčištěno, odmaštěno, promazáno, na třmeny nanesena ještě keramika kvůli lepší údržbě. Práce skoro na celý den. Karoq do provozu 6/2020, ujeto zatím ale jen 8 tis. km. Na odblokování zadní brzdy použita Carista. Řekl bych, že brzdy jsou stále jako nové bez známek koroze a opotřebení, tak doufám, že mě v 15 tis. nečeká výměna jako @Octopus. Je pravdou, že parkuji v garáží a v zimě jsem toho moc nenajezdil. Tak snad jsem to nedělal zbytečně 😀 Jen by mě zajímalo, proč ty vodící drážky a čepy, o kterých psal @suri., že je dobré je namazat, nejsou ničím ošetřeny už z výroby? Podle mě to tam dávají úplně nasucho. Editováno: 4. Duben 2021, autor: dafro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 4. Duben 2021 Sdílet Vloženo 4. Duben 2021 před 4 hodinami, dafro napsal: en by mě zajímalo, proč ty vodící drážky a čepy, o kterých psal @suri., že je dobré je namazat, nejsou ničím ošetřeny už z výroby? Podle mě to tam dávají úplně nasucho. Protože na namazané se lepí prach. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 4. Duben 2021 Sdílet Vloženo 4. Duben 2021 To chápu. A je teda vůbec dobré to mazat? Většina lidí tady na fóru to doporučuje a je to uvedeno i v dílenské příručce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 4. Duben 2021 Sdílet Vloženo 4. Duben 2021 V přiručce se píše: "přiložené balení s tukem použít také pro namazání drážky na vodicích čepech a na držáku brzdového třmenu k upevnění manžety" Mám pocit, že tím myslí namazat drážku ve které drží manžeta vodicího čepu. Ne drážky (???) ve kterých se pohybují (jsou opřené) destičky o třmen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 4. Duben 2021 Sdílet Vloženo 4. Duben 2021 No, já tam mám "Potřít vodící plochu třecích segmentů na držáku brzdového třmenu mazacím tukem G 052 150 A2." Tím jsou podle mě myšleny právě ty drážky. Stejně to tady někde popisoval např. @suri. V každém případě jsem to už namazal, tak uvidím, jak se to bude chovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 4. Duben 2021 Sdílet Vloženo 4. Duben 2021 Myslím, že katastrofa biblických rozměrů se nestane. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 5. Duben 2021 Sdílet Vloženo 5. Duben 2021 To rozhodně ne 😀 Jen mě zajímalo, jestli je lepší ty vodící plochy namazat nebo ne, když z výroby tam žádná pasta zjevně není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.