Přejít na obsah

Fabia IV a konkurence


Dixik2

Doporučené příspěvky

Já to vidím lépe - Fabia nejde poměřovat se Scalou ani s Octavií. Každé auto jiné určení a cílová skupina.

Možná podélnému místu i šířce se Scale dorovná, ale provedení plastů, výbavy ... Kufr je celý z plastu, zadní LED momentálně nejdou ani koupit. Do Scaly jdou el. tlumiče, Fabia určitě ne. El. sklopné tažné umí jen vyšší modely. Beru Fabii4 vylepšenou trojku se sebevědomou cenovkou.

Vše, co v Octavii? Kde je el. ručka, která jde mimochodem připlatit i do Dacie. Za zadní kotouče se musí připlatit, Octavia standard. U 1.0 DSG u O4 je mild hybrid, F4 a Scala je přiškrcená 81čka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 12. 2021 na 23:50, Twisted napsal:

Jel jsem Peugeot 208 74 kW v automatu, nemůžu si stěžovat. Jen nevím zda to bylo i tím automatem, ale přišlo mi to trošku líné.

 

Zatím spíš pro zajímavost, při faceliftu dostane DCT. 

 

@e1. k tomu SY ještě jedna nevýhoda, i když hypotetická. Momentálně jsou v problémech a hledají nového investora, takže scénář, že za 10 let nebude servis úplně snadný, není nemyslitelný.

 

Ano ta 208 mne dava zmysel len ako GT a s 96 KW ta slabsia verzia pre niekoho, kto ma rad auto, ktore sa aj hybe nic moc. A stou prevodovkou som to pocul aj ja. Ta prevodovka je jednoducho prilis draha pre taky maly a lacny model. Bohuzial. Ale zatial tam je takze to tak aj beriem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj, pár mesiacov dozadu som tu písal o SsangYong Tivoli Grand, ako o zaujímavej alternatíve. Dnes sme auto prevzali, odviezol som ho svokrovi a vysoká spotreba sa nekonala. Samozrejme nie je to smerodajný údaj, ale trasa cca. 25 km z Bratislavy na vidiek aj s menšou zápchou, a spotreba bola 7 litrov, jazda podľa predpisov, ale dosť veľa státia. Podľa toho čo som sa dočítal v maďarskej SsangYong skupine, vyzerá to tak, že vysoké spotreby v rôznych testoch vychádzajú z údajov na palubnom počítači, ktorý ale podľa skúseností niektorých majiteľov ukazuje o cca. 1-1,5 litra viac (!) ako je reálna spotreba. Dohodol som sa s budúcim svokrom, že spotrebu auta budeme dlhodobo evidovať, tak keď budú aj dlhodobé skúsenosti, tak dám znovu vedieť. Každopádne, ak niekoho namiesto vzhľadu tohto auta strašila skôr jeho vysoká spotreba, tak vyzerá to tak, že s tou spotrebou to nebude tak kritické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla tejto stranky to nevyzera ze to jazdi za 7l. 

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/46-Ssangyong/0-All_models.html?vehicletype=1&power_s=163&power_e=163&powerunit=2

 

V kazdom pripade, sleduj a daj report. 

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotreby na spritmonitor.de poznám, pozeral som ich ja, vediem tam aj svoje auto, a plánujeme tam robiť evidenciu aj pre Tivoli ak budúci svokor bude schopný odkladať bločky z tankovania a zapisovať aspoň kilometre. :-)
Inak mám takú teóriu, že skôr vyrobené autá s týmto motorom majú možno staršiu, ešte nie moc dobre optimalizovanú verziu RJ motora. Na druhej strane, od 120 kW preplňovaného benzinového motora v SUV s aerodynamikou krabice od topánok nemôžeme očakávať že bude jazdiť za 5,5 litra, že? 😉
 

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Kdyby to někoho zajímalo, pro zajímavost jsem srovnával naši konfiguraci s konfigurací Pola a Ibizy. Postřehy:

- Ibiza i Polo mohou mít Side Assist, Fabia o něj přišla (škoda).

- Ibiza má výhodně sportovní sedadla velur/kůže.

- Polo má v ceníku zmíněno sklápění zrcátka při couvání.

- Polo zřejmě nemůže mít kotoučové brzdy vzadu, ačkoli na vizualizaci v konfigurátoru jsou. Ibiza je má standardně od 100 koní. Fabia příplatkově kromě 1,5 TSI DSG.

- Polo má ve Style standardně matrix LED, Fabia ani Ibiza je nenabízí.

- u VW je asi jako u jediného bonus za protiúčet.

- Fabia jako jediná může mít vyhřívané čelní sklo a vyhřívaný volant.
- Polo má přední senzory v základu, Ibiza v paketu.

- Polo a Fabia mají v ceníku vypsána termoizolanční skla, a to všude.

- Polo má ve Style standardně Travel Assist (říkám si, jestli ho nepřihodit do Fabie, ale pro staršího člověka mi to přijde zbytečné a ani prodejce nám ho nedoporučoval).

- cenově je Polo suverénně nejdražší, Ibiza stojí podobně jako Fabia.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dacia Sandero Stepway má nyní k dispozici taktéž motor TCE 110, 81 kW, což je ekvivalent Škodováckého motoru 1.0 Tsi 81 kW. Cena Dacie Sandero Stepway  je cca přibližně stejná jako u Fabie IV s tímto 1.0 Tsi motorem.

U Kamiqu, kde by se to dalo jako crossower  s Dacií Stepway taktéž srovnávat,  je již cenový rozdíl podstatný ve prospěch Dacie. Přikládám ceníky pro srovnání výbav a ceny.

 

kamiq-cenik.pdf fabia-cenik.pdf new-sandero-stepway-price.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
On 3/25/2022 at 9:29 AM, atlan said:

Podla tejto stranky to nevyzera ze to jazdi za 7l. 

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/46-Ssangyong/0-All_models.html?vehicletype=1&power_s=163&power_e=163&powerunit=2

 

V kazdom pripade, sleduj a daj report. 

Svokrove auto: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1342519.html

Za 13.017 km priemer 7,65 l / 100 km. Pomaly mu to klesá, ale pod 7,5 to už asi nepôjde. Na druhej strane, v lete som sa viezol so svokrom v mojom aute (boli sme s polovičkou na ochutnávke vín, tak svokor šoféroval) a videl som, že má ešte priestor na zníženie spotreby. Na diaľnici totiž jazdí väčšinou okolo 120 km/h (to mi hovoril) a vždy keď predbiehal viacero áut naraz, a niekto ho zrazu dobehol, tak za každú cenu sa chcel až nezmyselne zaradiť medzi autá do pravého pruhu, čo často znamenalo výrazne spomalenie a následne zase akceleráciu - takže v plynulosti jazdy na diaľnici a v znížení spotreby ešte má priestor na zlepšenie. Aj sme sa o tom rozprávali, a evidentne tak šoféruje stále, lebo on chce za každú cenu pustiť rýchlejšie auto. Na jednej strane to je fajn, ale ak prebieham viac áut, alebo kolónu áut tak nevleziem zbytočne do krátkej medzery (aj vzhľadom na bezpečný odstup) a nebrzdím zo 120 na 100, alebo 90 a potom následne znova akcelerujem na svoje pôvodné tempo. Verím, že ak by toto nerobil bol by bližšie k 7 litrovej spotrebe.
Inak väčšina jeho jázd sú diaľnice a okresky. Priemer mu ešte kazia pravidelné cesty do chatovej oblasti, kam to je dlho do kopca, potom je tam zlá a tiež aj nespevnená cesta kde musí ísť dlho na dvojke, pričom dolu kopcom zase musí takmer celý čas brzdiť, takže spotreby hore a dole sa mu na tomto úseku nikdy nedorovnajú. Na druhej strane ale v meste jazdí iba minimálne, takže tým si priemer nekazí. Čo som pár desiatok kilometrov šoféroval jeho auto, ten motor veľmi citlivý na akcelerácie. Aj pri jemnom zrýchlení išla priemerná spotreba okamžite hore.
Čo sa týka spoľahlivosti, zatiaľ nebol žiaden problém, "nultá" výmena oleja bola pri 7500 km, to stálo nejakých 125 € v autorizovanom servise., pri 15 tisíc ho čaká prvá prehliadka a potom už každých ďalších 15 tisíc km. Dal si namontovať ťažné, to stálo 490 € + zápis do TP za 12 €.
K veciam ktoré zatiaľ trochu vadia by som spomenul horšiu kvalitu audia (jednoznačne by to chcelo lepšie reproduktory) a absenciu slovenčiny ak je auto bez virtual cockpitu a ešte divné správanie Waze/Android Auto na maďarských hraniciach, kde sa mu telefón odpája napriek tomu, že je pripojený káblom. Na iných hraniciach sa mu to ale nedeje, je to nejaká špecialita spojená s Maďarskom, bez ohľadu na to či sa jedná o SK-HU alebo HU-AT hranice. Inak je svokor s autom veľmi spokojný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...