Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Nabral dokonce i finálních rozměrů, ale vzhledem k situaci tak nějak kolem jsem zbaběle "vycouval", prodloužil aktuální leasing o rok (shodou okolností v pátek jsem to podepisoval) a odložil tím nový auto o rok, rok a půl (dle výrobních lhůt).

Vloženo
před 3 minutami, Tragedie_v_JZD napsal:

 

aspon nejake pozitivni zpravy v dnesni dobe .... 

 

To ale neznamená, že budou hotové :D .. to bych si musel treba 3 ulozit a zitra se podivat

Vloženo

Zase se zaplňují odstavné plochy, třeba ta u D 10 kousek před Turnovem je už plná Octavií. 

Jinak problém s kabelovymi svazky se snad týká hlavně Enyaqa a potom vozů iV . 

Vloženo

Tohle je z FB diskuse. Někdo tvrdí, že kabelové svazky chybí i pro Octavii. A že prý dělá na lince. Samozřejmě těžko to ověřit a někdo si může z ostatních dělat jen dobrý den.

 

1509528719_ScreenShot2022-03-22at11_28_22.thumb.png.659ed1f910b01ee16d0e0928e0bba28d.png

Vloženo

Takže z odstavných ploch odebírají již hotové vozy a dávají jim dveřní výplně z částečně obnovené výroby a zároveň tam sjíždí čerstvé vozy z linky. Tak to je furt blbý. 

Vloženo (editace)

Nepěkný článek na Hospodářských novinách - viz citace níže

 

Citovat

Jelikož automobilky a jejich dodavatelé nemají potřebné díly a součástky, začíná ruská agrese na Ukrajině postupně dopadat i na české zákazníky čekající na nová auta. Automobilky podle Martina Fellera, ředitele prodeje u Louda Auto, avizují další prodloužení dodacích lhůt nových vozů. „A to i těch, které už jsou nějakou dobu objednané a zadané ve výrobě. Navíc stále přibývá počet modelů, u kterých aktuální dodací doba překračuje 12 měsíců,“ tvrdí Feller.

 

Že se situace pravděpodobně ještě zhorší, potvrzuje i ředitel fleetového prodeje dealerství Havex David Prostý. Je téměř jisté, že cena aut opět vyskočí. Zdražit by se podle Prostého mohla i auta, která už jsou ve výrobě, a zákazníkům tak budou dodána za jinou cenu, než když si je objednávali.

 

„Pokud se k takovému kroku importéři rozhodnou, tak je to jednostranný krok, není prostor pro diskusi. Zákazníci reagují nelibě, ale mohou si vybrat, zda zdražení akceptují, nebo vozidlo neodeberou,“ tvrdí Prostý. To ale zákazníky staví do těžké pozice. Když by zdražení odmítli, posunuli by se při čekání na nové auto na konec fronty, a pokud by se za několik měsíců auta vůbec dočkali, reálně hrozí, že by za něj zaplatili ještě více.

 

Nejproblémovějšími vozy jsou podle Prostého ty v nejvyšší výbavě, například Superb nebo Kodiaq od Škody Auto. Mezi neblahé rekordmany v čekací době stále patří i Octavia. Do této společnosti se může brzy připojit i zmiňovaný elektrický Enyaq, na který většina autosalonů nyní přijímá objednávky na třetí kvartál roku.

 

Editováno: , autor: jenycek
Vloženo

Tak musím říct, že to zdražení už objednaných aut mě celkem zaskočilo... Jsem si říkal, že máme objednáno, cena zafixovaná, tak už jen čekat. Jestli bude v říjnu nebo v lednu, tak to jsme neřešili, ale kdyby byla v březnu a ještě o třeba 50-60k dražší, tak to už by nás celkem štvalo... :/ Vzhledem k té výbavě, kterou pořád osekávají...

Vloženo

O tom zdražování a dodání či nedodání aut za smluvní ceny už přemýšlím delší dobu. První obavy jsem už tady psal v listopadu loňského roku. Já objednával ještě v době, kdy dávali slevy (já měl 15%). Když si vezmu, že za tu cenu po slevě se dnes prodávají rok staré vozy, Style výbava (bez plus), 1.5 TSI a já čekám na RS jak se říká "skoro v plné", tak jsem přeci jen docela nervózní, protože mi je jasné, že přesně tohle si uvědomuje i prodejce, kterému se vlastně vyplatí, abych smlouvu teoreticky ukončil a on auto mohl prodat obratem o 150 tis. dráž. 

 

No uvidíme, asi se ukáží prodejci, co budou chtít za každou cenu dodržet smluvní závazky k zákazníkovi, tak i prodejci, kteří půjdou hlavně po zisku formou zdražení již objednaných vozů. 

Vloženo (editace)
Před hodinou, JirikHL napsal:

Tak musím říct, že to zdražení už objednaných aut mě celkem zaskočilo... Jsem si říkal, že máme objednáno, cena zafixovaná, tak už jen čekat. Jestli bude v říjnu nebo v lednu, tak to jsme neřešili, ale kdyby byla v březnu a ještě o třeba 50-60k dražší, tak to už by nás celkem štvalo... :/ Vzhledem k té výbavě, kterou pořád osekávají...

 

No, já ve smlouvě nic o navýšení nemám, takže jak je to uvedeno v článku - jedná se o jednostranný krok. Jediné, v čem se pán mýlí je to, že existuje třetí možnost, a to je žaloba na prodejce za nedodržení smlouvy.

 

https://www.coi.cz/faq/c-muze-podnikatel-zadat-vice-nez-jsme-se-dohodli/

Citovat

Záleží na tom, jakým způsobem jste si cenu služby určili. Pokud máte ve smlouvě či v potvrzení pevnou částku, nejste povinni hradit nic navíc.

 

https://www.chrenek-kotrba.cz/cs/blog/vyssi-moc-vs-moznost-obnoveni-jednani-o-uzavreni-smlouvy

Citovat

Pokud tedy mám plnit smlouvu, ale objektivně mi v tom zabrání současná situace a protistraně jsem to řádně oznámil, neodpovídám za škodu způsobenou mým prodlením. Praktickým důsledkem je prodloužení termínů splnění smlouvy, ale nic jiného. Institut vyšší moc např. neumožňuje navýšit cenu nebo jinak upravit smlouvu.

 

Takže pokud Škoda navýší dealerovi cenu a on to akceptuje, pak je to jeho problém. A pokud ten problém přesune na zákazníky, tak bude muset počítat s tím, že hodně lidí si na hlavu srát nenechá a bude si muset spočítat, jestli mu to bude stát za to.

Editováno: , autor: kober
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

Každá smlouva jde vypovědět. Což nenabízí žádný prostor pro nějakou žalobu za nedodržení smlouvy. 

 

Obávám se, že to fungovat tak, že prodejce nabídne zdražení. A pokud zákazník tohle neakceptuje, tak prodejce prostě smlouvu vypoví, vrátí zálohu a obratem auto prodá někomu jinému za novou cenu. A vše je zcela legální. Bohužel zákazník tady tahá za kratší konec.

 

Čekám od Února 2021 na Scouta. A začínám se připravovat na to, že auto nikdy neuvidím. Nejspíš ho zdraží natolik, že buď na to nebudu mít, nebo to nebudu ochoten akceptovat. Nevidím jakoukoli šanci, že by bylo dodané ještě letos za původní cenu. 

Vloženo

To by pak smlouvy nemusely existovat, kdyby si od nich mohl každý jen tak odstupovat dle libosti bez následků. Ve smlouvě mám jasně vydefinováno 5 bodů, kdy může kupující a prodávající odstoupit. Pokud prodávající od smlouvy odstoupí z jiných důvodů, je to důvod pro spor na ČOI případně žalobu za nedodržení smlouvy.

 

To, že může dealer vystupovat z pozice silnějšího je pravda, ale pořád zde platí zákony a občanský zákoník v tomhle případě mluví jasně.

 

Kdyby se situace obrátila a aut byl nadbytek a nebyl odběr a zákazník by prostě přišel, že si auto nevezme a chce peníze zpět, tak by se mu dealer vysmál. Jediný důvod, proč toto protiprávní jednání lidé akceptují je, že to auto chtějí a nechce se jim do sporu.

Vloženo

Už se někdo ptal dealera, jestli se obnovení výroby výplní promítne do termínu dodání? Mě ho z 13kt přesunuli po požáru na 26kt, tak přemýšlím jestli škoda nechá ten 26, nebo to stáhne zpátky na ten původní a nechci prodejce pořád otravovat.. 

Vloženo
před 1 minutou, Dohny87 napsal:

Už se někdo ptal dealera, jestli se obnovení výroby výplní promítne do termínu dodání? Mě ho z 13kt přesunuli po požáru na 26kt, tak přemýšlím jestli škoda nechá ten 26, nebo to stáhne zpátky na ten původní a nechci prodejce pořád otravovat.. 

 

Já mám výrobu na 19-21T a dle dealera to vypadá, že se to už neposune. Podstatnější bude, jestli se auto vyrobí se vším. Pokud ano, tak ho do konce května dostanu, pokud ne, tak vzhledem k počtu odstavených aut pak až v třetím kvartále.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...