Přejít na obsah

Adaptivní tempomat


kubasta

Doporučené příspěvky

Bohužel,i když dodržíš výrobcem daný rozměr ,třeba 16-17"  obvod není stejný.

Jinak Jirko souhlasím s tvou poslední větou-Tj. stále jsem já řidič a hlídám zda asistent dělá skutečně to co má a co já chci. Je rozdíl plést si tyto pomocníky s autopilotem.

Jenže jak jsem psal a jak jsem toho docela často svědkem,páč se občas na náš servis vozí havárie a jezdí tam soudní znalec to zkoumat tak vím,že spousta lidí si to plete  s úplnou automatikou a jejich výroky jsou opravdu k smíchu.

Dále Jirko píšeš že "Já si hlídám zda asistenti....",doprdelky,není lepší se naplno věnovat řízení,než se věnovat řízení a ještě hlídat asistenty,jestli dělají co mají??????

Za mě by měl být pořád řidič-volant-pedály,nic víc.jo,Jinak v A6 mám pACC a......nahovno.

Jak tu někdo vzpomínal klimatizaci-že při 30 st.začne topit.No bohužel,může se stát.I čidla podléhají chybám,destrukcím.Zrovna včera v OII si pán stěžovat,že z levého výdechu mu jde teplo.Prej-byl jsem na diagnostice a nic.Ptal jsem se ho,jestli mu dělali i měřené hodnoty a čuměl jak.... Samozřejmě mu ukazovalo -40 tak to topilo.

Jinak malá ukázka nepřesnosti při pneumatikách uvedených v TP OIII

 

Jen ještě dodám.Věřím,že FA,LA,ACC dokáži někomu zachránit život,nejsem proti tomu,jen bohužel spousta řidičů má v mysli,že když mají ACC,FA,LA ABS,ESP že se jim nemůže nic stát.

Možná,až Vám mladým bude padesát a budete mít za sebou nějakou tu možná už stoutisícovku KM za sebou,pochopíte,proč rád usedám do "staré"Toyoty a jsem jen já řidič,pedály,volant a ...no už ESP.Ono zvládat dvěstě koní na zadek s vyplým ESP už chce,aby se trošku umělo jezdit.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, ferda25 napsal:

Je to jako se vším, kdo nemá, najde tisíce důvodu proč to nechce..

 

Je to jen další pomocník a každá rychlostní změna, kterou provede se neodehrává v sekundě, ale minimálně v desítkách sekund a když vidím, že mi pomocník z mých nastavených 95 km/h změní díky blížící se obci rychlost na 50 km/h mám hromadu času, abych si nastavil požadovaných 55 km/h a auto mi zpomalí jen na 55 km/h.

 

U řady lidí to tak je, ale nelze házet všechny do jednoho pytle. Já bych například nechtěl (a nechci) DSG ani zadarmo. Respektuji ale jiný pohled ostatních. Predikce by byla velmi zajímavá, pokud by šlo upravit paušální nadlimit. Tzn. obec by znamenala např. tachometrových 60 nebo 65. Uměl bys?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, LiveBomb napsal:

Aj, zas někdo kdo v moderním autě ani neseděl ...

 

Tohle je docela laciné. Zmiňovaný FA mám teď v obou autech a zatím jsem si ho všiml jen při planých poplaších. Reaguje na svodidla a jedenkrát zcela zbytečně na cyklistu. Chce to zachovat klid, rozvahu a nebrat jakoukoli kritiku jako útok na vymoženosti. Ano, taky jsem vždy považoval za úsměvné, když si někteří experti vytahovali pojistky u ABS. To ale ještě neznamená, že dřív na suchu fakt nemělo delší dráhu a nebo že se na zvlněných kostkách dalo proskákat křižovatkou... Stejné je to s predikcí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, cosby napsal:

Bohužel,i když dodržíš výrobcem daný rozměr ,třeba 16-17"  obvod není stejný.

Jinak Jirko souhlasím s tvou poslední větou-Tj. stále jsem já řidič a hlídám zda asistent dělá skutečně to co má a co já chci. Je rozdíl plést si tyto pomocníky s autopilotem.

Jenže jak jsem psal a jak jsem toho docela často svědkem,páč se občas na náš servis vozí havárie a jezdí tam soudní znalec to zkoumat tak vím,že spousta lidí si to plete  s úplnou automatikou a jejich výroky jsou opravdu k smíchu.

Dále Jirko píšeš že "Já si hlídám zda asistenti....",doprdelky,není lepší se naplno věnovat řízení,než se věnovat řízení a ještě hlídat asistenty,jestli dělají co mají??????

Za mě by měl být pořád řidič-volant-pedály,nic víc.jo,Jinak v A6 mám pACC a......nahovno.

Jak tu někdo vzpomínal klimatizaci-že při 30 st.začne topit.No bohužel,může se stát.I čidla podléhají chybám,destrukcím.Zrovna včera v OII si pán stěžovat,že z levého výdechu mu jde teplo.Prej-byl jsem na diagnostice a nic.Ptal jsem se ho,jestli mu dělali i měřené hodnoty a čuměl jak.... Samozřejmě mu ukazovalo -40 tak to topilo.

Jinak malá ukázka nepřesnosti při pneumatikách uvedených v TP OIII

 

Jen ještě dodám.Věřím,že FA,LA,ACC dokáži někomu zachránit život,nejsem proti tomu,jen bohužel spousta řidičů má v mysli,že když mají ACC,FA,LA ABS,ESP že se jim nemůže nic stát.

Možná,až Vám mladým bude padesát a budete mít za sebou nějakou tu možná už stoutisícovku KM za sebou,pochopíte,proč rád usedám do "staré"Toyoty a jsem jen já řidič,pedály,volant a ...no už ESP.Ono zvládat dvěstě koní na zadek s vyplým ESP už chce,aby se trošku umělo jezdit.

 

 

Já osobně mám padesátku dávno za sebou. Všechny asistenty kromě  pACC jsem měl už 11 let v Passatu a jsem rád, že je mám i u nového auta. Souhlasím,  že elektronika občas "zazmatkuje" a nemusi  to být příjemné. Když  je pěkná okreska, vše vypnu, DSG přepnu na pádla a užiju si to také.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@LiveBomb Je to na originalnich kolech od SA, spravne nahustenych. Odchylka byla resena s prodejcem i SA. Sam v odpovedi zminuje, ze je to zpusobeno zejmena ruznymy prumery kol. Je to jeste porad v norme. 

Ale prave proto, ze ta odchylka je tak velka, tak pACC nechci. Na druhou stranu si myslim, ze je to zajimava hracicka, kterou nekteri vyuziji.

Za par let budou auta ridit za nas a my budeme vzpominat, jak to bylo krasne, kdyz nam do rizeni "jen" kecali asistenti.... ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mel. jsem pujceneho Karoqa jen s "obycejnym" ACC, ale co me prekvapilo, ze i kdyz jsem si nastavil minimalni odstup, tak na dalnici zacal zpomalovat uz tak 50m pred dojizdenym autem. Tzn. na muj vkus strasne brzo to cloveka nuti do leveho a nez to zas zrychli na pozadovanou rychlost, tak to desne trva. Kdyz se pak zaradim zpet do praveho a nedejboze je tam zas vpredu dalsi auto, uz to zas zacne zpomalovat. Takze ve vysledku, kdyz chce clovetk jet plynule, musi byt porad v levem.  S klasickym tempo dojedu auto co nejbliz, preskocim a hotovo. Neztracim rychlost, neblokuju levy a celkove mi jizda pripada plynulejsi nez s timhle ACC. Co se mi naopak libilo, je vyuziti ACC na okreskach, v jedouci snure aut, kdy to dri rychlost toho prede mnou, vcetne zpomaleni do vesnic, rozjezdu, apod. Jedina situace, kdy to acc nedal, byl dojezd z kopce do stojici kolony, kdy jsem cekal, ze plynule dobrzdi, ale misto toho nastoupil FA. Celkovy dojem trochu rozpacity, ale v kombinaci s DSG bych si na to asi rychle zvyknul... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono ACC docela dobře naučí dodržovat vzdálenosti. To co popisuješ jsem také pár týdnů překonával než jsem se naučil jezdit jinak...

Naučil jsem se řadit do levého mnohem dříve a neopouštět ho tak brzo

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdit jinak... no, aspon uz jsem pochopil chovani nekterych ridicu - jedou na acc ?

Ja proste nevidim duvod dlouhodobe okupovat levy a stahovat kalhoty, kdyz brod je jeste daleko. Imho mi prislo nebezpecnejsi nebo aspon mene obleduplne, kdyz uz jsem se s tim acc zaradil zpet pred predjizdeneho a hned na to auto zaclo zpomalovat, protoze na obzoru uz chytlo dalsiho... 

Ale jo, obecne spokojenost, akorat napoprve nezvyk. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 8. 2020 na 21:42, Pytlák napsal:

@LiveBomb Je to na originalnich kolech od SA, spravne nahustenych. Odchylka byla resena s prodejcem i SA. Sam v odpovedi zminuje, ze je to zpusobeno zejmena ruznymy prumery kol. Je to jeste porad v norme. 

Ale prave proto, ze ta odchylka je tak velka, tak pACC nechci. Na druhou stranu si myslim, ze je to zajimava hracicka, kterou nekteri vyuziji.

Za par let budou auta ridit za nas a my budeme vzpominat, jak to bylo krasne, kdyz nam do rizeni "jen" kecali asistenti.... ?

Tak jsem byl taky navštívil......, však vy víte kde ?, tak zkouším jak funguje pACC. Nezkusíš nevíš, tak se to říká?

Je to zajímavá hračka, když se chceš kochat a nevadí ti rozdíl mezi tachometrem a skutečnou rychlosti.

Pro mě zatím nejlepší kombinace je vypnuté čtení rychlosti a zapnutá predikce cesty, rychlost si upravuji sám.

Ale na okreskách to moc dobře nefunguje, na dálnici nebo Bundesstraße v Rakousku to funguje na pohodu.

Ono by to hlavně chtělo zamakat na mapových podkladech pro vestavěnou navigaci  pro pACC, pak by bylo využití širší. 

Třeba na tom ŠA zapracuje, když pACC začíná nabízet, ale v to moc nevěřím, když vidím jak chová u Škoda Connect?.

Zatím krátká zkušenost.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě: ACC se nedá moc používat pokud je větší provoz, ideální je to na jízdu za někým v jednom pruhu nebo pokud je prázdná dálnice. Jinak ano když předjíždím na dálnici tak už blikám a přejíždím do levého pruhu mnohem dřív než když jedu bez tempomatu. Dá se i šoupnout na displej ten radar takže pak vidíte kolik autu zbývá k té zvolené hranici, ale kdo to má furt sledovat, já tam mám radši rychlost (nemám virtual kokpit). Ale už jsem se naučil pro tyto případy prostě přišlápnout plyn a jet tak jak chci já, po přejetí do vedlejšího pruhu (a případném jemném ubrání plynu abych se vrátil na rychlost co je nastavená na ACC) jednoduše plyn zase úplně pustím a ACC pokračuje ve své činnosti. Ostatně stejně je lepší na ty asistenty plně nespoléhat a mít nohy na pedálech, už se mi taky třikrát stalo že detektory "něco" neviditelného zpozorovaly a začly samy brzdit.

Ještě k rychlostem auto vs. GPS - u mě, 1.5 manuál - (auto/GPS) 52/50, 73/70, 84/80, 136/130 - tyhle rychlosti nastavuju když Waze hlásí radar nebo policii :)

 

@Patrik1971 (pod timto prispevkem): pardon nechal jsem se vyprovokovat prispevkem od uzivatele epo. Uz mlcim :)

Editováno: , autor: lukas_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Je to výborná věc, ale vrtá mi hlavou jedno - tempomat sleduje vozidlo přede mnou, upravuje rychlost, v případě potřeby úplně zastaví. Když auto přede mnou prudce zabrzdí, moje to udělá taky, ale zajímalo by mě, jestli přitom svítí brzdová světla - přece jen prudké brzdění bez varování pro vůz za mnou může být nebezpečné. Normálně se brzdové světlo zapne když se dotknu brzdového pedálu, ale to se tady neděje. Zkoumal jste to někdo a s jakým výsledkem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim, potrebuje pACC rozpoznávanie značiek? Aktivoval som všetko s pACC v module 13 (aj speed assist a curve assist, sú v menu infotainmentu), lenže nijako nereaguje na zákruty, dokonca sa mi zdá že horšie reaguje na chodcov. Môže to byť spôsobené tým, že na 2Q0 kamere mi nejde aktivovať rozpoznávanie značiek?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skúsim to spísať, ale išiel som podľa návodov na Arteon/Tiguan, a čo nesedelo  (celý A5 - kvôli novšej kamere) som prešiel celý long coding a aktivoval všetko čo s pACC súviselo. V menu sa zobrazuje ale nerobí vôbec nič. (Karoq MY21, A5 kamera 2Q0). Čo som čítal, tak na aktiváciu rozpoznávania značiek na tejto kamere je treba Odin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...