Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jak to čtu, jsem rád že TA nemám a že mám poslední modelový rok s MIB 2.5 

  • 4 týdny později...

V 9/2021 sem vyzvedl uplne noveho Superba Combi 4x4 2.0TDI 147kW L&K "v plny" a "TA" bimbal od prvniho dne, takze to stari cidel ve volantu mi prijde zvlastni duvod nebo je meli na sklade uz dlouho. Kazdopadne nasledovala vymena volantu a mel sem klid az do minuleho tydne (12/2022) a byl sem s tim autem hrozne spokojeny. Prakticky ze dne na den to zaclo znovu tak 2x za minutu. Delsi jizda s tim je fakt o nervy. Servis mi nabidl jen deaktivaci po podpisu papiru, ale rad sem prijal. Chybejici funkcionalita (kterou sem taky smel videt jen na jejich internim papire) mi zatim prijde ok. Hlavni je klid. Tempomat funguje. Bal sem se, ze nebude. Horsi je co dal. Tesil sem se, ze casem prejdu na Enyaq, ale po tom, co mi pan ze servisu popsal, jak dlouho a spatne se tohle resi a jak debilne a dlouho (nekolik hodin) se updatuje SW v aute (u Enyaqu je to pry nasobne delsi update a celou dobu auto piska. Holt rok 2023! *facepalm*) tak si nejsem jisty, ze cokoliv z VW koncernu v budoucnu je dobra volba.

Tak  volant vyměněn v rámci záruky  už podruhé. Nyní bez problémů, vše funguje jak má. Tak snad to tak vydrží co nejdéle.  Problém je definitivně v kapacitních čidlech ve volantu ať si říká kdo chce co chce.

Pro doplnění místní statistiky: moje auto je vyrobeno 03/2021, volant mi vyměnili v březnu 2022. Nyní se už asi týden opět projevuje stará známá závada s opakující se hláškou "TA nedostupný". V servisu teď ze mne borec dělal pitomce: TA - to je přece jen čtení značek, ne? Každopádně to musíte vyfotit, než to sem dovezete. A pak najednou: volanty už se teď nemění, teď se mění firmware...
Auto bezmála za 1 a 1/2 milionu L&K... 17.1. jsem objednaný na servis, tak jsem zvědavý, co z nich vyleze.

Mne volant menili cca pred rokom, po výmene pípanie prestalo. V decembri, keď začalo mrznúť, auto začalo veselo pípať. Trvalo to 2-3 týždne. Keď sa teraz oteplilo, pípanie prestalo a TA funguje. Aspoň zatiaľ.

IMHO je jedním ze spouštěčů to, že používáte vyhřívání volantu - to zřejmě vede k postupnému domrvení těch čidel.

před 5 minutami, chaky napsal:

IMHO je jedním ze spouštěčů to, že používáte vyhřívání volantu - to zřejmě vede k postupnému domrvení těch čidel.

Hloupé je, že se vyhřívání volantu zapíná automaticky od určité teploty. Samozřejmě v nastavení je tato funkce vypnuta. 

Prosim?

Mne sa teda nic automaticky nezapina...

@deto Potvrdzujem, ze mne sa to teraz sprava rovnako na O4 a vyhrievanie sa X-krat po starte zaplo aj s vypnutym nastavenim...

 

Auto je rok stare - MY22, HW56, SW1889 ale ja ho mam len prvy tyzden, za tu dobu sa mi 2x stal ten hrozivy TA warning (spolu s SOS chybou), vzdy pri nizsej teplote a ked som manualne vypol vyhrievanie volantu. Co bolo zaujimave, ze akonahle som znovu zapol vyhrievanie volantu tak hlaska zmizla. Obidva pripady som mal aj takmer vybitu autobateriu, tak neviem ci to nesuvisi aj s tym a mozno by som inak ten problem nemal... Kazdopadne po tychto skusenostiach uz proste v klimatizacii nechavam vyhrievanie volantu nastavene na automaticke zapinanie.

@chaky a není náhodou problém rovnou to, že lidi to auto používají? Když jej nechají v garáži, nemůže za jízdy vyskakovat otravná hláška o nedostupnosti TA, to dá rozum...

Pokud výrobce nabízí kombinaci vyhřívaného volantu a TA (kapacitní volant), má to fungovat...

Právě teď, Martab napsal:

@chaky a není náhodou problém rovnou to, že lidi to auto používají? Když jej nechají v garáži, nemůže za jízdy vyskakovat otravná hláška o nedostupnosti TA, to dá rozum...

Pokud výrobce nabízí kombinaci vyhřívaného volantu a TA (kapacitní volant), má to fungovat...

 

Obojí - bez pochyby souhlasím.

22 hours ago, chaky said:

IMHO je jedním ze spouštěčů to, že používáte vyhřívání volantu - to zřejmě vede k postupnému domrvení těch čidel.


Mám v autě volant s výhřevem ale ani výhřev ani travel assist v autě není funkční (zatím) a v zimě se mi v diagnostice také objevila chyba senzorů takže s tím jestli se výhřev používá nebo ne to spíš nebude...

No já dnes vezl kolegův Superb na servis a vyhřívání volantu poslal TA úplně do kopru, dokud jsem vyhřívání zase nevypnul...tak nevím, ale do dneška jsem žil v domění, že zapnuté vyhřívání funkci TA zlepšuje a ne úplně deaktivuje...jsem zvědav co na to Škoda...hodil jsem jim to na hlavu včetně toho papíru co mi nabídli k podpisu .... :)

Ahoj,

je tu někdo kdo by se mohl podělit o zkušenost s "opravou" nedostupné TA přeprogramováním infotainmentu? Konkrétně:

- dá se TA vypnout v sekci "asistenti" nebo jinde? Je vypnutí trvalé nebo se musí TA vypínat při každém startu?

- po vypnutí funguje ACC a Line Assist?

- co ještě přestane fungovat?

Díky 

 

Ahoj, já si ho nechal vypnout v servisu. Funguje vše jen vedení v pruzích to s tebou hází. Myslím že nebude fungovat nouzové zastavení. Neměl jsem na to nervy. Teď boží klid. 

A to vypnuli natvrdo nebo si to můžeš zapínat a vypínat sám v infotainmentu?

Dle současné verze dohody to je zatím vypnuté natrvalo a pracují na SW který bude umožňovat uživateli si to vypínat a zapínat.

Konkrétně bod II odstavec 4

Citovat

Aby uživatel Vozidla mohl sám provést z uživatelského prostředí Vozidla deaktivaci a opětovnou aktivaci asistenčního systému vozidla „Travel Assist“, je aktuálně vyvíjena aktualizace softwaru vozidel ŠKODA, která by měla být dostupná v první polovině roku 2023. Uživatel Vozidla tak po provedení připravované aktualizace softwaru v případě deaktivace asistenčního systému vozidla „Travel Assist“ nebude upozorňován na jeho případnou nedostupnost a současně bude moci dle své volby tento systém opět aktivovat a užívat. Partner ŠKODA se zavazuje Zákazníka informovat o dostupnosti této připravované aktualizace softwaru a po vzájemné dohodě provést aktualizaci softwaru Vozidla.

Možná příliš zobecňuji, ale toto mi nezní jako vyjádření, že by chtělo problém vyřešit. Jen že dají uživateli možnost systém vypnout...

Tak v pátek jdu na to, jsem zvědavý na výsledek. Pozitivní je, že technik věděl o čem je řeč ...

Každopádně je to smutnej příběh u takovýho auta. Osobně nevěřím že to nějaká softwarová aktualizace vyřeší. Škoda no do další škodovky už nejdu. 

Jestli to chápu, tak po změně FW (až bude někdy do června hotov) bude mít řidič možnost deaktivovat TA, čímž už se alespoň zbaví obtěžující chybové hlášky, nicméně díky vadným senzorům bude TA a tedy i vedení v pruhu nadále nefunkční? Tomu se dnes říká oprava? :(

Chápeš to správně. Vedení v pruhu si můžu zapnout i po deaktivaci, jen je to to hloupé háže tě od čáry k čáře. O tom softu už se mluví přes rok spíš s ním nepočítej. 

@chaky chápu to stejně

Adaptivní vedení v pruhu funkční nebude, bohužel jen ta parodie co s autem kraje pong...

Je tenhle problém jen u O4 nebo se týká i dalších modelů (Kodiaq, Superb apod.)?

Vše co má TA (auta s kapacitním volantem), Scala, Kamiq, O4, Karoq, Kamiq, Enyaq. Resp i jiné značky koncernu...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.