Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Moje zadne po 15000 km 

IMG_9880.jpeg

Moje zadni po 17 tis.km, to origo je 💩 a k 🤮

IMG_6094.jpeg

IMG_6095.jpeg

Upraveno od Dodi 15

Tak možná z nerezu kdyby byly😀 A to ještě ne z čínského. Kámoš udělal z NEREZU budku na baráku na plyn a elektriku a za rok to měl jak lišku 🤣 Kvalita🤣

 

17 tis je fakt žalostně málo na kotouče. A vlastně i na desky. 

Zadní jsou snad lepší bubny😉 Schované... Akorát to vypadá hrozně. 

Jak brzdí jen na pár % tak se nestihnout rovnoměrně odřít a dřív vyreznou než sjedou. 

Kolega co dělal na trumateku (laser) tak ze zbytků kvalitní oceli pálil kotouče. Vesměs na moto - ty jsou rovné, ploché. Zkoušel i nerez a byly taky super!

Strašně záleží na materiálu. Ale to se člověk nikde nedočte když kupuje nové. Třída matroše, nebo aspoň kolil je tam chromu... atd. 

Obecně kvalita kotoučů je horší to ano, nicméně taky stojí za zmínku, že dříve se u nás většinou používala posypová sůl víceméně na všechny povrchy. Od roku cca 2010 se začal používat upravený chemický posyp na dálnice a už delší dobu se používá i na silnice první třídy, déle se drží na vozovce a lépe zabraňuje namrzání o proti klasické posypové soli je prostě účinnější. Určitě se i lépe drží na plochách kotouče, likviduje kotouče a hlavně pak zadní, které se tak intenzivně neočistí brždění jako ty přední. Obecně pokud někdo jezdí opravdu ekonomicky, dá se vidět výjimečně podobný stav i na předních brzdách....

Ano i přední. 

Jezdím 99% okrsky a mám to stejné. Solí to nebude. 

Zaujimave ze ta sol zere len skodovacke kotuce res koncernove :D

Matros je z cinskych konzer, urcite si to tam objednali pac je to lacne, inac neexistuje ze to tak hnije. 

Upraveno od atlan

Tak obecně kdo ví jak se obchoduje v dodavatelském řetězci s německým průmyslem, tak ví že kvalita není pro Němce zas až tak stěžejní jak se snaží tvrdit. Oni v první řadě řeší cenu a kolik marže si na tom přihodí až potom se řeší reálně kvalita, nicméně nedělá jim problém zrušit výrobu nějaké součástky za 150 KČ s osvědčenou kvalitou a začínat odebírat to samé od jiného výrobce za 149 KČ s neověřenou kvalitou, jen proto aby měli lepší marže. Naprosto běžný scénář.

 

Rozhodně bych se neřídil tím že když je něco německé že by to mělo být i kvalitní, naopak.

Obecně kvalita materiálu používána VW group nikdy nebyla vysoká, snaží se vše dohánět technologickým postupem, nicméně levnou ocel na brzdách nedoženeš.

Upraveno od informator

Tak ono i kdyby dejme tomu ročně 100t. Kamiqů, dalších 50t. Scal a polovina lidí po dvou, třech letech by si to nechala vyměnit v autorizáku, kde si průměrně berou za to 8tis - ohromné peníze.

To samé, jak teď nově lidem dávají svíčky po třiceti t… a brzdovku po dvou letech, musí někde vydělat.

Zatial jedna velmi pozitivna vec po vymene platniciek zimmermann....pri dlhsom stani a zatiahnutej rucke boli vzdy dosticky ku kotucu prilepene,asi to poznate,supa,ako keby ste nieco odtrhli....teraz vobec nic...

Pojazdim trochu a nafotim,ako to vypada...

Mám to podobně, dával jsem kotouče a desky ATE a zatím to ráno přimrzlé není :-)

Poznatek: t.č. mi přijde, že slyším lehce šustit předek, asi to nebyl jen zadek, od kterého je nyní ticho. Asi stejně originální material :-(

před 2 hodinami, Patrik1971 napsal:

pri dlhsom stani a zatiahnutej rucke boli vzdy dosticky ku kotucu prilepene,asi to poznate,supa,ako keby ste nieco odtrhli....teraz vobec nic...

Jo jo, mám podezření, že některé destičky obsahují něco, co podporuje korozi kotouče. Proto ty orezlé "rámečky" na kotouči.

  • 2 týdny později...

Slubil som fotku stavu zadnych kotucov po vymene platniciek za zimmermann......odjazdenych asi 500km a kotuc zacina byt krasne cisty,bez lepenia sa o kotuc pri stani,bez korozie kotuca pp vikendovom stani....za mna teda super volba za velmi slusny peniaz.

20230519_150819.jpg

  • 2 měsíce později...

@Patrik1971Ahoj. Ako vyzerajú kotúče po daľších kilometroch? Spokojnosť?

Akurat som to sem chcel pisnut @Hejo

Uplne ina liga,kotuc je krasne cisty,nic nebolo prilepene ani po 2 tyzdnovom stati....za mna za smiesne peniaze  perfektna nahrada a vyriesenie problemu s koroziou

@Patrik1971Dá sa sem dať link ,odkiaľ boli tie kotúče kupované a presnejší typ, prípadne cena?

  • 5 měsíců později...

Ako budúci nový majiteľ som zhrozený kvalitou bŕzd. To ako vážne po 15 tis. treba meniť dosky a kotúče ? Však na mojom starom francúzskom C3 Picasso som menil zadné dosky na 60tis. a celé zadné až okolo 130tis.km. 

Takže podľa toho som pochopil, najväčší problém robia zadné doštičky a kotúče sú v pohode ?

Kotúče a doštičky na zadných som menil po 2,5 r. cca 24 tisíc km. Neuznali mi reklamáciu ani v ŠA. Celá tá Scala je jeden veľký zázrak. Sú majitelia čo su spokojný a druhý ako ja čo zhrozený. 

Zalezi asi aj od rocnika a hlavne stylu jazdy. Kotuce zadne u mna pri 100k, ale to je u mna bezny standard, ze niekde pri 80-100k km su na vymenu. Dlhe trasy, robia svoje

Je to i složením brzd.

Klasické malé zadní kotouče 253mm drahé ATE po roce zrezlé na sračku a v podobném provozu levné zimmerman kotouče a desky po roce jak nové. Řekl bych že v destičkách ATE bude nějaké směs, která hodně reaguje s kotoučem a rezaví to k sobě víc než je zdrávo.

Tak s mojím nájazdom cca 20tis.km na rok to bude zaujímavé. Len ma zaujímalo keď som prešiel fórum, že problém robia dosky, kotúče sú v pohode, že či dosky hneď nevymeniť za iné ktoré hneď nezničia kotúč, alebo kašľať na to.

Já mám 62 tisíc najeto (cca 20 ročně), brzdy původní. Přední mají hranku, ale vypadají hezky, zadní hnus à la Škoda posledních let (vrypy, koroze, mapy). Auto brzdí normálně, jen někdy ráno po dni stání jsou brzdy chvíli slyšet. Asi to na jaře nechám pro jistotu vyměnit. No když pomyslím, že jsem neměl novodobou Škodovku, kde bych brzdy měnil pod 100 tisíc najeto ...

Že brzdové kotouče vyrobené ze slitina železa, nechráněné před povětrnostními vlivy, korodují je naprosto normální. Podle mého názoru je důležité, aby destička byla tvrdá a rez do ní nevydřela drážky. Ale jak poznat, která destička je měkčí nebo tvrdší, to se mně zjistit nepodařilo.

Teraz mám Brembo vzadu majú niečo okolo 30 tisíc a sú pekné žiadna hrdza, ryha. Kdežto originál po 24 tisíc vyzerali hrozne.

V 30. 1. 2024 na 9:36, luki52 napsal:

Ako budúci nový majiteľ som zhrozený kvalitou bŕzd. To ako vážne po 15 tis. treba meniť dosky a kotúče ? Však na mojom starom francúzskom C3 Picasso som menil zadné dosky na 60tis. a celé zadné až okolo 130tis.km. 

Takže podľa toho som pochopil, najväčší problém robia zadné doštičky a kotúče sú v pohode ?

Presne tak,v pociatocne faze je mozne kotuce zachranit vymenou platniciek.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.