Přejít na obsah

Zadne brzdové kotúče


petulko

Doporučené příspěvky

Tak možná z nerezu kdyby byly😀 A to ještě ne z čínského. Kámoš udělal z NEREZU budku na baráku na plyn a elektriku a za rok to měl jak lišku 🤣 Kvalita🤣

 

17 tis je fakt žalostně málo na kotouče. A vlastně i na desky. 

Zadní jsou snad lepší bubny😉 Schované... Akorát to vypadá hrozně. 

Jak brzdí jen na pár % tak se nestihnout rovnoměrně odřít a dřív vyreznou než sjedou. 

Kolega co dělal na trumateku (laser) tak ze zbytků kvalitní oceli pálil kotouče. Vesměs na moto - ty jsou rovné, ploché. Zkoušel i nerez a byly taky super!

Strašně záleží na materiálu. Ale to se člověk nikde nedočte když kupuje nové. Třída matroše, nebo aspoň kolil je tam chromu... atd. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně kvalita kotoučů je horší to ano, nicméně taky stojí za zmínku, že dříve se u nás většinou používala posypová sůl víceméně na všechny povrchy. Od roku cca 2010 se začal používat upravený chemický posyp na dálnice a už delší dobu se používá i na silnice první třídy, déle se drží na vozovce a lépe zabraňuje namrzání o proti klasické posypové soli je prostě účinnější. Určitě se i lépe drží na plochách kotouče, likviduje kotouče a hlavně pak zadní, které se tak intenzivně neočistí brždění jako ty přední. Obecně pokud někdo jezdí opravdu ekonomicky, dá se vidět výjimečně podobný stav i na předních brzdách....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak obecně kdo ví jak se obchoduje v dodavatelském řetězci s německým průmyslem, tak ví že kvalita není pro Němce zas až tak stěžejní jak se snaží tvrdit. Oni v první řadě řeší cenu a kolik marže si na tom přihodí až potom se řeší reálně kvalita, nicméně nedělá jim problém zrušit výrobu nějaké součástky za 150 KČ s osvědčenou kvalitou a začínat odebírat to samé od jiného výrobce za 149 KČ s neověřenou kvalitou, jen proto aby měli lepší marže. Naprosto běžný scénář.

 

Rozhodně bych se neřídil tím že když je něco německé že by to mělo být i kvalitní, naopak.

Obecně kvalita materiálu používána VW group nikdy nebyla vysoká, snaží se vše dohánět technologickým postupem, nicméně levnou ocel na brzdách nedoženeš.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono i kdyby dejme tomu ročně 100t. Kamiqů, dalších 50t. Scal a polovina lidí po dvou, třech letech by si to nechala vyměnit v autorizáku, kde si průměrně berou za to 8tis - ohromné peníze.

To samé, jak teď nově lidem dávají svíčky po třiceti t… a brzdovku po dvou letech, musí někde vydělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Patrik1971 napsal:

pri dlhsom stani a zatiahnutej rucke boli vzdy dosticky ku kotucu prilepene,asi to poznate,supa,ako keby ste nieco odtrhli....teraz vobec nic...

Jo jo, mám podezření, že některé destičky obsahují něco, co podporuje korozi kotouče. Proto ty orezlé "rámečky" na kotouči.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Ako budúci nový majiteľ som zhrozený kvalitou bŕzd. To ako vážne po 15 tis. treba meniť dosky a kotúče ? Však na mojom starom francúzskom C3 Picasso som menil zadné dosky na 60tis. a celé zadné až okolo 130tis.km. 

Takže podľa toho som pochopil, najväčší problém robia zadné doštičky a kotúče sú v pohode ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to i složením brzd.

Klasické malé zadní kotouče 253mm drahé ATE po roce zrezlé na sračku a v podobném provozu levné zimmerman kotouče a desky po roce jak nové. Řekl bych že v destičkách ATE bude nějaké směs, která hodně reaguje s kotoučem a rezaví to k sobě víc než je zdrávo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s mojím nájazdom cca 20tis.km na rok to bude zaujímavé. Len ma zaujímalo keď som prešiel fórum, že problém robia dosky, kotúče sú v pohode, že či dosky hneď nevymeniť za iné ktoré hneď nezničia kotúč, alebo kašľať na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 62 tisíc najeto (cca 20 ročně), brzdy původní. Přední mají hranku, ale vypadají hezky, zadní hnus à la Škoda posledních let (vrypy, koroze, mapy). Auto brzdí normálně, jen někdy ráno po dni stání jsou brzdy chvíli slyšet. Asi to na jaře nechám pro jistotu vyměnit. No když pomyslím, že jsem neměl novodobou Škodovku, kde bych brzdy měnil pod 100 tisíc najeto ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že brzdové kotouče vyrobené ze slitina železa, nechráněné před povětrnostními vlivy, korodují je naprosto normální. Podle mého názoru je důležité, aby destička byla tvrdá a rez do ní nevydřela drážky. Ale jak poznat, která destička je měkčí nebo tvrdší, to se mně zjistit nepodařilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 30. 1. 2024 na 9:36, luki52 napsal:

Ako budúci nový majiteľ som zhrozený kvalitou bŕzd. To ako vážne po 15 tis. treba meniť dosky a kotúče ? Však na mojom starom francúzskom C3 Picasso som menil zadné dosky na 60tis. a celé zadné až okolo 130tis.km. 

Takže podľa toho som pochopil, najväčší problém robia zadné doštičky a kotúče sú v pohode ?

Presne tak,v pociatocne faze je mozne kotuce zachranit vymenou platniciek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...