Blahy.filip Vloženo 12. Duben 2022 Sdílet Vloženo 12. Duben 2022 Ahoj! Mám Fabii 3, r.v. 2016. Když stojím s autem na místě (je jedno zda se studenými motorem, nebo po dlouhé jízdě) a chci s volantem lehce pootočit, seká se. Je to těžké popsat, ale jedná se o opravdu malé pootočení volantu lehkou silou (1-2cm doleva či doprava) tak volant jakoby lehce cukne, škubne, sekne se. Při jízdě, nebo je-li kolo v záběru se to neděje. Nepozoruji, že by posilovač nefungoval, neb při větším pootočení jde vše plynule a lehce. Chci se zeptat, zda je to „normální”, nebo bych měl navštívit servis? Doteď jsem jezdil s roomsterem a ten měl, jestli správně tuším, klasické hydraulické servo čerpadlo. U Fabie by to mělo být čistě elektrické? Ještě dodám, že se neozývá žádné bouchání, nikde necítím přeskakování ani žádnou vůli na přední nápravě a to „cukání” jde pouze od volantu. Napadá mě, že by to mohlo dělat špatně promazaní díl někde v sloupku řízení či špatné číslu úhlu natočení? Jasný, můj popis není ideální, kdyžtak mohu natočit krátké video s volantem, ale nevím zda to bude zřetelně vidět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 12. Duben 2022 Sdílet Vloženo 12. Duben 2022 Ahoj, mám úplne rovnaké prejavy. Je to zvláštny pocit, ale nemá to na nič vplyv a vžil som sa s tým. Osobne mi to príde, ako keby som cítil "zuby" zapadať v hrebeni riadenia, ale len pri ozaj jemnom otáčaní volantom. Ešte doplním, že niečo podobné mi robí aj Octavia 2. Tam ale pri zimných štartoch viditeľne cukne volantom párkrát a potom to funguje OK celú jazdu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 12. Duben 2022 Sdílet Vloženo 12. Duben 2022 Také jsem na podobné chování nedávno narazil, asi to bude standardní chování. osobně to přičítám rozlišení enkodéru, ale kdo ví :) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichardSA Vloženo 20. Září 2022 Sdílet Vloženo 20. Září 2022 (editace) To isté som spozoroval, pri státí trochu pohnem volantom a ako keby sa o 2mm pohol do smeru. Už to neriešim zvykol som si. Neviem či to nie je tým že volant sa dá nastaviť cez diagnostiku na tuhší alebo veľmi ľahký chod. Dal som si na tuhší nastaviť. Či to nie je tým, nemám to odskúšane na najľahšom chode. Editováno: 25. Června, autor: RichardSA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra.rs Vloženo 11. leden 2023 Sdílet Vloženo 11. leden 2023 Mám rapid a přesně to stejné (rapid má taky elektrický posilovač). Akorát bych řekl, že se mi to zhoršuje. Hlavně jízda na dálnici. Člověk chce změnit pruh, zkusí pootočit jemně volantem, nejde, zabere víc a volant celý poskočí ... jak to povolí. Ach jo, je to pěkná otrava. Pochybuji, že se dá sloupek řízení (je to jako celek s posilovačem) nějak opravovat ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 11. leden 2023 Sdílet Vloženo 11. leden 2023 Na diaľnici by to malo byť vítané, že je to také tupé na riadení. Inak vziať VCDS alebo iný nástroj a skúšať zmeniť charakteristiku ak nevyhovuje séria. Možno sa nájde správne nastavenie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra.rs Vloženo 11. leden 2023 Sdílet Vloženo 11. leden 2023 Argument s dálnicí beru, ale toto je vyloženě nepříjemné a nesprávné. Až pojedu do servisu, zkusím se optat tam. Ale obávám se, že nabídkou bude (bez záruky, že se to vyřeší) výměna celého sloupku - což jsem se díval že není zrovna levné :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 11. leden 2023 Sdílet Vloženo 11. leden 2023 Aby si nebol prekvapený, keď ti výmena nepomôže. Toto bude skôr SW záležitosť. Aký to je rok výroby? Ono niekedy existujú aj aktualizácie SW, dokonca sa dajú nahrávať rôzne adaptácie aj z iných modelov. Preto by som prv skúsil zmeniť charakteristiku serva či to nepomôže. BTW: tuším, že podobné problémy riešili aj majitelia OIII, kde im "tuhlo" riadenie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra.rs Vloženo 11. leden 2023 Sdílet Vloženo 11. leden 2023 Jj, jsem si toho vědom. R.v. 2015, tzn. elektronika shodná s FIII. Uvidíme... díky za tip. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fabia201612 Vloženo 24. Březen 2023 Sdílet Vloženo 24. Březen 2023 Ahoj, přišel někdo na to co s tím? Mám stejné projevy. Když lehce pootočím, tak jde volant lehce ztuha a pak zabere posilovač a cukne do směru otáčení, při plynulém otáčení to funguje v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fabia201612 Vloženo 29. Duben 2023 Sdílet Vloženo 29. Duben 2023 Ahoj, chtěl bych to tu trochu oživit, mám stejný problém, přišel někdo na to, co to způsobuje? Fabia 3 2016 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ondra.rs Vloženo 29. Duben 2023 Sdílet Vloženo 29. Duben 2023 Já sem bohužel nepokrocil. Teď mám letní a s těma je těžší zatacet, takže to cukani se v tom víc ztratí. Ale trhavy pohyb tam stále je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Helmic-Svk Vloženo 27. Května Sdílet Vloženo 27. Května Nazdar, neviem či som si to za tie roky len neuvedomoval, ale teraz keď častejšie jazdím so služobným rapidom, tak som si u svojej Fabie tiež všimol rovnaké chovanie volantu. Ak volant držím pevne oboma rukami, tak je to nepostrehnutelne, ale ak sa len cukam mestom a jednou rukou chcem jemne korigovať smer tak to ide sekano. Vyriešili ste to niekto za ten rok? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 28. Května Sdílet Vloženo 28. Května (editace) Někde na FB, tuším ve skupině o Rapidech někdo nasdílel TPI z jara 2017. Týká se tedy O3 a nevim jestli F3/Rapid od MR 2016 to mají na menší platformě řešené stejně. Mě se toto "přihodilo" také. Cca 200km dálniční cesta brzo ráno na lyže, konkrétně na dálničním křížení v táhlém oblouku. Mrzlo, cesta mokrá prosolená a najednou v tom oblouku tento jev. První mi blesklo hlavou, že to tam přes noc přimrzlo a jsem na ledě, to se mi v tu chvíli pěkně stáhly půlky 😆. Pak to pokračovalo. Jel jsem rovně a chtěl třeba změnit pruh jemným pohybem doleva / doprava. Volant jakoby přilepený v poloze rovně a pak to vždy jakoby poskočilo do strany. Pěkně nepříjemný jev. Po sjetí z dálnice na dojezd do ski střediska (bez zastavení a třeba restartu motoru) to v zatáčkovité horské cestě zmizelo a naštěstí se doposud nikdy nezopakovalo. Mám Rapid MR 2019. V roce 2021 měněn celý sloupek řízení, trochu teklo nějaké mazivo z převodky řízení (či co to je) za palubkou nad pedály. Zároveň s tím se dělala geometrie. Následně v témže roce nastaven tužší režim řízení, vadilo mi jak šlo zlehka. Na tom FB někomu měnili ten sloupek s převodkou za nějaký modifikovaný, jinému pomohlo seřízení geometrie, jinému to zmizelo třeba přezutím pneu, jinému to ustalo s nastavením sport režimu posilovače... Takže hledání řešení asi nebude snadné 🤔. Editováno: 28. Května, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.