Wojnar Vloženo 5. leden 2023 Sdílet Vloženo 5. leden 2023 Zdravím, vrtá mi hlavou jak fungují přední stěrače. Předpokládám, že je to klasický klikový mechanismus, který převádí jednosměrný točivý pohyb na kývavý s přesně danými krajními polohami danými geometrii klikového mechanismu. Jak je tedy možné, že pokud mi stěrače při stírání kmitají mezi dvěma krajními polohami tak při zaparkování zajedou mimo tu krajní polohu? Je tam ještě jeden motor/servo, který celý mechanismus pootočí/posune? Předem doplňuji, že vím proč se tak děje jen nevím jak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 5. leden 2023 Sdílet Vloženo 5. leden 2023 Ahoj, to je normální, že dochází k malému posunu pri vypnutí zapalování. Je to kvůli srovnání gumiček, aby se brzy neohnuly a dobře stíraly nebo nepřimrzaly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 5. leden 2023 Sdílet Vloženo 5. leden 2023 Nečetl si co Wojnar píše? Cituju : vím proč se tak děje jen nevím jak. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 5. leden 2023 Sdílet Vloženo 5. leden 2023 Je mam pomocny dobehovy kontakt, a on je umiestneny tak, ze da signal ked su stierace troska vysie ako spodna poloha. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. leden 2023 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2023 @atlan Nedostatečné vysvětlení. Motorek se točí pořád dokola jedním směrem. Stěrače kmitají pořád mezi dvěma krajními polohami stejně. Jak může z té dráhy vyjet? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 (editace) Že by jednotka poslala obrácený proudový signál pro motorek, aby se posunul o zmiňovaný posun pro "překlopení břitu gumičky" ? To samé jako u ovládání okének. Jsou tam komunikační dráty a jednotka posílá napětí na jeden nebo druhej, podle toho aby se motorek točil jak je potřeba. V závislosti na tom či onom tlačítku ovládání okének. Editováno: 6. leden 2023, autor: lucky.jack Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 (editace) Chtělo by to nejspíš změřit jestli jednotka nepošle na tu chvíli do motorku opačné napětí, aby stěrače šly opačným směrem. Je to jen moje úvaha. lucky.jack Byl rychlejší. Editováno: 6. leden 2023, autor: Fosgen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 před 21 hodinami, Wojnar napsal: Zdravím, vrtá mi hlavou jak fungují přední stěrače. Předpokládám, že je to klasický klikový mechanismus, který převádí jednosměrný točivý pohyb na kývavý s přesně danými krajními polohami danými geometrii klikového mechanismu. Jak je tedy možné, že pokud mi stěrače při stírání kmitají mezi dvěma krajními polohami tak při zaparkování zajedou mimo tu krajní polohu? Je tam ještě jeden motor/servo, který celý mechanismus pootočí/posune? Předem doplňuji, že vím proč se tak děje jen nevím jak. Proč to potřebujete vědět? Plánujete nějakou úpravu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. leden 2023 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2023 Ne, jen chci vědět jak věci fungují. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. leden 2023 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2023 (editace) @lucky.jack@FosgenTak jinak. Pusťte si stěrače, koukejte v jakém rozsahu chodí, zastavte je, koukněte znova kde se zastavily, vypněte zapalování a koukněte zase kam se posunou. Posunou se mimo rozsah ve kterém kmitaly při chodu. Kapišto? Směr točení motoru je v tomto případě irelevantní. Klikový mechanismus je pevný a z principu jeho fungování je jedno kterým směrem kvedláš klikou, nikdy nemůžou stěrače vyjet za krajní polohu. Editováno: 6. leden 2023, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 Nemusí jít o klasický klikový mechanizmus, pak by opačný směr otáčení mohl dráhu o něco prodloužit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. leden 2023 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2023 Děkuji za postřeh. Přesně na to se ptám. Jaký? Odpověď: "Nemusí jít o klasický..." mi nestačí. A proto, že si to neumím moc dobře představit, se ptám. Když zadám do googlu 'mechanismus stěračů Octavia 3' obdržím plno podobných obrázků. Nějak tam nic nestandartního nevidím 😞 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 před 1 hodinou, Wojnar napsal: @lucky.jack@Fosgen Kapišto? Kapišto! Napiš si do škodovky, my na to asi nejsme dost fundovaní odpovědět. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. leden 2023 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2023 No, jestli nevíš, neodpovídej. Už jen ty dva komunikační dráty každý pro jeden směr směru chodu okna je dobrá perla 🤣 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 (editace) Odpověď je podle mně úplně jednoduchá. Stěrač jede nahoru, gumička je ohnutá dolů a motorek se točí pořád stejným směrem. Stěrač jede dolů, gumička stěrače je otočená nahoru a motorek se točí pořád stejným směrem, akorát směr dolů otočily táhla. Stěrače vypnu, ty zajedou do výchozí polohy, ta je nastavena v motorku stěračů ( aspoň byla, když jsem měl rozebraný starý motorek ze 120 ). Jednotka pak vyšle krátký impuls, aby stěrače vyjely o kousek nahoru a vypne napětí. Ve starých autech to nedělalo, protože tam nebyly řídící jednotky. Asi v jednotce taky bude ještě nějaká funkce, aby stěrače zajely do servisní polohy, zůstaly na místě a šly odklopit od skla. Editováno: 6. leden 2023, autor: Fosgen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. leden 2023 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2023 Tak ještě jednou: Pozoruj chod stěračů. Kmitají, ať už v cyklech nebo při trvalém chodu, v určitém rozsahu plochy a po vypnutí zapalování zajedou mimo tuto plochu. Mechanicky z principu klikového mechanismu to není možné. Servisní poloha s tím nemá nic společného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 A všimnul sis, že když je máš v automatickém módu, tak po vypnutí zapalování nezajedou dolů? Aspoň mně to takto funguje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. leden 2023 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2023 Hm, mně zajednou. Ale jo, taky jsem si sem tam řekl, že proč nezajely. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 Rozeber si ten motorek stěračů a pusť si ho venku přes baterku, nebo nabíječku. Jsou tam dorazy, které regulují ten dojezd. Zbytek obstará jednotka. Když vypnu zapalování a přeruším přívod napětí, tak stěrače zůstanou stát kde zrovna jsou. To samé mi dělá zadní stěrač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 6. leden 2023 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2023 No, Tobě se asi nepohnou. Ale je fakt, že jsou auta, které onu "parkovací" polohu mají. Minimálně Pawouk ví o čem píšu. PS: Mně po vypnutí zapalování přední stěrače normálně dojedou dolů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 (editace) Myslíš polohu dole u kapoty když stěrače jsou klasicky napůl schované pod kapotou a nejdou odklopit od skla a ne servisní v půlce okna, která se zapíná vypnutím zapalování a do určitého času brknutím do páčky dolů, nebo přes menu v rádiu? Ať máme jasno. Jak jsem už psal. do motorku nevedou jenom dva dráty plus a kostra. Jsou tam heblata, které posílají info jednotce kde co a jak zrovna je. Je to stejné jak baterka třeba v mobilu. Taky tam nejsou jenom dva dráty. Je tam drát navíc, aby si nabíječka brala informace kolik je baterka nabitá. Nezjistíš to jinak, než když si seženeš motorek a zkusíš se dívat mimo auto. Podle mně pojede klasicky dokola a ty funkce co jsou na autě tam nebudou. Když přestaneš dodávat napětí, tak se motorek zastaví ať je, kde je. Ty věci navíc dělá jednotka. Tady je video rezebraného motorku a co a jak tam vlastně chodí Editováno: 6. leden 2023, autor: Fosgen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas666 Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 Ty a není to tak že si toho spodního dorazu za běhu nevšimneš a třeba při cyklování zastaví už za spodním dorazem? A po vypnutí klíčku se kousek vrátí zpět? Já tomu nikdy pozornost nevěnoval, to že se kousek vrátí zpátky při vypnutí klíčku jsem si samozřejmě všimnul, to dělala i OII, ale jestli při běhu kousek přejede nebo ne, to jsem zatím nestudoval. Jak bude pršet zkusím se na to zaměřit. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 (editace) neze ma ukamenujete :D ale nie je mechanizmus stieracov krokovy motorcek namiesto obycajneho? to by mohlo vysvetlovat tie dorazy a "posunutie" mimo aktivnu plochu. staci aby riadiaca jednotka poslala trosku "dlhsi" impulz a stierace to posunie o nieco dalej. nerozoberal som ich, teda netusim typ motorceka podla schem ma predny mechanizmus este nejaku "jednotku" J400, zadny stierac je pripojeny priamo na BCM. predny stierac je riadeny LIN signalom z BCM na spominanu jednotku J400 a ta by si to mala urcovat, kedy sa ako chovat. snad.... T46b/30 - sběrnice LIN - řídicí jednotka motoru stěračů -J400- T73a/61 - výstup pro motor zadního stěrače -V12- T73a/62 - výstup pro motor zadního stěrače -V12- pre porovnanie schema z F3 - ta poskocenie/parkovanie stieracov nevie. je napojena iba na BCM bez dalsej j externej ednotky Editováno: 6. leden 2023, autor: wirer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 wirer Přesně tak nějak jsem to myslel, akorát jsi to líp popsal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 6. leden 2023 Sdílet Vloženo 6. leden 2023 Teoretizujem... ale fungovanie je mi jasne z O2 a o čo ide @Wojnar (dopredu píšem, nemal som fyzicky motor ani mechanizmus rozobratý). Nemá ten motor nejaký mŕtvy spätný chod (vakel)? Teda moja predstava je tá, že jednotka pošle na chvíľu opačnú polaritu do motoru a ten posunie mechanizmus tiahel v nejakej určitej dráhe späť. Ako náhle sa spustia stierače, tak sa mechanizmus znovu vráti späť do záberu a ide to vrámci kľukového pohybu dopredu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.