Duben 17, 20232 r @tom01 ano chápeš správně zkoušel sem je dotáhnout a už nešlo, s naším nájezdem bych se toho zatím asi moc nebál, zkontrolovat jestli není olej v rozvodech, jinak by to mělo být ok, co sem se bavil dneska s technikem v AS říkal, že většinou jsou to motory 1.2 nájezd 200tis vic olej v rozvodech a když to člověk neřeší (nezkontroluje) vypadnou šrouby... :)
Duben 17, 20232 r před 8 hodinami, Alma napsal: Dej printscren z té příručky prosím. "Ale jistě, proč ne ?" Ozvalo se ze sluchátka:
Duben 18, 20232 r Dnes kontrola, šrouby nebyly povoleny, olej žádný, označil jsem si je. V trubce mastnota. Hádám, že toto je stejné téma:
Duben 29, 20232 r Utažení šroubů na přestavovači vačky jsem kontroloval dva roky zpátky a všechno bylo v pohodě (po dvou letech a 21 000km). Není potřeba kvůli tomu sundávat trubku vedení vzduchu. Akorát bylo potřeba otočit klikou, abych se dostal k jednomu z těch pěti šroubů. @shmaicNe, není to stejné téma. Tam se mluví o šroubech, co drží vačkový hřídel (pod víkem ventilů).
Září 2, 20231 r Chci si koupit bazarovku FIII a z tohodle mám trochu mrákoty. Myslel jsem si, že se na tuhle kontrolu vyprdnu, ale vypadá to, že se nejedná o zas tak vzácnou závadu tohoto motoru. Nemusí se tedy vyndavat ani sání, stačí odmontovat jeden šroub, uvolnit dvě sponky a z boku kryt vytáhnout? Neví někdo, zda to při výkupu v áčkách či bazarech ze Škody Plus automaticky kontrolují? Velmi mě zaráží, že to není v servisním plánu prohlídek i přesto, že tato závada dokáže zničit motor.
Září 2, 20231 r Netreba mať stiahnuté polky z toho, skontrolovať sa to dá hocikedy. A nie, nikto v bazáre to nebude kontrolovať určite. Treba sa pozrieť, koľko tých motorov dnes jazdí a koľko majú toho ojazdené bez kontrol.
Září 3, 20231 r Dobrá no, tak uvidíme, v bazaru se na to poptám a kdyžtak to nechám zkontrolovat až během prohlídky v servisu. Je fakt, že se aut s tímto motorem prodá spousta a pochybuju, že by to byla běžná kontrolní činnost. Automechanik nejsem a při své šikovnosti bych to tam určitě nedal zpátky 😄
Prosinec 31, 20231 r V 16. 4. 2023 na 22:22, Míša napsal: Jinak pro info, na šrouby přestavovače je TPI, ale kontrola předepsaná opravdu není. TPI mluví jen o tom, že když se to podělá, má se to vyměnit, tedy komplet přestavovač, kryt, šrouby a také rozvody, ale ty jenom pokud jsou poškozené nebo zaolejované. Prosím nemáte někdo to tpi nebo alespoň jeho číslo ,název nebo indentifikator? Upraveno Leden 1, 20241 r od zwan
Únor 2, 20241 r Tak bohužel mne potkala tato nepříjemná závada cca 2 týdny zpět u mé Fabie rv. 2018 /60k km. Chvilku po startu motoru se z něj začaly ozývat silné bouchavé zvuky. Nechal jsem odtáhnout do servisu, tam mi řekli, že se uvolnily šrouby na přestavovači a že je třeba ho dle TPI vyměnit - rozvody byly ok. Vzhledem k tomu, že jsem měl cca 1-2dny po záruce tak mi to škodovka uznala na kulanci až na nějaké drobné.
Srpen 13, 20241 r Zdravím, mě se to stalo cca na 80k km. Má někdo info jak se k tomu staví Škoda jako výrobce?
Srpen 13, 20241 r Škodovka se k tomu má následovně... V záruce je asi vše jasné, pakliže máš pravidelné servisy. V jiném případě, je to na výrobci zda to uzná., Po záruce... do 5 let/150000km je možnost kulance od výrobce plus podmínky výše. Potom už je to standardní komerční zakázka. Kulance je dobrovolná spoluúčast výrobce na opravě a nevztahuje se na všechny opravy, resp materiál a práci.
Březen 2Bře 2 Tak jsem málem dojel. Auto jeto 50 tisíc a najednou klepání z motoru. Celkem 3 volné šrouby.
Březen 5Bře 5 Keď kontrolujete dotiahnutie skrutiek - ako to robíte ? Podľa manuálu sa doťahujú na 8Nm+45°, takže povedzme že ak ich skontrolujem momentovým klúčom nastaveným na 10Nm malo by to stačiť ? Doteraz som kontroloval len klasickým L klúčom či niesu úplne povolené (plus som ich označil farbou aby som videl či nieje farba prasknutá a teda či sa nepohli), no to nieje asi najideálnejší postup. Moje auto z 2019 má 140k km a neboli uvolnené - inak zaujímavé že niektoré prestavovače z foto sú matné a iné lesklé, majú teda inú povrchovú úpravu a možno aj iného výrobcu.
Březen 6Bře 6 Ak sa tieto skrutky doťahujú na moment+uhol (8Nm+45°) tak sa pravdepodobne jedná o TTY skutky (torque to yield) a teda sa vždy po povolení musia kúpiť nové, nesmú sa dotiahnuť 2x. A čo som sa dočítal tak tie skrutky by mali byť nejak podlepené už z výroby, alebo na sebe majú lepidlo keď sa kupujú nové ? Upraveno Březen 6Bře 6 od Dendooo
Březen 6Bře 6 Nedělejte z toho vědu. Je to přišroubované víčko. Jak píše Suri, vytoč, nalep, s citem utáhni.
Březen 6Bře 6 Tak úprimne nechcem mať problém ak sa niekedy bude musieť prestavovač napr. vymeniť alebo pretesniť. Radšej kúpim nové šróby a vymením ich ak sa už majú podlepovať. Osobne mám problém 2x použiť TTY šróby hocikde, ale viem že niekto nerieši a "recykluje" aj šróby hlavy, ojníc... Ja som na to alergický.
Březen 6Bře 6 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n10405604-sroub-m6x14-skoda-33298.html - existuje to jako Škoda náhradní díl
Březen 6Bře 6 bud alergicky na co chces , ale hladaj radsej vo veciach rozum su to pojebane sestky srobiky ktore drzia dekel nic viac , vykrutia sa vibraciami aj to nie vsetky , niektore maju na sebe lep ine nie , keby ma kazdy onanovat nad takouto blbostou ako nad raketoplanom tak nedojdeme nikde ... som zvedavy ci aj na naprave a inde vymenis vsetko ako patri kedze v koncerne 80% skrutiek sa ma menit ... chora doba , chore postupy , len dokola vyrabat a minat suroviny Upraveno Březen 6Bře 6 od suri.
Březen 6Bře 6 Nič v zlom, ale podľa toho potom vyzerá CZ/SK vozový park. Ak človek nekúpi nové auto alebo auto do 2r ktoré ešte nenapadol kutil/šetrič tak sa nestačí čudovať čoho sú ľudia schopní a aké škody dokážu napáchať. Ide o rozvody a tam mením vždy všetko za nový diel, aj 6-tku šróbik. Ak na auto nemám tak ho nekupujem, šetrenie pár eur na podobných veciach je extrém.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.