Přejít na obsah

Kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele


tom01

Doporučené příspěvky

@tom01 ano chápeš správně zkoušel sem je dotáhnout a už nešlo, s naším nájezdem bych se toho zatím asi moc nebál, zkontrolovat jestli není olej v rozvodech, jinak by to mělo být ok, co sem se bavil dneska s technikem v AS říkal, že většinou jsou to motory 1.2  nájezd 200tis vic olej v rozvodech a když to člověk neřeší (nezkontroluje) vypadnou šrouby... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Utažení šroubů na přestavovači vačky jsem kontroloval dva roky zpátky a všechno bylo v pohodě (po dvou letech a 21 000km).  Není potřeba kvůli tomu sundávat trubku vedení vzduchu.  Akorát bylo potřeba otočit klikou, abych se dostal k jednomu z těch pěti šroubů.

 

@shmaicNe, není to stejné téma.  Tam se mluví o šroubech, co drží vačkový hřídel (pod víkem ventilů).

P1210220.JPG

P1210217.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Chci si koupit bazarovku FIII a z tohodle mám trochu mrákoty. Myslel jsem si, že se na tuhle kontrolu vyprdnu, ale vypadá to, že se nejedná o zas tak vzácnou závadu tohoto motoru.

 

Nemusí se tedy vyndavat ani sání, stačí odmontovat jeden šroub, uvolnit dvě sponky a z boku kryt vytáhnout? Neví někdo, zda to při výkupu v áčkách či bazarech ze Škody Plus automaticky kontrolují? Velmi mě zaráží, že to není v servisním plánu prohlídek i přesto, že tato závada dokáže zničit motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrá no, tak uvidíme, v bazaru se na to poptám a kdyžtak to nechám zkontrolovat až během prohlídky v servisu. Je fakt, že se aut s tímto motorem prodá spousta a pochybuju, že by to byla běžná kontrolní činnost. Automechanik nejsem a při své šikovnosti bych to tam určitě nedal zpátky 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 16. 4. 2023 na 22:22, Míša napsal:

Jinak pro info, na šrouby přestavovače je TPI, ale kontrola předepsaná opravdu není. TPI mluví jen o tom, že když se to podělá, má se to vyměnit, tedy komplet přestavovač, kryt, šrouby a také rozvody, ale ty jenom pokud jsou poškozené nebo zaolejované.

Prosím nemáte někdo to tpi nebo alespoň jeho číslo ,název nebo indentifikator?

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak bohužel mne potkala tato nepříjemná závada cca 2 týdny zpět u mé Fabie rv. 2018 /60k km. Chvilku po startu motoru se z něj začaly ozývat silné bouchavé zvuky. 

 

Nechal jsem odtáhnout do servisu, tam mi řekli, že se uvolnily šrouby na přestavovači a že je třeba ho dle TPI vyměnit - rozvody byly ok. 

 

Vzhledem k tomu, že jsem měl cca 1-2dny po záruce tak mi to škodovka uznala na kulanci až na nějaké drobné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Škodovka se k tomu má následovně...

V záruce je asi vše jasné, pakliže máš pravidelné servisy. V jiném případě, je to na výrobci zda to uzná.,

Po záruce... do 5 let/150000km je možnost kulance od výrobce plus podmínky výše.

Potom už je to standardní komerční zakázka.

Kulance je dobrovolná spoluúčast výrobce na opravě a nevztahuje se na všechny opravy, resp materiál a práci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...