Ninop Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 (edited) Zdravím, mám menší problém, dneska si takhle ráno jedu nepozoruju žádný problém, mno vlastně se mi zdálo, že to jede nějak divně :-). Ale teď k problému jakmile jsem přijel, vysednu z auta a cítím smrad jako kdybych měl zatáhlou ruční brzdu, tak se podívám na kola a z levého zadního kola jde kouř. Muselo to celou dobu brzdit... Teď jsem to hodil na zvedák a je totálně zaseklý zadní levý buben netušíte čím by to mohlo být? Ručka je bych řekl OK pravé zadní kolo je v pohodě. Co se tam tak mohlo nejspíš podělat? Popřípadě jak ten buben rozeberu? Dík za rady Hm kudla, chybička v názvu tématu, co už no Edited December 14, 2006 by Ninop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mira Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Zdravím, mám menší problém, dneska si takhle ráno jedu nepozoruju žádný problém, mno vlastně se mi zdálo, že to jede nějak divně :-). Ale teď k problému jakmile jsem přijel, vysednu z auta a cítím smrad jako kdybych měl zatáhlou ruční brzdu, tak se podívám na kola a z levého zadního kola jde kouř. Muselo to celou dobu brzdit... Teď jsem to hodil na zvedák a je totálně zaseklý zadní levý buben netušíte čím by to mohlo být? Ručka je bych řekl OK pravé zadní kolo je v pohodě. Co se tam tak mohlo nejspíš podělat? Popřípadě jak ten buben rozeberu? Dík za radyHm kudla, chybička v názvu tématu, co už no no ještě že jsi neschořel...rozeber a uvidíš....to je rada...ještě by to mohlo být ložisko...ale to by zřejmě nečoudilo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninop Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 (edited) Tak ještě postnu videjko co jsem natočil mobilem, jak se z toho doutná... už je to ale takovej malej kouř jenom... (teda proti tomu co to bylo..) Doutnajici kotouc Jinak nějaky ten návod na rozebrání toho kotouče nikdo nemá? Edited December 14, 2006 by Ninop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Povol mírně šrouby, hoď to na hevírek, pro jistotu dej pod spodní uchysení tlumiče něakej špalek nebo odřezky trámků aby nemohlo auto spadnout. Potom jestli se kolo nebude točit, vem kladivo, ze stran do bubnu pabůchej aby pakny odlehly jakmile se buben začne otáčet vem šroubovák a jak jsou díry po šroubech tak v díře na levo od krytky ložiska když si tam posvítíš uvidíš pružinku na jejím horním konci je uchycená do takového klínku, ten šroubovákem posuň nahoru ( je to samostav ) potom pakny seskočej silou pružin k sobě a můžeš sejmout buben. Doporučoval bych vyčisti od bordelu ( prachy z paken) pohyblivé části ( páka ručky atd... mírně prostříknou třeba konkorem ) a můžeš začít montovat zpět, jen je ještě potřeba ten samostav ( má tvar klínku) posunout tak aby jeho pípuk kterej z něj trčí byl zasunutej v drážce od rozpěrného táhla. Tenhle postup cca 1x za rok dělám s tím že to vyfoukám kompresorem pak i líp chodí ručka... Snad to pochopíš ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Aku maš brzdovu kvapalinu menil si ju niekedy?toto sa stava ked je v brzd. kap. voda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiceOne Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Aku maš brzdovu kvapalinu menil si ju niekedy?toto sa stava ked je v brzd. kap. voda. Vazne? To jsem nevedel, ja myslel ze to naopak muze prestat brzdit. Obcas mi taky trosku zustavaji viset bubny, ale jen trosku. Staci cuknout autem a povoli to. Delalo to pred dosazenim 30000km, ale jelikoz soucasti 30000 prohlidky je mj. vycisteni bubnu, tak to samozrejme prestalo. Jezdis na garancky? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Ak brzdova kap. obsahuje vodu tak častym brzdenim sa tato zmes zohrieva voda sa meni na paru a ta zvyšuje tlak vbrzd .inštalacii čim sa kolo bribrzduje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiceOne Posted December 14, 2006 Share Posted December 14, 2006 Dle me a bohuzel i me zkusenosti je to uplne naopak. Pokud obsahuje vodu, tak zacne vrit, vytvori se vzduchova bublina a brzdy nebrzdi vubec, protoze para je narozdil od brzdove kapalina velice dobre stlacitelna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninop Posted December 14, 2006 Author Share Posted December 14, 2006 (edited) Dík za rady, jelikož to na garančce bylo cca před měsícem s tím, že dokonce v těch bubnech "prý" něco měnily tak jim to ráno hodím do servisu. Je blbost, aby se tam něco během měsíce podělalo. Jinak pomlácení kladivem trošinku pomohlo (už s tím aspoň trochu rukama pohnu), ale pořád je to na nic. Tak jsem zvědavý co to bude... Edited December 14, 2006 by Ninop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 Ak brzdova kap. obsahuje vodu tak častym brzdenim sa tato zmes zohrieva voda sa meni na paru a ta zvyšuje tlak vbrzd .inštalacii čim sa kolo bribrzduje. Ne, ne, tohle je uplne spatne, pravdu ma NiceOne. S brzdovkou neni sranda, proto takhle strucny a jasny byt asi ne zrovna ohleduplny komentar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bohosu Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 Teda to čumím.... ! Když si vezmu dobu než auto zvedneš, než to kolo sundáš a tak a že to furt takhle kouří.......no síla ! Při jízdě to snad muselo i svítit rudě.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninop Posted December 15, 2006 Author Share Posted December 15, 2006 Abych se přiznal, když sem to viděl jak se z toho kouří tak jsem myslel, že je to KO... Tak v servise mi prvně řekli, že to dali na brzdu a je to v pořádku , tak jsem jim vysvětlil, že to opravdu v pořádku není a ukázal jsem tomu servisákovi to video... Potom se teda rozhoupal a ten buben sundal. A čím to teda bylo? U pakny jak je takový ten zobáček nahoře jak se dotýhá těch válečnu nebo co to je tak byl totálně ohlý => zablokoval to a furt to brzdilo... Tvrdil mi, že to ještě v životě neviděl ani jeho kolega co si zavolal. Tak to ve svěráku narovnal a dal to tam nazpět. V pondělí jim to tam, ale vezu zpět, protože jsem to ještě doma rozdělal a potvrdilo se mi to co jse mi zdálo, že sem viděl jak to rozebíral tak urval pulku obložení bylo tam teprve cca 1500km takže mu to tam du vrátit, že to chci nový. Tak jsem zvědavý co na to zas řeknou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 Dle me a bohuzel i me zkusenosti je to uplne naopak.Pokud obsahuje vodu, tak zacne vrit, vytvori se vzduchova bublina a brzdy nebrzdi vubec, protoze para je narozdil od brzdove kapalina velice dobre stlacitelna. Vôbec sa nechcem hadať alebo niekomu zle radiť , ja mam zasa taku špatnu skusenosť.Myslim,že pravdu mame obaja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepa007 Posted December 15, 2006 Share Posted December 15, 2006 Abych se přiznal, když sem to viděl jak se z toho kouří tak jsem myslel, že je to KO...Tak v servise mi prvně řekli, že to dali na brzdu a je to v pořádku , tak jsem jim vysvětlil, že to opravdu v pořádku není a ukázal jsem tomu servisákovi to video... Potom se teda rozhoupal a ten buben sundal. A čím to teda bylo? U pakny jak je takový ten zobáček nahoře jak se dotýhá těch válečnu nebo co to je tak byl totálně ohlý => zablokoval to a furt to brzdilo... Tvrdil mi, že to ještě v životě neviděl ani jeho kolega co si zavolal. Tak to ve svěráku narovnal a dal to tam nazpět. V pondělí jim to tam, ale vezu zpět, protože jsem to ještě doma rozdělal a potvrdilo se mi to co jse mi zdálo, že sem viděl jak to rozebíral tak urval pulku obložení bylo tam teprve cca 1500km takže mu to tam du vrátit, že to chci nový. Tak jsem zvědavý co na to zas řeknou. Nechci se těch servisáků zastávat, neviděl jsem to na vlastní oši , Ale zřejmě ta utžená část brdového obložení byl tvůj první problém. Obložení se utrhlo a potom se vzpříčilo a od toho to přehřátí a to co popisuješ v prvním příspěvku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ninop Posted December 16, 2006 Author Share Posted December 16, 2006 Ano máš skoro poravdu, to jsem si myslel, že to bude, ale sundal jakmile buben obložení bylo absolutně v pořádkum, ale jakmile sundával pakny spadly mu z bubnu na zem a obložení odletělo, viděl jsem to na vlastní oči. Obložení bylo teda předtím než to rozebral v pořádku, to že to brzdilo nějak zpusobil ten ohnutý zobáček i ten servisák to tvrdil, že je to tím zobáčkem nebo co to je,... (byl zohnutý). Obložení bylo OK, až do té doby, než mu to upadlo a rozlomilo se uprostřed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiceOne Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Dle me a bohuzel i me zkusenosti je to uplne naopak.Pokud obsahuje vodu, tak zacne vrit, vytvori se vzduchova bublina a brzdy nebrzdi vubec, protoze para je narozdil od brzdove kapalina velice dobre stlacitelna. Vôbec sa nechcem hadať alebo niekomu zle radiť , ja mam zasa taku špatnu skusenosť.Myslim,že pravdu mame obaja. Jsem si jist ze ne. Pravdu mam ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Pravdu ma NiceOne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikino1 Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 HOWG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.