dusstler Vloženo 28. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2023 Zdravím, plánuji si pořídit Octavii ve Sportline verzi s 1.5 TSI bez DCC podvozku, která by měla mít obyčejnou vlečnou nápravu vzadu. Můžete mi někdo říci z vlastní zkušenosti jak se podvozek projevuje na nerovnostech, nebo při občasné jízdě s naloženým autem s 18" koly? Neočekávám plavnou jízdu jak v Superbu, ale aby to bylo snesitelné například na výlet s rodinou. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo 28. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2023 To teda nevím. To je přeci strašně subjektivní věc. I když by se ti podařilo jet s autem, kde budou všichni na kilo stejně těžcí, rozesazeni stejně, v kufru stejná váha, tak ti jeden člověk řekne, že je to v pohodě a druhý, že je to hrozný. Tohle prostě bez vyzkoušení dopředu nevyřešíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dusstler Vloženo 28. Listopad 2023 Autor Sdílet Vloženo 28. Listopad 2023 před 5 minutami, boban1108 napsal: To teda nevím. To je přeci strašně subjektivní věc. I když by se ti podařilo jet s autem, kde budou všichni na kilo stejně těžcí, rozesazeni stejně, v kufru stejná váha, tak ti jeden člověk řekne, že je to v pohodě a druhý, že je to hrozný. Tohle prostě bez vyzkoušení dopředu nevyřešíš. Jo zajedu si to vyzkoušet, bude to nejlepší. Jen mě napadlo jestli tady nebude nějaký majitel, co by popsal jak se mu s takovým podvozkem jezdí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra16V Vloženo 28. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2023 @dusstler příspěvek přímo nad sebou se necituje, viz pravidla fóra! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
trixen Vloženo 28. Listopad 2023 Sdílet Vloženo 28. Listopad 2023 asi ti moja sküsenosť nepomôže - vzadu mám viacprvkovú nápravu, športový podvozok a 17tky kolesá - a za mňa hroozne mäkké Zvažujem či nedať 18tky, ale to pozdĺžne hojdanie na vlnách alebo väčších narovnostiach ako na lodi mi to asi aj tak nevykompenzuje 😕 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OpelIns1 Vloženo 12. Prosinec 2023 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2023 otázka je, prečo si potom vyberáš auto vo verzii Sportline. Ja som si ho vybral po skúsenostiach so Superb3 a obyčajným podvozkom O4 - čo niekto nazýva "plavnou jazdou" a ja by som to prirovnal rozkymácanému parníku na ktorý som roky nebol zvyknutý. Sportline teda preto, pretože nie som spokojný s hojdacími autami. Naivne som si myslel že 2cm kratšie pružiny to vyriešia, otázkou je či zase nie sú tieto pružiny mäkšie. Myslím, že z tohto pohľadu si až tak moc nevšimneš rozdiel - hlavne jazdením v rovnakom aute si zvykneš a musel by si špeciálne presadnúť inam aby si mohol porovnať. Skôr som sa bál tuhej nápravy - po žigulíku v minulom storočí je toto prvé auto s tuhou zadnou nápravou ktoré mám. Ale naopak musím povedať, že pri troche opatrnosti - sledovať cestu a nebrzdiť napríklad v zákrute na priečnych nerovnostiach a pod. sa O4 chová stále veľmi dobre. Klasické odskakovanie ktoré bolo chorobou niekedy v minulosti sa tu nekoná. Príjemným prekvapením navyše chovanie pri totálnom aquaplaningu - prejazd nádržou s vodou ca 20sm na skúšobnej dráhe - v pohode. Je dobré napríklad takéto situácie si mať možnosť vyskúšať. Za mňa - ber znížený podvozok ak nejazdíš na chatu alebo na ryby po poľných cestách. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Nesh Vloženo 13. Prosinec 2023 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2023 @OpelIns1 "a nebrzdiť napríklad v zákrute na priečnych nerovnostiach" Toto by mal byt nejaky konkretny nedostatok octavie, alebo ze si treba davat pozor vo vseobecnosti? Naozaj mozem potvrdit ze ked som preletel cez dilataciu v zakrute a za dazda tak mi to mierne hodilo autom, resp. som nemal uplne pocit kontroly tak si na to davam odvtedy pozor, len som myslel ze v tejto situacii na aute az tak nezalezi, skor sedliacky rozum nejazdit ako ***. Inak som urcite spokojny s komfortom (znizeny podvozok + 18ky disky), akurat to neviem porovnat so ziadnym podobnym alebo lepsim autom, pre mna to bol o 2 triedy skok hore... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OpelIns1 Vloženo 13. Prosinec 2023 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2023 (editace) tuhá zadná náprava nemá rada z princípu priečne nerovnosti v zákrute - staršie autá dokážu odskočiť nabok a ak je vozovka šmykľavá môžeš sa dostať do problémov. U O4 to nie je také strašné, nie je to nedostatok konkrétne O4 je to proste tuhá náprava. Samostatné zavesenie kolies toto zvláda omnoho lepšie. O4 je u mňa o jednu triedu nižšie. Taká dobrá skúška ako to funguje ,je výjazd na D1 na Zlatých pieskoch, kde je teraz podľa značiek 130kmh a v horizonte je zatáčka s dvomi dilatáciami. 👍 Samozrejme skúšať v momente keď nie je okolo žiadne iné auto, cesta suchá a prvý krát s bezpečnou rýchlosťou povedzme 90kmh Je dobré vedieť ako sa auto chová v kritických situáciách, ako funguje ABS alebo ESP, brzdenie s jedným kolesom na ľade a podobne. Do kritickej situácie sa môžeš dostať aj keď vôbec nejazdíš rýchlo - z mojich skúseností sa skôr do kritických situácií dostávajú moji kolegovia ktorí jazdia podľa ich slov defenzívne a pomalšie. Často sa potom stane, že ich predbieha auto, ktoré na to nemá inak len "myšičkou" a prinúti ich riešiť kritickú situáciu, do ktorej sa nedostali vlastnou vinou. Editováno: 14. Prosinec 2023, autor: OpelIns1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas_cz1 Vloženo 22. Prosinec 2023 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2023 V 28. 11. 2023 na 16:13, trixen napsal: asi ti moja sküsenosť nepomôže - vzadu mám viacprvkovú nápravu, športový podvozok a 17tky kolesá - a za mňa hroozne mäkké Zvažujem či nedať 18tky, ale to pozdĺžne hojdanie na vlnách alebo väčších narovnostiach ako na lodi mi to asi aj tak nevykompenzuje 😕 Moje zkusenost je, ze O4 proste vice plave. Mam 18” kola a vlecnou zadni nap. na obou autech. U jednoho navic vadne predni tlumice a to auto se houpe az je to nebezpecne (30k km). Mozna nejaka spatna varka tlumicu z vyroby (uz v 10k km se mi to nezdalo) V lednu jdu konecne na zarucni vymenu. Dam vedet, jak se to bude chovat, ale verim, ze to bude hodne poznat na jizde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 19. Ledna Sdílet Vloženo 19. Ledna Mam najeto asi 800 km se standardnim podvozkem s vlecenou napravou a motorizaci 2.0TDI. Zatim nikdy predtim jsem neridil tak prijemne naladenou skodovku. Neboucha, je to extra tiche. Uz koncem vyroby OIII byl podvozek velmi mekky, a tak jsem cekal take houpani, ale je to presne naopak. Nerozumim tomu, hledim na to jako blazen. Srovnani s predchozim autem a SIII je jako z jine galaxie. Takze rada zni - zkus vyzkouset, objet salony. Treba zadna uprava nebude potreba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OpelIns1 Vloženo 19. Ledna Sdílet Vloženo 19. Ledna @bojler koľko km si mal nabehané na aute, z ktorého si presadol teraz do O4 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 19. Ledna Sdílet Vloženo 19. Ledna Mas pocit, ze jezdim jednim autem a nevim, jak vypada nove auto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OpelIns1 Vloženo 19. Ledna Sdílet Vloženo 19. Ledna právě naopak, mám pocit, že jazdíš viacerými autami a možno vyhúpanými a teraz si sadol do nevyhúpaného. Na môj vkus je aj sportline podvozok hodne hojdavý, ale pravda v porovnaní s SIII je to ako F1 monopost. Nikdy v minulosti som nemusel hľadať na ceste pri potrebe intenzívneho brzdenia kde brzdiť a kde to povoliť. U O4 mám ten pocit, že by to mohlo dopadnúť zle. Možno je to len pocit a ona by to zvládla ale nechcel by som to skúšať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 19. Ledna Sdílet Vloženo 19. Ledna Já si myslim, že hodně fantazíruješ. Teoreticky máš možná něco málo načteno, ale v praxi bych tě na silnici potkat nechtěl. Jestli tě má rozhodit banalita jako dilatace... Potřeba "intenzivně brzdit" v zatáčce je elementární chyba řidiče, ne auta. No a jestli máme mluvit v rovině teorie, tak samotný "sportovní" podvozek znamená u všech modelů kratší pružiny, někde odlišné tlumiče, někde tužší stabilizátory (někdy vpředu, někdy vzadu). No a jak tady zazněl SIII, tak třeba ten má stabilizátory strašně měkké a i s Bilsteiny/Eibachy se to houpe. Suma sumárum, je potřeba to vyzkoušet, protože se liší modely i jejich motorizace. 6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.