Jump to content

Octavia Scout 135kw, 2.0 tdi, 6 st. automat DSG - viac problémov


Recommended Posts

Posted (edited)

Ahojte, mám škodu octaviu scout 4x4 135kw, 2.0 tdi, 6 st. automat DSG, rok výroby 2016 a postupom času sa mi objavuje viac a viac problémov.

1.  spotreba nafty - moja priemerná spotreba je 7,5 l/100 km. Počul som už aj, že by to mohlo mať súvis s dpfkom, avšak väčšinou jazdím diaľnice a to rýchlosťou 130 - 135 km/h, čo znamená, že je pravidelne vypaľované. Po hodine na diaľnici mi aj na palubovke vyskočí "Filter pevných částic. Palubní dokumentace." Myslíte, že by to spolu mohlo mať súvis?

2. spotreba oleja - pomerne často dolievam olej, raz dokonca som dolieval olej 3dcl a za 80 km mi hladina oleja vyskočila zas... od výmeny oleja som najazdil 10000 km a dolial som dokopy 2,5 až 3 litre,  je to bežné? 

3. trasenie auta pri zábere - keď idem napríklad na 4ke, otáčky na úrovni 1700 tak mi trasie s celým vozidlom (mám pocit ale, že mi to teraz robí hlavne pri zohriatom vozidle).. v minulosti keď mi to triaslo podobne, tak som vymenil homokinetické kĺby a problém bol vyriešený, teraz to trasie podobne ale kĺby sú ok. Čo by to mohlo byť? 

 

Najazdených mám 233 000 km. 

 

Ďakujem za akýkoľvek typ/radu :) 

Edited by lfcajo
Link to comment
Share on other sites

1. určite to môže mať súvis s vypalovaním, ak ti to vypaluje často tak sa ani nečudujem, žeby si mal takú spotrebu. Ak ti to vyhodí aj na dialnici kontrolku DPFka tak je buď zlý snímač diferenčného tlaku a tým ti ukazuje zle protitlak DPFka a tým ti rýchlo narastie zaplnenie spálitelného popolčeka alebo je to DPFko resp. katalyzátor KO. Treba to pozrieť cez diagnostiku ako často ti to regeneruje aké to ma protitlaky a podľa toho riešiť či už ten snímač alebo čistenie/výmenu DPFka.

 

2. Doliať 1liter na 3000-3500km úplne bežná prax ak sa tam menieval olej každých 30tkm a nakladalo sa tomu. Ako často meníš ? Aký olej dávaš ?

Máš tri možnosti kde sa to môže strácať.  1. Turbo ti púšťa 2. cez piestne krúžky  a  3. cez gufero na kľuke.

 

3. podľa mňa by to mohlo mať súvis s kardanom resp. niečo so 4koľkou. Písalo sa tu na fóre viac krát o tom či už na O3 alebo na S2,3 nech odpovedia znalejší.

Link to comment
Share on other sites

Olej mením každých 15 tisíc km. A k spotrebe pri poslednom tankovaní som si odsledoval najazdené km a počet dotankovaných litrov a vyšla mi spotreba dokonca 8,4 (auto mi ukazovalo 7,6).  Každopádne ďakujem za rady. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

1. prednedávnom som riešil, rovnaké parametre auta ako ty :) ... spotreba = DPF, vyčistené a je po probléme .. ale ked mas aj bod 3. trasenie, tak najskor skontrolovat vstreky.... mozes tam naliat BG do nafty (zelene, restoration) do plnej nadrze a minut cele.. precisti palivovy system (hlavne vstreky)

2. tieto motory ľubia papať olej, je to normálne

 

3. pri rozbehu na 2ke trasenie - to mi robili zase silentbloky ramena .. mechanik vybral rameno, a jednym prstom vytlacil vonku .. uplne rozpadnuty na totalku :D

ale ked mas pocit, ze iba pri rozhriatom motore, skontrolovat vstreky .. ak su to vstreky, tak na tej 4ke ti pri slabsej akceleracii bude skakat spotreba (nie priemerna) napr z 5 na 25, 13, 20, 5 .. to by ti robit nemalo

 

kardan ti nerobi take trasenie, kardan ti urobi take "zatrasenie" .. ja som repasol kardan, lebo to bola prva možnosť kvoli tomu traseniu, a nepomohlo

Edited by dominik.dzurek
doplnenie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...