Přejít na obsah

Octavia Scout 135kw, 2.0 tdi, 6 st. automat DSG - viac problémov


lfcajo

Doporučené příspěvky

Ahojte, mám škodu octaviu scout 4x4 135kw, 2.0 tdi, 6 st. automat DSG, rok výroby 2016 a postupom času sa mi objavuje viac a viac problémov.

1.  spotreba nafty - moja priemerná spotreba je 7,5 l/100 km. Počul som už aj, že by to mohlo mať súvis s dpfkom, avšak väčšinou jazdím diaľnice a to rýchlosťou 130 - 135 km/h, čo znamená, že je pravidelne vypaľované. Po hodine na diaľnici mi aj na palubovke vyskočí "Filter pevných částic. Palubní dokumentace." Myslíte, že by to spolu mohlo mať súvis?

2. spotreba oleja - pomerne často dolievam olej, raz dokonca som dolieval olej 3dcl a za 80 km mi hladina oleja vyskočila zas... od výmeny oleja som najazdil 10000 km a dolial som dokopy 2,5 až 3 litre,  je to bežné? 

3. trasenie auta pri zábere - keď idem napríklad na 4ke, otáčky na úrovni 1700 tak mi trasie s celým vozidlom (mám pocit ale, že mi to teraz robí hlavne pri zohriatom vozidle).. v minulosti keď mi to triaslo podobne, tak som vymenil homokinetické kĺby a problém bol vyriešený, teraz to trasie podobne ale kĺby sú ok. Čo by to mohlo byť? 

 

Najazdených mám 233 000 km. 

 

Ďakujem za akýkoľvek typ/radu :) 

Editováno: , autor: lfcajo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. určite to môže mať súvis s vypalovaním, ak ti to vypaluje často tak sa ani nečudujem, žeby si mal takú spotrebu. Ak ti to vyhodí aj na dialnici kontrolku DPFka tak je buď zlý snímač diferenčného tlaku a tým ti ukazuje zle protitlak DPFka a tým ti rýchlo narastie zaplnenie spálitelného popolčeka alebo je to DPFko resp. katalyzátor KO. Treba to pozrieť cez diagnostiku ako často ti to regeneruje aké to ma protitlaky a podľa toho riešiť či už ten snímač alebo čistenie/výmenu DPFka.

 

2. Doliať 1liter na 3000-3500km úplne bežná prax ak sa tam menieval olej každých 30tkm a nakladalo sa tomu. Ako často meníš ? Aký olej dávaš ?

Máš tri možnosti kde sa to môže strácať.  1. Turbo ti púšťa 2. cez piestne krúžky  a  3. cez gufero na kľuke.

 

3. podľa mňa by to mohlo mať súvis s kardanom resp. niečo so 4koľkou. Písalo sa tu na fóre viac krát o tom či už na O3 alebo na S2,3 nech odpovedia znalejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej mením každých 15 tisíc km. A k spotrebe pri poslednom tankovaní som si odsledoval najazdené km a počet dotankovaných litrov a vyšla mi spotreba dokonca 8,4 (auto mi ukazovalo 7,6).  Každopádne ďakujem za rady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...