ideal.bed6902 Vloženo 13. Srpen 2024 Vloženo 13. Srpen 2024 Dva roky stare auto (kupovane jako nove, tj,. nova baterka), vsechno funguje jak ma. vertsinou tak jedna dve jizdy denne, do 50 km, o vikendu 300km. Na dovolene (cesta cca 700km) ubytovani v kempu, auto stoji vedle stanu, tj. celou noc je klicek (resp. dva klicky) kousek od auta a intenzivne blikaji. Autoi stoiji asi dva dny. Treti den rano pri nastartovani to ohlasi ze baterie je slaba, vypnete infotainment atd. Ujeto asi 100km, dalsi den OK. Pak zase auto stoji cca dva dny a situace se opakuje. Pak cesta domu (zase cca 700km) a denni jizdy a uz se to nikldy neukazalo. Je mozne ze jak ty klicky byli blizko ze portad komunikovali a tim se baterie vybijela a nebo to je nahoda? Baterii sem nemeril a neprisel sem na to ze by auto samo nekde ukazovalo nabiti. Citovat
bouchy01 Vloženo 13. Srpen 2024 Vloženo 13. Srpen 2024 Nechat potlačit rekuperaci, deaktivovat Start/Stop. Pro OIV jsou na to paměťové moduly. Auto asi raději zamknout, nehybný klíček (už asi od dob konce OIII FL) se deaktivuje a s autem nekomunikuje. Věc je ta, že za těch 700 km mohlo auto dobíjet třeba jen sto, pokud nebyly aktivní výhřevy, 230V zásuvka, připojený přívěs atd. Nová pomatená doba. Auto SOC (stav nabití) již neukazuje. Citovat
Ort Vloženo 14. Srpen 2024 Vloženo 14. Srpen 2024 Možná by pomohlo v infotaimentu vypnout kessy, nemělo by to pak vyhledávat klíček. 1 Citovat
trixen Vloženo 14. Srpen 2024 Vloženo 14. Srpen 2024 Pravda. Alebo zamknúť s deaktiváciou kessy do najbližšieho odomknutia. Postup v návode 1 Citovat
boban1108 Vloženo 20. Září 2024 Vloženo 20. Září 2024 (editace) Náhodně jsem si všiml, že když auto nechám zamknuté pod oknem a klíček u toho okna uvnitř v baráku, tak klíček stále červeně poblikává. Přesně jako na začátku tohoto vlákna. Netrápí mě vybíjení baterie auta, to jezdí často. Trápí mě vybíjení baterie v klíčku. Teprve když ho odnesu dál, tak aspoň 15m od auta a za tři zdi, tak to přestane. Je to poblikávání normální? To se ale asi za chvíli baterka v klíčku vybije, ne? Editováno: 20. Září 2024, autor: boban1108 Citovat
premium33 Vloženo 23. Září 2024 Vloženo 23. Září 2024 Ahoj. Já měřil ampérmetrem odběr proudu z baterie při zamknutém autě, zavřená kapota. Auto má kessy. Pokud byl klíček vzdálený od auta míň jak cca 10m odběr z baterie byl větší, i bylo slyšet, že pod kapotou stále něco žije a to i více jak po 20 minutách. Pokud je klíč dále jak cca 10m auto se uspí a odběr klesl na minimum. Přesné hodnoty již nevím. Trápila mě vybitá baterie 2 roky stará. Baterii jsem vyměnil z původní EFB na AGM (překódování jednotky). Klíč mám od auta v dostatečné vzdálenosti a tak doufám že bude klid. 1 Citovat
tomas.csemi Vloženo 28. Ledna Vloženo 28. Ledna Prvýkrát sa to stalo v nedeľu večer. Potom začali zadné parkovacie svetlá na mojej Škoda Octavia IV Combi blikať približne 6-krát každých 20 minút. Batéria je nová, má približne 2-3 mesiace. Odvtedy auto vždy bez problémov naštartovalo, ale dnes ráno už nenaštartovalo, pretože batéria bola vybitá. Minulý týždeň mi v autorizovanom servise domontovali úplne nové originálne elektrické sklopné ťažné zariadenie. Niekoľko dní všetko fungovalo v poriadku, ale v nedeľu začali blikať zadné brzdové svetlá. Bolo mi povedané, že použili nové originálne zväzky káblov a tiež nakódovali riadiace jednotky. SW 1985 je podľa všetkého najnovší dostupný pre toto auto (r.v. 2021, motor 2.0 TDI). Čo by mohlo znamenať toto blikanie zadných svetiel? Volali zo servisu, že im sa to neprejavilo… 🤦♂️ Citovat
Nocturnal1 Vloženo 28. Ledna Vloženo 28. Ledna S mojich skúseností - každú anomáliu s autom zdokumentovať videom, väčšina závad sa v servise neprejaví, takto im budeš vedieť ukázať ako sa to prejavuje. 1 Citovat
SamotCZ Vloženo 28. Dubna Vloženo 28. Dubna (editace) Mám Octavii IV od pátku doma, bral jsem služební vůz ze salónu, najeto jen 4900 km od druhého dne hlásí malý stav 12v baterie, ze sálonu jsem jel přes 200 km. Druhý den cca 30, další den 120, dneska jen 16 do školky a zpět. Hned první noc jsem si všiml, že svítí SPZ, bezdůvodně u zamknutého auta. Pomohlo vypnutí a zapnutí světel. Nevím jestli baterii dát nabít, každopádně je to divné. U mého 7 let starého Rapida jsem do dneška baterii neřešil 😀 Editováno: 28. Dubna, autor: SamotCZ Citovat
Ort Vloženo 28. Dubna Vloženo 28. Dubna Že svítí spz není moc normální, reklamuj to, bude problém v řj. 1 Citovat
KingBoyD Vloženo Středa v 09:23 Vloženo Středa v 09:23 Podělím se o čerstvou zkušenost: O4 RS TSI 2020 ... také se mi přes noc originál VW EFB+ 70Ah baterie bez varování vybila - nicméně všiml jsem si v garáži bezdůvodného bliknutí koncových světel, když jsem kolem vozu bez klíčků prošel, ale protože se to dalších 5 minut neopakovalo, nevěnoval jsem tomu pozornost.) Později auto nešlo odemknout přes Kessy, pouze tlačítkem. Po otevření dvěří infotainment hlásil prázdnou a nedovolil ani nastartovat, přestože den předtím jsem jel 600km. Po 2h nabíjení (Bosch C3 automat, 3,5-3,8A) už infotainment po otevření dveří chybu přestal hlásit a po cca 16h nabíjení dokončeno (přešlo to na udržovací proud). V servisu baterii změřili testerem a tvrdili, že je ještě celkem v pořádku i pod zátěží (zkontrolovali alternátor i klidový odběr atp.), ale že naopak někdy cca 2024 v únoru vyšla aktualizace software, která prý cíleně řeší právě problém náhlého vybití akumulátoru. Tak mi nahráli nový software a preventivně jsem si rovnou dobrovolně pořídil zcela novou baterii, protože je zrovna v 55% slevě (což už se blíží ceně značkového neoriginálu). V rozporu se vším, co je všude na internetu mi technik v autorizovaném servisu tvrdil, že tyto baterie naopak trpí, když se dlouhodobě vypíná Start/Stop (což jsem většinou dělal), protože prý při vypnutém SS se nejenom nevypíná motor v kolonách, ale i při běžné jízdě se prý jiným způsobem nabíjí (trvale slabým proudem), kdežto při zapnutém SS se i prý i při plynulé jízdě baterie nabíjí nějakým přerušovaným cyklem s vyšším proudem, což je prý pro tu baterii lepší. Prý je takto školí a mají to údajné ověřené i z praxe, že lidem, co si SS vypínají ty baterie prý odcházejí rychleji... tak nevím, případá mi to trochu divné, jen sdílím, co mi řekli. Prý má smysl si ten SS vypnout až v momentě, kdy už člověk popojíždí v zácpě a opravdu nechce startovat každých pár sekund... Po příjezdu ze servisu jsem krátce po zhasnutí změřil na baterii téměř 13V, po dalších 16h ukazuje 12,8V ... a budu jezdit více s tím zapnutým SS a pravidelně baterii kontrolovat, kam až jí to inteligentní nabíjení dovolí klesnout. 1 Citovat
Zzzzz Vloženo Středa v 10:34 Vloženo Středa v 10:34 Vím, že píšeš "sdílím co mi řekli" ale mám stejnou baterku z 6-2021 a Star/Stop jsem jen vyzkoušel při cestě ze salonu domů a od té doby pravidelně vypínám. Denně v součtu 2-5 cest do celkových 150km, jinak náhodně dlouhé trasy. Najeto celkem .... kouknu do apky. 98839 km a ani jednou trablík s baterkou. Citovat
KingBoyD Vloženo Středa v 11:58 Vloženo Středa v 11:58 Jasan, já to jejich tvrzení také beru s velkou rezervou (ale prý bych ten rozdíl viděl, kdybych měl voltmeter do zapalovače a sledoval to za jízdy). Ve výsledku jsou v servisu také přesvědčeni, že problém tentokrát nebyl v samotné baterii ale v té chybě software, kterou opravili. Ještě říkal, že tenhle konkrétní SW update nahrávají pouze těm, u kterých se problém projevil, tj. neaktualizují to v rámci běžných pravidelných servisů. Já jsem spíš víkendový řidič, v týdnu auto stojí v garáži. Je tedy možné, že když se neděli vrátím a baterie zrovna není "inteligentně" nabitá, tak mi to pak celý týden stojí na nižším napětí. Budu si to teď pravidelně hlídat, když už jsem zainvestoval do nové baterie... 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.