Listopad 27, 201410 r To se něco podobneho stalo mě akorát jsem měnil kola.Auto startovalo a nic. Dá se to zjistit změřenìm tlaků motoru nebo kontrolou nastavení rozvodů. Počitej to odnesly ventily u mě půlka 6 ks,repas hlavy (srovnáni a zabroušeni ventilů)+6ventilů gufera.Hlava vyšla na 3 200kč + materiál asi na 3 500kč,počitej dohromady asi 7 000 kč.Vše bez práce.A v pístech zůstaly otisklý ventily s tím jsme nic nedělaly. A auto jezdí dál.
Prosinec 16, 201410 r Zajimala by me souvislost se skakanim rozvodu a pouzivanim oleje 10w-40. Nekdo tu psal ze mu to skocilo za ranniho mrazu s timto olejem. Ja mam BZG a taky olej 10w-40 a jezdim na nej od zacatku. V mazacim planu napr. Castrolu desitka povolena je a v jinem vlakne tu lidi psali ze jezdi nekolik set tisic km na desitku a bez poruchy. Tak bud je problem ve starem oleji bez ohledu na 5w nebo 10w a nebo skakani rozvodu mema s viskozitou oleje spojitost. Ona treba takova 5w po 10.000km je hustsi nez 10w po 5.000km? Asi otazka. Jinak napr. 10w od Shellu normu 502.00 ma a pouzivam ji.
Prosinec 31, 201410 r Ahoj všem,kamarádka má též 1,2 HTP a cca 3 km jí to chrastí.Je to velký problém?Kde se dá sehnat ta sada na opravu rozvodů a stačí sundat víko nebo musí dolů víc dílů? Děkuji moc za rady a případné foto.
Prosinec 31, 201410 r No 3km by to chrastiť nemalo. Rozvody dostaneš u hociktoreho predajcu. Nepišeš či je to 6V alebo 12Ventil. http://www.heureka.cz/?h[fraze]=SADA+ROZVOD%C5%AE+fabia+1.2+47KW
Prosinec 31, 201410 r Je to 6V,když jsem to poslouchal tak mi to připadalo že chrastí nějaká kladka,nevypadá to že by to šlo z motoru.Divné je že když se to trochu zahřeje tak to nic nědělá.Nevím jaký je zvuk od řetězu,nikdy jsem to neslyšel.
Prosinec 31, 201410 r Dajte dole remeň a potočiť altik vodnu pumpu či kolečko na napinacej klat a bez remeňa natočiť motor za studena.
Leden 3, 201510 r Potřebuji poradit jak vyměnit tlumič vibrací.Moc děkuji,kdyby byl někde odkaz na servisní manuál bylo by to super,já ho totiž nemohu nikde najít. Tak jsem nakonec našel. Upraveno Leden 3, 201510 r od Pavel 5
Leden 11, 201510 r Ale chrastí to len krátko po štarte , nie? Tak to obvykle býva - kým sa natlakuje olejom napinák. Edge je podľa technického listu o niečo viac tekutý, takže to asi zaplní o niečo rýchlejšie. Ja som s chrastením jazdil pomerne dlho, po čase už nepomohol žiadny olej, ani 0W-40. Pomohlo parkovať s ručkou a definitívne pomohla výmena rozvodov aj s napinákom a mám pokoj :-) Chrastí to když se ohřeje motor a jen kolem 1200 otáček
Leden 12, 201510 r Tak s tým skúsenosť nemám. Keď sa to nestáva pri štarte, rozvody to nebudú. Hydroštely? V tom sa nevyznám, skús tam znova hustejší olej. Bohate stačí 10W-40, alebo nejaký 5W-40 čo nesľubuje zníženú spotrebu. Pri tak málo km by ale nemali byť žiadne problémy. Mne sa už stalo že som počul z motora nejaké divné (ale pomerne tiché) zvuky a nakoniec to bolo úplne v norme. :-)
Srpen 25, 201510 r Ahoj, u mé fábie 1.2 HTP 47kW došlo k přeskočení rozvodového řetězu. Auto mám necelý rok a půl a od bazaru, kde jsem fábii kupoval, mám 2 roky záruku na skryté vady. Myslíte, že je možné aby mi to bazar vzal na záruku? Předem díky za odpověď
Srpen 25, 201510 r My si můžeme myslet co chceme,pro tebe bude asi důležitější co si myslí ten bazar.
Srpen 25, 201510 r A na kolik by tak vyšla oprava takto přeskočeného řetězu? Jsem laijk, tak se v těchto věcech moc neorientuju.
Srpen 25, 201510 r Řetěz se neopravuje, řetěz se musí vyměnit. Je na to celá sada, mění se i kola po kterejch běží. Co se po přeskoku musí opravit, je hlava, která při něm dostane pořádně na prdel - většinou to odnesou jen ventily, který se potkají s pístama a zvohejbají se jako špatně zatlučený hřebíky, v nejhorším případě takhle zapříčenej ventil ale prorazí i píst - v tom lepším se jen obtiskne do dna pístu, kterej se pak nemusí měnit (na rozdíl od tý horší eventuality, kdy je v něm prostě díra). No a při tý generálce hlavy se taky dělá sbroušení kdyby náhodou byla tím setkáním s pístama mírně vyboulená a dělá se i zkouška na tlak, aby nebyla prasklá. Nejvíc záleží na dílně a mechošovi, kterej to bude dělat - jak bude pečlivej a jak si cení svojí práce. Od boku střeleno včetně rozvodový sady si připrav nějakejch 15 - 20 klacíků ...
Srpen 25, 201510 r V normálním průměrném servisu se do 15000 vejdeš,v případě,že to nebude potkané se vejdeš do 4-5000.
Srpen 26, 201510 r Tak koukám, že se cena pohybuje ve velkém rozmezí (podle rozsahu škod). Tak mi nezbývá než čekat, co na to servis. Děkuji za odpovědi. Chtěl jsem se jenom informovat, abych potom nebyl moc překvapenej
Srpen 26, 201510 r Přátelé,já bych krajdu tak moc nestrašil.Zcela zásadně záleží na tom,jak mu to skočilo.Moje zkušenost : Skočil mi rozvod o 1 zub.Nic se tedy nepotkalo.Oprava ve značkovém servisu /výměna oprav.sady/ mě přišla na cca 5.500 Kč.Od té doby najeto již asi 50.000 km a všechno v pohodě. Tolik moje osobní zkušenost.
Srpen 26, 201510 r Ano, POKUD to skočí jen o 1 zub, je to štěstí v neštěstí. ALE NIKDO Z NÁS NEVÍ, jak vážně ten krajdův motor dopad - o kolik zubů řetěz skočil a JESTLI se (ne)potkaly písty s ventilovým rozvodem. Já napsal částku odpovídající SKORO nejhorší eventualitě - ta úplně nejhorší by byly proražený písty, já uvažoval jen výměnu rozvodu, těsnění pod palici a ventilů spolu s nutným srovnáním a otlakováním palice - každá věc která při tom skočení NEPROBĚHLA bude jen cenu za opravu snižovat. Ale krajda každopádně musí bejt připravenej i na tu horší variantu - nikdo ho nechce strašit, je to prostě realita ...
Srpen 26, 201510 r Ekkare,plně souhlasím.Já chtěl jen naznačit,že existujou i jiný scénáře.On taky Krajda pořádně nenapsal,co mu motor po tom přeskočení dělal či nedělal,takže těžko rozsah opravy odhadnout.Já,když mi to skočilo o ten 1 zub,tak jsem s tím ještě dva dny jezdil.Nebyla to žádná hitparáda,ale jelo to.
Srpen 27, 201510 r Mě to nejde nastartovat. Ráno jsem přišel k autu a nenastartoval jsem. Opravář co mi opravuje auto přijel a řekl, že mi přeskočil řetěz. Bohužel ten den odjížděl na dovolenou, tak musím počkat až se vrátí a zjistí rozsah škod.
Srpen 27, 201510 r Tak to je horší eventualita - to je skočený o dva nebo ještě víc zubů. Při jednom ten rozdíl v úhlech (poloze) kliky a vačky ŘJ ještě zkousne a nechá tě natočit, i když motor kvůli nesprávnýmu nastavení nemá výkon. Dva a víc zubů už znamená takovej rozdíl, že ŘJ nedovolí natočit. Víckrát to už netrap, stejně budeš mít zvohejbaný ventily a budou se muset měnit, tak ať si zbytečně nepomlátíš písty...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.