Publikováno Leden 26, 200718 r Caute chlapi, jak se divate na zahrivani motoru u stojiciho auta? Treba nez si ometete/oskrabete auto, tak ho nechat trochu ohrat-nekde jsem cetl ze to neni moc dobry, ze se to neohrejva rovnomerne, ze to motoru moc nesvedci... Co vy na to?
Leden 26, 200718 r pokud vím, tak když si motor bručí na volnoběh, tak čerpadlo netlačí olej do všech částí motoru
Leden 26, 200718 r Návod k obsluze Fabia str. 143 Omezte chod motoru na volnoběh Také na volnoběh se spotřebovává palivo. Motor vypínejte i při čekání v dopravní zácpě, před závorami a před semaforem s dlouhým časovým intervalem. Už po 30-40 sekundách odstavení motoru je úspora pohonných hmot větší než množství paliva potřebného pro nové nastartování. Při volnoběhu trvá velmi dlouho, než se motor zahřeje na provozní teplotu. Ve fázi zahřívání je však opotřebení a produkce škodlivých zplodin zvláště vysoká. Proto ihned po nastartování vozidla vyjeďte. Vyhněte se přitom vysokým otáčkám. Upraveno Leden 26, 200718 r od mischicka
Leden 26, 200718 r kazdopadne ohrievat auto na volnobeh je hovadina. ono sa to ani neohreje to ide strasne pomaly. ano to mas pravdu ze sa to neohrieva rovnomerne napr. motor sa ohrieva a prevodovka je tuha vznikaju tam tlaky co nie je dobre. auto nechat bezat 10-15s na volnobeh a pohni sa. zohrejes ho jazdou ale nesmies vytacat motor a slapat mu na krk snazit sa jazdit v rozmedzi 2-3t ot. kludna jazda kym sa neohreje.
Leden 26, 200718 r Pokud ho má nastartovaný jen než oškrabe okna a zrcátka tak si myslím ,že je to v pohodě.
Leden 26, 200718 r Kdybych nechaval auto bublat sousedum pod okny dokud bych si neoskrabal okna tak by me asi sezrali .))ten smrad a dym co leze po ranu z vyfuku je opravdu kvalita...jeden krasny modry mrak .)
Leden 26, 200718 r Kdybych nechaval auto bublat sousedum pod okny dokud bych si neoskrabal okna tak by me asi sezrali .))ten smrad a dym co leze po ranu z vyfuku je opravdu kvalita...jeden krasny modry mrak .) To máš 120ku ne?
Leden 26, 200718 r Kdybych nechaval auto bublat sousedum pod okny dokud bych si neoskrabal okna tak by me asi sezrali .))ten smrad a dym co leze po ranu z vyfuku je opravdu kvalita...jeden krasny modry mrak .) To máš 120ku ne? viz. popis pod prispevkem .)a lepsi mrak dela PD nez T
Leden 26, 200718 r Autor Jen jste mi potvrdili moji domnenku ja jenom ze jsem to tak delal u 105-ky, protoze jsem tim nejdriv zjistil, jestli vubec nastartuje, protoze 10 minut skrabat auto a pak nenastartovat, to by asi nebylo prijemny Upraveno Leden 26, 200718 r od Farnell
Leden 26, 200718 r Pokud ho má nastartovaný jen než oškrabe okna a zrcátka tak si myslím ,že je to v pohodě. taky si myslí, a navíc než to oškrábu a ometu(2-3min), tak se mi ohřejou sedáky a už to trochu topí (PTE)
Leden 27, 200718 r Ja ho teda nechavam par minut na volnobeh bezet. Nez oskrabu okna a odklidim snih. Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit.
Leden 27, 200718 r Ja ho teda nechavam par minut na volnobeh bezet. Nez oskrabu okna a odklidim snih.Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit. No jo, jenže když budeš nechat na volnoběh běžet studený motor, tak se ti ty okna moc neodmlží, protože ty potřebují aby na ně šel teplý vzduch z topení. Ale se studeným motorem?
Leden 27, 200718 r Nemůžu Vám odporučit nic jiného než nezávislé topení Upraveno Leden 27, 200718 r od mischicka
Leden 27, 200718 r Ja ho teda nechavam par minut na volnobeh bezet. Nez oskrabu okna a odklidim snih.Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit. No jo, jenže když budeš nechat na volnoběh běžet studený motor, tak se ti ty okna moc neodmlží, protože ty potřebují aby na ně šel teplý vzduch z topení. Ale se studeným motorem? Rozhodne to funguje lip, nez kdyz nastartuju az po oskrabani a chci rovnou jet. Neminim badat nad tim proc a jak, ale je to tak.
Leden 27, 200718 r Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit. Stačí pootevřít okno při rozjetí a okna se moc nemlží
Leden 27, 200718 r S tema oknama ... staci pustik klimacku a mlha v interieru nema sanci .o) a navic, kdyz pobezi klimacka na maximum, vyhrivani zadniho okna a zrdcatek a treba i radio a svetla, tak je potreba vyssi vykon na alternatorku a tudis vyssi tocky na motoru (auto si pohlida samo) a uz to nejsou jen volobezne otacky, ale treba par procent k tomu Ale pravda je ze treba TDIcko PD nechavat na volnobeh je spatne, malo tlaku, malo oleje = problem s turbem
Leden 28, 200718 r Ja ho teda nechavam par minut na volnobeh bezet. Nez oskrabu okna a odklidim snih.Nedelam to kvuli zahrivani motoru, to vim, ze se neohreje, ale kvuli oknum. Jinak je totiz velka pravdepodobnost ze se mi po rozjeti zamlzi okna zvenku nebo zevnitr a nevidim nic a stejne musim zastavit. No jo, jenže když budeš nechat na volnoběh běžet studený motor, tak se ti ty okna moc neodmlží, protože ty potřebují aby na ně šel teplý vzduch z topení. Ale se studeným motorem? mie nie, praveze okna sa odlmzluju studenym vzduchom, a to koli jeho chovaniu a rosnemu boud, kto ovlada fyzikalnu chemiu, vie svoje. Ano teplym vzduchom to ide tiez, avsak nieje teply vzduch ako teply vzduch, podstatne je aku ma relativnu vlhkost Ak pustite bezny teply vzduch na popisovane okno, tak tam sa vam vykondenzuje vzdusna vlhkost obsiahnuta v beznom teplom vzduchu a mate po odmlzovani
Leden 28, 200718 r Caute chlapi, jak se divate na zahrivani motoru u stojiciho auta? Treba nez si ometete/oskrabete auto, tak ho nechat trochu ohrat-nekde jsem cetl ze to neni moc dobry, ze se to neohrejva rovnomerne, ze to motoru moc nesvedci... Co vy na to? je tu toho o tomto popisaneho vela, ale zhrniem to: je dobre aspon 10s nechat bezat na volnobeh hlavne pri silnych mrazoch, nech sa olej dostane na vsetky exponovane miesta, nad 15s to uz nema moc zmysle (kedze asi nemas olej viskozitnej triedy 15W-40) V lete doporucujem pri prvom nastartovani studeneho auta tak 5s pockat. Dlhsie ako popisovane zahrievanie na volnobehu nic dobreho neprinasa, prave naopak, tym, ze sa motor pomaly ohrieva dochadza k úprilis velkemu opotrebovaniu. Je zname ze k najvacsiemu opotrebovaniu dochadza pocas prvych 30s po nastartovani studeneho motoru (pri teplote pod -5°C, cim nizsia teplota tym je doba najvacsieho opotrebovania dlhsia). Zase extrem nastarovat a hned plny kotol je tiez extrem
Únor 15, 200718 r Zdaregz, nevim sice, co je to fyzikalni chemie ani chemikalni fyzika, ale myslim, ze teplej vzduch je na odmlzeni lepsi. Ale ne to, co vydechuje clovek. To je teply vzduch plny vody, ktera kondenzuje na skle. A co je asi dulezite, tak proudeni a taky teplota (ta udava, kolik ten vzduch je vlastne schopen pojmout vody) A jestli je to jinak, tak sory, ze kecam a zamlzenym sklum zdar!!!
Únor 16, 200718 r No viděl bych to asi takhle. Je podle mne lepší nastartovat motor a pak jít oškrabat okna. motor se sice téměř neohřeje, tedy jen o pár stupňů ale každý stupeň je dobrý. Zvýšené opotřebení motoru by mne až tak moc netrápilo. Vždyť to auto nemám navěky. Ale ten okamžitý komfort je pro mne důležitější. Ono totiž, jestli s motorem najezdim 500 000 km nebo jenom 450 000 km protože jsem zastudena nechával běžet motor na volnoběh a škrabal okna je mi vlastně úplně fuk.
Únor 16, 200718 r jestli s motorem najezdim 500 000 km nebo jenom 450 000 km protože Je pravda, že motor vydrží víc než zbytek auta.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.