Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Asi bych to viděl na ty kostry. Čím to zjišťuješ nebo měříš? Digitál je naprd ten veme kdeco. A právě při startu pokud není řádně ukostřený motor tak si to vezme kostru kdekoliv možná právě přes cívku.

Upraveno od Karel z HK

Měl sem tam NGK takový zelený na LPG docela drahý, ty okolo 40tis km a pak sem tam koupil original dle výrobce, ty tam sou teď, najeto okolo 10tis? Praská to pořád stejně. No a dnes mi odešla další, ale teda za jízdy.  Asi 8má? Ještě mám zásobu malou, pak budu jezdit už asi na 3 válce .... Všecko na tom válci 1.

Upraveno od tomakecTD

  • 3 týdny později...

Na naši fabii 40kW r.2006 odešla cívka, najeto necelých 60tis ,tento týden a mechanik v autorizáku se divil, že to je naše první prdlá cívka. Až teď koukám, jak je to běžná závada. Když začlo auto cukat a rožla se kontrolka, bál jsem se, že je KO motor, dle zde přečtených topiců o poruchových htp. Jaká to byla úleva, když si řekli "jen" 1500,- za cívku a práci.

Mám najeto 95 000 Km a zatím mám všechny tři původní. :kol-28:

Taky máme v rodině 1.2 HTP 47KW,najeto poctivých 70 tis. a všechny 3 cívky původní a bezproblémů.

Dnes jsem jen tak kouknul na motor Fabie u strejdy a zjistil bouličky na cívkách, přikládám foto, co si o tom myslíte? díky

Auto r.v. 9/2003, najeto 125 000km

post-5189-0-64984100-1393691741_thumb.jp post-5189-0-26614300-1393692039_thumb.jp

cievky má Italy a tie zvykli odchádzať , kým to jazdí tak to netreba riešiť

  • 2 týdny později...

mám 47kw 12v combi  07.2005...první cívka mě odešla při 24 000 v chorvatsku 2008...odtah zadarmo a oprava v karlovaci za 1500kč...další 2 cívky mě odešly na D-1 během 50km v r.2010 při 35 000 první cívka odtah do Humpolce..oprava + výměna svíček..po vyjetí zpět na D-1 mě odešla poslední ...to už dojelo auto ze servisu a oprava na místě...od té doby zatím klid..mám 62 000

Upraveno od vasnivykolista

Ako tak čítam tieto príbehy, tak je už asi najvyšší čas, aby som si do auta zakúpil aspoň jednu náhradnú cievku... Zatiaľ 71tis km a jedna menená - no nevedno kedy, vtedy som ešte nebol majiteľom, tj. bola menená v rozpätí 0 - 56,000 km.

ak ju budeš mať v aute určite sa nepokazí

Upraveno od suri.

tak tak radši sebou....už jsem se to naučil opravit za pár minut..:-)

tak tak, též jsem již 2x opravoval na cestě do a z práce, poprvé to bylo na 10 min, páč jsem ze dvou možných válců netrefil napoprvé ten správný a byla už tma, ale pak podruhé už jsem za 5 min i s úklidem nářadí frčel dál

Zdravím. Podle servisní historie zatím cívky neměněny a auto má najeto 72 000.Nicméně chci nějakou pro jistotu zakoupit.Našel jsem na netu valeo za nějakých 542 kč. Je dobrá nebo radši nebrat?. Jak poznám která je vadná pokud by mě to potkalo na cestě? Díky

Upraveno od Naahk

VALEO ale mam to tam psaný

My, když jsme hledali špatnou svíčku, tak jsme je ošahávali :-) která je studenější. (ta studená nezapaluje, proto je studenější) Ale ona se ohřeje od motoru i ta co nezapaluje, tak je to takové ..... Taky si po prvním sáhnutí si spálíš prsty a při druhém nic necítíš :-) Chce to opatrně oběma rukama a porovnávat současně, která je teplejší - studenější. 

Babska rada ale myslím že dobrá a logická :-) Díky

VALEO ale mam to tam psaný

Ja som pred 2 rokmi dával Valeo a zatiaľ bez problémov. Sú asi o 1-2 mm dlhšie ako originál. Už vozím aj náhradnú Valeo

já myslím že je jedno jestli origo či ne...mě origo taky odešla po chvilce....

Keď sa sviečky menia až po 60000 tak cievky dostávajú záhul. Odteraz mením poctivo max. 30000 a snad vydrzia dlho.

Jedna cievka bola vadna podla diagnostiky, ale dalsia sposobovala obcas vynechanie zapalovania tak na 1s - nestihol som ani ubrat plyn, kontrolka sa nerozsvietila, ziadna zavada v pameti a ja som myslel ze je sanie zanesene bordelom a motor to obcas zhltne a tym prestane tahat. Bolo to tak 1x za tyzden, obcas sa nic nedialo pomerne dlho. Az ked sa postupne odstranili vsetky ine potencialne dovody tak som vymenil 2 zvysne cievky (jedna asi bola ok) a odvtedy to jazdi normalne.

  • 1 měsíc později...

Koukám, že jsem tu psal 22.2., že mi měnili první cívku a je duben, dnes jsem jel na velikonoční výlet, auto začlo škubat, rožla se kontrolka, auto přestalo reagovat na plyn a konec. Přesně jako před smrtí první cívky. Naštěstí stačilo chcípnout motor, znova nastartovat a pokud motor netočím a jedu jako pan Klobouk, tak jsem se dostal i domů. Takže jsem zvědav, jestli je to opět cívka a která.

Jinak svíčky jsou ještě původní, tedy mají skoro 8let a 56tis. Chtěl jsem je měnít v létě, ale asi to nechám vyměnit hned.

Upraveno od gloomik

  • 6 měsíců později...

Dnes aj mňa prekvapila pokazená zapalovacia cievka - 1. valec (resp. valec najbližšie k rozvodu). Naštartoval som (cca 4. štart v dnešní deň) a zrazu auto dosť citeľne vibrovalo  - ejha, hneď som sa zlakol, že preskočená retaž alebo kvôli vypáleným ventilom. No reťaz to nemala byť prečo, lebo motor bol zohriaty a tlak oleja v napináku dostatočný (auto stálo asi len 15min). Prepálené ventile som tiež vypustil z rovnice, lebo tie by sa začali ukazovať asi postupne.

 

Povedal som si že no nič, motor nemá svoj deň, snáď to o pár metrov prestane. Pohol som sa, šklbanie bolo horšie, po pár metroch začala blikať kontrolka motor a po ďalších pár metroch už skákali otáčky ako divé a zhasol motor...

 

Odekloval som motor, na cievkach nebolo vidieť žiadne poškodenie ale vedel som, že na tom prvom valci už bola raz menená (ešte za predchádzajúceho majiteľa) a tá vymenená bola dáka no-name - asi čína.

 

NAŠŤASTIE som PRESNE pred mesiacom kúpil náhradnú cievku (už som sa na to chystal od leta 2012 :D ) tak že skúsim vymeniť tú "čínsku" cievku. Celá výmena aj s odeklovaním, vymenením a zadeklovaním trvala možno 3 minúty a auto si zasa pekne priadlo :)

 

Táto nová cievka je od značky B... (nepamätám si, ale Bosch to nie je). Že vraj nemecká výroba ale na obale bolo tuším Made in Turkey alebo EU, resp. niečo, čo ma zneistilo o jej pôvode. 

mne prva odisla po 2oooo dal som origo vtedy ostatne dve boli bez pupaka, na tej origo zase narastol pupak po cca14000 vtedy som kupil teslu. Teraz ma auto 150000 a tesla bez pupaka asi pri 120000 som vymenil aj ostatne dve za tesly a tie origo s kopcekami vozim ako nahradne po jednej v kazdom aute. Takze za mna urcite tesla, origo ma sklamala a na cinu a pod. som fakt odvahu nemal :kol-32:

Upraveno od tuttinko

Dnes som v kufri pozrel krabičku od tej novej, ktorú som dal - značka je Beru a na štítku na krabičke je Made In Turkey.

 

Čínu by som nikdy nekúpil, ako vravím, dal ju predchádzajúci majiteľ. Uvidíme, koľko vydržíme tento Turek, zatiaľ však musím dokúpiť niečo nové.

Turka som mal a u mňa nabehalo asi 60tis. potom som vyradill vozidlo ale ten ktory to odkupil nespomenul že mal problem okolo cievky.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.