HanyZ Vloženo 27. leden 2010 Sdílet Vloženo 27. leden 2010 mě to taky cvaká, začalo to na podzim když byla větší zima, a čím chladněji je - tím je vyšší intenzita cvakání. Je to ale jak je popsáno výše normální, dokud cvaká je to ok:) Já osobně to neřeším, rádio to přehluší a cvakání neslyším Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 19. Březen 2010 Sdílet Vloženo 19. Březen 2010 (editace) to same po 2. - smazt pls Editováno: 19. Březen 2010, autor: KarlosTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 19. Březen 2010 Sdílet Vloženo 19. Březen 2010 (editace) - viz výše ... nikdo nezkoušel? neví jak by odvětrání nádrže mělo fungovat ? díky za pomoc - kurňajs mě se nechce zakládat nová témata a tak poctivě vyhledávám a dopisuju ty stará, založená, a pak mám dojem že je nikdo nečte Editováno: 19. Březen 2010, autor: KarlosTDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 19. Březen 2010 Sdílet Vloženo 19. Březen 2010 Zdravím, trošku jsme laboroval s aktivním uhlím páč se mi na VAGu občas hlásí chyba 16825 - odvětrávací systém nádrže chybný průtok: jak vůbec ŘJ kontroluje průtok odvětrání nádrže??? Vyzkoušeno: - ventil dle akčních členů funguje=cvaká, těsní - zkusil jsme odpojit hadici vedoucí z ventilu do klapky a zaslepit - motor šel maličko hůř za plynem. Odvětrání z nádobky fučelo ven ne do motoru. - gumovou hadici do klapky jsem profoukl, je průchozí - plastovou hadičku směrem do nádrže, vyndal jsme celý nátrubek z nádobky a také jsem foukal ... 1) jednou jsme slyšel jak bublá foukaný vzduch do nádrže 2) zkusil jsme to profouknout zase po asi 15km a žádné bublinky nebyly slyšet, profouknot to nešlo a všechem vzduch mi zase vyfoukl tou hadičkou zpět. Nebyly cítit výpary z benálu. Zkusil jsem i odšroubovat víčko nádrže a stejné. je možné že by se odvzdušňovací hadička přicpala někde od nádrže k nádobce s uhlím? navíc ten nátrubek má obsahovat zpětný ventil, což by znamenalo že z nádrže se páry dostanou ale do nádrže by nic jít nemělo, tudíš bych ho ani neměl profouknout a při variantě 1 kdy jsem slyšel bublinky z nádrže to byla chyba! někdo na fóru ale psal že když foukne taky slyší bublinky. Kde je pravda. Jak se to má chovat??? díky za reakce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šipan Vloženo 19. Březen 2010 Sdílet Vloženo 19. Březen 2010 - viz výše ... nikdo nezkoušel? neví jak by odvětrání nádrže mělo fungovat ? díky za pomoc - kurňajs mě se nechce zakládat nová témata a tak poctivě vyhledávám a dopisuju ty stará, založená, a pak mám dojem že je nikdo nečte Čau.Myslím,že lidi to čtou,akorát se neví jak to přesně funguje.Pokud to vysloveně stabilně nějak neblbne tak to nezkoumat.Pokud nádobka cvaká,tak by měla být v pohodě.Akorát co vím tak nesmíš tankovat tzv.docvakávat benzin až na doraz do tankovacího hrdla,jinak zlikviduješ přepouštěcí ventil a nádobka přestane cvakat a je problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
chase Vloženo 20. Březen 2010 Sdílet Vloženo 20. Březen 2010 Kdysi jsem mel elmag. ventil vyndany a zkusel jestli tesni a pri te prilezitosti i pruchodnost odvetravani nadrze, to bylo pruchozi. Myslim ze by melo byt vzdy pruchozi po odpojeni z natrubku nadobky, jen kdyz je nadrz naplnena na doraz nebo je vlivem nakloneni zaplaveny grativacni ventil v hrdle nadrze. Zpetny ventil asi po ceste k nadrzi neni, jeho funci nejspis plni ten tlakovy co je na nadobce vedle toho elmag. Hadam ze pri otevrenem elmag. ventilu tlakovy ventil uzavre cestu k nadrzi, a zaroven nasava vnejsi vzduch z atm a proplachuje nadobku, kdyz je elmag. odpojeny tak tlakovy ventil odvetrava nadrz a blokuje nasavani vnejsiho vzduchu, ale nevim jestli je to presne tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 21. Březen 2010 Sdílet Vloženo 21. Březen 2010 - no právě že já to průchozí nemám jednou jsem fokl směrem do nádrže a šlo slyšet bublinky teď už slyšet nejsou. Jak jsem nafoukl nádrž, povolil jsem víčko pro tankování benzínu a zmáčkl odvzdušňovák. Krásně utekl přetalk. - teď foukám až mi cévky praskají a tlak se vrací, zkusil jsem i sundat hadičku z toho gravitačního ventilu, bílá trubička nastojato za nádržkou as foukal do ní. Vůbec nešlo profouknout. - někde jsem četl že odvětrání má silný vliv na výkon motoru, pravda je že když se mi to podařilo profouknout tak motor chitil na drc a jelo to jak z praku. Okamžitá reakce na sešlápnutí pedálu. Zkuste někdo pls profouknout jak to jde u Vás. To chase má to možná i vliv na vaše (ne)startování Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 25. Březen 2010 Sdílet Vloženo 25. Březen 2010 - ventil jsem zkusil na těsnost při kontrole akčních členů a OK, těsní dobře - rozpojil jsme odvětrání u nádobky a pod nádrží a profouknout šlo - zbívá jedině díl potrubí od hrdla dolévání nádrže pod nádrž (k filtru) - ale zdá se že vše funguje dobře - zkoušel někdo profouknou potrubí od nádobky směrem do nádrže? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 22. Květen 2010 Sdílet Vloženo 22. Květen 2010 No ja mám síce fabku, ale je to tam podobné.Tiež mi vag vypisuje tie blbosti so zlím odvetraním pal. nádrže, no mne auto pri akceleracii aj cuká. Nie vždy, všimol som si to len krátko po naštartovaní. Pár krát to cukne a ide v pohode. Ako keby ho niekto pridusil. Pri skúške akčných členov ventil cvaká, ale v uzavretej polohe neutesní celkom. V DP o tomto píšu, len že má by rozdiel v tlaku pri uzavretom a otvorenom ventile. Nepíšu či musí tesniť na fest.Ja svoj problém vidím skôr v nádobke s aktívnym uhlím. Niekedy dávnejšie som pár krát pretankoval, tak či sa mi to uhlie nejako nezbilo do kopy a teraz má slabšiu priechodnosť. Ešte niečo vyskúšam a poreferujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Balrog Vloženo 25. Květen 2010 Sdílet Vloženo 25. Květen 2010 ChCi se jen zeptat: Mě na octavii 1,8T 132kW ten ventil hodně nahlas cvakal a teď už neslyším cvakání,ale auto pro změnu se po určitém počtu kilometrů zastaví a nejede,musím tak 3x protočit klíčkem a pak auto naskočí,tedy až naposledy auto vůbec nenaskočilo a musel jsem vypojit baterku.Nemůže to být tím ventilem,že by se zacpal nebo tak něco?Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 26. Květen 2010 Sdílet Vloženo 26. Květen 2010 To Ramon: - já jsme testoval vše možné ... ventil cvaká, těsní, potrubí průchodné a stejně sporadická závada 16825 !!! na nádobce nevím co se může pokazit - hlavně nevím jak ŘJ vyhodnotí chybný průtok, dle čeho to pozná? pak by se dala závada najít lehčeji - ventil jako takový by dle mě měl těsnit, v sacím potrubí je podtlak a ten nasává plyny s nádobky s aktivním uhlím. Pokud dá ŘJ impuls tak se ventil otevře (cvakne) a tím jsou sány páry. Pokud netěsní tak se odsávají furt a to nevím jestli je dobře. - já ještě nevím jak prověřit funkci zpětného ventilu přívodu par do nádobky, jestli tam teda nějaký ventil je tam podle mě prochází páry do nádobky, při taktování ventilu kdy jsou páry odsávány by se měl nějak uzavřít přívod do nádobky aby se odsály výpary nasáklé v uhlíkách To Balrog: - zkus odpojit hadici od toho ventilu směrem do sání, bude tím nasávat přívo vzduch a uvidíš jestli bude zdechat nebo ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 26. Květen 2010 Sdílet Vloženo 26. Květen 2010 - tak jsem našel DP a tam píšou že ventil na přívodu od nádrže do nádobky je tlakový, čili já to chápu tak že při malém tlaku benzínových par je otevřený a ty se dostávají do uhlí pokud se otevře N80 a začne se dádobka "vyplachovat" čerstvým vzduchem je v ní takový podtlak že se přívodní ventil uzavře - měl by teda asi fungovat tak že když do něj budu foukat lehce tak je průchozí, když fuknu víc tak uzavře - možná v tom je problém že je furt otevřemný, odsává nádrž a proto chybný průtok, uvidím a zkusím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Balrog Vloženo 26. Květen 2010 Sdílet Vloženo 26. Květen 2010 To KarlosTDi: Tak jsem zkoušel tu hadici vyndat a opravdu motor zdechal.Je to dobře a nebo špatně?Asi ten ventil bude fungovat správně?Tak musím hledat čím jiným by to mohlo být ta chyba.Nevím si s tím rady?Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 26. Květen 2010 Sdílet Vloženo 26. Květen 2010 - aha tak já myslel že když ti motor začne zdechat a nejde nastartovat že odpojíš tu hadici aby to nasávalo vzduch a jestli se něco změní každopádně přemýšlím že i dkyž tu hadici zaslepíš a vyřadíš tím pouštění benzínových par do sání tak se nic nesmí stát, motor jede na vzduch přes škrtící klapku a benzín, nic víc - pokud jsi odpojil a motor zdechal tak to nechápu, možná to přisávání falešného vzduchu trošku rozhodí chod a budou kolísat otáčky, ale chcípnutí ne - máš VAG? nehlásí něco? - jo přívodní potrubí do nádobky jsem testoval, ventil i s hadičkou jsem směrem do nádobky profukoval i zkoušel sát a nic, furt je průchozí nevím ale jestli je to oka. je tedy možné že neuzavře při vyplachování nádobky a proto se furt sají páry z nádrže = chybný průtok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Balrog Vloženo 27. Květen 2010 Sdílet Vloženo 27. Květen 2010 Mě ale auto před tím nezdechávalo jen se mi rozsvítila baterka ,nešlo točit volantem jako bez posilovače,vypnul se motor.Auto po vyndání té hadice úplně nechcíplo jen my kolísali otáčky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 27. Květen 2010 Sdílet Vloženo 27. Květen 2010 já dal za nové vytlumení kapoty 500 vč. pacek k uchycení a opravdu cvakání není už tak hlasité Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 30. Květen 2010 Sdílet Vloženo 30. Květen 2010 To KarlosTDi: Mňa len štve, že o tom odvetrávacom systéme nemôžem nikde zohnať presné info o funkčnosti. V origo servisoch to tiež len menia po častiach a keď auto prestane vyhadzovať chyby, vtedy je opravené. Nikto z nich nemá ani šajnu čo a ako opravil a teba takáto oprava stojí pár tisíc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 31. Květen 2010 Sdílet Vloženo 31. Květen 2010 - máš dílenskou opříručku? tam je posané a snad i srozumitelně princip fungování 1. benzínové páry jsou z nádrže přes tlakový ventil do nádobky. ventil bez konektoru vzadu na nádržce 2. ŘJ tuší že je nádobka plná a při splnění dalších podmínek jako teplota motoru atd dá impuls elektromagnetickému ventilu s konektorem, a ten se otvírá a přes něj se sají páry do motoru během toho se první tlakový ventil uzavře, čili neodsává páry z nádrže ale z nádobky ta má proto ve spodu díru kterou se saje vzduch a tím se jakoby propláchne aktivní uhlí 3. pak se zase vypne a páry samovolně plynou do nádobky a tak pořád dokola jen nechápu podle čeho ŘJ vyhodnotí chybný průtok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ramon Vloženo 1. Červen 2010 Sdílet Vloženo 1. Červen 2010 jen nechápu podle čeho ŘJ vyhodnotí chybný průtok Asi som sa zle vyjadril, ale práve to som mal na mysli. DP mám,ale ani podľa postupu v nej sa nedá jednoznačne určiť čo je vadné (nádobka,alebo ventil) pri "zlom prietoku". Jednoducho sa treba doma zahrať na "autorizovaného servisáka" a systémom pokus omyl, postupnou výmenou dielov, skúšať kedy prestane RJ vyhadzovať chybu. Lenže tu nastáva prípad o ktorom som písal. Človek má len dve možnosti a ako na potvoru vymení najprv to, čo nebolo treba. A už sa nám oprava predražila. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Beatle Vloženo 28. Červen 2011 Sdílet Vloženo 28. Červen 2011 Zdravim, mam problem s kolisajicimi otacacky pri pridrzeni plynoveho pedalu v urcite poloze a VAG hlasi chybu 17559 - chuda smes. V DP je jako mozna pricina uvedena i spatna funkce odvetravaciho systemu. Jde nejakym zpusobem zkontrolovat (poznat zda-li je funkci) nadobka s aktivnim uhlim a tlakovy ventil? Krome toho ze budu menit dily za nove... Potom co jsem kuli teto zavade zaplatil cca 10k za diagnostiku (praci), vymenil filtry, svicky, a jeden vstrikovaci ventil a presto nenasel pricinu, uz se mi nechce zbytecne investovat do dalsich dilu... Dekuji za odpoved. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peteres Vloženo 4. Červenec 2011 Autor Sdílet Vloženo 4. Červenec 2011 Udělěj kompletní diagnostiku motoru, tzn. porovnávat hodnoty za různých režimů jednotlivých funkcí, nejen čtení chyb ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 24. Duben 2012 Sdílet Vloženo 24. Duben 2012 - máš dílenskou opříručku? tam je posané a snad i srozumitelně princip fungování 1. benzínové páry jsou z nádrže přes tlakový ventil do nádobky. ventil bez konektoru vzadu na nádržce 2. ŘJ tuší že je nádobka plná a při splnění dalších podmínek jako teplota motoru atd dá impuls elektromagnetickému ventilu s konektorem, a ten se otvírá a přes něj se sají páry do motoru během toho se první tlakový ventil uzavře, čili neodsává páry z nádrže ale z nádobky ta má proto ve spodu díru kterou se saje vzduch a tím se jakoby propláchne aktivní uhlí 3. pak se zase vypne a páry samovolně plynou do nádobky a tak pořád dokola jen nechápu podle čeho ŘJ vyhodnotí chybný průtok Může se při chybě 16825 stát, že se i sníží tah motoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KarlosTDi Vloženo 25. Duben 2012 Sdílet Vloženo 25. Duben 2012 No myslím že by neměl, určitě ne dramaticky, i když někde jsem to četl ... k odsávání par dochází jen při volnoběhu - zkus hadičku od ventilu vytáhnout a zaslepit, to znamená že páry nepůjdou do motoru a ten pojede jen na benzín, páry nebudou obohacovat nasávaný vzduch a zkus jak motor jede a táhne, řekl bych že to bude stejné - chyba průtoku, myslím že jsem už na to přišel, se zapíše dle hlášení lambda sondy, protože musí regulovat na víc paliva i když by měla být směs při pouštění benzínových par bohatá řekl bych že to funguje tak, i v DP je psáno při kontrole tohoto elementu požadované hodnoty lambda regulace, pokud jsou jiné ŘJ nahlásí chyba průtoku a tzn. že z nádobky nejdou do sání benzínové páry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fajfy Vloženo 30. Duben 2012 Sdílet Vloženo 30. Duben 2012 Je tento systém řešený u oktáviíí stejně jako u fábií? Včera když jsem na benzínce odšrouboval víčko, tak bylo slyšet značné nasátí vzduchu. Moje teorie: Mám ucpané vedení, tudíž se mi neodvětrává nádrř, vzniká tam podtlak, díky kterému mi jde méně paliva do motoru ---> nepatrně menší výkon. Říkám to správně, nebo to je uplný blábol? Jak co nejjednodušeji zjistím, zda je vedení ucpané nebo jestli je nádobka s aktivním uhlí v prdeli? Přes Vag jsem si procvakal N80, takže snad je dobrý. Děkuji za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mára 93 Vloženo 24. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2013 zdravim me ted zacala moje octavice taky houpat s otackama az kolikrat skoro chcipne ale nechcipne kdyz odpojim vahu vzduchu tak je po problemu myslite že by to mohla byt ta váha ? jinak mam motor AKL 74kw 250 tisic najeto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.