Přejít na obsah

motor 1,4 TDi - doporučíte?


Doporučené příspěvky

Večer příští týden bych snad nějakou chvíli mohl najít, ty můžeš jak?

 

 

Jinak po namontování altíku a napínací kladky, mají asi 60tkm, tak jsem pozoroval zajímavý efekt, motor jde o něco rychleji do otáček a znatelně méně vibruje při rozjezdu v nízkých otáčkách. Bych nečekal, že zarezlá volnoběžka a slabší napínací kladka udělá toto, každopádně se teď s tím přeci jen líp rozjíždí.

 

Kortyzone ve videu jsem si všiml, že máš 280tkm a jestli jsem to dobře pochopil, tak auto znáš od nova. Co vše jsi musel měnit ze zásadnějších věcí? Myslim, že by to zajímalo i ostatní :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po vymene prevodovky za EWT sa akceleracia znizi, ale za to, otacky hlavne na dialnici a mimo mesta su podstatne mensie (a samo aj hluk a spotreba). Mam dokonca dojem, ze aj ked chipnuta 1.4 59 kW na prevodovke z 1.9 neda 200 km/h, aj ked by to otacky motora este mohli dovolit. A obyc. 1.4 59 kW tych 200 km/h vytiahne, aj ked to trva poriadne dlho, lebo otackomer uz je v cervenom poli... Zial, nemal som moznost otestovat chipnutu 1.4 na povodnej prevodovke.

Ale ak ma niekto ten trojvalec (59 kW) softom upraveny a aj z dlhsou prevodovkou, tak sa za nic nemusi hambit. Som si 100% isty, ze napr. taky VW Golf Plus, 1.9 TDi Bluemotion 77kW ostane za tou mrchavou Fabiou. Mam to x-krat odskusane. 

Este k tej vymene prevodovky. Ak niekto nema v plane najazdit kvantum kilometrov, tak nech nemeni. Ta uspora na palive sa mu tak tychlo nevrati, kedze za schopnu prevodovku z Fabie 1.9 TDi pytaju celkom velke ceny, zvlast, ked to zacali ludia davat do Octavii... Navyse, chip, plus ta kratsia prevodovka, tak to musi byt celkom svizne povozenie a na to sa asi nechyti ziadna standardna Fabia, ci Octavia so 77 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to zajímavý, že 1,4 s čipem po výměně převodovky takhle zdechne a ani ze sebe moc nevymáčkne, přičemž hodnoty po čipu vypadají víc než dobře. Buď má seriová 1,9 podstatně vyšší výkon (takže i 1,4 74), nebo čipnutá nedosahuje deklarovaného výkonu nebo obojí :)  Kdyby byl výkon jak u 1,9, tak ve 4000 rpm musí obě jet cca 200 jestli počítám dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podvozkove uz snad vsechno krome pruzin a tlumicu ale pruziny pridou v patek

co se tyce motoru tak mi zatim odesla jen chcipaci klapka parkrat sem musil cistit egr a menil sem spojkovou sadu a setrvak jinak vse puvodni

Tak to je hodně v pohodě :) U mojí na podvozku  vpředu silentbloky ve 144tkm, dorazy vzadu ve 167tkm, přední ložiska a čepy řízení ve 180tkm, turbo ve 195tkm (nejspíše zbytečně), intercooler v 219tkm, levý zadní ložisko 223tkm, volnoběžka na alternátoru 234tkm. Jinak tlumiče i pružiny už maj nejlepší za sebou..

 

vykon mam zmerenej vidis ho v podpisu

problem je ze 1.4 i s chipem ma pouze vrchol kroutaku pomerne pozde ja az 2670 otacek

kdezto 1.9 ma plossi kroutak od nizkejch otacek

jj, jasně to chápu, ta 1,4 nikdy nebude jak 1,9... Ale stejný auta, stejný převodovky, tak maximálku určuje už jen výkon motoru. Asi to jen potvrzuje to, že většina motorů má z výroby větší výkon, takže ta 1,9 bude mít alespoň o 10kW více + lepší průběh výkonu, no chce to fakt zvážit, jestli měnit nebo ne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no dneska mi bylo řečeno ať kouknu na AAAauto jenže mám celkem strach, pamatuju pár velkejch afér s tímto autobazarem, co si o nem myslite vy?  kdybych od nich neco bral tak jedine Škodu a nebo VW  ale spíš škoda... každopadně  TDi :)) jenže mám dilema, potřebuju kombika kvuli kočárku a věcem... a maximalně do těch 120, 150 tisic nejlepe na leasing :D a takoveho aby nejakej ten rok este vydrzel :))  jezdim celkem hodne   denne 200-300 Km najezdim :))

Editováno: , autor: Mich4l
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, s 1,9 se ti bude určitě líp žít. Bude lepší ve městě, na okreskách kde se špatně předjíždí i na dálnici. Jinak nevim jestli se něco změnilo, ale před rokem a půl když jsem vybíral, tak rozdíl mezi 1,9 a 1,4, stejný rok, stejná výbava, byl kolem 20 000, nebo jít do o dva roky starší 1,9 za stejnou cenu. Myslim že u nových aut byl taky příplatek 20 000, ale je rozdíl 460 x 480 nebo 100 x 120, takže jsem měl rozhodnuto celkem rychle a brala se 1,4, aby auto bylo co nejmladší. Na trasu Kardaška - ČB, kde najezdí 90% všeho vyhovuje dobře. Jinak já měl ještě vyškrtnutou verzi 51kW z výběru, spolu s SDI..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...