Rodsten Vloženo 27. Duben 2007 Sdílet Vloženo 27. Duben 2007 Zdravím. Vím, že je tady strašně moc témat o tempomatu, ale naprosta většina je nabídka prodeje, nebo návod na montáž. Mně ale zajímá, jaké jsou zkušenosti s tempomatem na Fabii s motorem 1,2 47kW, popř. na combi. Nikde jsem se nedočetl, jak to funguje do kopců, kdy je u tohoto motoru nutné podřazovat častěji? Jak se tempomat projeví na spotřebě apod. Chci si to nechat namontovat, ale zase nechci vyhazovat peníze oknem. Má to smysl do tohoto motoru montovat ? Jak se to chová, když třeba nastavím rychlost 80 a přijde trochu větší kopec, snaží se to tu rychlost džet ? Netrpí tím motor ? Asi to jsou laické dotazy, ale rád bych věděl do čeho jít. Jinak, je tady někdo kolem Ostravy, kdo by to namontoval ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 27. Duben 2007 Sdílet Vloženo 27. Duben 2007 (editace) Smysl to určitě má. Do kopců se tempomat snaží udržet nastavenou rychlost. Na otáčky nehledí, takže když pojedeš na 1800 otáček na pětku do kopce, tak tam klidně plnej knedlík dá, což se motoru moc líbit nebude. Jinak pokud pojedeš ve dvou ve třech lidech, tak to 130 drží i do slušného kopce. Problémy nastávají při plném zatížení a hlavně, když vezeš něco na střeše. Pokud jseš nucen zpomalit a potom se "tempomatem" vrátit na původní rychlost (případně přidávaš rychlost přes tempomat), tak auto chvilku váhá a pak tomu naloží "na krev". Už jsem to tu někde četl a i mně příjde, že přes tempomat auto akceleruje o něco lépe než klasicky přes pedál plynu. Prý se dokáže skrtící klapka ješte více otevřít. Editováno: 27. Duben 2007, autor: rkonf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalJ Vloženo 27. Duben 2007 Sdílet Vloženo 27. Duben 2007 Mám ho v HTP (47 kW) a jsem spokojenej. Na okresky to moc není, na dálnici pohoda. Hodně dobrý je to do města, člověk nastaví na tacháči 55 a nemusí pořát koukat na tacháč. Motor na to stačí (člověk musí být rozumnej). Spotřeba plus/mínus stejná. Rozhodně to nejsou vyhozený peníze (pokud si to člověk udělá sám, v servisech jsou zloději). A doporučuju páčku ze SuperBa - je mnohem pohodnější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rodsten Vloženo 27. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 27. Duben 2007 Mám ho v HTP (47 kW) a jsem spokojenej. Na okresky to moc není, na dálnici pohoda. Hodně dobrý je to do města, člověk nastaví na tacháči 55 a nemusí pořát koukat na tacháč. Motor na to stačí (člověk musí být rozumnej). Spotřeba plus/mínus stejná. Rozhodně to nejsou vyhozený peníze (pokud si to člověk udělá sám, v servisech jsou zloději). A doporučuju páčku ze SuperBa - je mnohem pohodnější. V čem je páčka ze SuperBa lepší než ostatní ? Rád bych, abi mi to někdo namontoval. Cosby v současné době nemá materiál a o dalším z okolí Ostravy nebo Karviné nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 27. Duben 2007 Sdílet Vloženo 27. Duben 2007 Mám ho v HTP (47 kW) a jsem spokojenej. Na okresky to moc není, na dálnici pohoda. Hodně dobrý je to do města, člověk nastaví na tacháči 55 a nemusí pořát koukat na tacháč. Motor na to stačí (člověk musí být rozumnej). Spotřeba plus/mínus stejná. Rozhodně to nejsou vyhozený peníze (pokud si to člověk udělá sám, v servisech jsou zloději). A doporučuju páčku ze SuperBa - je mnohem pohodnější. V čem je páčka ze SuperBa lepší než ostatní ? Rád bych, abi mi to někdo namontoval. Cosby v současné době nemá materiál a o dalším z okolí Ostravy nebo Karviné nevím. v tématech o tempomatu jsou fotky obouch typů, takže zkus pohledat, tuším P2M je tam dával? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MELLO Vloženo 27. Duben 2007 Sdílet Vloženo 27. Duben 2007 Mám ho teď nově sice na FRS takže trochu OT, ale maximální spokojenost ( nechápu jak jsem bez něho mohl 3 roky jezdit, co mi ale vadí je, že neumí plynule přidávat a ubírat páčkou pod volantem. Byl jsem zvyklý na tempomaty u automatu ( Toyota Rav4, Toyota Highlander a Mitsubishi Lancer ) a tam stačilo jen ťuknout a co ťuknutí do páčky to + nebo - 1 MPH nahoru dolů. Tady musím tlačítko držet a to mi ještě připadá, že se někdy stane, že rychlost sice klesne, ale potom zase vyskočí o něco nahoru. Klesnout nebo zrychlit o víc než 15-20km/h to umí v pohodě, ale udělat drobnou změnu v řádech kilometrů je sakra problém a trápí se s tím. Nvím jestli je to problém toho motoru nebo jinde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Majk Vloženo 28. Duben 2007 Sdílet Vloženo 28. Duben 2007 Mám ho na HTP 40KW a je to super.I se slabším motorem to funguje dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 2. Květen 2007 Sdílet Vloženo 2. Květen 2007 Mám ho teď nově sice na FRS takže trochu OT, ale maximální spokojenost ( nechápu jak jsem bez něho mohl 3 roky jezdit, co mi ale vadí je, že neumí plynule přidávat a ubírat páčkou pod volantem. Byl jsem zvyklý na tempomaty u automatu ( Toyota Rav4, Toyota Highlander a Mitsubishi Lancer ) a tam stačilo jen ťuknout a co ťuknutí do páčky to + nebo - 1 MPH nahoru dolů. Tady musím tlačítko držet a to mi ještě připadá, že se někdy stane, že rychlost sice klesne, ale potom zase vyskočí o něco nahoru. Klesnout nebo zrychlit o víc než 15-20km/h to umí v pohodě, ale udělat drobnou změnu v řádech kilometrů je sakra problém a trápí se s tím. Nvím jestli je to problém toho motoru nebo jinde. Mně to tedy tak funguje - pokud tlačítko stisknu jednou, tak se rychlost sníží/zvýší cca o 1 km/h. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Strojvůdce Vloženo 3. Květen 2007 Sdílet Vloženo 3. Květen 2007 Mně taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pali1818 Vloženo 9. Květen 2007 Sdílet Vloženo 9. Květen 2007 Mám pocit, že tempomat ani netuší, akou ide auto rýchlosťou, on sa skôr snaží udržovať len príslušné OTÁČKY motora, nemyslíte? Inak v poslednom čase mi začal trošku blbnúť... Mám ho v 1.4MPi. Na to, že pri zapnutých stieračoch vypadáva, som si už zvykol a za dažďa ho teda radšej nepoužívam (vraj to bežne robieva pri 1.4 MPi), ale predvčerom mi vypadol aj bez zapnutých stieračov. Nieviete niekto, v čom by to mohlo byť??? Ďakujem!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mischicka Vloženo 9. Květen 2007 Sdílet Vloženo 9. Květen 2007 Mám pocit, že tempomat ani netuší, akou ide auto rýchlosťou, on sa skôr snaží udržovať len príslušné OTÁČKY motora, nemyslíte? To není pravda, to bys z kopce letěl jak raketa a do kopce se vlekl, kdyby držel otáčky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 9. Květen 2007 Sdílet Vloženo 9. Květen 2007 (editace) To není pravda, to bys z kopce letěl jak raketa a do kopce se vlekl, kdyby držel otáčky... Jakto? Je snad úplně jedno, jestli bude tempomat hlídat rychlost nebo otáčky. Edit: v rámci zařazeného rychlostního stupně. Editováno: 9. Květen 2007, autor: rkonf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 9. Květen 2007 Sdílet Vloženo 9. Květen 2007 To není pravda, to bys z kopce letěl jak raketa a do kopce se vlekl, kdyby držel otáčky... Jakto? Je snad úplně jedno, jestli bude tempomat hlídat rychlost nebo otáčky. tempomat urcite netusi ani kolko ides a je mu to jedno pre neho je dolezity udaj o otackach ake ma motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
makov Vloženo 9. Květen 2007 Sdílet Vloženo 9. Květen 2007 Blbost o otackach riadi sa rychlostou.Ked podradis a das obnovit poslednu rychlost tak sa dosatnes na rychlost a nie na otacky a na 1,4 MPI sem tam blbne tempomat stierace stiahnu prud a tempomat sa vypne.Kondenzator by pomohol. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pali1818 Vloženo 9. Květen 2007 Sdílet Vloženo 9. Květen 2007 Blbost o otackach riadi sa rychlostou.Ked podradis a das obnovit poslednu rychlost tak sa dosatnes na rychlost a nie na otacky a na 1,4 MPI sem tam blbne tempomat stierace stiahnu prud a tempomat sa vypne.Kondenzator by pomohol. Majo to bola len taka uvaha ohladom tych otacok - fakt mam niekedy pocit, ze je uplne jedno, ci drzi ryhclost alebo otacky. Skusim ale urobit jednu vec, ze zmeriam pomocou GPS zmenu rychlosti po jednom tukniti na "+" pri rychlosti nejakych 60 km/h na povedzme III. stupni a potom to iste na V. stupni. Ak sa rychlost zmeni o tu istu hodnotu, tempomat sleduje rychlost. Ak sa ale zmeni o inu hodnotu, asi to budu tie otacky. Teda, aspon je to moja teoria Ale o tom podradeni mas veru pravdu.......... O tych stieracoch si mi ty sam hovoril este pred casom, ibaze teraz sa mi vypol aj ked som stierace pustene nemal. Zeby nastal niekde inde zvyseny odber prudu??? Á-propos, maxík frci ako hodinky Dik!! (uz som ho oblepil chromovymi kruzkami z Milotecu a vyzera to super, len v noci sa to kustik leskne) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Koldo Vloženo 11. Květen 2007 Sdílet Vloženo 11. Květen 2007 Určite sleduje rýchlosť, ale súčastne aj otáčky. Skúšal som oblbnúť RJ počas jazdy cca 60 km/h som zaradil neutrál, zvýšil otáčky na nejakých 1500 a aktivoval som tempomat. Po pustení plynu RJ držala pekne 1500 otáčok, ale len chvílku, pokial nezačala klesať rýchlosť. Potom začala zvyšovať otáčky (logicky, chcela zýšiť výkon motora), po určitom zvýšení zistila že niečo nie je v poriadku a vypla tempomat - otáčky padli na voľnobeh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Strojvůdce Vloženo 13. Květen 2007 Sdílet Vloženo 13. Květen 2007 Samozřejmě, že rychlost hlídá od rychlosti. Jak jinak. To že Koldovi začal držet v otáčkách je logické, když zapnul tempomat pod plynem, začala ŘJ udržovat ryhlost, když začala klesat, zvýšila otáčky a když to nepomohlo, došlo jí, ža není zařazeno a shodila to. Ona jinak nepozná, že tam není rychlost ani jaká tam je. Takže nemůža vědět jaké otáčky udržovat pro tu danou rychlost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik Tesař Vloženo 2. Duben 2008 Sdílet Vloženo 2. Duben 2008 Jakto? Je snad úplně jedno, jestli bude tempomat hlídat rychlost nebo otáčky.tempomat urcite netusi ani kolko ides a je mu to jedno pre neho je dolezity udaj o otackach ake ma motor. no urcite otacky pri 50km/h na 3 budou jine do kopce nez pri 50km/h na 3 z kopce !! hlida to rychlost a ovlada skrtici klapku! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
profor Vloženo 2. Duben 2008 Sdílet Vloženo 2. Duben 2008 nejazdíš s nohou na spojke napríklad? Inak v poslednom čase mi začal trošku blbnúť... Mám ho v 1.4MPi. Na to, že pri zapnutých stieračoch vypadáva, som si už zvykol a za dažďa ho teda radšej nepoužívam (vraj to bežne robieva pri 1.4 MPi), ale predvčerom mi vypadol aj bez zapnutých stieračov. Nieviete niekto, v čom by to mohlo byť??? Ďakujem!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 2. Duben 2008 Sdílet Vloženo 2. Duben 2008 no urcite otacky pri 50km/h na 3 budou jine do kopce nez pri 50km/h na 3 z kopce !! hlida to rychlost a ovlada skrtici klapku! Urcitej rychlosti a prevodovemu stupnu zodpovedaju len jedny jedine otacky. Inac by ti to muselo v prevodovke presmykovat, co uznas je asi pekna blbost. Je absolutne jedno ci bude tempomat sledovat rychlost alebo otacky. Tieto dve veliciny spolu priamo umerne suvia prostrednictvom prevodovych pomerov v prevodovke, rozvodovke a priemeru kolies. OK - chce to este malu poznamku pre tych co by si radi rypli - priemer kolesa sa s ich otackami meni, tzv. dynamicky polomer kolesa, ale nerobme to zbytocne komplikovane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tom_F Vloženo 3. Duben 2008 Sdílet Vloženo 3. Duben 2008 používám tempomat na 1,2htp 47kw combi k naprosté spokojenosti. Někdy mi přijde že opravdu dokáže držet rychlost kopec nekopec o něco lépe než s nohou na plynu, je to prostě paráda. jedu, nastavím a drží. Nezkoušel jsem nějaké extrémy, 40km/h na pětku a tak, prostě rozumně stejně jako jezdí většina. Po chvilce rozmýšlení jsem zvolil páčku ze superba a ano za cca 300kč příplatku to za to stojí. 100% neváhej a kup supB páčku, má plus a mínus tlačítka na přídávání,ubírání plynu, je to hodně o komfortu. co stisk tlačítka to asi +-5km/h. co se spotřeby týče. s tempomatem možná o fous nižší, záleží na tom jaký je profil cesty. Tempomat pochopitelně není natolik chytrý aby "čekal" kopec, tj. když jedeš, nastavíš 90, tempomat drží ale drží pořád stejně, sice kopec nekopec jen nečeká, že se kopec blíží, normálně by jsi o něco zrychlil aby jsi měl větší rychlost na začátku, takže tempomat v tuhle chvilku bude tlačit větší spotřebu. ale jinak je to plus mínus stejné. stejně tak nazačátku jsem slyšel že tempomat je jen na dálnice, podle mě velký omyl, nechá se použít ve městě, při menší dopravě i přes vesnice, a co se týče plně naloženého auta nebo jestli je to kombík nebo ne. neřešil bych to, prostě stejně jako jedeš plně naložený v pěti lidech do kopce tak auto neženeš 110, netrápíš to, jedeš i třeba 80. Stejně tak použiješ tempomat. Na otázku jestli to zvládne 1,2 47kw v kombíku můžu říct že naprosto bez problému a za tempomat budeš myslím hodně rád Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matasu Vloženo 27. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2010 Čau chtěl bych se zeptat , vím už tu někdo psal že ho má ve fabii 1.2 HTP 40kW . Tak by mě zajímalo zda to v téhle motorizaci funguje bez problemů nebo ne . I když výrobce udává že an tuhle motorizaci tempomat není . Díky za reakce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza z Jablonce Vloženo 16. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2021 Hezký den, na základě těchto článků jsem si nechal namontovat tempomat ( jestli vůbec jde na vaše auto dodatečně namontovat, vám zjistí autoelektrikář s diagnostikou , protože záleží na roku výroby auta, nebo jestli se dají sehnat malé řídící jednotky - na každý válec jedna, nebo páčka na ovládání , celkově jsem zaplatil asi 4500Kč , Neradil bych, montovat si to sám podle nějakého návodu.) Mám Fábii Sedan 1,2 47kw, r.v. 2007 a páčku ze Superbu . Pro neznalé jako jsem byl já , to funguje tak že při jakékoli rychlosti, a jakémkoli zařazeném rychlostním stupni, můžete danou rychlost zmáčknutím knoflíku na páčce ( páčka samozřejmě slouží i pro další funkce jako ta původní, směrovky, přepínání světel, svět. houkačka ) navolit pro další jízdu i když sundáte nohu s plynu takže auto vám pojede třeba stále 50 nebo 90. Na páčce od Superbu je ta výhoda že danou rychlost lze snižovat nebo jiným knoflíkem zvyšovat po 2 km. Tuto navolenou rychlost okamžitě zrušíte tím že přibrzdíte nebo zařadíte jinou rychlost popřípadě vypnete na páčce. Takže nejčastěji zmačknutím pedálu brdy nebo spojky. Daná rychlost při zapnutém tempomatu drží do kopce nebo z kopce. Do kopce samozřejmě záleží na výkonu motoru , to je potom potřeba přeřadit (samozřejmě se vám vypne tempomat) a tempomat zapnout až se to hodí. Z velkého kopce se auto samozřejmě rozjede i přes nastavenou rychlost tempomatem. Při brzdění se tempomat vypne. Pokud jedu tempomatem nastavenou rychlostí a přidám plyn (předjíždění) a potom zase sundám nohu s plynu zůstane nastavená rychlost tempomatem. Samozřejmě nová auta vybavená tempomatem (valná většina) mají toto na vyšší úrovni. Největší výhodou tempomatu je že při delších cestách si odpočine vaše noha , nemusíte neustále sledovat rychlost například i v přes obec a nižší spotřeba asi tak 0,5l. S tempomatem jsem spokojen ale včas ho vypněte pokud to ohrožuje vaší bezpečnost. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 16. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2021 S tempomatom nizsia spotreba nikdy nebude, tj naucte sa predvidat, potom bude sta spotreba o tychc 5dcl mensia ako s tempomatom. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza z Jablonce Vloženo 17. Srpen 2021 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2021 Často se my stávalo že při jízdě nevědomky uberu plyn ( musím se věnovat nejen rychlosti ale též dopravním značkám, okolí silnice , dopravní situaci a v neposlední řadě mě ovlivnují i spolucestující nebo mě umdlévá noha ) když to zjistím že jedu pomaleji než my to dovoluje situace na silnici a dopravní předpisy tak přidám plyn . ( je jedno jestli v dlouhé obci nebo na dálnici ). Každé přidání plynu ( vstříknutí paliva do motoru ) ovlivnuje průměrnou spotřebu . S tempomatem se my toto nemůže stát . Čím plynulejší jízda tím menší spotřeba . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.