Přejít na obsah

1.2 HTP 40KW


Radiik5

Doporučené příspěvky

no ja tam byl extra,jen pro kontrolu po dvou letech po výměně hlavy. jinak k nim jezdim taky od začátku(tzn.serviska kompletní + zaruka mobility) a už mam po dvou vyměnach hlavy :-)))..... zatim to vychází po dvou letech a po 40tis.km takže mám ještě rok klid :-)))))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Porad se tu mluvi ze 1.2HTP vychazi z 1.6ky.

Muze nekdo nahodit odkaz na fotky 1.6 2V (74 a 75kW) a 1.6 4V (77kW, ale ten vychazi z 1.6FSI odebranim primeho vstriku) ?

Mne se to dosud nepodarilo vyGooglit, fotky motoru jako celku, bloku, hlav, rozvodu.

HTP ma teplomer pokud je objednano s prodlouzenym intervalem vymeny oleje, tzn ma WIV senzor - to je hladinomer a teplomer

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkné kilometry, a potkali tě nějaké závažné problémy? Manželka to má opravdu jen do města a okrsky, pořád se mi nechce věřit, že s tím jsou takové problémy. Mě se v tom autě nejezdí vůbec špatně i ten motor mi přijde do města docela zajímavý a to už léta jezdím s TDi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neres moc , kazdy motor ma sve chyby. Fabky s htp byly prodane obrovske kvantum po svete , tak cim vic aut , vic zavad to je jasne. Koupis dizlaka a tez ti muze odejit turbo , kupis klimu tez ti muze odejit kompresor. Proste nevyberes si a kdyz mas smulu na kus tak smula. A ano do mesta pohoda do 120ti to jede krasa v pohode kvuli lehkemu zprevodovani

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Poraďte mi prosím, jaký olej tam mám koupit a kolik ho tam vleze. Něco jsem tady pročetl, ale týkalo se to nejspíš verze motoru 12V/47kw. Neudělám snad chybu, když tam koupím tento Shell Helix HX7 5W-40? Nebo snad raději nějaký 5w50 ( např. Mobil RALLY FORMULA 5W-50) s ohledem na možné problémy s ventily?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj, zrovna řešim stejný problém s propáleným výfukovým ventilem třetího válce. Po shromažďování informací a poradách s odborníky sem dospěl k závěru že příčinou propalování ventilu u HTP je příliš blízko umístěný katalizátor. Jednak přehřívá olej, páč hned za ním vede blokem olejový kanálek který maže ústrojí v hlavě a druhou věcí je že se z něj vrací do válců jakýsi mikroskopický prach který lítá do uložení dříku a vymlívá jej (jak brusná pasta) ventil se pak chvěje a nedosedá jak by měl. Vymyslel jsem na tento problém řešení, propálený ventil se samozřejmě musí opravit, vyměním všechny výfukový ventily a jejich vodítka za nové, zabrousím je , dle potřeby zarovnám dosedací plochu na frezce a složim. No a po opravě přesunu jednoduše katalizátor pod auto. Hned za nápravou je na něj místa spousta, místo něho vyrobím jakýsi mezikus a spodní lambdu přesunu za katík. Myslím že tahle strategie by mohla jednou pro vždy zastavyt propalování ventilů. Katalizátor již nebude přihřívat olej a snad ani ti pyliny by z něj neměli do válců dolítnout. Emise a vše ostatní by mělo být stejný. 98% aut co znám mají katalizátor pod autem a nikdy sem neslišel nic o tomto problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi, uz som tuto otazku pisal do tohto fora niekolkokrat, nikdy mi nikto neodpovedal:

ako moze mikroskopicky prach letiet 15-20 cm proti smeru prudenia spalin, teda od katalyzatora smerom k ventilom? to si fakt nedokazem predstavit. ak tam nejake castice su, tak su urcite strhavane spalinami smetrom von. proti vetru sa curat neda.

hned ma napada dalsia vec: 47 kw motor ma kat na tom istom mieste ako 40kw a tie sa tak nepodpaluju. teda aspon nie tak casto ako 40 kw.

dalsia vec: kde je umiestneny katalyzator na 44kw a 51kw hatepeckach? mam obavy za na tom istom mieste. a tie sa podpaluju? ja som veru este o tom nepocul. dajte mi prosim niekto link na clanok alebo prispevok na fore kde sa o tom pise, rad si o tom precitam.

sam som podpalene ventily riesil na mojom aute niekolkorat a chcel by som tomu prist na klb a do buducna sa tomu vyhnut, ale myslim ze toto ides nespravnym smerom. niekto tu raz pisal ze sa mu ventil podpalil aj pri vyrezanom katalyzatore, ktory bol nahradeny obycajnou trubkou.

proste sa mi to zda cele malo pravdepodobne. myslim ze niekto niekde vymyslel story o katalyzatore a hned je z toho legenda co sa bez rozmyslania traduje z generacie na generaciu. ja si myslim ze problem bude niekde inde a to je naprd material bud hlavy alebo voditok alebo samotnych ventilov.

velmi ti zelam aby si to premiestenim katalyzatora vyriesil, ale nemyslim ze to bude mat v konecnom dosledku vplyv na zivotnost ventilov.

jo a pod katalyzatorom , teda medzi blokom motora a katalyzatorom, je origo tepelny stit. to prehrievanie oleja tiez nebude asi nejak obzvlast extremne

budem ale uprimne rad ked sa ti to podari vyriesit,

drzim palce.

Editováno: , autor: slant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal na 47kw podpaleny ventil a pri oprave hlavy sa odstranil kat a po asi 100tis. sa znovu podpalil ventil.

Na tu turbolenciu medzi ventilom a kat neviem odpovedať nie som konštrukter. Myslim že skor to bude konštrukčna vada.

Aj ine vozidla maju pri bloku kat a nepoznaju tento problem ale ani jedno nebeha na tak malo oleja ako HTP. Je tam malo oleja na to na akych otačkach beži ten motor.

(ale je to len moj osobny nazor možna sa mylim)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, je fakt ze sa skusku to stoji.

mna ale este napadla jedna vec: kuknut ako vyzera 6V hlava zo 44 kw motora a ak by pasovala, skusit tam dat tu. nemusi byt nova, kludne z nejakej buracky. mozno je nejakym sposobom ina, ale mozno by pasovala. co som kukal tesnenia pod hlavu, to iste tesnenie sa pouziva na 40 aj 44kw verziu, teda podla vsetkeho diery pre skrutky pasuju, olejovy kanal a chladenie maju na rovnakom mieste. kuk tu .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj mam fabii 2006 motor 1.2 40 kw ....40 tisic najeto... ventily stejnej problem .. na podzim sem nechal vymenit ventily atd.... vsechno bylo OK tedka mam 45 tisic a zase se mi rozsvitili kontrolka takze pocitam jeste par km a bude to zase v pr.... oprava me stala 12 tisic... a ted co me zajma ma to cenu opravovat ? do repasovani hlavy uz nejdu ... premejslim na vymene cely hlavy atd ale mam strach ze to bude stejny.. slysel sem ze to stoji tak 25 tisic :( pak me napadlo zkusit sehnat jinej motor ale to taky neni levna zalezitost ho vymenit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, koukám že ventil neni podpálený, jen ti nedovírá. Teť sem řešil to samí na 40kw rok 2005. Ventil měl jinou barvu a sedlo bylo do oválu. Problém je podle mě v hydroštelách já je měl zcela nepohyblivý a tim pádem byl ventil pootevřený. Zmáčknul sem ten hydroštel ve svěráku a nestačil se divit co z něj vyteklo za sajrait. Vyčistil a šlapou jak nový. Pro jistotu sem vyměnil i všechna výfuková vodítka (ve škodovce se nedaj koupit) ačkoliv nebyly příliš vyběhaný. Zabrousil všechny ventily a tet mám tlaky 14,8 bar. Měl sem za to že nový fabky se nepropalujou, tet je vydět že je to kec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je vydět že vychytaly velký kulový, podle mě je to všechno vysokou teplotou oleje, tvoří se karbon a hydroštely nefungujou ventil se nedovře a spalyny skrz něj pronikaj. Jelikož neni dovřenej tak vybruje a vymačkávaj se vodítka. Fakt divnej motor! Kolik máš najeto? Když sem byl ve škodovce pro díly tak sem se jich zeptal co tohle to způsobuje, odpověděli mi že prej nekvalitní palivo. Když sem se zeptal jak je možný že se propalujou jen HTP tak bylo ticho. Tyhle motory jezdí perfektně ale sou na h...o.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja aktualne 201400, posledny repas hlavy pri 166000. zacinam si vsimat decentne vibrovanie pri volnobehu a obcas uz aj preblikne check. po par startoch sa strati, ale po case zasvieti znova. co myslite, nepomohla by pri repase hlavy aj vymena hydrostelov? ja ich tam mam stale tie povodne, ale az su fakt uz zakarbonovane, mozno by ich vymena pri dalsom repase aspon oddialila dalsie podpalenie ventila. tych 20 eur za 3 kusy o co sa to predrazi, myslim za ten pokus stoji.

http://www.skoda-die...-octavia-2.html

poslednych 80tisic km menim olej po 8 az 10tisic km a to som v tom intervale repasoval hlavu uz 2 krat. prd to pomohlo. myslim ze to moze byt tymi pridretymi hydrostelmi, cim sa nedovru ventily. ktovie aky bordel sa v nich za cely ten cas usadil. verzia o mikrospopickom prachu z katalyzatora mi pride ako malo pravdepodobna

Editováno: , autor: slant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...