Přejít na obsah

2.0 TDI PD (103 kW)


Ludvíček

Doporučené příspěvky

Já jsem si při akceleraci všimnul prodlevy mezi sešlápnutím plynu a reakcí motoru (bych odhadnul několik desetin vteřiny). Je pravda, že motor začne pořádně táhnout až od 2500. Uvidíme jestli se to zlepší po čipu. Když srovnám O1 74kW+čip a O2 103kW co se akcelerace týče tak u mě vyhrává O1, kde akcelerace byla okamžitá. Takže to chce čip a trochu přidat v nižších otáčkách!

A pak rozjezdy, to je taky bída. Už několikrát se mi stalo, že jsem chtěl vyrazit od semaforu a místo toho mi chcípnul motor. Prostě si musím hodně dávat bacha na spojku.

:-) jj to znám! závody na semaforech vždy prohraji (Mě se zase nedaří rozjed rovnou v turbo zóne ( 2000otaček) vždy i když dám otáčky 2000- 2500 pouštím spojku a současně pak plný knedlík mi spadnou otáčky k 1600-1800 a nic a nic (soused už má naskok půl auta a ja pořád nic najednou BUUUM už sem u jeho dveří a konec rychle zařadit dvojku a hned trojku (která je už delší) a pokud furt závodí tak ho i doženu :-)) a předeženu.

Co sem se bavil s kolegou má 2.0Tdi 4x4 spotřebu nemůže dostat po 7litrů.

Ale stejně pořád si myslím že TDI silné není holt jiná možnost ( RS Tdi je cenou tak mimo!! až se chce plakat :smich: ) A benzin ještě nechci (přeci jen pořád jezdím a spotřeba hraje roli (cena TDI x FSi byla stejna při koupi slevami ) Ale na stáří je Benzin jedina volba :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad spotřeba. Včera jsem jel úsek po téměř rovince 11km tam a 11km zpět na tempomat 90kmh (občas jsem musel zpomalit na 80km/h), takže vcelku ideální podmínky (až na 225ky gumy :-) a výsledek: 6.3L. To je od udávané spotřeby 4.7L na hony vzdálené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl trochu jiný problém. S autem vše doposud ... vše Ok, spotřeba průměrná kolem 6l.

Pak mě před měsícem vyměnili rozvody (při 90 t)v aut. servisu.

Výměna rozvodů pomocí kolíků, nasadit nový a dvakrát zatočit, když sedí na kolíky, podle nich, vše OK (ale u mne asi ne?).

Hned na to cesta do CH a ouha problém. Po okrskách a i na dálnici při 130 to žralo 10l, houby to táhlo, prostě jsem byl zlej. Úplně jiné auto.

Po návratu šup do servisu něco s tím provést, seřízení hodnot. Po zkoušce, cca týden spokojenost, do 100 cca 4 - 4,5l, ale do kopce nic moc. Když se jede po rovině jemně s plynem, tak výsledek jak s tempomatem (cukání). Znovu do servisu a problém byl v obou případech předvstřik a gramáš směsi. Po druhé návštěvě (včera) nastavena gramáš kolem 4 a myslím, že asi pohoda. Zatím moc nenajeto....

Myslím si, že když jsme to probírali proč se to stalo, tak dle příručky a MB není nutno nic seřizovat. Musí to sedět na kolíky a tím vše hotovo. Možná ty problémy ohledně tahu a spotřeby s tím co se tu píše souvisí. Máte někdo s tím určité zkušenosti nebo se tak mění rozvody všude?

Editováno: , autor: Prochy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by to měnily s pomocí aretačních přípravků,tak se nic stát nemůže,ba právě naopak....po výměně rozvod.řemene jsem vždy pozoroval jen zlepšení výkonu i chodu motoru...sice mírné,ale znát to bylo vždy.

Co znám pár servisáků i z autor.servisu,tak neřikám že každý,ale dost z nich to dělá na značky které si sám označí(podle rozvod.řemenu co má najeto 120.000km ;) ) a na nějaké aretační přípravky úplně kašle...což u TDI-PD nelze.....staré klasiky TDI to zkously,to vím že dost lidí si to takto měnilo samo doma,ale PDčka se musejí dělat jen pomocí aretač.přípravků viz.obr. jinak to pak dělá neplechu...nejednomu známýmu takto předělávali u TDI-PD rozvody.

A jestli to házelo chybu v předvstřiku,tak je chyba jasná....ROZVODY......Chtěl bych po nich určitě kompletně předělání!!!!!!!!!!!!!!

post-12679-1241531518_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě to může dělat jedna věc a to hodně dotažená napínací kladka rozvod.řemenu......Ta se dotahuje dle DP na 20Nm+45°...nikdy né víc!!!!...to je z důvodu že ta se musí pohybovat a podle zatížení motoru ten řemen dopínat a jestli je dorvaná na krev,tak se nekoriguje tudíš i předvstřik potom zůstává v celém režimu jízdy na jednom místě a ty když tomu pak někde naložíš,tak pak je hned problém na světě......To jsem taky už viděl že na té kladce musel někdo skákat jak byla dotažená a ani se nehla.

Mě to dělala jednou jedna OII 1.9TDI-PD 77kw....sice to neházelo žádný chyby,ale motor se občas choval divně...někdy byl hlučnější,někdy jel jak z praku,někdy zas jak před umřením apod.,tak mi to tehdy ukazoval známej co dělal na Jarově....měl jsem už od výroby zatuhlou nap.kladku....někdy právě zůstala v jedné pozici a to dělal neplechu....oprava byla snadná....ani nemusel nic moc rozebírat....jen sundal horní kryt motoru+boční kryt na rozvodech....zatlačil na řemen prstem a díval se u toho na tu kladku a ta se ani nehla....tak vzal 15.klíč povolil tu kladku..mezi tu seřizovací kovovou podložku a bílou pryž.podložku doopravdy jen kápnul olej,napnul na správnou pozici,dotáhnul na 20Nm+45° a odjížděl jsem v tu ránu s úplně jinym motorem. :palec2: ..taková prkotina a úplně to změnilo chod motoru......Tenkrát mi právě řikal že tyhle kladky na to dost trpěj,že dost zatuhávaj sami o sobě a ještě když jí někdo při výměně dorve,tak je s ní amen,zbrotí se ta pryž.podložka a pak se tak kladka ani nehne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dnešní době počítačů a řídicích jednotek motoru - lze takové závady objevit např v bloku měřených hodnot? Resp. existuje někde nějakej přehled co na kterém kanálu má být, resp jak něco otestovat, že je to OK. Mám sice kabel, ale know-how 0. A je docela problém trefit na někoho, kdo se v tom opravdu vyzná a ví jaké hodnoty tam mají být. Bohužel zatím mám tu zkušenost, že servis vyčte jen paměť závad, a když tam nic není, tak je to pro ně v pořádku ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad spotřeba. Včera jsem jel úsek po téměř rovince 11km tam a 11km zpět na tempomat 90kmh (občas jsem musel zpomalit na 80km/h), takže vcelku ideální podmínky (až na 225ky gumy :-) a výsledek: 6.3L. To je od udávané spotřeby 4.7L na hony vzdálené.

Ahoj, tak to je opravdu hodně vysoká spotřeba...já nyní mám letňáky taky 225, když jedu do práce tak dle ukazovazele mám při tempomatu 90 km/h po 10 km (rovinatý terén) průměrnou spotřebu 5.8, po 30 km již 5.5. vše na šestce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak to je opravdu hodně vysoká spotřeba...já nyní mám letňáky taky 225, když jedu do práce tak dle ukazovazele mám při tempomatu 90 km/h po 10 km (rovinatý terén) průměrnou spotřebu 5.8, po 30 km již 5.5. vše na šestce

Ahoj, no nevím mě přijde při 90km/h řazení 6.stupně jako silný podtáčení:( Já jí dám když mám aspň 100km/h :)

Je tu někdo kdo má problém s 2.0TDi u model. roku 2008 popř 2009 :) Není co?:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, no nevím mě přijde při 90km/h řazení 6.stupně jako silný podtáčení:( Já jí dám když mám aspň 100km/h :)

Je tu někdo kdo má problém s 2.0TDi u model. roku 2008 popř 2009 :) Není co?:)

Mám 03/2009 zatím najeto 3500, spotřeba dlouhodobě na 7,2. Osobně mám výhrady ke zrychlení a prodlevě plynu při rozjezdu.

ALE! Teď jsem vyzkoušel Benzina Verva diesel a můžu vřele doporučit. Motor je živější a i výkon šel nahoru, kam se hrabe Shell V-power Diesel :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tenhle motor (série 103 kW PD) má turboefekt dost markantní a ty prodlevy jsou samozřejmě nepříjemný. Je potřeba to za jízdy držet v otáčkách někde kolem 2500 a při rozjezdu výrazně pod plynem, pak to jakžtakž akceleruje. Při předjíždění je nutný s tím pochopitelně počítat, ale to asi každý ví nejlíp sám. Komu to vadí, tak si to prostě nechte načipovat (to je tak blbý slovo) a přesednete tím pádem do jinýho, ale naprosto jinýho auta. Dneska už to můžu dobře srovnat i s motorem TDI CR 125 kW : upravenej motor 103 kW nemá prakticky žádný pytle a je ochotnej k akceleraci téměř v jakýchkoliv otáčkách. Pásmo max. krouťáku se výrazně roztáhlo. Při předjíždění není třeba myslet na to, co tam je zrovna za kvalt a kolik to točím. Jednoduše šlápnu a jedu. Jízda s tímhle motorem je zábava i adrenalin. Je to ovšem taková divoká koza.

Sériovej motor 125 kW je oproti tomu kultivovanej, kulaťoučkej, bez výraznějších prodlev, ale např. při předjíždění je třeba na ty otáčky zase trochu myslet. Rozdíl je tu ve všech směrech proti PD diametrální, ale toho adrenalinu a radosti z jízdy přeci jen trochu ubylo. Není to prostě tak agresivní a nemá to tu pružnost.

Kdybych dneska měl zpátky jezdit se sérii 103 kW, byl by ze mně smutnej muž. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 03/2009 zatím najeto 3500, spotřeba dlouhodobě na 7,2. Osobně mám výhrady ke zrychlení a prodlevě plynu při rozjezdu.

ALE! Teď jsem vyzkoušel Benzina Verva diesel a můžu vřele doporučit. Motor je živější a i výkon šel nahoru, kam se hrabe Shell V-power Diesel :palec2:

Ahoj, jj take sem mel spotrebu ze zacatku kolem 7,3 a po tech 4000km to slo dolu , ted jezdim za 6,2 bez omezovani. Uz si autko zajizdel? jak kolem 2000km jsme uz parkrat to poradne vytocil az do cerveneho (obcas) a po 3OOOkm uz bez omezeni i maximalku, ale porad je citit (6000km) ze je autko jeste neusedle a ze s poctem km pujde lip do otacek a spotreba dolu.

do 1900otacek je to ale uplna mrtvola !!!! snad se to zlepsi a vykon tociveho mementu si sedne niz (ted je tak kolem tech 2000 2100 ale mel by byt prave kolem tech 1800 coz neni ani omylem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jj take sem mel spotrebu ze zacatku kolem 7,3 a po tech 4000km to slo dolu , ted jezdim za 6,2 bez omezovani. Uz si autko zajizdel? jak kolem 2000km jsme uz parkrat to poradne vytocil az do cerveneho (obcas) a po 3OOOkm uz bez omezeni i maximalku, ale porad je citit (6000km) ze je autko jeste neusedle a ze s poctem km pujde lip do otacek a spotreba dolu.

do 1900otacek je to ale uplna mrtvola !!!! snad se to zlepsi a vykon tociveho mementu si sedne niz (ted je tak kolem tech 2000 2100 ale mel by byt prave kolem tech 1800 coz neni ani omylem

Dnesni projizdka (info spotreba )

najeto 6600km

Jízda na spotřebu (volný provoz po 40kilometrech) zatím můj rekord 4,8 L /100km není mozné TDi konecne prekvapilo :smich: ale nadrel sem se drzet lehkou nohu , predvidat a vyrazovat

dale jizda z Brna po dalnici na max (porad bez klesnuti rychlosti pod 160km/h a dost useku na max 218 km/h /dle tacha) a dojezd domu (na dalnici spotreba 8L/100!!! po dojezdu 7,1 L/100km ==super

Je potreba vydrzet u noveho TDi aspon doprvni vymeny oleje (15000km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na 8 litrů se dostanu tak možná při hodně divoký jízdě po dálnici. To je hrozně moc, ani ve městě si to tolik nevezme.

Tak já dnes do práce za 10.7L :feve: Pravda ale je, že se auto rozsvítilo jak vánoční stromeček, takže jsem chvilku laboroval co se děje. V paměti závad jsem našel chybu snímače úhlu řízení. Po pár metrech ale vše zhasnulo ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

maximálku má každej tam, kam ho pustí omezovač, takže realita je někde kolem 210 - 215 km/hod. Co ukazuje ručička tachometru není až tak podstatný, spíš tě informuje o tom, jak moc blbě ti to měří.

Není pravda , pri teto rychlosti sem mel otacky "JEN NA 4100" takze rezerva je obrovska, spis uz s otackama klesa vykon a tocak. A jak sem psal auto jeste nemusi mit idealne ustaleny vykon a tocak (ma najeto teprve 6600km)

Zajima me (kazdy zkusil u sveho autka maxximalku) a proto je vhodne uvest pri kolika km najetych to kazdy zkousel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...