Jump to content

1.6 SR 75Kw a ventily


creck
 Share

Recommended Posts

zdarec , mam takovy maly problem , v bazaru kde jsem auto koupil (asi na me chteli zapusobit) mi prodejce vehementne tvrdil ze tenhle motor ma 16 ventilu , coz po prolezeni snad uplne vsech knizek o tomhle typu jsem vyloucil jako blbost , jenze kamen urazu je v tom ze i kdyz procitate vsechno mozny nikde tam o ventilech neni ani pismenko ,tak bych se chtel zeptat jestli nevite o nejakem podrobnem popisu tohohle motoru ,diky

a kdyz uz zakladam topic , jen mala rada jaky olej by jste mi doporucili do tohodle motoru (budu za chvili samozrejme menit)

Link to comment
Share on other sites

no ale kde to zjistit , opravdu jsem nenasel zadnou dokumentaci kde by byl pocet ventilu

a k tomu oleji , stane se neco kdyz dam 10w40 ?? kdyz to tak ctu na foru co davaji 5w40 maji velkou spotrebu oleje a chci davat polosynteticky ne plnou syntetiku

Edited by creck
Link to comment
Share on other sites

no ale kde to zjistit , opravdu jsem nenasel zadnou dokumentaci kde by byl pocet ventilu

a k tomu oleji , stane se neco kdyz dam 10w40 ?? kdyz to tak ctu na foru co davaji 5w40 maji velkou spotrebu oleje a chci davat polosynteticky ne plnou syntetiku

A co chceš zjišťovat?! Prostě octavia 1.6-75KW má 2 ventily na válec. Jestli se potřebuješ mermomocí přesvědčit, tak sundej hlavu z motoru, ale je to fakt zbytečná práce.

Měl jsem taky tento motor a olej mi nežral a to měl najeto kolem 120tis.km , dával jsem mu plnou syntetiku 5W40 (jo a ne každý olej specifikace 5W40 tvářící se jako plná syntetika je skutečně plnou synt., ale to je na delší povídání).

Jinak mu dej takový olej, který měl dosud, experimenty se moc nevyplácí.

Edited by camron
Link to comment
Share on other sites

bohuzel jsem to ted koupil v bazaru, bez identifikace oleje , takze musim jit do experimentu, proto se ptam jestli je lepsi tam fouknout plnou syntetiku nebo staci polo syntetika, ta polo mi pripada jako mensi zlo ,

Tak já mám 74 kw a najeto 170 tisíc a odjakživa 10W - 40 a bez problémů, dal bych klidně drachží a lepší, ale bojím se aby nežral a když je zvyklý na todle od začátku tak mu ho dávám

Link to comment
Share on other sites

O oleji je tu vazne dosti napsano, mrkni se, cely topic se zacina stacet k diskuzi o oleji. Mel by se zachovat servisni interval takovy, s jakym se auto narodili. To same bych rekl o oleji, jaky se daval, pokracoval bych v nem, pokud by moc zralo, zkusit jinou viskozitu... ;) Jinak to ze je to MPI, neznamena ze to ma 16V. Prodejce toho vi asi az moc o tomto motoru kdyz mu jednou tolik pridal. Ze to ma 150kW netvrdil??? :D

Link to comment
Share on other sites

zkus projet internet a nabidku octavia 1.6 16V a uvidis kolik bazaru ji nabizi :D jen podotykam , hodne jsem o octavii precet a nikde jsem nevycet ze by nektera krom FSI mela 16V , tak jsem si z toho taky delal srandu kdyz mi to ten v bazaru vehementne tvrdil ze to tolik ventilu ma :) ,ale na druhou stranu opravdu nebajdes jediny dokument o poctu ventilu v motoru 1.6 75KW SR, takze to nejde ani nijak vyvratit (krom testu rozeber pul motoru :D )

Link to comment
Share on other sites

zkus projet internet a nabidku octavia 1.6 16V a uvidis kolik bazaru ji nabizi :D jen podotykam , hodne jsem o octavii precet a nikde jsem nevycet ze by nektera krom FSI mela 16V , tak jsem si z toho taky delal srandu kdyz mi to ten v bazaru vehementne tvrdil ze to tolik ventilu ma :) ,ale na druhou stranu opravdu nebajdes jediny dokument o poctu ventilu v motoru 1.6 75KW SR, takze to nejde ani nijak vyvratit (krom testu rozeber pul motoru :D )

Podívej se na číslo motoru a porovnej si ho s tím co máš v OTP.Pro motor 1.6 MPI 75 kW mušíš mít kód AVU nebo BFQ.Pokud má motor jiný kod, předchozí majitel tam skutečně nacpal motor z VW a to by byl průšvih.Nebo by o tom musela být OTP zmínka jako o přestavbě s nějakými razítky.

Link to comment
Share on other sites

V této rubrice se ptá LACI na spojku svého Golfa IV 1.6 SR!!! Doporučuji ti ho kontaktovat a opravdu důkladně prozkoumat svoji OI,pokud tam skutečně ten motor máš bez zapsání v OTP vrať do ihned do bazaru.S tím vozem bys měl veliké potíže na STK možnost homologace je minimální.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...