Přejít na obsah

KURENIE OI


Mr.BuBaK

Doporučené příspěvky

něco jsem tady o tomto tematu četl.

ale nevyřešilo se to. a taky bych to bral

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=36429

Nojo, diskuse tu byly, pár lidí si namontovalo ohřev vody do zásuvky, ale ruku na srdce, buď mám zásuvku (a tedy asi i k té zásuvce garáž), nebo nemám zásuvku a pak musím vzít proud kde? Z alternátoru běžícího motoru. Já osobně bych bral elektrický topení k ventilátoru, abych si nastartoval (dálkově) a rychleji to topilo do kabiny. Jenže jsem to zatím nikde nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nojo, diskuse tu byly, pár lidí si namontovalo ohřev vody do zásuvky, ale ruku na srdce, buď mám zásuvku (a tedy asi i k té zásuvce garáž), nebo nemám zásuvku a pak musím vzít proud kde? Z alternátoru běžícího motoru. Já osobně bych bral elektrický topení k ventilátoru, abych si nastartoval (dálkově) a rychleji to topilo do kabiny. Jenže jsem to zatím nikde nenašel.

A CO TAKTO TO VYRIESIT S AUTOALARMOM NA DIALKOVE STARTOVANIE. Z OKNA PANELAKU AUTO NASTARTUJES A KYM PRIDES K NEMU TAK UZ KURI. www.soft-plus.sk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A CO TAKTO TO VYRIESIT S AUTOALARMOM NA DIALKOVE STARTOVANIE. Z OKNA PANELAKU AUTO NASTARTUJES A KYM PRIDES K NEMU TAK UZ KURI. www.soft-plus.sk

To samozřejmě mám a vůbec nemusím startovat z okna paneláku (jednak v paneláku nebydlím a druhak mi to funguje i přes zdi, takže třeba z postele :-).

Problém je v tom, že aby auto nebylo vymrzlé a odpadla námraza od skel, musím při teplotě těsně pod nulou startovat tak 15 minut předem, radši 20. Ona totiž nafta zase tak moc nehřeje. Kdyby byl nějaký přímotop na elektřinu doinstalovatelný a připojitelný ke climatronicu, bylo dost by se ušetřilo i na exhalacích.

Jak jsem zjistil časem, prý by dost pomohlo i topení do chladicí kapaliny (hlavně prý motoru by to pomohlo, když by se rychleji ohřál), možná by se daly použít topítka jako jsou na temperování chladící kapaliny (do zásuvky), ale ve 12V provedení odebírající proud z alternátoru po nastartování (řízené vlastním termostatem, takže by odpadla komunikace s climatronicem).

Nevíte někdo o něčem takovém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To samozřejmě mám a vůbec nemusím startovat z okna paneláku (jednak v paneláku nebydlím a druhak mi to funguje i přes zdi, takže třeba z postele :-).

Problém je v tom, že aby auto nebylo vymrzlé a odpadla námraza od skel, musím při teplotě těsně pod nulou startovat tak 15 minut předem, radši 20. Ona totiž nafta zase tak moc nehřeje. Kdyby byl nějaký přímotop na elektřinu doinstalovatelný a připojitelný ke climatronicu, bylo dost by se ušetřilo i na exhalacích.

Jak jsem zjistil časem, prý by dost pomohlo i topení do chladicí kapaliny (hlavně prý motoru by to pomohlo, když by se rychleji ohřál), možná by se daly použít topítka jako jsou na temperování chladící kapaliny (do zásuvky), ale ve 12V provedení odebírající proud z alternátoru po nastartování (řízené vlastním termostatem, takže by odpadla komunikace s climatronicem).

Nevíte někdo o něčem takovém?

Ten panelak bol priklad.. :p :p tak postav vyhrievanu garaz a mas po probleme. :) :) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kdyz jsem jel novou OII (1,9TDi) a potom Superbem (1,9TDi PD 96kW) vsim sem si, ze obe auta foukaji teply vzduch temer hned po startu, docela dobra vec. Jak je to presne delany to elektricky topny teleso? Topi to i kdyz motor stoji a je jen zapnuty zapalovani? Preci to nemuze byt tak slozity dodelat to do klasickych TDi v O1..nebo jo?

Dalkovy start mi pripada docela neprakticky, hlavne u TDi, kterym nedela dobre dlouhy beh za studena na volnobeh. To sou motory, ktery se zahrivaji hodne pomalu a na volnobeh to trva hodne dlouho. Nezavisly topeni je dobra vec, ale kdyz uz mam auto v garazi kde je zasuvka tak ho ani moc vytopit nepotrebuju, protoze mam garaz v dome. Chtelo by to neco, co dokaze trosku zavlazit interier auta z baterky. Chtelo by aby se to zapinalo chvili pred nastartovanim (dalkovym ovladanim z okna domu) a pak by to bezelo spolecne s motorem nez zacne topit voda.

Editováno: , autor: tomina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já to myslel tak, že by to po nastartování fungovalo jako průtokový ohřívač chladící kapaliny, čímž by to pomohlo rychleji ohřát motor a při určité teplotě termostatu by se to topení vypnulo. Zároveň by to tak rychleji topilo dovnitř.

Elektrický ohřívač vzduchu proudícího do kabiny by taky přece měl existovat, ale ten by musel být řízen klimou, jinak by to bylo nahouby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtělo by to udělat něco jako fén na vlasy. Žádné vyhřívání motoru, jen zduchu. Prostě nějaká topná spirála vsazená do ventilace, nejlépe ovládaná jako vyhřívané sedačky - možnost regulace teploty. Tím by se pouze zahřívala ta topná spirála a rychlost vzduchu atd. by se normálka ovládalo klasickou ventilací. Přece musí být něco takového k dostání jako doplňěk od nějaké firmičky.

Editováno: , autor: KaJe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo presne to mam na mysli, vzpomnel jsem si na doby Š120. Prodavala (mozna jeste prodava) takova mala krabicka co umela topit a nebo foukat. Lidi si to monotvali na pristrojovku a v zime to foukalo teplej vzduch, v lete zase delala pruvan :-) Stacilo by jen topny teleso na vypinac, jde jen o pritopeni behem prvnich 15minut jizdy, pak uz motor topi. Jak funguje topny teleso u PD motoru, ty topi hned po nastartovani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Diesle ma vobec neberu, tym chcem podotknut ze sa o ne nezaujmam a ze o nich vela neviem ale toto sa na tomto fore uz riesilo. Jak ohrev vzduchu vo ventilatore resp. pred nim ako aj ohrev chladiacej kvapaliny. 96 kW PD by to malo mat standard - ohrev vzduchu. Je tu aj par clenov, ktory maju pomocny ohrev vody. Ja by som velice asi nic ine nevymyslal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...