Přejít na obsah

volnoběžné otáčky za jízdy u octy I


woodman

Doporučené příspěvky

Ahoj chlapi, potřebuju poradit s mým specifickým problémem u octy I. Volnoběžné otáčky jsou normální pokud auto stojí. Ale když jede i minimální rychlostí, tak vylezou asi na 1500. Např. když dojíždím na červenou a vyhodím kvalt, tak jsou ot. na 15cti stovkách, když zastavím, tak spadnou. Další problém je v tom, že při nižší rychlosti se zařazeným rychlostním stupněm(třeba při brždění z kopce) motor tahá asi do 2000 ot.(tzn. nebrzdí ale přidává). Na počítači nebyla zjištěna žádná chyba, nechal jsem vyčistit škrtící klapku, vyměnil termostat a furt stejný. Četl jsem tady snad všechny příspěvky, ale tnto prblém nikdo nepopisuje. Poraďte, dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapi, potřebuju poradit s mým specifickým problémem u octy I. Volnoběžné otáčky jsou normální pokud auto stojí. Ale když jede i minimální rychlostí, tak vylezou asi na 1500. Např. když dojíždím na červenou a vyhodím kvalt, tak jsou ot. na 15cti stovkách, když zastavím, tak spadnou. Další problém je v tom, že při nižší rychlosti se zařazeným rychlostním stupněm(třeba při brždění z kopce) motor tahá asi do 2000 ot.(tzn. nebrzdí ale přidává). Na počítači nebyla zjištěna žádná chyba, nechal jsem vyčistit škrtící klapku, vyměnil termostat a furt stejný. Četl jsem tady snad všechny příspěvky, ale tnto prblém nikdo nepopisuje. Poraďte, dík.

Řekl bych úplně normal, záleží jak jsi s motorem třebas zacházel před vyřazením ... jakože se chladí po vyšších otáčkách nebo delší zátěži, hlavně že pak otáčky klesnou ... napiš co máš za motorizaci ... a to že si přidá okolo 2000 je taky normal se mi zdá, záleží jaký rychl.stupeň ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi zvýšené otáčky jsou v zimě po nastartování a nebo když je zapnutá klíma. Jinak by neměly být. Jakmile zmáčkneš spojku nebo brzdu, měl by to být povel pro řídící jednotku motoru snížit otáčky na volnoběžné, např. když je aktivován tempomat. Každopádně bych se zajímal o to (budu mluvit za benzín 1,6 tku), zda po vyčištění klapky bylo uděláno základní nastavení. Poked bylo, stálo by za pokus změřit odporovou dráhu potenciometru klapky. Pokud bude mít auto hodně moc nalítáno (zkušenost s 1.3 44kW BMM - Favo),diamantovým plátýnkem zalapovat odporovou dráhu potenciometru klapky a přihnout sběrací kontakt potenciometru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, omlouvám se, zapomněl jsem uvést, že mám motor 1,8 20 V bez turba. S těma otáčkama to není normální, protože se takto nezvyšovaly až teď /octu mám 2 roky/.Že se zvýší při studeném startu asi na 1200, to je normální, ale proč se zvyšují u ohřátého motoru a jen pokud je auto v pohybu dopředu? Už jsem se zkoušel na volnoběh rozjet z kopce dozadu a je vše normální. Ale pokud se postavím na kopec a nechám auto samovolně rozjet vyjedou otáčky z 850 na 1500. Klapku mi čistili asi odborníci, protože říkali, že vše znovu nastavili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak to máme podobný problém. Auto nemá tah,ale když podřadím z kopce tak nebrzdí, ale naopak. Navíc mě ty otáčky taky zůstaly viset mezi 1500 -2000 ot. Navíc se mi jednou po rychlejším rozjezdu otáčky vyšplhaly až ke 4000, a pomalu rostly aniž bych stál na plynu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tiez sa mi v poslednom case zacali diat zaujimave veci, co sa otaciek tyka. Zacalo to po asi 45minutovom posuvani v kolone systemom rozbeh brzda. Bezne otacky mavam okolo 700, s klimou cca 950. Ked stojim v kolone, tak sa mi zvyknu otacky zdvihnut na zhruba 1000 a drzia sa tam. Suvisi to s teplotou motora, ked sa motor zahrieva, resp. ma do 100 stupnov (merane cez Climatronic - kanal 45), tak pri zastaveni otacky spadnu na 700. Ak je viac, tak sa zastavia na 1000.

Zaujimave je, ze sa netocia ventilatory na chladici, iba sa zdvihli otacky. Pritom spinanie ventilatorov mam odskusane - samovolne zopnutie pri dlhsom stati na volnobehu, aj riadene po zapnuti klimy.

Dalsia zaujimavost je okamzita spotreba na PP nieje pri tychto zvysenych otackach o vela vyssia ako pri beznych 700. Pri 700 mam 0,7l/h a pri 1000 0,9l/h. Po zapnuti klimy vzrastie na 1,3l/h. Jedno moje vysvetlenie je, ze si motor zvysi otacky, aby voda prudila rychlejsie a nejakym zazrakom dosiahne, ze sa spotreba zvysi len minimalne. Avsak doteraz som nic take nezaznamenal a boli aj vyssie teploty, tak mi to pride dost divne. Este by to mohlo mat suvis s odpojenim baterie - menil som loziska v altiku a baterku som mal asi 2 hodky odpojenu - zeby sa vymazali adaptacne hodnoty, alebo cosi podobne?

Ako to funguje u vas?

Editováno: , autor: mysiax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

skrtiaca klapka cistena 5000km dozadu, nastavena, cidlo je nove a podla Climatronicu funguje spravne. Navyse to zacalo robit skokovo, nie zeby sa to pozvolne zhorsovalo.

tak problem je - zda sa vyrieseny :) predtym, ako sa vyskytol som daval menit loziska v alternatore a skrutka veduca napatie z altiky bola zoxidovana - prechodovy odpor. Vysledok bol, ze motor pridaval, aby altik daval vyssie napatie a z toho plynulo to kolisanie otacok. Skrutka vymenena, zatial som urobil len 10km, ale vyzera, ze zavada odstranena. :palec2:

Je zaujimave, ze problem zacal cca 3 dni po tej vymene, preto som hladal chybu vsade, len tam nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...