Peťa1191 Vloženo 29. Červen 2017 Sdílet Vloženo 29. Červen 2017 Ahoj, mám Fabii I RS. Objevil se mi problém. Když jedu v klidu, vse se zdá, že jde ok. Akorát mi přijde, že jde stuha zatáčet. Ovšem když jedu "pilu" tak se mi děje dost neprijemna věc. Povětšinou, když jedu rovne a pak chci zatáčet doleva, tak jakoby se seklo řízení, nejde zatočit. Bud musím vic zabrat a nebo trochu pootočit do prava a pak jde normalne i do leva. Tusi někdo, co by to mohlo byt? DikyOdesláno z mého SM-P605 pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
p4vel Vloženo 3. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2017 V 27. 6. 2017 na 23:37, Wittmann napsal: jeden drát je napájení řídící jednotky, ty dva tenčí jsou dvoulinka CAN - datový okruh, přes který ŘJ serva komunikuje se zbytkem auta. Výpis závad máš? Zdravím, tak sem byl dnes na té diagnostice a vypsalo to toto: Address 09: Cent. Elect. Labels: Control Module Part Number: 6Q1 937 049 D Component and/or Version: Software Coding: Work Shop Code: VCID: 3C77D27B2C9E7CFE88B-5072 2 Faults Found: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 49-00 - No Communications 01309 - Power Steering Control Module (J500) 49-00 - No Communications Takže je servo KO?? No asi jo, když to nemá komunikaci ani s čidlem, což je pochopitelné, pokud nefunguje ŘJ serva.. Ještě jeden dotaz, pokud je tedy servo KO, můžete mi poradit, co je to za typ??? (viz. foto) Děkuji p4vel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misumi Vloženo 3. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2017 T R W Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 14. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2017 Ahoj všem, mám problém, to že servo běží i když nehýbu volantem jsem se tady již dočetl, takže to řešit nebudu, ale mám problém v tom, že se mi během jízdy rozsvítí kontrolka serva, servo funguje,ale volant jde hodně lehce otáčet, všiml jsem si že to dělá hlavně když jsou venku velké teploty. Druhý den je zase vše ok když nastartuju ale jen nějakou dobu a pak se zase rozsvítí. V zimě mi to nedělalo. Jestli někdo ví v čem to může být budu rád za odpověď :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 14. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2017 jako že řízení změkne ještě víc? Mohl by to být snímač řízení (zajišťuje regulaci výkonu serva při zatáčení). Výpis z VAGu by prozradil více... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 14. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2017 (editace) ano změkne ještě víc, všude jsem četl spíš opak že přestává fungovat a já mám opačný problém :-D Editováno: 16. Červenec 2017, autor: Malta citace předchozího příspěvku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 14. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2017 kdyby přestávalo fungovat,tak ti bude tuhnout až vypne úplně. Taky bych se zaměřil na snímač jak ti radí Wittmann. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 14. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2017 Před hodinou, Mirek 835 napsal: kdyby přestávalo fungovat,tak ti bude tuhnout až vypne úplně. Taky bych se zaměřil na snímač jak ti radí Wittmann. Moc tomu nerozumím ale je to toto? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q1423291f-snimac-uhlu-otaceni-trw-senzor-natoceni-sensor-serva-skoda-7445.html Takže nechat vyměnit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 15. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2017 v principu je to toto, jaký konkrétní typ máš ty nelze určit. Pro upřesnění závady je potřeba výpis z diagnostiky. Může být i chyba jinde. Pokud tomu nerozumíš, tak nemá smysl o tom spekulovat a dej to do servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 15. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2017 Je to tak,nemá smysl kupovat drahé součástky a nakonec zjistit,že závada je jinde. Diagnostika je nutná! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 16. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2017 (editace) nechám si udělat diagnostiku u kamaráda, když taky čtu že v servisech každého natahují :-D Jinak servo mám 2 roky nové TRW. Ještě dotaz, tu diagnostiku třeba udělat když mi svítí ta kontrolka serva? protože svítí jen občas při větších teplotách venku a delší jízdě :-) Editováno: 16. Červenec 2017, autor: krmartin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 16. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2017 To neva,že ti momentálně nesvítí kontrolka. Chybu máš už určitě zapsanou jako sporadickou. Tak stačí jen přečíst. Samozřejmě mrknout se na měřené hodnoty atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 25. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2017 Napíšu jak to dopadlo u mě - viz příspěvek o stránku dříve. Tak jsem všechno postupně prošel (baterie, konektory, kabelové vedení, kontakty), a došel k tomu, že je špatné servočerpadlo. Takže shánění po internetu, nakonec jsem koupil za nekřesťanských 2500 servo z vrakoviště. Ukázalo se to i tak jako nejekonomičtější varianta, protože to co předvádějí repaséři, to je zlodějina. Repas stojí okolo 4000, jenže jen když jim pošlete předem svoje staré čerpadlo, jinak chtějí třeba dvojnásobek. Možná zkusím, jestli by teď nechtěli koupit to rozbité čerpadlo za ty 4k Výměna servočerpadla je celkem uživatelsky snadná, zvládnul jsem to na heveru - stačilo sundat kolo a podběh + levou mlhovku + vyndat airbox a baterku s držákem. Pak jsem se už ke všemu dostal golou s prodloužením. Nárazník dolů nemusí! Práce sakum prásk 2,5 hodiny (a můžu říct, že je určitě příjemnější, když Vám přitom nezačne pršet ). Jedinej problém byl s převlečným šroubem na vysokotlaké hadici, protože se šroub neotáčel, zareznul. Takže jsem jako ko*ot místo šroubem musel otáčet celým servočerpadlem abych ho vyšrouboval - totéž pak při montáži. Pak jsem nakonec musel ještě trochu přihnout tu hadici tak jak potřebovala a celou dobu se modlil, aby to někde neprdlo, na některých místech byl plášť prodřený a už byla vidět rezavá místa...no nic moc. Snad to vydrží. Problém se zdá se (ťukťuk) vyřešil. Servo spíná a točí zas jak zamlada. Nafta na 195/50 a točení bez serva na místě teda není žádná sláva. Celkem jsem si za tuhle legraci dal 3500,- a měsíc trápení. Ale možná ještě něco dostanu za staré čerpadlo. Btw, ochotou servisů řešit tenhle problém jsem byl velice zklamanej. Holt v situaci, kdy je každý den bez auta problém, se člověk musí smířit s tím, že bude servisovat sám o víkendu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2017 ta převlečná matka na té trubce se celkem dobře uvolňuje zmzarovacím sprejem. Ale také jsem poprvé točil celým servem :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nomac Vloženo 28. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2017 Zdravím všechny tady. Potřeboval bych trochu poradit. Jsem zvyklý si dělat na autech všechno sám ale tady nemám zkušenosti. Nedávno jsme koupily novější (místo fildy ) auto do rodinya je to fabia 1,4 16v se k 2002.A hned od začátku mám problém se servem. Skoda že jsem na to nepřišel hned při předváděcí jízdě. Omlouvám se jestli tady už tenhle problém je popsaný ale četl jsem tady a nic podobného jsem nenašel. Můj problém je že když volantem točím normální rychlostí jako při jízdě tak dobrý ale jak chci rychleji (škubnout) tak to ztuhne a jde to těžko. Jakmile povolím tlak na volant a znova chci točit (pomalu) zase posiluje normálně. Na vagu žádná chyba. Když s tim škubnu tak klesne hodnota proudu třeba i na 3A. Oleje je dost. Co by to mohlo být? Díky moc za každý postřeh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 28. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2017 a ostaní položky z bloku hodnot? Na snímač to reaguje? Napětí OK? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nomac Vloženo 29. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2017 před 8 hodinami, Wittmann napsal: a ostaní položky z bloku hodnot? Na snímač to reaguje? Napětí OK? Jak píšu, elektrické servo je pro mě novinka. Tohle auto spíše ženy. Já mám O1 TDI. Takže mi prosím nápověz který bloky sledovat, na co se dívat. Nebo udělat log s tím že jednou budu točit pomalu a podruhé rychle? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 29. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2017 z hlavy si ty jednotlivé kolonky nepamatuju, je to ale popsané v Dílenské příručce (najdeš ji přes Google) - v bloku hodnot se dají sledovat otáčky serva a to jak skutečné, tak požadované. Také tam najdeš výstup ze snímače otáčení (poznáš jestli servu dává signál, že má přidat), také se tam dá sledovat proud a napětí na svorkách. Teorerticky je možné, že to dělá i převodka řízení. Podobně se servo může odpojit pokud volant rveš nadoraz do krajní polohy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr150 Vloženo 30. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2017 Zdravím. Přesně tyto podobné problémy mám už dva roky když jsou venku mrazy. Při rychlejším otáčení volantu se servo kousne, ztuhne. Pak se zase chytí a jede. Na diagnostice žádná závada nenačtena. Řešil jsem jiný snímač otáčení, nová baterie, vyměnil olej v servořízení, prošel ukostření i svazek a nic. Přes léto pohoda vše funguje. Ale bojím se co přijde v zimě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nomac Vloženo 30. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2017 (editace) No já auto koupil tak měsíc zpět a už to tak bylo. Prostě auto nachystané na prodej v České republice. Máš tam koyo nebo trw.? Jestli koyo měl bych pro tebe možná teorii co to dělá. Ale zase mi nejde do hlavy proč jen v zimě. Včera jsem moc neměl čas to řešit. Dnes si chci trochu pohrát s vagem a trochu zjistit víc info co by to mohlo být. Editováno: 30. Srpen 2017, autor: nomac Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr150 Vloženo 30. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2017 Je tam koyo. Auto je 1.2 http 47 kw, 2005 najeto 82000 km. Na té diagnostice i když nefungovalo momentálně servo a svítila kontrolka tak závada nic a prý se servo jako odpojí či co. Ještě jsem to taky řešil s dalším elektrikářem a ten radil dát tam autobaterii silnější co tam vleze. Ted tam je 44 amh. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2017 Kdyby ale byl problém v nedostatečném napětí, tak by to ŘJ serva měla poznat a měla by to vyhodit jako chybu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nomac Vloženo 30. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2017 A dává ti senzor polohu volantu? Pokud ne mohl by tohle být tvůj případ https://www.google.cz/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ddiag.cz/clanky/Fabia_pokles_vykonu_posilovac_rizeni.pdf&ved=0ahUKEwiQgsbWzf7VAhUGzRQKHYsBDgwQFggpMAA&usg=AFQjCNF_JGN5-DYIvM371TM8FBazogyhNg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nomac Vloženo 30. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2017 Mimochodem teď koumu ten můj problém na vagu a mě senzor v bloku dvě ukazuje taky pořád nulu ať točím jak točím. Ale já mam trw. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2017 to asi zas tak moc nevadí. Akorát z toho článku v odkaze úplně moudrý nejsem. Očividně to psal někdo sice velmi zvídavý, ale ne úplně obeznámený s funkcí serva. Také mě mate, že snímač hlásil chybu - musel být tedy opravdu vadný, nemohlo to být jen tím volným kroužkem. Jako inspirace je to však velmi dobré. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.