Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdar hoši mam octaviu 1,9 tdi.... a napinacia kladka čo je na klinovy (dražkovy) remen,mi vybruje a skače tak asi pol centimetra hore a dole a potom sa veľmi zohreje ten tlmič narazov až je horuci....podotykam že som menil aj remen a aj ten tlmič narazov a nezmenilo sa to ....stale to iste...poradi mi niekto!!!

1,9 tdi.... a napinacia kladka mi vybruje a skače .....

Možná už je řemen vytahaný natolik, že napínací kladka je již nadoraz a neplní svou funkci.Zkus vyměnit řemen.

Vyměň řemenici alternátoru je zaseklá, dnes jsem dělal 3 všechny po smrti.

  • Autor

ale na tej remenici alternatoru neni nič vidieť žeby bola zla,alebo žeby sňou neako hadzalo.....

žeby to bolo tou remenicou?

a ako si ju menil môžeš mi to popisať....treba dať dole alternator alebo sa to da urobiť na aute....a ako si zabezbečil alternator aby si pri povolovani remenice nepretočil alternator....čim si ho držal? a je to klasicky pravy zavit?

Tak zkus, řemenice jedním směrem bere a druhým směrem se protáčí. Pokud bere oběma směry, je špatná. Měl jsem to stejné. Když bdeš jezdit dlouho se špatnou řemenicí, odejde i nápínák...

Jak píše lukash musí zabírat jen v jednom směru, na povolení tý řemenice potřebuješ takovej spec přípravek s venkovním tisícihranem a na podržení hřídele alternátoru je buď TX50 (Valeo) nebo jemná hvězda nevim teď z hlavy přesný označení (Bosch) řemenice má pravej závit.

Na Touranu jsem to dělal přímo na autě, jeden dovez kamarád z Octávie vymontovanej a Fabii jsem dělal taky na autě.

Upraveno od Fantik

K čemu je vůbec ta "jednoběžná" řemenice u TDi dobrá???? mám pocit že akorát na to, aby se mělo co pos..t :)

Tá volnobežka na remenici ma asi taky vyznam,že ked vypneš motor tak zastane s fleku a rotor alternatora ma svoju váhu a zotrvačnosťou sa ešte dotáča ked to maš zadrete tak ti to može odtrhuť kotvu na altiku a škoda je dosť vysoká a zbytočná ta remenica stoji asi 2300sk a altik ďaaaaaleko viac tak asi tolko.Ked sa to doje.. tak to radšej vymen ja som to menil už 2x po asi 70.000km.Looft

Hm. To má logiku, ale staré altíky to neměli a fungovali. Jinak na mé motorizaci předpokládám volnoběžka není. Nebo jo? :help: :help:

Neni snad jen na 70Ah altiku, 90,120 a 140Ah by jí mít měli. Aspoň na naftách, u benzínů si nejsem jistej.

  • Autor

Dakujem za rady....Tak už mam tu volnobežku vymenenu a je to poznať....žiadny kmitajuci remen ani cinkotanie motora..

volnobežka stala 1600sk...a robotka 600sk. -_-

S volnoběžkama je to teď celkem epidemie, dnes jsem tu měl Octávku a ta jí má taky KO.

Mno mám pocit, že běh diesel motorů je poněkud tvrdší než na benálu, takže tam je vícero míst, kde dochází k tlumení těchto vibrací.

ja presne neviem ktore motory to maju ale 81kw tdi to určite má každá aj vw golf a bora s motorom 1.9 tdi 81kw či to ma aj pumpa to neviem a ani benziny netušim. Ćasto to je chyba až priliš často sa to opakuje že by to ty nacisti nedomysleli??????Ved je to super motor,,najmodernejši s najnižšou spotrebou a tak,,alebo nie???Neviem o inom aute o ktorom by majitel len tušil ,,že ma nejaku volnobežku,, na alternatore asi preto ,že nema super motor.Ja mam oktavku od roku 2007 a musel som to menit už 2x. Na octavku som sa tešil ale spotreba je pravda len na počitači rozdiel je asi liter na 100km a o prekažkach na ceste čo sa tyka obrubnikov najazdov tak to je uplne na p.ču.Nižši podvozok ma asi len F1.Takže až take super auto to nieje ale cenu si drži stale vysoko.

i na francouzkých autech se celkem sypou. Třeba renault je toho příkladem na svých dCi

  • 5 týdnů později...

Občerstvím toto téma, dnes jsem našel chvíli času a vyměnil společně s otcem řemenici na altíku. Poznatky z montáže jsou takové, že bylo potřeba ještě většího násilí než velkého. Měnil jsem společně s napínákem drážkovaného řemene. Všechny rušivé zvuky jako drnčení při rozjezdu, v určitém pásmu otáček, vrnění serva při plném rejdu, škvrkání při studeném motoru a velkém odběru z alternátoru, jsou pryč! :) Každému kdo pociťuje tyto problémy bych doporučil zkontrolovat řemenici a napínák. V případě špatné řemenice dříve nebo později udělá pápálálá i napínák.

Najeto cca 180t +

lukashi, takže jsi měnil řemenici alternátoru a "napínací prvek s tlumičem vibrací"? Za kolik se dají orientačně tyto díly sehnat?

Bohužel teď nemám přístup k ETCE, tak se nemůžu podívat na obrázek - našel jsem na skoda-dily toto:

038.903.315 C

Škoda Octavia

Německá prvovýroba ELEMENT NAPIN.S TLUMIC

1,9/ 66kw od 033908, 1,9/81kw 2-5 dní

1.565 Kč

022.903.119 C

Škoda Octavia

Německá prvovýroba REMENICE ALTERNAT.OZUB

octavia/fabia 1,9 2-5 dní

1.029 Kč

To je ono? (hledal jsem to pro své AHF 81kW MR00).

Díky

Upraveno od capo

Ano, měnil jsem oboje. Kupoval jsem na škoda-dily.cz, řemenice má číslo jak jsi psal a cena odpovídá. Nápínák mám poněkud jiný (PDčko) a ten stál nějakých 500,- +-

Zkusil bych určitě jestli řemenice funguje tak jak má, za to nic nedáš. Jinak v mém případě ikdyž řemenice fungovala, tak napínák lítal jako splašenej, holt únava materiálu. Po výměně se ani nehne.

A jak tedy spolehlivě poznám, zda řemenice funguje jak má? Jen zkusím, zda na jednu stranu jde a na druhou se protáčí? Je k tomu třeba sundat řemen?

U napínáku se stačí koukout, zda se při běhu na volnoběh hýbe?

Potřebuji odpověď pro blbce :)

Upraveno od capo

Přikládám návod na rozpoznání vadné řemenice altíku, který mi poradil Vaša:

pozvi kamarádku - nastartuj motor - otevři kapotu - posad kamarádku do auta a sleduj vnitřní část altíku - vyzvi kamarádku at zdechne motor -- vnitřní část by měla dobehnout - pokud se zastaví okamžitě je to KO

  • 3 týdny později...

Zdravím všechny.

Mám stejný problém,který se zde probírá.Mám Oct.I 2003 1.9 TDI 96KW najeto cca 125 000Km.

Z motoru se od napínací kladky ozývají hrozné zvuky.Napínací kladka je vyměněná před cca 3000 km a je to tady znovu.Myslíte,že bude potřeba opět vyměnit napínací kladku spolu s volnoběžkou alternátoru,nebo bude stačit jen volnoběžka?

Prosím poraďte někdo od jakého výrobce zakoupit díly popř.kat. čísla.

Děkuju soptik1c

Vyměnil bych každopádně řemenici. Jestli i potom bude kladka vibrovat, tak bude potřeba vyměnit i tu. Čísla tu jsou uvedeny v některém jiném tématu, cena 1000,- řemenice (INA) 500,- napínák (LITENS) -> www.skoda-dily.cz

Upraveno od lukash

Moc děkuju objednal jsem oboje.

Upraveno od olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku

  • 2 roky později...

Chalani neviete mi poradit? mam 1,9 sdi fabiu a za posledne 2 tyzdne mi 2x ustrihlo skrutku na napinacej kladke drazkoveho remena...mam tam teraz novu kladku ale mierne vibruje...mam tiez zlu volnobezku na alternarore ? ked som pozeral nahradne diely tak na 1,9 sdi volnobezka nie je...

Nemáš v hajzlu napínák řemene ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.