Přejít na obsah

Fabia II Facelift


Cjoctavian

Doporučené příspěvky

Je to vše sice hezké, někomu se FII FL může líbit a jinému ne, ale největší slabina tohoto vozu - a tou je malá šířka - se pravděpodobně nezmění, protože jinak by musela přijít jiná platforma.

Když si uvědomíte, že Fabie II (š. 1642 mm !!!) je dokonce o 5 cm užší než o třídu nižší Suzuki Swift (š. 1690), nemluvě o tom, že většina konkurence je o 8 - 10 cm širší a například nová Kia Venga dokonce o více jak 12 cm (š. 1765!!!), pak není o čem mluvit. Jsem fanda škodovek a proto i já jsem o ní uvažoval, ale stačilo si přesednout z mé O1 (a ta ve své třídě patří také k užším vozům) a řekl jsem tudy cesta nevede.

To bohužel obdobně platí i pro Roomster, kde variabilita je opět "zabita" úzkým interierem. Továrna na to nijak nereaguje, ale zákaznící ano, což se odráží v poklesu prodejů.

Takže dokud se toto nezmění, nečekejme zázraky ani od tohoto faceliftu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak bude upraven výkon HTP, když oboje jsou 12V? Taky mi v článku chybí zmínka o tom, zda-li bude v nabídce motor 1,4 16V.

Uz se to snad resilo v jinem vlakne - je tam jinej SW ridici jednotky ;)

Editováno: , autor: PMA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kapl:zrovna OI je šířkou v reálu prakticky totožná s FII. stačí se podívat na výplně dveří a jejich tvarování. mně to teda nevadí ani u jednoho z těch aut, když se podívám na SII, tak od dveří k sedadlu mám sice místa víc, ale přibývá hlavně uprostřed.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 bojler¨: chápu, že někdo nedá na F dopustit a nechci mu to ani rozmlouvat. Pokud se týká šířky, tak bohužel - nebo bohudík - je ten rozdíl značný v neprospěch F II. Jen pro srovnání je O1 o 9 cm širší (O1: 1731 mm, F II: 1642 a obdobné hodnoty platí i pro interier, což není problém si ověřit!).

Protože čas od času jedu i F II, tak pocitově mi ta fabka připadá ještě víc užší než je těch 9 cm. Vpředu je to stálý kontakt s dveřmi a spolujezdcem a že by se do zádu vešli 3 normální dospělí nebo dětské sedačky je prakticky vyloučeno. A to není pro O 1 problém pokud se šířky týká - ale zase je tu problém vzadu ohledně kolen...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejde o dopouštění nebo odpouštění. jde o normální srovnání skutečných hodnot.

FII je opravdu o 8,9cm užší. ale zvenku. vevnitř vpředu je rozdíl drastických 2,4cm. na každou stranu předních pasažérů teda 0,6cm. to, že by tahle hodnota rozhodovala o kontaktu nebo nekontaktu se dveřma a spolujezdcem, to snad nemá cenu ani řešit.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FII je sice úzká, ale má zase jiné ergonomické vlastnosti

- např. dobrá přední sedadla, kdy sedák podepírá i stehna, což třeba u Clia III či Grande Punta není,

- cestující vepředu nemají hlavu nalepenou téměř na stropě díky rovné střeše, sice ty auta se zakulacenou střechou vypadají elegantně, ale když jsem si sedl na místo spolujezdce, tak jsem místo z okna koukal spíše do čalounění stropu.

- FII má čtyřramenný volant, takže když jedu delší rovný úsek, mám ruku opřenou o výlň dvěří a zároveň držím volant za spodní rameno, což u plno značek nejde, dávají tří ramenný volant.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 bojler: pokud bereme oficiální údaj tzv. šířku v loktech, je to pravda. Musíme si ale říct také proč a jak toho bylo dosaženo. Tento údaj je všeobecně sledován z hlediska obyvatelnosti vozu a navíc žádné auto této třídy nemá rozměr pod 130 cm, protože to by již bylo neúnosné a to by byl i případ FII bez úpravy uvnitř.

Proto Š sáhla k obdobnému řešení jako s prostorem pro kolena u O1 u faceliftu, kdy zezadu vybrala čalounění předních sedadel. No a FII zase vybrala čalounění dveří v prostoru loktů a tím se dosáhlo příznivé hodnoty 137 cm, ale jen v tomto místě, což průměrným vzrostlým osobám i částečně pomohlo.

Celkový prostor je však i nadále úzký - tak ve srovnání se stařičkou O1 je to uvnitř mimo uvedené vybrání skutečně o 8 cm méně...

Co je však horší, že i když zůstaneme ve stejném parametru (lokty), pak třeba je Ford Fusion o 6 cm širší a to se jedná o vůz z r. 2002, o KIA Venga nemluvě (širší o propastných 10 cm!!!).

V žádném případě jsem neřekl, že by F II byla špatný vůz, ale jeho menší vnější i vnitřní šířka je zbytečný handicap, který s každým příchozím novým a širším modelem konkurence vystupuje o to více. To není můj výmysl - stačí když si přečtete pár našich i zahraniční testů F., nebo si jděte sednout do konkurenčích vozů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ona FII je v určitých věcech opravdu špatný vůz. Jenom je hloupost to co říkáš o rozdílu 8cm. Než sem kupoval R, tak sem šířku měřil a rozměry uváděné Škodou sedí velmi dobře - ve Felicii, OI, R i dalších modelech.

Nevim jak ostatní, já sem třeba u OI naměřil deklarované hodnoty jenom v nejširším bodě. I tobě bude stačit krátký, ale pozorný průzkum výplně dveří a zvlášť u těch zadních OI je jasno - šířek v lokti má zrovna tohle auto několik a poměrně dost odlišných. Sorry, ale to o kontaktu pasažérů a vybráním sedmi nebo kolika centimetrů čalounění je blábol.

Stačilo prostě říct - nelíbí, necítím se tam, nechcu. Ale nemá cenu vymýšlet si. Za mě je to poslední příspěvek k tématu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 bojler :Ale já bych si ji rád koupil, a proto mě mrzí, že je F. II - a bohužel taky R. - skutečně úzká, což je nepříjemné hlavně vevnitř. A to není blábol, ani moje údajně neobjektivní pocity, ale to je bohužel skutečnost, což dokazuje většina testů a i to, kde je dnes v šířce vozu většina konkurence (a kde už byla i v době uvedení F II na trh). Konec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna trochu OT, ale jak vsichni nadavaj na FII/R, ze je tlaci koleno o stredovy panel, tak ja s tim nemam problem, za to v OII mi to subjektivne prislo o dost horsi. Stejne jako celkove najit "spravnou" pozici za volantem.

tak si sedni do SUP II a budeš se divit, co ti bude dělat koleno o středový panel. Katastrofa, nechápu kdo to vymyslel.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká slabší verze motoru 1,2 TSI 63 kW, má někdo info, kdy se začne dávat do FII? Jak jsem četl do Golfa od 05/2010, ale do FII to bude asi ještě později, ne?

Co se týká motoru 1,4 16V tak mám měsíc staré info od prodejce, že od 13 KT končí ve FII FL.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...