Přejít na obsah

Rezavý výfuk


6drak

Doporučené příspěvky

Je to veľmi jednoduché - zlá povrchová úprava alebo odfláknutá technológia povrchovej úpravy ... Niekde niečo kvôli šetreniu museli zanedbať ...

A jak by jsi chtěl výfuk kvalitně povrchově upravovat? Snad jedinná možnost, aby výfuk nerezavěl by bylo aby byl vyroben z nerezu (ale i nerezové materiály, podléhají korozi). Mělo by to i nevýhody. Za prvé by jsi takový výfuk asi nechtěl zaplatit a za druhé se také stávalo, že výfuky zhotovené z nerezu sice tolik nerezavěly, ale zase působením tepelných šoků (např. celkem dost rozpálený výfuk při projetí kaluží) praskaly. Na výfuk působí spousta nepříznivých vnějších i vnitřních vlivů, jak tepelných, mechanických tak i chemických. To že někdo má na starším vozidle a i po více najetých kilometrech výfuk v lepším stavu než ten kdo má mladší auto a najeto méně kilometrů může být zapříčiněno mnoha vlivy. Nemalou roli v tom zcela jistě hraje použitý materiál (složení tloušťka apod.) který výrobce na výfuk použil. I ocel existuje v různých kvalitách, takže i v různých cenách. Vzhledem k dnešnímu trendu šetření kde se dá není se čemu divit. Povrchová úprava jakousi stříbřenkou je jen kosmetická věc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Auto mám rok a dva měsíce. Už po zimě jsem začal výfuk dost reznout. Teď už jsou na zadním dílu vyloženě vyrezlé důlky a celoplošná povrchová koroze na celém tlumiči. Reklamoval jste někdo zrezlý výfuk? Asi počkám co to udělá po další zimě a před koncem záruky se poukusím to vyreklamovat. Pěkně nám to ta škodovka ojebává, když výfuk bude po druhé zimě děravý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

F II, 4.2009, 22 000 km, od začátku garážováno, přes zimu tak vždy kolem 1 000 km.

Takže o 12 000 km a 2 roky dále.

Fotky sice nemám, ale:

  • od motoru, přes střední díly až k koncovému dílu - pár korozních bodů na spodní části potrubí a v místech spojů, svary bez koroze, otřením brusnou plstí snadno odstraněno, žádná hloubková koroze. Skoro jsem rozvažoval, jestli jej mám natírat, protože až na pár míst vypadal jako před dvěma roky.
  • koncový díl - boky, přední a zadní část bez koroze, spodní část několik korozních bodů. Bohužel se objevili další trhliny v plášti, 3 v přechodu spodní a boční části, 2 ve spodní části. Sice jsem je zatmelil, plášť však vlivem teploty asi pracuje a praská. Možná tmel vypadne, uvidím na jaře.

 

Takže já bych za sebe doporučoval výfuk očistit a natřít silikonovou stříbřenkou, mě stála 170Kč / 350g - to jsou asi tři vrstvy barvy. Až na ten poslední díl to vypadá na dobrý materiál, který ale nemá žádnou povrchovou ochranu a rezaví proto zvenku a ta stříbřenka tomu zabrání. Jednou za dva roky stačí jen lehce očistit a znovu natřít.

Ten koncový díl "Made in Spain" je velice špatný. Ty praskliny v plášti žádná barva nezachrání, tam je chyba asi jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Chlapi,mam dotaz..Kolik stoji zadni dil vyfuku u Fabie 2 ?? Mam namysli origo a zadnou cinu..Mam na tlumici par prasklin tak premyslim ze ho vymenim..

 

prasklin skrz, že to prdí, nebo je prasklý jen vnější plech? Pokud to druhé, tak to zatím neměň, klidně to může ještě hezkých pár let vydržet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poprve na technickou - auto je tedy čtyři roky staré - to by mělo ještě čtyři roky vydržet, já měl originál výfuk 12 let. Pokud to neprdí tak nic mlýt nebudou. To praskání pláště je úplně normální a pokud z toho nepadají kusy plechu, ničemu to nevadí. Když to vyměníš, za "chvíli" to bude znovu. Ale pokud to chceš mít absolutně v caju, tak to samozřejmě vyměň. Originál ti prodají přímo ve Škodovce, cena za zadní hrnec bývá kolem 4000 - 5000 podle motorizace, z HTP tam pravděpodobně nepůjde. To co bylo v tom odkazu výše to je hlavně Tyll - to není originál.

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Pri poslednej návšteve servisu ma upozornili, že by som mal zadný tlmič pred najbližšou STK vymeniť. Vraj po sprísnení kontrol na Slovensku s tým je problém. V mojom prípade je ten tlmič esteticky škaredý, ale nie je prehrdzabený, len tá prvá vrstva je na kašu. Už niekoho vyhadzovali kbôli tomu z STK? Auto má 7,5 roka, najazdených 150 tisíc km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem to našel:

Závada závažnosti B -"Zařízení pro tlumení hluku ze vzduchotlaké soustavy chybí nebo je zjevně poškozené natolik, že neplní svoji funkci"

Závada závažnosti C - "Zjevný zásah do výfukového systému, kterým je bezprostředně zatěžováno životní prostředí nadměrným hlukem" (sportovní výfuky)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Funkčně bych měl mít výfuk v pohodě, ale zrezlý je pořádně a vnější plášť zničený. To se jim asi na dnešní STK líbit nebude, že? Mám nabídku z AS originál za 7 vč. práce nebo "eco díl" za třetinu...ale beztak už žádný nevydrží jak původní.

20200125_122522.thumb.jpg.c56440dbd11c53a9fb10282afef87037.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 8 měsíců později...

Ahoj. Nemam otázku na to jak moc rezne nebo nerezne výfuk, ale na to jestli se tahle spojka dává už na fungl nové auto koupené z autosalonu.

Nebo by měla od nového auta být část mezi prostředním tlumičem pod řidičem až k zadnímu tlumiči vcelku bez nějaký spojky.

Jinak je to F2 HTP 12V 51kW CGPA combi r.v. 2013. Najeto  56000 km.

IMG_20210510_182352.jpg

IMG_20210510_182319.jpg

IMG_20210510_182231.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...