Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Dobrý den,

Vlastním Octavii, r.v. 2001, 1,9 TDi, 81 kW. Minulý týden se mi stalo, že mi auto samovolně zrychlilo ;) , aniž bych měl nohu na plynu. Stalo se mi to dvakrát, a to vždycky, když jsem měl zařazený třetí rychlostní stupeň. Včera se závada vyskytla znovu, rovněž jsem měl zařazen třetí rychlostní stupeň. Tak jsem zařadil IV. a jel dál. Nevíte oč jde? Čím by to mohlo být?

Díky za odpověď

Editováno: , autor: piskovec
Vloženo

Normalne to dela kazdy modernejsi motor - schvalne dej za jedna a poustej pomalu jen spojku a nepridavej plyn, potom zarad dvojku a stejne...uvidis jak se ti to rozjede a samo si to prida ;)

Vloženo

když pojedu z kopce a budu mít 1300 ot. tam motorová jednotka si řekne že mi přidá ?

s tím jsem se ještě nesetkal ani u benzínů ani u dieslů a ani nevím proč by to motorová jednotka dělala ?

Vloženo (editace)

podtočenej motor v 1300?? a co je potom 700, 600?

je to nesmysl, to by se nedalo s TDI na rovince bublat kolem 1200...

a když pojedu z toho kopce, tak proč mi to bude chtít přidávat? auto zabiják?

Editováno: , autor: rolbař
Vloženo

Treba to dat na soft pocas jazdy a uvidis co ti to pise,resp.skus pozriet skrtiacu klapku a prejdi RJ.

Mozno teraz zajdem do utopie,ale raz som cital ze jeden mal problem s brzdovym snimacom,obcas sa mu zasekol a riadiaca jednotka to zle vyhodnotila,tak skus,mozno to nieco da.

Vloženo (editace)

Jezdím v patrové garáži kde parkuji. Při výjezdu sjíždím všechny sjezdy na 1. převodový stupeň a auto ( Octavia 2, 1.9 TDI) normálně bzdí motorem a určitě nezrychluje samo od sebe.

Editováno: , autor: sidonus48
Vloženo
Normalne to dela kazdy modernejsi motor - schvalne dej za jedna a poustej pomalu jen spojku a nepridavej plyn, potom zarad dvojku a stejne...uvidis jak se ti to rozjede a samo si to prida ;)

Tak mi to nedalo a dnes jsem to vyzkoušel přesně takto. Výsledek byl je ten že se auto bez přidání plynu rozjelo na 1. převodovy stupeň aniž by otáčky volnoběhu stouply. Po přeřazení na 2 šly otáčky dolů až motor chcípnul. Skusil jsem to několikrát a nikdy otáčky motoru podle otáčkoměru nevzrostly a z toho usuzuji že zakladatel vlákna má poruchu na jeho voze.

Vloženo
Normalne to dela kazdy modernejsi motor - schvalne dej za jedna a poustej pomalu jen spojku a nepridavej plyn, potom zarad dvojku a stejne...uvidis jak se ti to rozjede a samo si to prida ;)

zařekl jsem se, že nebudu tady psát, ale tohle je moc,,, prosím tě, jsem úplné vemeno co se týká znalostí motorů, převodovek a dá se říci, že moc vlastně nerozumím autům jako takovým nehledě na to, že jsem nemehlo, které povětšinou urve šroub a podobně,nicméně tě prosím, nepiš tady tyhle hejhuloviny,, každý normální člověk s dokončeným základním vzděláním ví, proč je v autě převodovka,,, to auto si samo nepřidá (tím pádem motor nezvýší otáčky), ale jen změníš poměr převodů (možná se motor bude chtít bránit, ale sám nepřidá) a tím při stejných otáčkách motoru zrychlí vozidlo, prosím neuváděj tady lidi v omyl

já rozhodně, když něco napíše Vaša, rolbař a podobní jim, tak jen držím hubu a čtu či poslouchám, dělej to také, bude to lepší :palec2:

Vloženo

řekl bych že to mícháte jedno přes druhé. Žádné moderní auto nesmí zdechnout pokud máte zařazenou jedničku a sundáte nohu z plynu. Prostě pojede krokem a díky elektricky ovládané škrtící klapce si ŘJ sama lehce koriguje plyn. Vyzkoušeno u autoškolské FI HTP i u mojí O 1,6-funguje to u obou. Jestli se udrží na dvojku to jsem nezkoušel. Po rovince možná jo. Ta jednička bez plynu krokem vyjede i malinkatý kopeček. Otáčky se drží tak kolem 800.

Vloženo
zařekl jsem se, že nebudu tady psát, ale tohle je moc,,, prosím tě, jsem úplné vemeno co se týká znalostí motorů, převodovek a dá se říci, že moc vlastně nerozumím autům jako takovým nehledě na to, že jsem nemehlo, které povětšinou urve šroub a podobně,nicméně tě prosím, nepiš tady tyhle hejhuloviny,, každý normální člověk s dokončeným základním vzděláním ví, proč je v autě převodovka,,, to auto si samo nepřidá (tím pádem motor nezvýší otáčky), ale jen změníš poměr převodů (možná se motor bude chtít bránit, ale sám nepřidá) a tím při stejných otáčkách motoru zrychlí vozidlo, prosím neuváděj tady lidi v omyl

já rozhodně, když něco napíše Vaša, rolbař a podobní jim, tak jen držím hubu a čtu či poslouchám, dělej to také, bude to lepší :palec2:

Nez neco budes tvrdit, vyzkousej ;)

Vloženo
řekl bych že to mícháte jedno přes druhé. Žádné moderní auto nesmí zdechnout pokud máte zařazenou jedničku a sundáte nohu z plynu. Prostě pojede krokem a díky elektricky ovládané škrtící klapce si ŘJ sama lehce koriguje plyn. Vyzkoušeno u autoškolské FI HTP i u mojí O 1,6-funguje to u obou. Jestli se udrží na dvojku to jsem nezkoušel. Po rovince možná jo. Ta jednička bez plynu krokem vyjede i malinkatý kopeček. Otáčky se drží tak kolem 800.

jo udrzi i dvojku i do kopecku - alespon ta moje spotreba 11l/100km podle palubaku

Vloženo (editace)

auto přidá paliva jen aby udrželo volnoběh ale jak furt dokola tvrdím jen to

nikdy auto nepřidá samo bez zásahu řidiče otáčky krom udržení volnoběhu

pokud sundám nohu z plynu v otáčkách vyších jak volnoběh tak auto musí zpomalovat

pokud pojedu z kopce jak tu kdosi uvedl tak je možné že auto bude zrychlovat ale to je spůsobeno zemskou přitažlivostí kdy síla komprese motoru je menší jak síla působící vlivem zemské přitažlivosti

toto vše platí pokud nemá auto vše v pořádku

Editováno: , autor: Vaša
Vloženo
Tak mi to nedalo a dnes jsem to vyzkoušel přesně takto. Výsledek byl je ten že se auto bez přidání plynu rozjelo na 1. převodovy stupeň aniž by otáčky volnoběhu stouply. Po přeřazení na 2 šly otáčky dolů až motor chcípnul. Skusil jsem to několikrát a nikdy otáčky motoru podle otáčkoměru nevzrostly a z toho usuzuji že zakladatel vlákna má poruchu na jeho voze.

No konecne nekdo vyzkousel a jen nevericne nekroutil hlavou. Se dvojkou uz si musis pohrat dulezite je to nechat chvili jet za jedna a potom pomalu poustet spojku - uvidis ze to pujde pouzivam to dnes a denne pri cestach Prahou. BTW rozjeti bez plynu je soucast snad vsech prvnich hodin v autoskolach...

Vloženo

a přidá ti nad 1000ot nebo víc ?

zakladatel asi nebude na 4st jezdit na volnoběh

takže jestli ti auto nejede bez plynu nad 1000 ot. tak to tady furt neomýlej

Vloženo

Tohle nám dělalo u 1.6 escorta nebo spíš dále dělá. Je starší tak už dost pocuchaje a při studenejch startech zlobí sytič. Moc se vytočí a zůstane tak. Po chvíli to ustane ale jak zařadim rozjedu se tak si sám přidává snad až do 4 pak už to neutáhne a jde to dolu. Ale dám normálně za 1 rozjedu pak 2 a už jede sám dám 3 zase jede sám, ale už jen tak tak a 4 to už padá jak jsem psal. Dělá ti to teda za studena nebo při zahřátém motoru? jestli za studena tak třeba by to mohlo být něco podobného. My to už u starýho escorta neřešíme. Už se necelej rok dotahá a pude pryč resp. třeba na šrotovný :)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...