Přejít na obsah

Zapnutý climatronic - ventilátory (sahary) se netočí


dracek

Doporučené příspěvky

Docela by me zajimala odpoved na predchozi prispevek ;) u me 2006 1,6MPi mi take nejdou ventilatory po sepnuti AC.. nechladi a v tomhle horku je to fakt opruz... jinak VAG hlasi >> 00229 - tlak v chlazeni

002 - dolni hranice prekrocena

Po delsi jizde je motorovej prostor silene rozpalenej, ze na nem neudrzite ruku a to ani na kapote... teplota mi ukazuje mirne nad 90°C.. cca 92-95°C

Kdyz necham auto nastartovane, tak po case by se ventilator mel spustit, (spoustel se) ted uz ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Koupil jsem Octavii 2 Combi a nefunguje mi klimatizace (manuální), tak prosím o rady a názory...

Škoda Octavia 2 Combi, rok 2005, motor BSA 1,6 MPI 75kW

Diagnostika hlásí:

Climatic

1Z0820047

Climatic PQ35 004

0201 1 zjistena udalost (statická)

00898 010

Regulační ventil klimatizace, kompresor -N280

Přerušení/zkrat ke kladnému pólu

- když na volnoběh zapnu klimu, tak se zvýší spotřeba i otáčky, ale nechladí

- při zapnutí klimy se nerozběhnou ventilátory na chladiči

V servise mi řekli, že to bude asi těmi ventilátory - zatím jsem je neslyšel, že by se někdy točily, ale teplota chladící kapaliny nikdy nepřesáhla 90°C ani když jsem stál v největším vedru v koloně, tak nevím, kdy by se vlastně měli spustit. Je nějaký jednoduchý způsob, jak ty ventilátory otestovat?

Nerad bych měnil třeba kompresor naprosto zbytečně. Předem dík za jakoukoli radu.

Editováno: , autor: DEPHi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

ten hlavní by ti měl běhat, ten menší jen při dochlazování...jestli si ale opravdu zapínal klima tak ti musel běžet ! mě ten dochlazovací něběhá...na diag. to hlasí chybu v létě ho zkusim vykuchat a rozběhnout ...když to nepůjde asi se na to vykašlu...beztak je tam více méně k prdu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nebudu zakládat další téma..mám podobný problém..taky mi nejde ani jeden ventilátor.A to i v případě venkovní teploty 30°C s přišláplým plynem..sice jsem rád, že se to stačí dochlazovat náporem vzduchu, ale jsem nervózní (kolona atd.) Velký se má přece točit pořád ne?

Možná s tím souvisí i nefunkční klima..minulý rok mi chladila stále méně a méně..na jaře kostky ledu a na podzim už climatron nebyl schopen v autě udržet teplotu 20°C když venku bylo jen o málo více..napadla mě málo naplněná soustava, ale 2 týdny zpět mi v servise řekli, že jsem měl plno..a dneska jsem přišel na to, že auto ani nereaguje na zaplý/vyplý econ..mám zaplou klimu (čili econ off) a kompresor nesepne..spotřeba na volnoběh pořád 0,4l (dříve při funkční klimě 0,7l) a ani podle sluchu není poznat, že by motor měl mít větší zátěž..pojistky jsem prošel jak vevnitř tak při motoru..všechny ok..má někdo radu, kterou cestou se dát..v servisu jim prý diagnostika nic neukázala..i když při dnešní kvalitě nekterých servisů člověk nikdy neví..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Ahoj, včera som zistil ďalšie poznatky k mojej nefunkčnej klíme. Po zapnutí klímy (navolení teploty na panely) sa nespustia ventilátory na chladiči a tým pádom sa mi ani nespustí kompresor a klíma nejde. Klíma mi funguje iba keď teplota motora stúpne na 90st, vtedy zapnú vrtule a vtedy mi ide i klíma ale zase len do momentu, keď vrtule vypnú. Teda klíma mi začne chladiť až po cca 10km jazdy a to iba chvílu. V čom by mohol byť problém. Nedávno bylo auto na diagnostike ale tá neukázala nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte, můžete mi poradit?:( 1,9 77kw BJB Automatická klimatizace 2ozonová

Klimatizace - doplněná, nový chladič. Za jízdy fouká studený vzduch až se bojím že budou padat kostky ledu ale když zastavím začne se oteplovat (samozdř. kvůli Sahary která nejde) trožku se rozjedu a už chladí na ledové kostky Takže klimatizace funguje ale bez Sahary.

Přehřívaní motoru - za jízdy vše OK po delším staní začne růst teplota vzhůru (samozdř. kvůli Sahary která nejde) čidlo teploty u chladiče vyměněno.

Pojistky v motor. prostoru zkontrolované - OK , Dnes koupený nový - Větrák elektrický pro vozidla s klimatizací (300W 360mm - ted ale nevím jestli mám správnou - jsou 2 druhy 300W 360mm a 220W 360mm podle rady v ND dílech mám ten 300W 360mm musela proběhnout jemná úprava zásuvky) (ten menší je OK - ale jen při zapojeni natvrdo) Po výměně toho velkého zase nic nefunguje nevíte co ještě odzkoušet??

Jak správně teda odzkoušet Saharu na stole?? Co sem teda zjistil - když zapojím +- tak jak na autě přesně podle zásuvky tak Sahara se neroztočí - logicky nemá impuls pro spuštění. Čeká na impuls od klimatizace a od termospinače od chladiče pokud se nemýlím?? (ale jak tyhle 2 menší konektory zapojit at se Sahara správně rozjede?? Když ale v zásuvce +- otočím Sahara se začne točit opačně - logicky.  

Rozvody, spojka.... atd to vše zmáknu ale tenhle paskvil nechápu....:(

Popřípadě někoho z okolí F-M, KA i dál? momentálně jezdím bez Sahary kterou mám v garáži, popř. k někomu přijedu na odzkoušení stačí položit Saharu na zem a zacvaknout do konektoru .... (zaplatím samozdřejmně) bud je špatná nová vrtule nebo elektroinstalace... 

VAG - Chybové hlášení:

Addresa 01: Motor       Labely: USER\03G-906-016-BKC.CLB

Objednací číslo řídící jednoky: 03G 906 016 DJ    HW: 028 101 188 3

Systém a/nebo verze: R4 1,9L EDC G010SG  6250

Kódování: 0000071

Číslo dílny: WSC 10091 000 00000

VCID: 6ED5F6697AA90B6E791-5168

1 nalezena chyba:

17075 - ridici obvod ventilatoru 1 low

            P0691 - 000 -

             info o závadě:

                    Otáčky: 0 /min

                    Kroutící moment: 28.0 Nm

                    Rychlost: 0.0 km/h

                    Výkon/klapka: 0.0 %

                    Napětí: 12.16 V

                    Provozní stav: 00101100

                    Teplota: 35.1*C

                    Pracovní cyklus: 9.6 %

 

Readiness: 0 0 1 1 1

Sobota,30,Červenec,2016,20:09:01:15886

VCDS -- Windows VAG/VAS Emulator

VCDS verze: SVO 12.12.3.0

Verze dat: 20131014

Díky za rady:rolleyes:

IMG_20160730_180615.jpg

Editováno: , autor: MichalSzotkowski
Úprava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 měsíce později...

možno po funuse ale predsa. V prípade

17075 - ridici obvod ventilatoru 1 low

    P0691 - 000 -

     info o závadě:

      Otáčky: 0 /min

                    Kroutící moment: 28.0 Nm

                    Rychlost: 0.0 km/h

                    Výkon/klapka: 0.0 %

                   Napětí: 12.16 V

                    Provozní stav: 00101100

                    Teplota: 35.1*C

                    Pracovní cyklus: 9.6 %

si skontrolujte kabeláž. Vyberte von ventil. otočte ich a pozrite kabeláž od svorky kde ste rozpojili vent. po motor ventil. Zo spodu neuvidíte poškodené vedenie nakoľko je zastrčené v kanáliku SAHAR. Najčastejšie závady sú skorodované vedenie + - , keďže pod izoláciu sa dostane nečistota, ako napr. piesok a ten vám pekne načne kabeláž, ktorá časom skoroduje a dôjde k jej prerušeniu. Na 90% je chyba tam. VCDS môže hlásiť aj chybu riad.jednotky ventilátora. Stačí nahradiť vadný kábel-: červené+ a kostriaci majú priemier myslím 6mm a ostatné 0,75.  To platí aj pri klíme, keď zastanete tak pokiaľ je naplnená a nechladí je problém práve vo ventilátore, nakoľko ich nespúšťa. Jazdou a náporom vzduchu opäť začne chladiť.  POZOR dosť dlho som hľadal príčinu prečo mi na križovatke nechladí auto a VCDS nehlási žiadnu chybu. RJ ventil. pri načatých kábloch nemusí hlásiť nízke napätie, nakoľko kábel ešte nie je celkom prerušený, ale zároveň ani vent. nespustí. Dokonca nevypálilo ani poistku. Divne ale stalo sa mi. Dúfam, že to niekomu pomôže.

 

 

Editováno: , autor: obx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...