Přejít na obsah

oskákané gumy


L@dis1

Doporučené příspěvky

Přehodil jsem na Fábku letní kola ( barum Brilantis ) a zjistil jsem, že strašně hučí a jsou po obvodu hodně oskákané ( zubaté ). Na autě mám najeto asi 18 tis. km, na těch Brilantiskách takových 9 tis. km. Na podzim mi to hučení tak nepřišlo, byl jsem asi zvyklý. Nejlépe vypadá levá přední guma u řidiče, ostatní jsou hrozné. Jezdím někdy sám, ale častěji vozím pasažéry. auto je ještě v záruce a chystám se jet do servisu, a mám docela strach jak se k tomu postaví.

Prosím řešil někdo podobný problém u auta s tam malým počtem ujetých km v rámci záruky a jak se k tomu servis postavil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě zase říkal chlapík v pneuservisu, že je to docela běžný, pokud člověk jezdí převážně sám, tak že se oskáčou zadní pneumatiky, hlavně širší rozměry

a jak si je měl přes zimu uskladněný, neleželo kolo náhodou celou zimu na vzorku (to se pak udělají plošky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S autem nehrabu ani prudce nebrzdím ( ABS, ASR ). Kola na discích jsem měl přez zimu uskladněná dobře - " do komínku " na sobě. Auto bývá zatíženo často ženou a klukem, nebo taky jezdíme ve více chlapech do práce. Tak 2/3 jezdí v autě víc lidí, než jen řidič. Před tím jsem měl Opel Astru, najel jsem s ní 50 tis. km a gumy jsem oskákané neměl, tak že netuším v čem je chyba. Jo a oskákaný je i předek, pravá víc ( viz. Pitrs78)

Pro upřesnění je to 1.2 combi

Editováno: , autor: L@dis1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě zase říkal chlapík v pneuservisu, že je to docela běžný, pokud člověk jezdí převážně sám, tak že se oskáčou zadní pneumatiky, hlavně širší rozměry

To je asi nějaká blbost, já jezdím ppřevážně sám, maximálně ve dvou a i při rozměru 205 jsem gumy nikdy oskákané neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě zase říkal chlapík v pneuservisu, že je to docela běžný, pokud člověk jezdí převážně sám, tak že se oskáčou zadní pneumatiky, hlavně širší rozměry

a jak si je měl přes zimu uskladněný, neleželo kolo náhodou celou zimu na vzorku (to se pak udělají plošky)

Ha, ze by i muj pripad? Jezdim zimaky 185/60/R14 a chlapik v pneuservisu povidal ze mam hotove zadni tlumice. V aute jezdime ve 2 nebo sam, tak si rikam ze je to nejake divne, navic jezdim hlavne dalnice a v kufru basu piva nebo 2 denne nevozim :-)).

Tak jsem zajel na premereni ucinnosti tlumicu a zadnej problem. ucinnost 75 - 85 %.

Fabulus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl 76% a měnil jsem je.

Na predku nebo zadku? A to ti nekdo doporucil nebo jsi to nechal udelat pro jistotu....

Kolik jsi mel najeto kdyz jsi je menil/nechal zmerit?

Jinak jestli to mas na tom naftovym RS tak tam asi predni tlumice dostavaji vic za usi kvuli vaze motoru, ale zase tam mozna budou montovat kvalitnejsi nez mam ja v 1.4ce :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S autem nehrabu ani prudce nebrzdím ( ABS, ASR ). Kola na discích jsem měl přez zimu uskladněná dobře - " do komínku " na sobě. Auto bývá zatíženo často ženou a klukem, nebo taky jezdíme ve více chlapech do práce. Tak 2/3 jezdí v autě víc lidí, než jen řidič. Před tím jsem měl Opel Astru, najel jsem s ní 50 tis. km a gumy jsem oskákané neměl, tak že netuším v čem je chyba. Jo a oskákaný je i předek, pravá víc ( viz. Pitrs78)

Pro upřesnění je to 1.2 combi

hm, ale právě to ABS to může hezky pravidelně ošoupat - občas jsou na silnici vidět brzdné dráhy, na které jsou pravidelné cca deseticentimetrové čmouhy od gumy. Nepůjčoval jsi někomu auto - stačí jedno pořádné zabrždění na krev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm, ale právě to ABS to může hezky pravidelně ošoupat - občas jsou na silnici vidět brzdné dráhy, na které jsou pravidelné cca deseticentimetrové čmouhy od gumy. Nepůjčoval jsi někomu auto - stačí jedno pořádné zabrždění na krev.

S tím autem nejel nikdo jiný než já. Nějaké velce prudké brždění jsem nežažil, jezdím jak farář, snažím se brzdy šetřit co nejvíc. Jak sem říkal měl jsem opla tlumiče totálně v prdeli, ale gumy byli OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím autem nejel nikdo jiný než já. Nějaké velce prudké brždění jsem nežažil, jezdím jak farář, snažím se brzdy šetřit co nejvíc. Jak sem říkal měl jsem opla tlumiče totálně v prdeli, ale gumy byli OK.

Geometrie přední nápravy,volná ložiska,nevyvážené pneu může toho být i víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě je to gumama. Brilantisky a Matadorky jsou gumy dobré na jednu sezonu - tedy nasadit a vyjezdit do mrtě i když Matadorky nemusí vydržet ani tak. Vytvoří se jakoby více ojeté plošky a je to k nevydržení a vznikne to i při správném zimním uskladnění. Nemám pro to vědecké vysvětlení, ale u takto zánovního auta určitě nebude problém v něm. Jo a mimochodem 9000km je u brilantisek hranice životnosti a hranice, při které začínají tyhle problémy, na žádné jsem zatím nenajel víc než 15000. Ale neber to, za ty prachy. Letos jsem chtěl jít do Michelinů, ale pak jsem viděl tu poloviční cenu u Barumek a bylo hotovo. Ale Matadorky už neberu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přehodil jsem na Fábku letní kola ( barum Brilantis ) a zjistil jsem, že strašně hučí a jsou po obvodu hodně oskákané ( zubaté ). Na autě mám najeto asi 18 tis. km, na těch Brilantiskách takových 9 tis. km. Na podzim mi to hučení tak nepřišlo, byl jsem asi zvyklý. Nejlépe vypadá levá přední guma u řidiče, ostatní jsou hrozné. Jezdím někdy sám, ale častěji vozím pasažéry. auto je ještě v záruce a chystám se jet do servisu, a mám docela strach jak se k tomu postaví.

Prosím řešil někdo podobný problém u auta s tam malým počtem ujetých km v rámci záruky a jak se k tomu servis postavil.

Tak můj problém je vyřešen, bylo to pravé přední ložisko, ty oskákané gumy byly jen falešná stopa :) . Po výměně je v autě tichoučko, oskákané gumy alespoň nemusím řešit. To špatné ložisko už se projevovalo den ode dne víc. Strašné, opravdu silné vibrace celého auta, zvuky jako když něco dře a ten hukot, už sem fakt myslel, že ani nedojedu do servisu :scooter:

V práci máme na fábce taky špatné ložisko, hučí lehce už asi 2 měsíce, žádné vibrace, doleva jo - doprava přestane, prostě příznaky, které jsem tady na fóru vyčetl. To moje hučelo pořád, rovně, pravá levá, furt ( největší bordel od 50 do 70 km/h) odešlo náhle a velice " brutálním způsobem". Štěstí, že mám na autí ještě 2 měsíce záruku, tak že oprava grátis. Jo a dělali mi prý i geometrii, někdo tu psal, že se nemusí dělat, tak nevím, jestli nekecali, to je ale jedno.

Tak díky chlapi za vaše názory, rady a tipy s mým problémem a snad se můj příspěvek bude někomu někdy hodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě je to gumama. Brilantisky a Matadorky jsou gumy dobré na jednu sezonu - tedy nasadit a vyjezdit do mrtě i když Matadorky nemusí vydržet ani tak. Vytvoří se jakoby více ojeté plošky a je to k nevydržení a vznikne to i při správném zimním uskladnění. Nemám pro to vědecké vysvětlení, ale u takto zánovního auta určitě nebude problém v něm. Jo a mimochodem 9000km je u brilantisek hranice životnosti a hranice, při které začínají tyhle problémy, na žádné jsem zatím nenajel víc než 15000. Ale neber to, za ty prachy. Letos jsem chtěl jít do Michelinů, ale pak jsem viděl tu poloviční cenu u Barumek a bylo hotovo. Ale Matadorky už neberu.

no nevím. Jako letní mám Matadorky (ještě z výroby) a pokud odečtu zimní provoz, tak jsem na nich najel cca 40 000 a zadek je ještě docela v pohodě (předek už má jen +- 2 mm) V každém případě jsou krásně rovnoměrně sjeté, žádná anomálie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nevím. Jako letní mám Matadorky (ještě z výroby) a pokud odečtu zimní provoz, tak jsem na nich najel cca 40 000 a zadek je ještě docela v pohodě (předek už má jen +- 2 mm) V každém případě jsou krásně rovnoměrně sjeté, žádná anomálie.

Nepřu se, moje zkušenost je taková, jak jsem napsal. Jaký máte rozměr?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Já vidím problém v uskladnění, pneu by nemli být na ležaka a ještě k tomu na sobě pokud je teda nedáte do stromečku kde drží za disk. Nejlíp je jim na zdi na stojáka podél garáže kde taky drží za disk. Obecně řečeno na plášti naskladovat celu váhu musí držet disk a nevypouštět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Já vidím problém v uskladnění, pneu by nemli být na ležaka a ještě k tomu na sobě pokud je teda nedáte do stromečku kde drží za disk. Nejlíp je jim na zdi na stojáka podél garáže kde taky drží za disk. Obecně řečeno na plášti naskladovat celu váhu musí držet disk a nevypouštět

Já osobně je mám v garáži na stojánku na ležato nad sebou,kde drží za disk.

Doporučené skladování pneu na ráfku:

- Zavěšené na ráfcích, nahuštěné na 1 bar.,

- ve sloupci, max. 4 kusy na sobě a po měsíci změníme pozice,

- neskladovat ve svislé poloze.

jakSkladovatPneu_clip_image001.gif

Doporučené skladování pneu bez ráfku:

- Na stojanech ve svislé poloze a jednou měsíčně je pootočíme,

- neskladovat na sobě ve sloupci nebo zavěšené.

jakSkladovatPneu_clip_image002.gif

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...