Duben 13, 200619 r Ja spis naopak, vubec mi nevadi sviceni pri popojizdeni v garazi, mycce a pod. Dulezity je komfort ze se o to nebudu muset vubec starat. Nejlepsi by bylo ten spinac dat uplne pryc, kdyby tam nebyly mlhovky
Duben 13, 200619 r JaKr: mozem len odporucit, je to naozaj pohodlne riesenie. nemozes zabudnut a netreba nic zapinat vypinat (okrem noci - kvoli dennemu uspornemu rezimu bez palubovky). ak nechcem z nejakeho dovodu svietit, prepnem to na parkovacky - napr. ak niekde cakam so zapnutym motorom a podobne. inak mi svietenie vobec nevadi - aj keby to bolo v rade do umyvarky. ziarovky su skoro zadarmo.
Duben 15, 200619 r Nechápu proč to řešíte takhle draze a složite když je to otázka običejnýho relátka.
Duben 15, 200619 r Nechápu proč to řešíte takhle draze a složite když je to otázka običejnýho relátka. Nebude to tak docela pravda, mozna jen pro Feldu
Duben 17, 200619 r Nechápu proč to řešíte takhle draze a složite když je to otázka običejnýho relátka. Nebude to tak docela pravda, mozna jen pro Feldu Tak i tak deto uděla jako na feldě,fabie má asi jako každý moderní auto odpojování tlumených světel při startování,tudíž svíti akorát při zaplim zapalování nebo když běží motor. Stačí přerušit ten nejtlusčí drát co vede na sdruženej ovladač světel,dáš mezi oba konce drátu spínací relátko a ovládání relé 15+ přes klíček a ještě kostra na zbylej kontakt relé. Vysledkem je to že vypínač světel mam pořád v poloze tlumenejch světel a nesvítí mi nic dokud nezapnu zapalování. kdo nevěří ať to skusí
Duben 17, 200619 r Co by se stalo,kdyby se to dalo přes relátko a ovládání by se napojilo přes zenerku od vedení alternátoru ke kontrolce dobíjení?Asi by to mělo jít.Jinak to jde určitě přepojit jen tak na autě,pár drátů,protože to relé zvané X,tam vlastně už je.
Duben 17, 200619 r Možná, že by někomu více vyhovoval tento.Když budu mít čas, tak ho o víkendu namontuju, takže pak můžu poreferovat. Tak jsem si o prodlouženém víkendu našel čas a spínač viz výše (v citaci) jsem namontoval. Montáž je celkem jednoduchá, stačí sundat kryt pojistek a vysunout spínač světel, odpojit konektor přehodit asi 5 drátů do nových konektorů (vypichovák a konektory jsou součástí balení), jiné zase vrátit. Krabička automatického spínače světel se pak zasune nad pojistky směrem k motorovému prostoru, nešroubuje se, drží dobře. Funkce denního svícení funguje, když je běžný spínač světel v poloze 0. Za cca 3 sekundy po nastartování se rozsvítí parkovačky a tlumená světla (ozve se krátké pípnutí, nic rušivého). Osvětlení RZ a podsvícení přístrojů je vypnuté, kontrolka tlumených světel na palubce svítí, dálková světla nejdou trvale zapnout, jen světelná houkačka. Po vypnutí motoru nebo chcípnutí při rozjezdu se světla vypnou. Při přepnutí běžného spínače světel na parkovačky nebo na tlumená světla vše funguje jakoby tam automatický spínač světel nebyl. Pokud světla vypnu, tak se opravdu vypnou a ozývá se v asi pěti-sekundových intervalech krátké pípnutí, které připomíná, že jsou světla vypnuta. Automatický spínač světel lze vyřadit z provozu stisknutím spínače, který je umístěn na krabičce.
Duben 18, 200619 r Tak jsem vyzkoušel a zjistil chybku Asi udělali soudruzi v servisu někde chybku. Světla se po nastartování opravdu rozsvítí to je OK ale po přepnutí přepínače světel do polohy normálního svícení se neodpojí od relátka denního svícení a pokud přepnu na dálková světla ta zůstanou svítit i potkávací (tlumená) světla a tak potom svítím jak vánoční stromeček. Zajímavé je, že pokud přepnu ovladač jen na parkovačky tak denní svícení (tlumená) se vypnou a svítí jen parkovačky.
Duben 18, 200619 r Je to tak správně a svítilo ti to tak i před montáží relé. Jelikož tlumená a dálková světla mají oddělenou žárovku, tak při dálkových se tlumená nevypínají. Např. u Octavie 1 se tlumená vypínají, protože tam je dvouvláknová žárovka H4.
Duben 18, 200619 r Je to tak správně a svítilo ti to tak i před montáží relé. Jelikož tlumená a dálková světla mají oddělenou žárovku, tak při dálkových se tlumená nevypínají.Např. u Octavie 1 se tlumená vypínají, protože tam je dvouvláknová žárovka H4. AHA tak to já "trubka" netušil. Auto mnělo denní relátko už nové z prodejny a tak jsem to nemohl zjistit předem. No a já před tímto vozem jezdil jen z Fávem a tam byla H4. Tak beru zpět .... "Šoudruzi" chybku neudělali a zblbnul jsem já
Duben 18, 200619 r Tak co je na tomhle pravda? Proč by ale potom prodávaly tu sadu s relátkem, že? Říkal mi to technik ve škodovce, že jejich elektrikář to nějak dělá, ale asi to nebude úplně košer
Duben 19, 200619 r Relé denního svícení je dobré, ale klidně bych oželel funkci zhasnuté palubky a dálk. světel. Prostě obyč zapnutá potkávací jako na přepínači. Neřešíš zda je den, noc či pod mrakem. Nebo se snad podsvětlení palubky tak opotřebovává :-/
Duben 19, 200619 r Co se toho pouhého přepojení týče, tak to je požehnaný výrobcem-viz el. schémata - Světla pro denní provoz 25/1. A je to vyzkoušený. Pro zážehový motor je to plně vyhovující.
Duben 20, 200619 r podobne jsem to ted zapojoval kolegovi,viz schema,jsou to jen 3 diody-3A a par dratu na prepinaci svetel.
Duben 20, 200619 r Honzik: A jak to funguje. Nějak mi to nemyslí, teď jsem přišel z práce a už se vidím v posteli. V poledne. Když zapneš zapalování, tak se vše rozsvítí (neběží motor), když zapneš parkovačky, tak potkávací zhasnou?
Duben 20, 200619 r tak jak pises:-) spinac mas v poloze vypnuto,kdyz zapnes klicek do I vse se rozsviti,pri startovani samo ze zhasne . pokud das spinas svetel di parkovacek sviti jen parkovacky. cele je to obslehle z origo zapojeni svetel pro denni sviceni jen je tam nechana moznost svitit jen jednou stranou(packa blinkru) vypne se to po vypnuti klicku,coz mi se nelibi,protoze nechavam radio hrat,ale kolegovi to nevadi a cena je dobra :-)) Upraveno Duben 20, 200619 r od honzik
Duben 20, 200619 r Tak je to dobrý, zas tak špatně na tom nejsem. A pokud použiju tohle, tak se rozsvítí jenom přední parkovačky. To by taky šlo, ne.
Duben 20, 200619 r tohle ti rozsviti potkavaci svetla,obrysovky jsou na tom A43,A44 ale tam musis diody...
Duben 20, 200619 r Jasně, ale ty musí taky svítit? Teoreticky by mohly stačit jenom přední potkávačky? A ještě jeden dotaz, naco jsou vstupy do budíků K, obrysová (parkovací) světla vpravo, obrysová (parkovací) světla vlevo?
Duben 20, 200619 r vstupy do budiku jsou aby svitilo podsviceni a kontrolka . vystupy K na tvem poslednim obr je osvetleni znacky,ve variante denni sviceni original skoda nelze rozsvitit jednu stranu obrysovek ,normalne jsou to dva okruhy L a P a ty spojuji pres diodu aby byla zachovana tato funkce. potkavacky asi stacit nebudou ,ma svitit osvetleni vozidla coz jsou i zadni obrysovky nebo k tomu urcena svetla pro denni sviceni,ty muzou (a asi musi) svitit samostane
Duben 20, 200619 r OK. Dikas za tip. O víkendu se do toho pustím. Ale musím si to ujasnit. Kontrolka světel a osvětlení budíků je mi jasné i důvod diod, tou značkou myslíš SPZ? Ale K jsou vstupy do 8pólové svorkovnice panelu přístrojů. Jeden obrysová (parkovací) světla vpravo,druhý obrysová (parkovací) světla vlevo. Teď mně to napadlo. To bude osvětlení. Pokud je pouze jeden vstup (páčkou), přístroje se nerozsvítí, pokud oba, tak se rozsvítí. Proto musí i u té varianty denních světel být dva vstupy, i když ze stejného místa. A už dám pokoj a jdu spát. Díky za info, zase jsem o něco chytřejší.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.