Přejít na obsah

Závada - Climatic nechladí


Malin

Doporučené příspěvky

A kdyz proctu Igorovi prispevky v tomhle vlakne, ani on nenapsal nic spatne. Snad jen krom drobne nepresnosti v jeho prvnim postu, kterou ale v naslednem uvedl na spravnou miru.

Ja mam na posledni odstavec prispevku 43 treba trochu jiny nazor. Rozdilu krom klapek je trochu vic, uz jsem to v prispevcich psal. Tys citoval spravnou cast. To, ze nekdo neco napise prece neznamena, ze je tim ukoncena diskuse a vsichni musi mlcet. Stejne tak neni zadna tragedie, kdyz nekdo napise ne na 100%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam na posledni odstavec prispevku 43 treba trochu jiny nazor. Rozdilu krom klapek je trochu vic, uz jsem to v prispevcich psal. Tys citoval spravnou cast. To, ze nekdo neco napise prece neznamena, ze je tim ukoncena diskuse a vsichni musi mlcet. Stejne tak neni zadna tragedie, kdyz nekdo napise ne na 100%.

Neviem, čo presne ti vadí na mojom príspevku... Snáď tam chýba jedine info, že Climatronic má navyše čidlo slnečného žiarenia, vstup z ktorého využíva pri udržiavaní nastavenej teploty.

V poslednom odstavci príspevku č.43 je popísaný jediný prínos, alebo pridaná hodnota, ktorú Climatronic poskytuje voči Climaticu.

P.S.

Ku všetkému, čo som tu k téme Climatic/Climatronic napísal, som informácie a podklady čerpal z Návodu na obsluhu Fabia II, Dielenských učebných príručiek Fabia I, Roomster a Fabia II (SSP33, SSP63, SSP64), a kníh M.Cedrych - Automobily Škoda Fabia resp J.Schwarz - Automobily Škoda Fabia II.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolegové, stojím si za tím, že mísící klapka je regulována ŘJ klima i když nesvítí kontrolka AC.

příklad:

-pokud je okolní teplota vzduchu řekňěmež 10°C, ovladač nastavený na 22, AC vypnuto. ŘJ se snaží dosáhnout co nejdříve požadované teploty interiéru a - nastaví klapku na maximální přísun teplého vzduchu. Po dosažení požadované teploty se poměr mísení změní a klapka přestavuje automaticky podle potřeby

Při vypnuté AC funguje regulace "směrem nahoru“, nikoli dolů.

Pokud je teplota okolního vzduchu 30°C, AC vypnuto, ovladač opět na 22,mísící klapka je nastavena na maximální průtok studeného vzduchu, teplý je uzavřen, do kabiny však proudí vzduch o okolní teplotě. Po zapnutí AC dojde k tomu, co popisuje Marek. Pokud bude mít vhodné podmínky /teplota okolí nebude tropická/ a bude mít chuť, mohl by provést i toto měření při vypnuté AC. Já to kdysi na A04 měřil a funguje to. Od té doby se na klimě změnilo z podstatných věcí regulace akorát ono ubrání potenciometru, který informoval ŘJ o poleze mísící klapky.

Přikládám citát DP A04, všimnete si bod 10.

… po dovolené si asi zajdu pokecat s kolegy od BEHRU…

post-2956-1247431611_thumb.jpg

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

norton: To, čo píšeš, znie logicky a naozaj to tak je. Podľa schémy je nastavovač zmiešavacej klapky napojený na RJ klimatizácie (piny 5 a 6 v konektore T6v, platí pre Climatic aj Climatronic), takisto do RJ klimatizácie je zapojený aj potenciometer ovládača teploty.

Platí teda to, že pri vypnutej klíme sa dejú tie isté procesy, ako pri zapnutej - jediný rozdiel je ten, že nedochádza k ochladzovaniu vzduchu pod nižšiu teplotu, než je vonku.Toto sa začne diať až vtedy, keď sa klíma zapne. A je jedno, či je to Climatic alebo Climatronic!

Editováno: , autor: Igor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak panove, ted uz nerozumim vubec nicemu. Prvne trikrat vyvraceno, ze climatic nereguluje, ted zase potvrzeno. Predepsal jsem vlastnosti Climatronicu, nektere vlastnosti Climaticu a prosim, doplnte teda ty zbyle otazky, nektere si navzajem protireci, tak at je jasno. Ja uz se v tom vopravdu nevyznam, kdy Climatic reguluje a kdy ne.

Climatronic:

automaticka regulace teploty vhaneneho vzduchu pri rezimu AUTO - ano

automaticka regulace teploty vhaneneho vzduchu pri rezimu ECON - ano, nejnize na venkovni teplotu, bez odvlhcovani a s vyssimi otackami ventilatoru

automaticka volba mnozstvi vhaneneho vzduchu - AUTO i ECON

automaticke smerovani vzduchu (hlava, trup, nohy, sklo) - AUTO i ECON

automaticke rozdeleni vzduchu - AUTO i ECON, jednotlive smery dostavaji ruzne mnozstvi

regulace podle intenzity svetla - AUTO i ECON

Climatic:

automaticka regulace teploty vhaneneho vzduchu pri rezimu AC ZAPNUTO - ANO, nahoru i dolu

automaticka regulace teploty vhaneneho vzduchu pri rezimu AC VYPNUTO podle polohy nastaveneho ovladace, tzn.:

- bude climatic topit pri teplote nastavene na 19 stupnu, vnitrni teplote 15 stupnu a venku je pritom 9 stupnu?

- bude climatic poustet vzduch venkovni teploty (neohraty, napr. 21 stupnu), kdyz je vevnitr vyssi teplota 26 stupnu nez nastavena 23 stupnu?

- bude climatic poustet dovnitr vzduch teploty nastavene pomoci kolecka bez ohledu na vnitrni teplotu a vnejsi teplotu?

- chova se climatic jinak v krajnich nastavenych polohach?

volba mnozstvi vhaneneho vzduchu - manualne pomoci kolecka

smerovani vzduchu (hlava, trup, nohy, sklo) - manualne pomoci otocneho kolecka

automaticke rozdeleni vzduchu - manualne nastavenim do polohy mezi jednotlivymi smery

regulace podle intenzity svetla - manualne pomoci kolecka

Ad Igor 54: Technický rozdíl je krom klapek ještě zmíněné světelné čidlo a odvlhčování vzduchu nezávisle na chlazení v režimu AUTO. Takže mně vadilo, že to tvrzení je neúplné, nic víc. První dvě věci mají co dělat se snahou o regulaci teploty na zvolenou teplotu, poslední slouží k tomu, aby v autě nebyl tak "těžký" vzduch.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...souhlasim s Nortonem...... v zime mam stale nastavenou teplotu na cca 18C.....mam radsi studeno ;) .....rano, kdyz prijdu do vymrzleho auta a nastartuji, tak mi proudi do kabiny /samozrejme az po zahrati motoru/ horky vzduch. Po nejake dobe /nikdy jsem to nemeril/ mi zacne proudit chladnejsi. Jedu, zaparkuji, jdu na obed, na nakup. Prijdu do studeneho auta a opet zacne proudit horky vzduch, ktery se pozvolna ochlazuje na asi tech nastavenych 18C. Podotykam, ze nemam zapnuto AC. Takze, v mem pripade dochazi co nejrychlejsimu ohrati vnitrniho prostoru na stanovenou teplotu a pak uz jen k udrzeni teto teploty. Tohoto procesu jsem v zime svedkem denne. Protoze si uvedomuji a citim na zacatku proudeni horkeho vzduchu az na postupne ochlazeni. Poprve, kdyz jsem to zjistil, tak jsem si myslel, ze mi blbne topeni. Horky, studeny. Tak jsem pak zkusil si zvysit teplotu na asi 24C. Doslo k tomu, ze po pocatecnim proudeni horkeho vzduchu mi proudil do interieru teplejsi vzduch. Vratil jsem to na oblibenych 18C a dalsi den se to chovalo jak jsem uz vyse napsal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja uz nicomu nerozumiem co sa tu pise lebo uz sa opakujem ak nastavim 28 stupnov a v aute je cca 40 preco mi klima vhana teply vzduch podla toho co tu pisate by mala studeny aspon na chvilu ukoncim to tym ze ak nastavim napr 20 stupnov tak mi klima vhana stale vzduch o teplote 20 a vobec ju nereguluje. Skuste to ako to funguje u vas nastavte 28 stupnov ale vtedy ak je v aute, vonku viac stupnov ako 28 stupnov som zvedavy ako sa klima bude chovat u vas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Barnaku, ale to je úplně v pořádku. Když si pozorně přečteš co píšou v dílenské příručce (příloha mého předešlého příspěvku) bod 10 druhý odstavec. Pokud je ovladač v krajní poloze, buď na minimum, nebo maximum, automatická regulace je vyřazena a klapka je nastavena v jedné, či druhé krajní poloze. Mimochodem, v jednotce ovládání klima je to řešeno koncovými spínači. Tedy, pokud máš ovladač na maximum (značka 28°C) je klapka přestavena maximální topení. větrák bude hnát do interiéru tak teplý vzduch "jak jen může" i když bude AC svítit. A naopak, pokud bude ovladač v levé krajní poloze (značka 16°C) bude klapka v v poloze "studený vzduch" a klimoška bude hnát vzduch tak studený "jak ji síly stačí".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se v tom uz ztracim...jestli tomu dobre rozumim, pokud je tedy nastavena teplota mezi 16 a 28 (tedy ne krajni meze) ma dochazet k automaticke regulaci teploty vhaneneho vzduchu podle teploty interieru. U CLIMATICU by se pouze melo manualne nastavovat sila a smer foukani vzduchu.

Pokud tedy nedochazi (z diskuze jsem pochopil, ze by se teplota vhaneneho vzduchu mela menit a je to spravne) mam chybu nekde v klimatizaci.

Me se zadna teplota nemeni at tedy v zime pri vypnutem AC nebo v lete pri zapnutem AC. Co nastavim, to fouka, at je v aute 0 nebo 40 stupnu a to po celou dobu jizdy. Vse si musim rucne upravovat.

Musim si jit koupit teplomer a merit, abych jim to mohl pripadne hodit na hlavu.

Jeste jednou se Vas ptam (zapadlo v hloubi diskuze) : Kdyz vy sednete do auta, ktere stalo dlouho na slunicku, a pustite klimu (vetrak treba na 2, ale to neni podstatne), zacne to foukat vyrazne chladnejsi vzduch (samozrejme az potom, kdy zacne fungovat klima), ktery se postupne citelne otepluje, tak jak se teplota interieru blizi Vami nastavene teplote ???

Editováno: , autor: martyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste jednou se Vas ptam (zapadlo v hloubi diskuze) : Kdyz vy sednete do auta, ktere stalo dlouho na slunicku, a pustite klimu (vetrak treba na 2, ale to neni podstatne), zacne to foukat vyrazne chladnejsi vzduch (samozrejme az potom, kdy zacne fungovat klima), ktery se postupne citelne otepluje, tak jak se teplota interieru blizi Vami nastavene teplote ???

ODPOVED-mne to tak nefunguje stale mi fuka rovnako chladny

Barnaku, ale to je úplně v pořádku. Když si pozorně přečteš co píšou v dílenské příručce (příloha mého předešlého příspěvku) bod 10 druhý odstavec. Pokud je ovladač v krajní poloze, buď na minimum, nebo maximum, automatická regulace je vyřazena a klapka je............... OK skusim nastavim cca 26 stupnov a budem sledovat ako sa to sprava

Editováno: , autor: barnak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, ono je subjektivně v parnu pouhým přiložením ruky k výdechu "změřit" teplotu vystupujícího vzduchu velmi obtížné. Teplota by se však měla měnit - narůstat (pokud není ovladač v levé krajní poloze). V extrémním případě , tropická vedra, intenzivní sluneční svit, malý stupeň nastavení ventilátoru 1 - 2, krátká jízda (do půl hodiny) může nastat případ, že výkon klima nestačí vychladit interiér na požadovanou teplotu (řekněme třeba 20°C) a bude proudit studený vzduch naplno. Holt klima dělá co může... Vše závisí na rozdílu teplot venku - požadovaná uvnitř, výkonu klimatizace, intenzitě slunečného záření e.t.c.... Skoro bych si troufl tvrdit, že lépe je subjektivně poznat automatická regulace v zimě, když agregát pracuje ve funkci "poloautomatického" topení". Jinak k dosažení jakéhosi "teplotně" stabilizovaného stavu v interiéru dojde dle mých empirických zkušeností u climaticu zhruba až po hodině jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste jednou se Vas ptam (zapadlo v hloubi diskuze) : Kdyz vy sednete do auta, ktere stalo dlouho na slunicku, a pustite klimu (vetrak treba na 2, ale to neni podstatne), zacne to foukat vyrazne chladnejsi vzduch (samozrejme az potom, kdy zacne fungovat klima), ktery se postupne citelne otepluje, tak jak se teplota interieru blizi Vami nastavene teplote ???

....takhle me to funguje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kong: Snímač sa nachádza v plastovom oblúku nad budíkmi, je to taký malý obdĺžniček.

A čo sa týka diskusie, myslím, že všetko tu už bolo napísané, akurát si to ľudia neprečítali alebo sa to stratilo v záplave neustálych otázok. Možno by stálo za to, keby niekto diskusiu upratal?

post-140-1247685682_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tzn. zcenzuroval. V příspěvku 57 jsem položil několik otázek ohledně Climaticu. Zatím na ně nikdo neodpověděl jasně a přesvědčivě /nezná spolehlivou odpověď?/. Tvrzení, která nevím jistě jsou psána tučným písmem a kurzívou.

Konstruktivní návrh:

1. najde se někdo, kdo zná odpovědi a dokáže je doplnit?

2. najde se někdo, kdo souhrn jednotlivých funkcí z příspěvku zkopíruje, založí speciální téma a klidně pod svým jménem uveřejní? pokud ne, hlásím se

3. najde se náruživý moderátor, který téma označí jako důležité a nechá Blackyho provést jeho oblíbenou činnost - zamknout?

Výsledkem by bylo jeden jasný a srozumitelný přehled. Tohle téma se tady objevuje velmi často a vždycky to sklouzne do ztracena..

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zacnem tym MILIL SOM SA vcera teplota v aute 40 stupnov nastavil som klimu na cca 26-27 stupnov a siel studeny vzduch cca po 20 minutach uz som jednoznacne citil ze ide iba vlazny vzduch tak nam nasa klima ozaj reguluje , udrzuje teplptu ako tu uz bolo vyssie napisane :palec2:

Editováno: , autor: barnak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a ja som si dneska potvrdil svoju teóriu. lol

Vonku bolo 27°C, AC vypnuté a ovládač na MIN. Po pretočení ovládača na 22°C sa teplota vháňaného vzduchu vôbec nezmenila. Až po následnom pretočení ovládača na MAX začal fúkať teplý vzduch. Týmto chcem povedať, že RJ klímy nevedela dosiahnuť nastavenú teplotu bez AC, keďže teplota vháňaného vzduchu bola väčšia ako požadovaná a tak púšťala do interiéru tepelne neupravený vzduch z vonku.

Ono sa dá činnosť klapky overiť veľmi dobre v zime. S vypnutým AC si nastavte teplotu na 22°C, počkajte nech sa auto vyhreje na tú teplotu a potom otvorte dvere. Mali by ste počuť servomotor pretočiť klapku a cítiť teplejší vzduch z výduchov. Takto som to testoval na FI, v ktorej naisto fungovala tepelná regulácia aj pri vypnutom AC. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tzn. zcenzuroval. V příspěvku 57 jsem položil několik otázek ohledně Climaticu. Zatím na ně nikdo neodpověděl jasně a přesvědčivě /nezná spolehlivou odpověď?/. Tvrzení, která nevím jistě jsou psána tučným písmem a kurzívou.

Konstruktivní návrh:

1. najde se někdo, kdo zná odpovědi a dokáže je doplnit?

2. najde se někdo, kdo souhrn jednotlivých funkcí z příspěvku zkopíruje, založí speciální téma a klidně pod svým jménem uveřejní? pokud ne, hlásím se

3. najde se náruživý moderátor, který téma označí jako důležité a nechá Blackyho provést jeho oblíbenou činnost - zamknout?

Výsledkem by bylo jeden jasný a srozumitelný přehled. Tohle téma se tady objevuje velmi často a vždycky to sklouzne do ztracena..

Nuže, k bodu 1 Bojlerovy prosby:

automaticka regulace teploty vhaneneho vzduchu pri rezimu AC VYPNUTO podle polohy nastaveneho ovladace, tzn.:

- bude climatic topit pri teplote nastavene na 19 stupnu, vnitrni teplote 15 stupnu a venku je pritom 9 stupnu?- Ano, bude topit, zpočátku bude z výdechů proudit výrazně teplejší vzduch, po dosažení 19°C bude teplotu jen temperovat.

- bude climatic poustet vzduch venkovni teploty (neohraty, napr. 21 stupnu), kdyz je vevnitr vyssi teplota 26 stupnu nez nastavena 23 stupnu? – Ano, do doby, než vnitřní teplota dosáhne požadovaných 23°C, pak začne „přitápět“ a teplotu temperovat.

- bude climatic poustet dovnitr vzduch teploty nastavene pomoci kolecka bez ohledu na vnitrni teplotu a vnejsi teplotu? – Ne, stupnice na „kolečku“ neudává teplotu vháněného vzduchu, ale požadovanou teplotu interiéru.

- chova se climatic jinak v krajnich nastavenych polohach? – Ano, viz můj příspěvek číslo 55; příloha – bod 10, odstavec 2.

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

jaký máš auto?Proč to nemáš v podpisu?Ještě napiš jakej je to ventilátor :help: Jestli se jedná o ventilátor za chladičem,tak nevidím důvod proč by neměl běžet,když máš zaplou klimu a ventilátor v kabině , když neběží,tak klima ti taky neběží a bez něho nepoběží.A ještě to relátko co stálo 5000kč ve škodě stojí 98kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...