Přejít na obsah

zapnuta klima a otacky


petoL

Doporučené příspěvky

mam F II, 1,4 16v a ked zapnem klimu volnobezne otacky sa mi nezdvihnu, klima ide, fuka studeny vzduch len mam problem ze pri rozbiehani a preradovani z 1 na 2 rych . stupen to tak cukne jako keby to chcelo skapat, musim sakra davat pozor ako pustam spojku, vcera mi to aj skapalo na semaforoch, tak neviem ci je to ok, ked neni pustena klima tak vsetko v poriadku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já si myslím, že to až tak nenormální není ... mě se to teda taky už dvakrát po nastartování stalo , vždy v následující kombinaci: studený motor x nízké otáčky motoru x velké vedro x klima naplno x ventilátor min. na 3

Editováno: , autor: mrmobil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Problém není ani tak v tom, že by chyběly kilowatty, ale v tom, že při zapnuté klimě rychle spadnou otáčky při řazení.

A nejvíc poznat to jde při rozjezdu a řazení z jedničky na dvojku, to jsem se už několikrát rozjížděl jak autoškola :aggressive: a v případě, kdy je auto ještě vyhřáté stáním na parkovišti, a climatronic jede do dosažení nastavené teploty na 100%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to je taky ten důvod, proč je auto prvních pár set metrů líné jak lemra: klima na plno, alternátor, studený motor (studený=nemá provozní teplotu).

To jsou ty rychle padající otáčky při řazení při rozjezdu. S motory 1,2 a 1,4 se pak v křižovatce rozjíždíte jak autoškola :smich:

Editováno: , autor: emkon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nemyslí tím "správně fungovat" to, že klima dosáne po 4-6 km nastavenou teplotu v interiéru?

Chvíli trvá, než se chladící médium zchladí a začne obíhat, než se zchladí vyhřáté trubky, vyhřátý interiér.

Každopádně kompresor sepne hned, a na plný výkon. To je bez debat.

PS: V zimě se má klima zapnout proto, aby díly "nezalehly" nepoužíváním.

Editováno: , autor: emkon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zimním období se má klima zapnout při odmlžení nebo i odmražení předního skla.

No a samosebou pro ověření funkčnosti (což i v zimě dělám).

Příručku si tedy vážně pročítat nebudu :smich:

To jsou základní informace....

jinak ta regulační doba 4-6 km může být v klidu vyšší, ale jinak klima Ti musí naběhnout hned po nastartování motoru.

Jestli Ti to tak nefunguje, tak máš buďto špatné čidlo, nebo málo chladiva (únik chladící kapaliny).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klimatizace chladi naplno opravdu až po zahřátí motoru na provozní teplotu, což by mělo být podle výrobce přibližně těch 4-6 kilometrů, Asi tak to myslel.... 8-)

Zkus si ve vedru nastavit 16 stupňů a dej k ventilaci ruku a to samé zkus po zahřátí motoru - teplota je samozřejmě úplně někde jinde... :palec2:

Editováno: , autor: Blacky
Prqavidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezlob se, ale moje zkušenosti sou takový, že sednu do auta a po zapnutí motoru a vyfouknutí horkýho vzduchu z rozvodních trubek to OKAMŽITĚ chladí. Otáčky větráku stoupnou na nejvyšší stupeň a postupně se s klesající teplotou snižují. Po 4-6 min. už je celej vnitřek vychlazenej a ne, že nějaká plná účinnost, větrá to hezky na normální rychlost.

Fyzikálně sice nechápu, proč by se měl zahřívat motor k tomu, aby chladil. U topení je to jasný. I kdyby nějaká účinnost byla nižší, stejně to NEJDE reálně poznat a naopak je to dobře - přece není možný ihned chladit proudem vzduchu chladnějším o velmi nízké teplotě!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...