manerti Vloženo 31. Květen 2009 Sdílet Vloženo 31. Květen 2009 Chapi, mám problem. Již dvakrát sem měnil termostat a pořád se mi zdá, že auto "vaří". Na palubovce mě ručička kolísá mezi 90-100 stupni. Hadice za termostatem se nedá chytit a zpáteční hadice je studená i chladič. Někdy je spáteční hadice mírně teplá, chladic pořád studený. I spotřeba vzrostla o 2L. Hodnota na VAGU stoupne až na 108-110 stupňů. Zdá se mi, že ventilátory zapnou sporadicky. Dokážete mi poradit zda je to v pořádku? Nebo pouze si dělám hlavu z čeho nemusím? Chystám se za 14 dní na dovolenou do Chorvatska a nerad bych, kdybych měl po cestě potíže. Předem děkuji za rady. 2x výměna termostatu 1x výměna čidla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Určitě to není v pořádku,do Chorvatska bych se takto určitě nevydal.Když máš studenej chladič tak ti ventilátory nemůžou točit.Když máš horkej motor,jde ti teplo i z topení?Jestli né a nebo jen málo tak to bude vodní čerpadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomasch Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 - buď vadnej termostat - ověřit v kastrolu, jestli se otevírá - může být přicpaný chladič - nebo ta vodní pumpa T. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mysiax Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Pracovna teplota tohoto typu motora je na rozdiel od inych okolo 106 stupnov. Pri tejto teplote by rucicka na palubovke mala byt v strede. Tiez by som sa priklanal k vodnej pumpe... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Navíc jestli se nepletu tak tenhle motor má elektronický termostat ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yockey Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 aky maš kod motora AVU alebo BFQ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 1. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Určitě to není v pořádku,do Chorvatska bych se takto určitě nevydal.Když máš studenej chladič tak ti ventilátory nemůžou točit.Když máš horkej motor,jde ti teplo i z topení?Jestli né a nebo jen málo tak to bude vodní čerpadlo. Ventilátory se točí sporadicky, párkrát jsem je vyděl se točit. Chladič mám studený i když jedu po dálnici 130km/130km rychlost, zastavím šáhnu na chadič tak je studený. S topení při otočení na teplo jde teplý vzduch. Vodní pumpa měněna spolu s rozvody cca před 1 rokem. Jak poznám, že je špatná? Mě se zdá, že mě špatně cirkuluje voda přes chladič. Nebo je to nějak zavzdušněné. Ale nejsem odborník na to abych to posoudil. Když otevřu zátku od chladicí kapaliny vře stama voda nahoru. Zátku otevřu tak na 5 pokus, až se uklidní kapalina a nestoupá nahoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 1. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 - buď vadnej termostat - ověřit v kastrolu, jestli se otevírá- může být přicpaný chladič - nebo ta vodní pumpa T. Termostat ověřen horkovzduškou, otevíra se. Spíš se taky přiklaním k ucpanému chadici, jak se čistí??? Vodní pumpa měněna spolus rozvody cca před 1 rokem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 1. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 aky maš kod motora AVU alebo BFQ? kod morotu je AVU Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 1. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Navíc jestli se nepletu tak tenhle motor má elektronický termostat ne? Ano myslím si, že tento motor má elektrický řízený termostat, taky stojí nový 1500,-. Co to ale pro mě znamená? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 1. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Pracovna teplota tohoto typu motora je na rozdiel od inych okolo 106 stupnov. Pri tejto teplote by rucicka na palubovke mala byt v strede. Tiez by som sa priklanal k vodnej pumpe... Převážne teplota zůstavá na 90 stupněch. Ale poslední dobou jde až na 100 stupňů a potom zase klesne na 90 stupňů. Rozhodně to před tím nedělalo. Skusím to napojit na VAG a poslat hodnoty. Samozdřejně jen v rámci mích možností, nejsem odborník. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 1. Červen 2009 Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Zkus toto.Kontrola elektronicky říz.chlad. systému. Term..bmp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 1. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 1. Červen 2009 Zkus toto.Kontrola elektronicky říz.chlad. systému.Term..bmp Ahoj díky za tip. Zítra to otestuji a dám vědět. Dneska jsem to celý den sledoval: ujel jsem cca 130 km uročka byla buď ve středu nebo malinko za. Když jsem dojel domů otevřel kapotu hadice za termostatem horká a zpáteční od spodu chladiče úplně studená. Chladič také. Už opravdu nevím co stim. Objezdil jsem servisy.....a nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mysko Vloženo 2. Červen 2009 Sdílet Vloženo 2. Červen 2009 No neviem ale urcite tam nemas cirkulaciu. Teraz bud je to niekde pripchate,co ja velmi neviem,kde by sa zobralo take nieco aby to uplne zapchalo prietok. Skor by som to videl na cerpadlo. Preco by to nemohlo byt? Len preto ze nema vela nabehane? A ved je to len material,nemoze byt nejak oslabeny. Kde mas 100 perc ze musi vydrzat do vymeny. Uz to tu bolo,obezne koleso na par kusov,alebo len prasknuty stred,takze sa tocil hriadel cerpadla na mieste a koleso stalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 2. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 2. Červen 2009 No neviem ale urcite tam nemas cirkulaciu. Teraz bud je to niekde pripchate,co ja velmi neviem,kde by sa zobralo take nieco aby to uplne zapchalo prietok. Skor by som to videl na cerpadlo. Preco by to nemohlo byt? Len preto ze nema vela nabehane? A ved je to len material,nemoze byt nejak oslabeny. Kde mas 100 perc ze musi vydrzat do vymeny. Uz to tu bolo,obezne koleso na par kusov,alebo len prasknuty stred,takze sa tocil hriadel cerpadla na mieste a koleso stalo. Neříkam, že to nemůže být čerpadlo, jen jsem si říkal že je tam rok a něco, tak to být nemusí. Navím před začátkem diskuze jsem neměl tušení, že to může být čerpadlo. v servisu říkaly vše možné, ale toto neřekli. zkusím to rozmontovat a uvydím.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milosk Vloženo 3. Červen 2009 Sdílet Vloženo 3. Červen 2009 (editace) Neříkam, že to nemůže být čerpadlo, jen jsem si říkal že je tam rok a něco, tak to být nemusí. Navím před začátkem diskuze jsem neměl tušení, že to může být čerpadlo. v servisu říkaly vše možné, ale toto neřekli. zkusím to rozmontovat a uvydím.. No tak to je prca.mam tez AVU a dnes skoro to samy,teplota az na 110, vody dost,zadne zvuky vareni.pri otevreni nadrzky jen psouklo,tedy sjem nic neuvaril,aspon doufam,daval jsem mu pauzy.Zajimavy je,ze mi po otevreni topeni sel jen vlazny vzduch,takze nekde se neco varit muselo,ale nebylo nic slyset.Termostat mam od prosince original ze Skody,cena byla 2300,-.Mam take podezreni na cerpadlo,na kolik takova oprava vyjde a jake koupit? Jo,hadice z chladice tepla,do chladice varici,tak myslim OK.Ta teplota stoupla treba co kilometr a trvalo to tak 10-20s pak spadla na 90.Dik. VYRESENO - rozlamana vrtulka - plastova- na vodni pumpe. Editováno: 4. Červen 2009, autor: milosk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karel.lpg Vloženo 4. Červen 2009 Sdílet Vloženo 4. Červen 2009 75tka má termostat elektronický, funguje tak, že mimo město termostat otevírá /abych nekecal/ asi při 90 st.C, jak dojedeš do města a pomalá jízda na 1, 2 ku, tak elektronika vysune v termostetu tu tyčku a přitlačí termostat a ten otevírá někde u 98 st.C, je to kvůli emisím, jinak co popisujete tak podle vlastní zkušenosti čerpadlo, mě se začala na té samé při 90 tisících vrtulka na čerpadle při delší cestě protáčet/cesta do Chorvatska/ já to poznal podle toho, že mi začal zamrzat reduktor plynu, šlo to jak staré topení v baráku-samotíží/, tam auto dva dny stálo a zas v pohodě, je tam taková navroubkovaná hřídelka jakoby tisícihran a na něj je nalisováno plastové čerpadlo/ auto za půl milionu a skončí na plastové vrtulce/, pak se stalo že jsem jel a najednou to vylítlo až do červené- servis, čerpadlo, kontrola hlavy- tam jsou šrouby co se musí dát vždy novénové, těsnění, oprava za 15 tisíc, takže doporučuji co nejméně a co nejdřív vyměnit..... dnes jsou už i na trhu čerpadla ne plastová, ale s mosaznými vrtulkami, takže doporučuji ještě jednou, okamžitě vyměnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 4. Červen 2009 Sdílet Vloženo 4. Červen 2009 Proč kontrola hlavy asi ji nic nebylo.To při hledání závady v servisu než přišli na to že je to čerpadlem.Ty šrouby nové píšou u demontáže hlavy na každém motoru ale málokdy se měněji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 4. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 4. Červen 2009 Cau všichni, prokázala se Vaše rada jako dobrá. Opravdu to bylo špatné vodní čerpadlo. Díky za typ a doufám, že budu mít na chvýli pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karel.lpg Vloženo 5. Červen 2009 Sdílet Vloženo 5. Červen 2009 Jelikož mi voda při ohřátí šla až do červeného pole, tak ji sundávali, srovnali a otlakovávali, aby měli jistotu, že tam není prasklinka, aby to nemuseli dělat 2x, podruhé by ty šrouby a těsnění platili oni, jeden šroub stál kolem 200 bez daně a myslím, že jich je tam 12, čerpadlo totiž chvílema šlo a nešlo, záleželo na tom jak se zachytilo na tom tisícihranu, z toho důvodu, jinak to dělali v Třebíči v F3K.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wog Vloženo 6. Červen 2009 Sdílet Vloženo 6. Červen 2009 Jen využiju existující téma a zeptám se. Mám 1.6 BFQ a běžná provozní teplota (VAGová z ŘJ motoru) se pohybuje mezi 106-110 °C. Ručička na přístrojích zůstává přilepená na 90 °C, což je asi v pořádku. Je jedno, jestli poskakuju po městě nebo jedu po normální silnici/dálnici, zapnutá nebo vypnutá klima... Občas se mi stává, že se po vypnutí motoru spustí ventilátory a motor se dochlazuje. Myslíte tedy, že tenhle motor má takovou provozní teplotu běžně? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
karel.lpg Vloženo 6. Červen 2009 Sdílet Vloženo 6. Červen 2009 To je normální, mě to dělá taky, sice jsem to neměřil, ale je to jak tlakový hrnec... jelikož je to uzavřené, teplota je nad 100 st. a nevře to, Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 7. Červen 2009 Sdílet Vloženo 7. Červen 2009 Jen využiju existující téma a zeptám se.Mám 1.6 BFQ a běžná provozní teplota (VAGová z ŘJ motoru) se pohybuje mezi 106-110 °C. Ručička na přístrojích zůstává přilepená na 90 °C, což je asi v pořádku. Je jedno, jestli poskakuju po městě nebo jedu po normální silnici/dálnici, zapnutá nebo vypnutá klima... Občas se mi stává, že se po vypnutí motoru spustí ventilátory a motor se dochlazuje. Myslíte tedy, že tenhle motor má takovou provozní teplotu běžně? Je to tak, tyhle motory s el.termostatem jsou udržovaný opravdu na mnohem vyšší teplotě než s klasickým termostatem. Asi kvůli spotřebě a emisím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 7. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 7. Červen 2009 Cau znovu pišu. Vodní pumpa to asi nebude. Dneska jsem se vrátil z Brna, jel jsem 100km/130 km rychlost a ručička mi začalo znovu kolásat mezi 90-100 st. Povíměně je chadič již teplý, horní hadice se neda chytit a vracečka je mírně teplá. Ventylátory nesepínají, nebo spíše sepínají sporadicky. Nádobku s chl. kapalinou pokud chci otevřít tak na 3-4 pokus. Pokaždé stama letí voda nahoru. Myslíte, že je to v pořádku. V pátek mám jet do chorvatska a moc se mi to nezdá. Dal jsem to va VAG a píšu naměřené hodnoty: (v závorká dle doby měření - čím dýl, tím se měnila teplota( Načtení bloku naměřených hodnot 130: 108 st. (111 st) 51,0(61,5/64,5) 0,0 system O.K Načtení bloku naměřených hodnot 131: 108 st. (111 st) 109,5 51,0(61,5/64,5) 0,0 (1,2%) Načtení bloku naměřených hodnot 131: 108 st. (111 st) 62,0(55,0/44,5/48,0) 0,62V 000000 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
manerti Vloženo 7. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 7. Červen 2009 Zkus toto.Kontrola elektronicky říz.chlad. systému.Term..bmp Načtení bloku naměřených hodnot 130: 108 st. (111 st) 51,0(61,5/64,5) 0,0 system O.K Načtení bloku naměřených hodnot 131: 108 st. (111 st) 109,5 51,0(61,5/64,5) 0,0 (1,2%) Načtení bloku naměřených hodnot 132: 108 st. (111 st) 62,0(55,0/44,5/48,0) 0,62V 000000 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.