autospravca Posted March 29, 2009 Share Posted March 29, 2009 Nepodarilo sa mi nájsť podobné téma.Preto prosím o radu -výmena spojky u fábie 1,4-50 kW.Mám skúsenosť s výmenou spojky u felície-demontážou prevodovky.Neviem či u fábie nebude lepšie vybrať motor ako prevodovku. A ešte poprosím o info ,či otvor v lamele na fábiu je totožný s otvorom lamely u felície-kvôli použitiu strediaceho trňu lamely,ktorý mi ostal z felície. Vopred ďakujem všetkým za info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckymann Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 (edited) Chtěl bych se zeptat jakou spojku dávají v origo servisech? Co jsem si srovnával ceny na webu, tak různé typy (LUK, SACHS, VALEO) na motor 1.4MPi se pohybují v řádu 5 000,- za sadu (lozisko, lamela, pritlacak). V servisu chtějí za výměnu (včetně práce!) taky cca 5 000,- takže by mne zajímalo co tam vůbec dávají? Cena i s prací by odpovídala cenám setů Starline a podobných - a to si do auta fakt dát nechci Edited June 25, 2009 by luckymann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luďa Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Nenapadlo tě, že Škodovka, respektive servisy, nakupuje za trošku jiný - nižší ceny než Ty u obchodníka kterej chce vydělat a bereš od něj jen jeden kus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marvin Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 A že když jsi jen trochu šikovnej, tak ti u velkých řetězců dají 20% jen na ksicht - a to jim tam nic moc extra obrat ani nemusíš dělat ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckymann Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 (edited) No na můj xicht asi slevu nedostanu ale i tak diky za reakce... Nicmene porad jsem se nedozvedel co tam vlastne davaji? A že když jsi jen trochu šikovnej, tak ti u velkých řetězců dají 20% jen na ksicht - a to jim tam nic moc extra obrat ani nemusíš dělat ? Edited June 25, 2009 by luckymann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marvin Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 pokud nedají "na ksicht", zbývá jen domluva s místíma taxikářema P.S.: zavolej do ŠA a zjistí, která firma byla daný rok nejlevnější. A tu samou značku si tam namontuj ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckymann Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 No sám montovat to nebudu jen me zajima, co tak vlastne davaji? pokud nedají "na ksicht", zbývá jen domluva s místíma taxikářema P.S.: zavolej do ŠA a zjistí, která firma byla daný rok nejlevnější. A tu samou značku si tam namontuj ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 Zeby vyrobni tajemstvi ??? Nikto neodpovi .... ??? Aj mna by to zaujimalo ... Ides menit celu spojku?Kolko mas najazdeno? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckymann Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 No vypada to tak... ...a nebo to nikdo nevi Budu menit komplet spojku, najeto 87tis.km (ale predpokladal jsem to driv nebo pozdeji, pac jsem to kupoval od osoby o ktere vim, ze spojku moc nesetrila... ) Zeby vyrobni tajemstvi ??? Nikto neodpovi .... ??? Aj mna by to zaujimalo ... Ides menit celu spojku?Kolko mas najazdeno? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaroě Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Co řešíš. udělej to jak Marvin píše a vyber nejlevnější, pokud moc nejezdíš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NNNTomas Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Dávali prej SACHS, je možný, že těď už i LUK nebo VALEO ....ale Starline to nebude Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubo44 Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 Prečo meniš spojku pri 87tis.? Ja mam 4x viac a ešte mam pôvodnu spojku. Ked jazdiš normalne tak musi vydržať aspoň 300tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marvin Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 ... jiné firmy mě už nenapadají (aneb, to už si může rovnou hodit korunou ) (pokud si ji nebude měnit sám, tak cena bude odvislá ani ne tak od značky, která bude pro luckymanna nejlevnější, jako spíše od značky, kterou danému servisu vozí velkododavatel - a která je tudíž pro daný servis nejlevnější. A ostatně, výměna spojky (práce) vyjde asi tak na 1/2 ceny nové spojky (materiálu), takže nějaké dvě-tři stovky rozdílu mezi značkami se v té výměně ztratí) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NNNTomas Posted June 29, 2009 Share Posted June 29, 2009 SACHS, LUK - kvalita VALEO - "levnější" kvalita A nebo ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckymann Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Psal jsem to - kupoval jsem to po nekom o nemz vim, ze je vymena spojky nutnosti i pri malo najetych kilometrech! (bylo tomu tak i na predchozim aute - spojka po 60tis km - takze proto Btw. na "nutnost" vymeny spojky me upozornoval uz pred 2 roky na posledni servisni prohlidce v servisu (pri cca 55000 km) - a vida jezdil jsem jeste dalsich 30tis, ale ted uz se to vazne neda... Prečo meniš spojku pri 87tis.?Ja mam 4x viac a ešte mam pôvodnu spojku. Ked jazdiš normalne tak musi vydržať aspoň 300tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NNNTomas Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 A proč? Co ti to dělá? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckymann Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 Obcas jde spatne zaradit 1 a R, spojka zabira az uplne nahore, pri razeni se motor jakoby na chvili vytoci nez se spojka "chytne"... Dalsi vec je, ze je citit jemne vibrace jakoby do stran pouze pri zaberu (geo v poradku, nove naboje, nove gumy, ulozeni v poradku, klouby i poloosy v poradku). A proč? Co ti to dělá? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckymann Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Tak auto uz je po oprave a bylo to opravdu za pet dvanact! Kdyz jsem videl starou spojku, vesele to moc nebylo - oblozeni lamely uz v podstate zadne - zabiralo to spis uz jenom pres nyty a na viku spojky z toho byly nadelane pekne "zuby" (odtud nejpravdepodobneji byly ty vibrace). Ted zabira spojecka pekne od zacatku a vibrace pri zatahu se taky vytratily. Jeden problem vyresen:) Ted uz me cekaji jenom kotouce a desky, vyfuk, zadni tlumice, atd :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaroě Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Tak auto uz je po oprave a bylo to opravdu za pet dvanact! Kdyz jsem videl starou spojku, vesele to moc nebylo - oblozeni lamely uz v podstate zadne - zabiralo to spis uz jenom pres nyty a na viku spojky z toho byly nadelane pekne "zuby" (odtud nejpravdepodobneji byly ty vibrace). Ted zabira spojecka pekne od zacatku a vibrace pri zatahu se taky vytratily. Jeden problem vyresen:) Ted uz me cekaji jenom kotouce a desky, vyfuk, zadni tlumice, atd :D Tak to máš najeto hrubo přes dvěstě tísíc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckymann Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 (edited) 200tis urcite nemam - auto jsem kupoval, kdyz melo 48tis km a to skutecnych! (koupe v ramci rodiny - a znovu rikam - tusil jsem, ze vymena prijde - po zkusenostech s predchozim autem one osoby, protoze (jeji ) styl jizdy byl asi hodne zvlastni - no co uz no... ADD: Celkova cena cca 5.tis (z toho cena materialu cca 2000,- po male sleve ) - starou spojku si nechali do vymenneho programu. Tak to máš najeto hrubo přes dvěstě tísíc. Edited July 1, 2009 by luckymann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neutron Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 U nas v autorizovanom servise montuju SACHS alebo LUK, ja osobne som si svojpomocne menil spojku pri 218 000 km,montoval som kompletnu sadu SACHS a aj povodna od vyroby v aute bola SACHS. Pripravujem článok aj s fotečkami o svojpomocnej vymene spojky 1,4 Mpi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diselmilka Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 U nas v autorizovanom servise montuju SACHS alebo LUK, ja osobne som si svojpomocne menil spojku pri 218 000 km,montoval som kompletnu sadu SACHS a aj povodna od vyroby v aute bola SACHS. Pripravujem článok aj s fotečkami o svojpomocnej vymene spojky 1,4 Mpi. jj super,uz se tesime Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rychta Posted May 21, 2010 Share Posted May 21, 2010 Jak tak čtu toto vlákno tak jsem dostal krapet strach. Mám fabii 1.4 Mpi r.v. 2000 najeto poctivých 132tis a občas se mi stane že mi jde špatně zařadit 1 nebo 3 stane se mi to tak jednou za cca 100 zařazení. V momentě kdy mi to jde špatně zařadit a prošlápnu plyn tak pak to jde dobře. Spojka mi zabírá zhruba v polovině, auto je dovoz tudíž nevím jak se minulý majitel choval ke spojce. Představa že bych měl měnit spojku mě děsí ted jsem dával 7tis za kompletní výměnu brzd. Myslíte že to bude na výměnu nebo mi to nějakej ten kilometr vydrží? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiKuZZ Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 Patriku u 1.4 16V mi to mám stejné, ale dokud spojka neklouže tak si myslím, že to je ok. Spíš mě trápí když je chladnější počasí tak pod 6 stupňů tak mi tam něco od spojky chrastí. Když zmáčknu pedál tak to přestane. Ale dělá to jen než se ohřeje motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Rychta Posted May 22, 2010 Share Posted May 22, 2010 No mám ted v hlavě dost velkého brouka ptže budu od června jezdit delší trasy Opava - Praha a nerad bych někde zůstal viset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.